Skocz do zawartości
Forum Burgmania

T-max vs GP800, ostry pojedynek tytanów ;)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze
Opublikowano

Niestety ci którzy nie mogą sobie pojeździc GP 800 , zawsze będą w niej widzieli jakieś wady . :( Pamiętaj Grzesiu że oprócz Gillery Twojej i Dr.Biga to w najbliższej okolicy sprzęt raczej nie spotykany . :(

Opublikowano

troszkę OT. Ale nie widzę lepszego wątku.

Nie wszyscy użytkownicy maxi-skuterów rejestrują się na Burgmanii. Wydaje mi się, że kilka GP800 może jeździć po W-wie i nie są to tylko dr Big i Grzesiek.

Mam kumpla pod Raszynem, ma Maykę 250 i Burgmana 650 i wcale nie myśli się tu rejestrować. Ot tak.

Widziałem na Puławskiej (do/z Piaseczna) taką GP. Czy to mógł być Grześ (bo drBigową to bym rozpoznał z zamkniętymi oczami)? Raczej nie. Więc kto?

Opublikowano
(...)Dla kogo to?Dla fana maxi moc za duża(...)

Zapytam z przekora: jaka moc jest wlasciwa dla "fana maxi" :( ?

Opublikowano

No może się mylę,piszac na ten temat miałem na myśli swoją skromnę osobę oraz zdanie moich dwóch znajomych którzy ujeżdzają biegowce,a z którymi czasami razem pomykamy.

Opublikowano
Pamiętaj Grzesiu że oprócz Gillery Twojej i Dr.Biga to w najbliższej okolicy sprzęt raczej nie spotykany . !happybth

Przed ostatnim spotem (koło 18) pod C66 stała czarna GP i nie był to sprzęt Grześka :( Po paru minutach stania kierownik z pasażerem załadowali się na sprzęta i tyle ich widzieli !happybth

Opublikowano

To może też coś napiszę:

Tak wracając do tematu. Lusterka w T-maxie też nie zasługują na pochwałę. Sterczą za wysoko i przy przeciskaniu znakomicie omijają boczne lusterka osobówek ale dostawcze i suvy są narażone na bliskie spotkania.   :angry:

Dwa słowa dla równowagi. Lusterka są mocno wysunięte do przodu, przez co pole widoczności jest bardzo duże. Poza tym wysokość nie przeszkadza w jeździe w kasku ze szczęką -te niższe lusterka często chowają się "pod szczęką" i trzeba machać główką by coś zobaczyć.

No i brak jakichkolwiek wibracji na lusterkach, to też duży plus.

A pomiędzy samochodami, owszem dosięgają tych większych, ale idzie się przyzwyczaić. Poza tym można je jedną ręką złożyć na ciaśniejsze korki i zaraz przywrócić do pierwotnej pozycji. Przydatna opcja, bo nie trzeba ich z powrotem regulować.

Wadą nowego T-maxa [..] wyraźny "muł" podczas startu. Poprzedni model wtryskowy tego nie miał.

Ostatnio rozmawiałem z Monkiem, mówił że u niego nie ma "muła". !happybth

Powiedziałem tak, ale i dodałem, że "nie ma muła porównując go do Majki". Niestety nie brykałem starszymi tmaxami, więc nie mam porównania. Mamy to z Grześkiem sprawdzić przy najbliższej okazji !happybth

Chociaż, z drugiej strony.. ruszając spod świateł razem z Tmaxem Bryha (tenże gaźnikowy), że tak powiem, muł mnie nie męczył.

Albo męczył nas obu :angry:

Kolejnym dużym plusem tmaxa jest aerodynamika. Ostatnio jechałem w deszczu z żoną w roli plecaczka i w garażu zsiadła cała sucha, spodnie, kolana, buty bez kropli deszczu.. Co mnie totalnie zaskoczyło. Nie wiem jak jest w tej kwestii u Pani Włoszki :(

Opublikowano

Chcialem jeszcze rozwiac watpliwosci dotyczace wpisywania rozbieznych mocy w innych krajach. Wiaze sie to z roznym pomiarem mocy i roznicami w samej jednostce. Wspomne tu np. o: DIN KM, ECE KM, Cuna KM, nie mowiac juz o amerykanskich SKM czy SAE KM...

