rafałek Opublikowano 13 Stycznia 2006 Opublikowano 13 Stycznia 2006 Kraj...............YP400..............AN400 Niemcy..........23900.............. 23300 Austria...........25600............. 25800 Włochy...........23500..............22800 Hiszpania........23900..............23900 Czechy...........23700..............21700 Szwajcaria .....25200..............24000 USA...............18200..............17900 Polska............27900..............26900 Ceny s? przeliczone z złotówki To dane z zeszłego roku ze stron oficjalnych przedstawicieli na dany kraj. Do tylu udało mi się dotrzeć. Z ciekawostek: w Australii nie ma w ofercie AN400, jest za to AN250 w budzie K6. W Ameryce |rodkowej i Południowej wogóle nie ma w ofercie Maxi. A tak ogólnie to przecież, w przeciwieństwie do Amerykanów, jeste?my bogaci i mamy najdroższe skutery na ?wiecie, bo nas stać!!!! Nie rozumiem tej polityki cenowej Pozdrowienia
rudy_56 Opublikowano 13 Stycznia 2006 Opublikowano 13 Stycznia 2006 Był juz podobny w?tek na forum ...
dr.big Opublikowano 13 Stycznia 2006 Opublikowano 13 Stycznia 2006 A tak ogólnie to przecież, w przeciwieństwie do Amerykanów, jeste?my bogaci i mamy najdroższe skutery na ?wiecie, bo nas stać!!!!Nie rozumiem tej polityki cenowej Maxiskuter w Polsce jest artykulem luksusowym, w Europie Zach, czy USA jest raczej pojazdem uzytkowym(no, moze za wyjatkiem "wielkiej trojcy"). Na pewno w jakims stopniu jest to wynikiem opodatkowania, jak rowniez malych ilosci sprzedawanych pojazdow. Dodaj sobie jeszcze rabaty rzedu 7- 10% przy platnosci cash(na modele 2006), jak i finansowanie dla osob prywatnych na np. 4 lata, bez zaliczki, przy rocznym oprocentowaniu rzedu 1% ... A temat faktycznie byl...
rafałek Opublikowano 13 Stycznia 2006 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2006 A Czechy? Tam napewno status maxi jest podobny jak w Polsce, a AN400 maj? najtańszy w Europie. Polscy importerzy pewnie my?l?, że niższa cena i tak nie zwiększy sprzedaży. Ja jednak uważam, że zwłaszcza teraz po wprowadzeniu dodatkowych pięciu stów za recycling, jest szansa na większy ruch w salonach. Gdyby nasze ceny były podobne do czeskich, to wielu z tych, którzy chc? sprowadzić roczny - dwuletni egzemplaż na pewno wybrałaby salon. Polska jest wogóle drogim krajem dla udzi maj?cych jakie? tam hobby. Ostatnio przerabiałem podobn? sytuację ze sprzętem narciarskim. Podobnie jest też z rowerami. U nas tylko wódka jest tania. !tut
dr.big Opublikowano 13 Stycznia 2006 Opublikowano 13 Stycznia 2006 No coz, mozliwosci nie ma zbyt wiele !tut ... Jest albo skutkiem zaporowych podatkow na towary z Japonii(ktore w Unii powinny byc chyba jednolite?) lub po prostu zachlannosci "kogos", kto ustawia ceny. Czy moze jeszcze cos tlumaczy te dosyc znaczne roznice? PS. PL w stosunku do Niemiec o 6% wyzszy VAT. PS2. Widac ze Niemcy, Wlochy, Hiszpania i Czechy sa w miare "normalnymi" rynkami UE, roznice cen sa tu minimalne. Austria zawsze byla inna. No a Polska !tut ...
Mario Opublikowano 13 Stycznia 2006 Opublikowano 13 Stycznia 2006 A czy w usa doliczyles ich podatek , bo tam zawsze ceny sa podawane bez podatku.
rafałek Opublikowano 14 Stycznia 2006 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2006 A czy w usa doliczyles ich podatek , bo tam zawsze ceny sa podawane bez podatku. Nic nie doliczałem. Nie wiedziałem, że tam jst jeszcze jaki? podatek. !tut
Gość K K Opublikowano 14 Stycznia 2006 Opublikowano 14 Stycznia 2006 No tak Europa niby i mielismy jezdzic kupowac sprzety auta i moto tam gdzie taniej, podobno niby Niemcy mieli u nas oblegać salony samochodowe.. Jakie byly by dodatkowe koszty przy kupnie nowego sprzeta za granic? Czechy lub Niemcy i przywoz go do kraju? Vat + akcyza? Homologacja tamtejsza by chyba wystarczyla czy nasze Polskie.. sa inne?
