Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Skuter na miasto dla wysokiej osoby


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

To mój pierwszy post więc serdecznie witam wszystkich forumowiczów.

Aktualnie posiadam motorek Honda CBF600SA i po sezonie jeżdżenia na nim doszedłem do wniosku, że chyba potrzebuję czegoś mniejszego i bardziej bezobsługowego.

Trochę konkretów:

1.

Jeżdżę 95% w mieście (Warszawa).

2.

Mam 100kg wagi i 192cm wzrostu (i do tego dość długie nogi...) więc skuter musi być dopasowany. Dla przykładu przymierzałem się do X-maxa 250 i opierałem się kolanami o manetki... Myślę, że ze względu na wagę minimalna pojemność dla mnie to 250ccm.

3.

Motor ma służyć przede wszystkim jako narzędzie do oszczędzania czasu (korki) więc żeby to się udało czynności eksploatacyjne powinny być minimalne. Właśnie dlatego myślę o skuterze. CBFką nie jeździłem między innymi dlatego, że jak pomyślałem że żeby następnego dnia jechać to muszę pójść teraz na parking i nasmarować łańcuch (30min z dojściami) to wybierałem samochód... Dodatkowo miałem trochę problemów z odpalaniem zastanego motoru (gaźniki) więc wolałbym coś na wtrysku.

4.

Moto powinien też mieć odpowiednią ilość przestrzeni bagażowej (pod siedzeniem lub w kufrze) żeby przewieźć dwa laptopy z osprzętem (jeden dość duży plecak rozmiaru dwóch pełnych kasków).

5.

Kwestie finansowe na razie pomijam, ale oczywiście wolałbym wydać na moto jak najmniej.

To tyle.

Proszę Was o porady, do jakich skuterów powinienem się przymierzyć, żeby przewieźć to co mam do przewiezienia (tyłek i laptopy) i nie wyglądać jak na psie...

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Glownie ze wzgledu na pojemnosc bagaznika i opisane przez Ciebie wymagania, przysiadlbym sie na probe do Majesty 400 i Burgmana 400 (jednocylindrowe).

Burgman 650 ma co prawda b. pojemny bagaznik, ale moze okazac sie lekko za duzy. Tmax odpada ze wzgledu na mikroskopijny !w00t bagaznik pod siedzeniem...

Pozostaje jeszcze SilverWing 600 lub 400, ale na temat jego wad lub zalet nie moge sie wypowiedziec ;) .

Burgman 650 i SW600/400 maja ta przewage, ze sa dwucylindrowe.

  • Administrator
Opublikowano

Gdyby nie punkt 4 doradzilbym ci t-maxa bo miejsca tam jest dostatek na nogi ale jak Bigu juz napisal bagaznik w nim to lipa, choc to chyba jego jedyna wada.

YP400 i AN400 to przy twoim wzroscie bedziesz haczyl kolanami. AN650 gabarytowo jest najwiekszy tam tez nie powinienes miec problemow z kolanami.

Reasumujac t-max jak nic mi wychodzi z duzym kufrem a jadac nim poczujesz wiele przyjemnosci z jazdy i w winklach

Opublikowano
Reasumujac t-max jak nic mi wychodzi z duzym kufrem a jadac nim poczujesz wiele przyjemnosci z jazdy i w winklach

Kufer mi nie przeszkadza.

Powiedzcie mi jeszcze tylko, czy takim T-Maxem da się skutecznie poruszać w korkach (chodzi mi o jazdę między samochodami)? Porównuję do CBFki, która daje radę choć na węższych drogach czasem trzeba postać w kolejce.

  • Administrator
Opublikowano

Bez najmniejszego problemu, choc generalnie kwestia przeciskania sie to cala filozofia ktorej trzeba sie nauczyc bez wzgledu na moto. Ot kwestia obycia sie i wjezdzenia sie w sprzet. Jazda skuterem w korku jest zdecydowanie prostrza ze wzgledu na to ze nie musisz uzwac sprzegla

Opublikowano

Mi się takie wymagania kojarzą z Kymco People, Hondą SH i Piaggio Beverly.

Sprzęty na 16 calowych kołach, więc na tych naszych dziurzyskach powinny się sprawdzać.

Opublikowano
Mi się takie wymagania kojarzą z Kymco People, Hondą SH i Piaggio Beverly.

Sprzęty na 16 calowych kołach, więc na tych naszych dziurzyskach powinny się sprawdzać.

Ja bym jeszcze do tego zestawienia dorzucił Kymco Downtown

Tu masz cały wątek o tym sprzęcie: NADUŚ

Pozdr.