Jedno jest pewne, bo jak to przeliczali, tego nie wiem :) , sprzedawana jest jedna wersja, a to, ze w PL czy I podawane jest 75 KM, zas np. w D 69 KM dowodzi tylko jednego: obie "wersje" maja ... taka sama moc :D ... tylko, ze liczona inaczej.

Opublikowano
Chcialem jeszcze rozwiac watpliwosci dotyczace wpisywania rozbieznych mocy w innych krajach. Wiaze sie to z roznym pomiarem mocy i roznicami w samej jednostce. Wspomne tu np. o: DIN KM, ECE KM, Cuna KM, nie mowiac juz o amerykanskich SKM czy SAE KM...

Jedno jest pewne, bo jak to przeliczali, tego nie wiem :) , sprzedawana jest jedna wersja, a to, ze w PL czy I podawane jest 75 KM, zas np. w D 69 KM dowodzi tylko jednego: obie "wersje" maja ... taka sama moc :lol: ... tylko, ze liczona inaczej.

Jak to liczoną inaczej? ;) to dlaczego uważasz że twoja GP ma 69? ,czy może za akceptujesz pomiar mocy który podaje 75 ?? który jest właściwszy?

Bardzo ciekawy problem, skoro różnice są tak spore? ciekawe czy tak samo jest z innymi moto i autami? swoją drogą chętnie zobaczył bym wykres z hamowni GP !TAZ :lol:;)

Opublikowano

O te pare koników się będą przepychać !TAZ Mój dziadek do kolasy więcej czepiał . :lol:

Opublikowano
kfcent napisał:
(...)Jak to liczoną inaczej? :lol: to dlaczego uważasz że twoja GP ma 69? ,czy może za akceptujesz pomiar mocy który podaje 75 ?? który jest właściwszy? (...)

Nie uwazam, tylko widze, co jest wpisane w dokumentach czy COC, a 50,5 kW jest wartoscia dosc dokladna, podobnie jak i wpisanie w doku predkosci max. W zasadzie zawsze w kazdym pojezdzie ta wartosc pokrywa sie z rzeczywistoscia.

"Zaakceptujesz" :lol: ? Juz to dawno zrobilem, bo wskazowka z forum GP800 o roznicach pomiaru tlumaczy ta rozbieznosc. Nie ma sie co spinac !TAZ .

Opublikowano

ja sie nie czepiam...tylko zastanawiam sie w takim razie w jakim systemie podana jest moc T-maxa w D a jaka w PL ?

Opublikowano

Ja podobnie jak Worlan, gdybym miał wybrać między tymi dwoma skutami to stawiam na AN 650 :lol:

Ich sylwetki są bardzo zwarte ( sportowe ), a jak na mój gust to skuter powinien się kojarzyć z typową kanapą na kółkach, bo taka jest jego idea.

Moje skuterowe marzenie to Yamaha Morphous z silnikiem od Burgmana 650 !TAZ

  • Klubowicze
Opublikowano

Wygląda na to, że po dzisiejszym spocie w C66 dwaj panowie G. doszli do porozumienia. :lol:

SDC10711k.jpg

SDC10710k.jpg

:lol:

  • Sympatycy
Opublikowano

No właśnie,ktoś pisał o jakimś ,,konflikcie'' a tu prosze-pełna zgoda :lol:

T-maxsiaki i Gptkomaniacy zawsze dojdą do porozumienia :lol:

  • Sympatycy
Opublikowano

Grzesiek, kupuj T-maxa. Zobacz jak do siebie pasujecie. :lol::lol::lol:

  • Sympatycy
Opublikowano
Grzesiek, kupuj T-maxa. Zobacz jak do siebie pasujecie. :lol::):lol:

Ładnemu na wszystkim ładnie....nawet na T-maxie ;);):lol:

Opublikowano

Co za przystojniaki :lol:

  • Sympatycy
Opublikowano

Ładnemu na wszystkim ładnie....nawet na T-maxie :lol:  :)  :lol:

Może, jakby twoja GP-ta lśniła jak mój T-max, to i ja bym korzystniej wyglądał ;);):lol:

  • Sympatycy
Opublikowano
Grzesiek, kupuj T-maxa. Zobacz jak do siebie pasujecie.  :)  ;)  :lol:

Ładnemu na wszystkim ładnie....nawet na T-maxie ;):P:)

Pozdrowienia od Sylwi :lol::):lol:.