Gość scottie Opublikowano 14 Stycznia 2006 Opublikowano 14 Stycznia 2006 Czechy to jest rynek ktory mnie zachwyca. Taki maly kraj a maja wielki rynek jednosladow. Duzo wiekszy niz w naszym 40 mln kraju... no ale jak u nas ludzie leca na golfy za 6000zł to czego oczekiwac... Co do cen w Polsce to glownie jest to spowodowane mala sprzedaza... jak by rynek byl wiekszy to i ceny nizsze... takie prawa rynku. Jak importer sprowadza kilkadziesiat sztuk a u sasiadow kilkaset to wiadomo ze sasiad dostanie lepsza cene od nas... logiczne chyba !tut
rafałek Opublikowano 14 Stycznia 2006 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2006 tak ok 10% w zalznosci od stanu No to niewiele zmienia, przepa?ć cenowa jes spora. Aaa jeszcze cena YP 400 w Japonii 18200. Wynika z tego, że Japończy maj? niższe koszty produkcji, (lub dystybutorzy maj? znacznie mniejsz? marżę), bo porównywalna maszyna Malaguti Madison 400 w Niemczech kosztuje 20500 (w Polsce 25500).
Mario Opublikowano 16 Stycznia 2006 Opublikowano 16 Stycznia 2006 My to sie mozemy z Białorusi? porównywac a nie z Czechami ,pepiki juz Portugalie przegoniły pod wzgledem PKB na mieszkańca.
-=Dee Jay=- Opublikowano 16 Stycznia 2006 Opublikowano 16 Stycznia 2006 tak ok 10% w zalznosci od stanu No to niewiele zmienia, przepa?ć cenowa jes spora. Aaa jeszcze cena YP 400 w Japonii 18200. Wynika z tego, że Japończy maj? niższe koszty produkcji, (lub dystybutorzy maj? znacznie mniejsz? marżę), bo porównywalna maszyna Malaguti Madison 400 w Niemczech kosztuje 20500 (w Polsce 25500). a dodatkowo zwróc uwage na to że ich skutery ( i nie tylko) często lepsze od tych wypuszczanych na europe ... JDM'y poprostu rz?dza
Gość conrado Opublikowano 16 Stycznia 2006 Opublikowano 16 Stycznia 2006 Rzeczywi?cie, problem kosztów może wynikać z konieczno?ci homologacji. Przy bardzo płytkim polskim rynku koszt ten rozkład się na niewielk? ilioć. Do tego większy Vat, do tego koszty utrzymania importera w stosunku do małej ilo?ci sprzedawanych skuterów, tak samo koszty transportu, wahania waluty. No i tak wychodzi.
rafałek Opublikowano 17 Stycznia 2006 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2006 a dodatkowo zwróc uwage na to że ich skutery ( i nie tylko) często lepsze od tych wypuszczanych na europe ...JDM'y poprostu rz?dza Tego bym się nie spodziewał. Wiem, że taka praktyka ma podobno miejsce z samochodami, ale nie japońskimi, tylko europejskimi trafiaj?cymi do polskich salonów. Ale dobrze wiedzieć. Chociaż nie wiem czy na przykład Niemcy znie?li by tak? zniewagę, bo Polacy oweszem:-(
rafałek Opublikowano 21 Stycznia 2006 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2006 Zobaczcie jakie okazje trafiaj? się za oceanem!!!!! Message rojo New Member Joined: 13 Jan 2006 Posts: 1 Location: Columbia, MS Posted: Fri Jan 13, 2006 11:04 am Post subject: '05 Majesty - for sale -------------------------------------------------------------------------------- Must sell my scooter for health reasons. '05 Blue Majesty 400, 9300 miles, purchased new 2-10-05 . With Givi V46 topcase & Hyper-lites brake light . Scooter cover & Yamaha service manual . $4000.00 firm. Excellent condition ( never dropped ) location Columbia, MS ( near Hattiesburg ) Thanks, Ed Jakie s? koszty sprowadzenia skutera z USA???
dr.big Opublikowano 21 Stycznia 2006 Opublikowano 21 Stycznia 2006 1000 USD i korozja Plus dosyc wysokie clo na teren UE i normalne oplaty rejestracyjne...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się