Pisklak

Opublikowano

Nie polecam Ci ze względu na wzrost Majesty 400. Będziesz walił kolanami w kierownicę przy skrętach. Piaggio Beverly jest rzeczywiście duże, ale u nas nie ma gdzie się nim przejechać. Burgman 400 ma tak nisko siedzenie, że podpierając się nogami, będziesz miał je zgięte w kolanach. T-max jest też dla dużych, nie ma problemu z przeciskaniem się w korkach. Tylko ta cena... Dla mnie zaporowa. Mimo, że nie jeździłam, to Honda SW T-400 wydaje mi się też idealna dla wysokich. Pozdrawiam

Opublikowano

Downtown to tylko nowy bo używanych praktycznie nie ma. Dodatkowo tylko pozycja krzesełkowa przy Twoich "parementrach". Jak zależy Ci dużej ilości miejsca na nogi to możesz rozważyć Exciting-a(bagażnik jak w T-maxsie).

Ja mam podobne "parametry" co Ty.

  • Sympatycy
Opublikowano

A mnie się wydaje, że najlepszym kompromisem pomiędzy wygodą dla

dużego kierownika, pojemnością bagażową, poręcznością w mieście,

"bezobsługowością" i ceną zakupu, będzie AN400 powyżej K3 - ki (wygoda)

albo YP400 (solidność i możliwości ładunkowe).

Oba powyższe sprzęty można znaleźć w rozsądnych pieniądzach.

Najlepiej będzie, jak wpadniesz w czwartek na naszego spota do R66 i się "przymierzysz" do sprzętów.

pzdr

Opublikowano

Mam 190cm wzrostu dlugie nogi,mase mam duza(jak tak dalej pojdzie to niedlugo przescigne Marynarza}jezdze aktualnie burkiem 400 i nie zaczepiam nogami o nic jak stoje na swiatlach moge wyprostowac nogi.generalnie jestem zadowolony jezdzac po miescie i na trasie.Kazdy skut ma plusy i minusy.najlepiej usiadz,moze jakas jazde probna pojedz i bedziesz wiecej wiedzial co ci pasuje

Opublikowano
najlepiej usiadz,moze jakas jazde probna pojedz i bedziesz wiecej wiedzial co ci pasuje

Oczywiście, chcę tylko zrobić taką "burzę mózgów" generującą sprzęty do których warto się przymierzyć.

Jak na razie idzie świetnie.

Dzięki :-)

  • Administrator
Opublikowano

Pamietam ze Dudi na YP400 haczyl nogami i przerabial kanape a byl mniej wiecej twojego wzrostu

Opublikowano

SW600 jest całkiem spore - mój małżonek dość słusznych gabarytów mieści się spokojnie

Opublikowano

Mam 190cm wzrostu. Polecam włoszki typu X8, X9, i tak jak mój Malaguti. Kilkaset kilometrów nie roni wrażenia na moich kolanach, Burgman K1 to pomyłka dla wysokiego.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o manewrowanie po mieście i używanie przy niskich prędkosciach oraz zawracaniu kierownicy a nie przeciwskretu dla osób od 188 cm wzwyż ( mam 188 cm)

niewygodne dla mnie okazały się

- T-max 500 - obijanie kierownica o kolana

- YP 400 - j.w

-piaggio x9 - mniej, ale również j.w

wystarczjąco miejsca jest na SW-t400, Burgmanie 400 i 650

Burgman 650 ma natomiast szerokie podesty z przodu, co mnie osobiscie przeszkadza jexdzić na "żyletkę" między samochodami no i są lusterka ktore mozna składac ,ale wtedy nie widać co za Tobą.

Osobiscie uwazam że do jazdy w korkach najlepsze są lusterka montowane na kierownicy ( silverwing np), mocowane do czasy rowniez troche przeszkadzaja w ciasnej jeździe miedzy autami.

Pojemnosć bagazowa pod siedzeniem w burkach i silverwingu jest aż nadto wystarczająca do codziennych zastosowań.

Opublikowano
Nie polecam Ci ze względu na wzrost Majesty 400. Będziesz walił kolanami w kierownicę przy skrętach. ...

Z tym się nie zgodzę. Mam 182cm wzrostu i kolana mi wcale nie przeszkadzają. Co prawda nóg nie da się całkowicie wyprostować (to chyba tylko w AN650), ale za to do tylnej części bagażnika pod kanapą zmieścisz pełną zgrzewkę wody mineralnej 6x1.5, czyli 2 notebooki z dodatkowym osprzętem też tam wejdą. A dodatkowo masz jeszcze w przedniej części bagażnika miejsce na kask szczękowy.