Pozdrawiam Siemik .

Opublikowano
(...)Wady GP:

- tragicznie wyglądający ręczny hamulec

- nieosłonięty łańcuch

- brzydkie odlewy i ich malowanie

- okropne klamki

- tylne kierunkowskazy

(...)

-mi dzwignia hamulca recznego nie przeszkadza

-lancuch, zgadza sie, wymaga pielegnacji i czasami wymiany

-zgadza sie, odlewy nie porywaja finezja

-na klamki jest sposob (pozbylem sie dos grubej warstwy lakieru bezbarwnego, teraz sa o niebo lepsze, jednak jesli ktos nie uzywa rekawiczek, to alu moze brudzic dlonie)

-tylne kierunki sa b. lipne, dlatego mam Rizome

Od siebie dodalbym najwieksze manka GP800 -> brak jakiegokolwiek schowka w przedniej owiewce, niezbyt duza przestrzen bagazowa pod kanapa (Tmax tez nie za wiele) oraz denerwujacy wlew paliwa. Trzeba sie naprawde nameczyc, aby nie porozlewac nic przy tankowaniu...

PS. Jako plus pozwalajacy zapomniec o tych "niedogodnieniach", trzeba wspomniec na pewno o znikajacych w lusterkach ... AN650, Tmaxach, SW600 i innych skuterach !scooter ...

  • Administrator
Opublikowano

Ja bym dodał inną wadę (niedogodność) GP'ka... jest nią brak ABS'u (nawet za dopłatą). Przy tych osiągach, podczas wykorzystywania potencjału jaki drzemie w napędzie GP800 brak tego systemu często doskwiera... nawet tym bardziej zaprawionym "w bojach" whist . Wcale bym się też nie pogniewał na kontrolę trakcji... no ale tego nie posiada żaden maxi skuter :D

Z wad T-max'a należy wspomnieć o kiepskim komforcie plecaczka podczas długich podróży. Chodzi o pękaty i kanciasty w kszałcie plastik na wysokości kolan/ud. Po prostu podczas dalszych podróży, a tym samym wielogodzinnych jazd, plecaczek na T-maxie ma przerąbane !scooter ... Przynajmniej tak mówi mój plecaczek, który zjeździł tylną kanapę w niejednym 2oo... !OKK

Na GP 800 jazda z tyłu jest wygodniejsza... wiem bo sam jechałem !TAZ

Sugerując się zdaniem mojego plecaczka... Z maxi chyba najlepiej pod tym względem wypada An 650 a z moto HD Electra 1500 :angry:

  • Sympatycy
Opublikowano

Brak ABS w GP, to faktycznie niedociągnięcie Włochów.

Co do plecaczkowania na T-maxie, to potwierdzam. Jadąc za Mariuszem na zlot w Berlinie w pewnym momencie myślałem że coś się stało, gdy zobaczyłem dyndające nogi Bunny !scooter . Ale jest i dobre słowo od plecaczka. Żonka Monka jadąc podczas deszczu zsiadła z T-maxa suchą nogą, a na niewygodę nie narzekała.

  • Administrator
Opublikowano
Co do plecaczkowania na T-maxie, to potwierdzam. Jadąc za Mariuszem na zlot w Berlinie w pewnym momencie myślałem że coś się stało, gdy zobaczyłem dyndające nogi Bunny  !TAZ .

Oj jęczała naprawdę mocno... a do mięczaków nie należy !OKK

Żonka Monka jadąc podczas deszczu zsiadła z T-maxa suchą nogą, a na niewygodę nie narzekała.

Pytanie o jakim dystansie rozmawiamy... !scooter

Opublikowano
[...] Oj jęczała naprawdę mocno... [...]

Aż mnie ciarki przeszły..... !scooter :angry: !OKK !TAZ

  • Administrator
Opublikowano

Jęczała= bardzo marudziła !TAZ

Uwierz mi... nie chciałbyś tego słuchać !scooter

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...