Czyli bardzo pojemny skuter. Burgman AN400 tak nie ma.

Przymierz się do Majesty YP400.

Jak ja mierzyłem skutery do siebie to jeszcze pasował mi do wzrostu Madison 400, tylko bagażnik miał trochę mniejszy więc się nie zdecydowałem.

Owocnych przymiarek :lol:

Opublikowano

Z tym się nie zgodzę. Mam 182cm wzrostu i kolana mi wcale nie przeszkadzają.

ale kolega ma 192 cm, poza tym sa różnej długości nogi

ja mam długie (że się laski oglądają) i nie byłem w stanie bez ekwilibrystki noznej skręcić kierowicę bardziej niż bym chciał :lol:

Opublikowano

Mam dokładnie takie gabaryty, jak Ty.

Jeżeli lubisz cudaki, to polecam piaggio mp3 400 cm.

Problemu z nogami nie ma żadnego. W korkach sprawdza się fantastycznie. Dynamika więcej niż wystarczająca. Przestrzeń ładunkowa wraz z kufrem przewyższa prawie każdy skuter. Może przeszkadzać jedynie to, że zwraca na siebie uwagę ale przecież i tak jeździmy w kaskach :lol:

W każdym razie warto spróbować.

  • Sympatycy
Opublikowano

Najwięcej miejsca na nogi: T-max i B650. T-max ma lusterka na kadłubie - przeszkadzają nieco w przeciskaniu się w korkach (w porównaniu np. do Majesty 250, gdzie można "wyminąć" lusterka skręcaniem kierownicy). Przestrzeń bagażowa w T-maxie na minus, ale jeździ się w korkach bardzo dobrze. Nie obijam o kierownicę nogami, mam 184 cm wzrostu.

Na MP3 nie ma miejsca na nogi - siedzi się jak na kibelku - w T-maxie można wyprostować nogi do przodu. Jeśli przerobisz kanapę (sam mam taki pomysł) - tzn. pozbędziesz się lub zmienisz zadupek w T-maxie to chociażbyś miał mieć 230 cm wzrostu to się zmieścisz !OK

Opublikowano

Sprobuj Kymco People S250i. Maja ostatnie egzemplarze na Wale Miedzeszynskim.

Skuter nowy kosztuje przed negocjacja jakies 13k, ma duze kola, jak w moturze, wiec komfort lepszy niz w wiekszosci maxi, ludzie >190cm ponoc sie mieszcza.

Jedyna wada - gaznik. W przyszlym roku znika z oferty polskiego dealera, bedzie zastapiony People GT300, cena juz pod 17k pewnie bo na wtrysku i w ogole taki obly... mdly.

Na stronie Kymco masz test.

Opublikowano

W sumie, to trzeba posiedzieć, wtedy się człowiek orientuje, czy pojazd mu pasuje.

Troche mnie poruszyło wykreślenie X-Maxa w przedbiegach. Mam 2 cm długości mniej (choć faktycznie, kulasy krótkie :-(, nadrabiam brzuchem długim ), ale 30 tysi nawinięte, głównie w warszawskich korasach (więc kierą kręcę od sasa do lasa, zmieniam międzypasy jak rękawiczki) i ... nigdy nie zauważyłem kontaktu kierownica-kolano. Może to kwestia sposobu siedzenia?

A, jak będziesz jechał na spot, weź ze sobą te laptoki i przymierzysz do skuterów, czy wchodzą.

Opublikowano

Dla mnie Burgman 400, 650, fjs600, innych nie znam i nie siedziałem, chociaż T max mieszczę się ale kiera chodzi po kolanach, i jeszcze włoszczyzna, też wchodzę, i da się jeździć jednak te pierwsze mogę polecić, choć tylko AN 650 osłania mi całkowicie nogi.

Reszta schowki poniżej kolan

Dlatego wybrałem AN650

Opublikowano

Kmodzele, ale mowa o waleniu kierownicą nie dotyczyła x-maxa, tylko Majesty. !YES

Opublikowano
[...] Dla przykładu przymierzałem się do X-maxa 250 i opierałem się kolanami o manetki... [...]

nie pomyliłem się

Ale fakt, że jeśli ktos jest jeszcze wyższy ode mnie (jak tosk) i ma dłuższe giry (jak chyba połowa z nas), to może i może mieć kłopoty.

A przy okazji - wyciągnąć nóg (dosłownie, nie w przenośni) na X-ie się nie da !YES

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...