Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Administrator Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Podczas ostatnich spotów czwartkowych *Wawa zone* można zaobserwować silną rywalizację. Coraz częściej, także na forum, dochodzi do spięć który skuter jest ładniejszy, który lepszy czy który szybszy... choć to ostatnie raczej nie podlega dyskusji W związku z powyższym zapodaje wątek do ogólnej polemiki: GP800 kontra T-max 500... czyli rozmowy o wyższości makaronu nad sushi !TAZ Na początek filmy ilustrujące ten "problem" T-max kontra Gp800
MARCVS Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Na temat gustów się nie dyskutuje Jednemu podoba się to, innemu co innego Jedno jest pewne GP jest szybsze T-max natomiast to prawdziwy skuter(nie trzeba smarować łańcucha)
pawko Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Czekam na opinie i wnioski, bo coraz częsciej myślę o powrocie na "płozy" i między tymi dwoma maszynami się zastanawiam. Smarowanie łańcucha nie jest dla mnie argumentem. W obecnym Varadero 1000 zajmuje to około dwóch minut raz na 300-400 kilometrów...
Klubowicze Gumisiek Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Klubowicze Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Znalazłem coś dla Worlana , może Zmieni zapatrywanie ? Gp 800 Yellow Osobiście jestem ciekaw porównania żywotności silników w tych sprzętach .
ptaku_1 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Jak dla mnie lanskuch dyskfalifikuje GP. Punkt dla T-max
Marcino1 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Moim zdaniem te dwa skutery nie stanowią dla siebie konkurencji. To jak gdyby kolejne stadia ewolucji.
kmodzele Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Trudno po prostu powiedzieć, że skuter A jest lepszy od skutera B. Wszystko zależy od priorytetów, które sobie ustali kupujący. Gilera szybsza, T-Max nieco ładniejszy (ah, żeby nie to jedno "ślepe" światło..), a bagażnik ma najwięszy i najmniej pali mój X-Max.. Niechże Gilera poprawi pakowność i zmieni łańcuch na pasek napędowy (najlepiej zamknięty), a Yamaha pakowność i nieco pałeru dorzuci - wtedy będzie się można poważnie zastanowić. Ciekawe jak MyRoad by tu wypadł, ale łajzy nie chcą go sprzedawać.
dr.big Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Jesli chodzi o przyspieszenia, to Tmax wydaje sie byc rowerkiem dla dziecka ... Wiecej na razie nie napisze !OK ...
Sympatycy Worlan Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Sympatycy Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Czuję się wywołany do tablicy. Zacznę od bardzo złej jakości fotki XP-peka i GP-ty w rozpoczynającym poście. Te skutery zasługują na więcej. Jak Grzegorz się zgodzi, zaproponuję małą sesję zdjęciową naszych zabawek i pokazanie ich na naszym forum w pełnej krasie, z uwzględnieniem szczegółów tych maszyn. Muszę napisać, że jestem bardzo zaskoczony tematem , nigdy nie było żadnej rywalizacji, to po prostu ŻARTY i przekomarzanie, mające na celu rozweselenie tego forum. Wiadomym jest, że GP jest szybsza i nie podlega to żadnej dyskusji. Tu wszyscy muszą się zgodzić. Natomiast XP ma inne walory, a porównywanie go do "dziecinnego rowerka", lub pojazdu dla "paralityka" tfu,tfu "flegmatyka" jest co najmniej nie na miejscu . >no musiałem< Wspomniane "przekomarzanie" zaczęło się dwa tygodnie temu, kiedy to w drodze z Serocka do Orzecha ledwo wyrabiałem się za Gp Grześka. Wszystkie docinki miały charakter żartobliwy i ja i Grzesiek śmialiśmy się z tego. Nawet mój podpis z emotikanami rozweselił Grześka i uważał to za super żart. Widać, że inni inaczej to odebrali . A teraz, żeby nawiązać trochę do tematu, napiszę jakie ja mam spostrzeżenia odnośnie różnic między tymi skuterami: Zalety GP: - przyśpieszenie i V-max - praca silnika (V-ka) - regulowana wysokość szyby - ładna lampa stop Wady GP: - tragicznie wyglądający ręczny hamulec - nieosłonięty łańcuch - brzydkie odlewy i ich malowanie - okropne klamki - tylne kierunkowskazy Zalety XP: - schowki pod kierą i chyba większy schowek pod kanapą - plastiki i części metalowe lepszej jakości - sportowo wyglądający tył skutera - napęd - aluminiowa rama - niezawodność - hamulce Wady: - jedno światło z przodu (ale na drogowym palą się już dwa) - brak wskaźnika temperatury otoczenia - mało areodynamiczna szyba Podsumowując, jak będę miał postawione dwa skuty GP i XP 2010 rok, wybiorę Burgmana 650 Edit: W mojej wypowiedzi nastąpiło przejęzyczenie. Chciałem napisać "flegmatyka", a napisałem" paralityka". Przepraszam. !OK
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Autor Administrator Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Wszystkie docinki miały charakter żartobliwy i ja i Grzesiek śmialiśmy się z tego. Nawet mój podpis z emotikanami rozweselił Grześka i uważał to za super żart. Widać, że inni inaczej to odebrali . Nie no... teraz to dałeś do pieca... !OK Doskonale wiem, że nasze/Wasze dyskusje i dywagacje są podszyte żartem... zresztą zwróć uwagę, że ten topic także posiada podtekst humorystyczny (patrz ikona tematu on top)... ot napisany w celu rozluźnienia Liczyłem, że to wyczujesz... Czuję się wywołany do tablicy. Zacznę od bardzo złej jakości fotki XP-peka i GP-ty w rozpoczynającym poście. Te skutery zasługują na więcej. Nie ja jestem autorem tej fotki. Oto artykuł który mnie m.in zainspirował do założenia tego tematu> Scoot-Mania Jak widać nie tylko my mamy takie "zagwostki" Natomiast XP ma inne walory, a porównywanie go do "dziecinnego rowerka", lub pojazdu dla "paralityka" jest co najmniej nie na miejscu Nie obraźajmy pojazdów dla paralityków !
Dzięgiel Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Ja osobiście biore gilerę i to zasługa przede wszystkim prędkości i przyspieszenia.
Sympatycy Worlan Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Sympatycy Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Nie no... teraz to dałeś do pieca... !OK Doskonale wiem, że nasze/Wasze dyskusje i dywagacje są podszyte żartem... zresztą zwróć uwagę, że ten topic także posiada podtekst humorystyczny (patrz ikona tematu on top)... ot napisany w celu rozluźnienia Liczyłem, że to wyczujesz... No cóż jestem mało kumaty , ale dalej nie rozumiem, czy robimy sobie jaja i żartobliwą dyskusję z mazowieckiego przenosimy tu... Oto artykuł który mnie m.in zainspirował do założenia tego tematu> Scoot-Mania czy mamy traktować tę dyskusję poważnie i wypowiadać się konstruktywnie ?
krzys-68 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Jak dla mnie lanskuch dyskfalifikuje GP. Ciekawe czemu?.Jakieś uzasadnienie?
MARCVS Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Jak dla mnie lanskuch dyskfalifikuje GP. Ciekawe czemu?.Jakieś uzasadnienie? Bo jak się zerwie to można dostać w plecy !OK
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Autor Administrator Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Kurcze, chyba przyjdzie wyraźnie zaznaczać kiedy i w którym miejscu żartujemy Tak jak pisałem powyżej... do założenia topicu zainspirowała mnie: - strona scoot mania - dyskusje z ostatnich spotów - delikatna chwilowa nuda na forum !OK - to, że ostatnio zrobiłem "trochę" km'ów zarówno nowym Xp500 jak i GP800. Mam jakieś swoje przemyślenia ale narazie chciałem poczytać co mają do powiedzenia użytkownicy tych sprzętów jak i pozostali użytkownicy forum. Zresztą oba skutery są do siebie bardzo podobne pod wieloma względami (choć konstrukcyjnie i mocowo się ciut różnią), więc dyskusja ma sens i powinna być konstruktywna... z drugiej strony nie wykluczajmy z niej chwilowego humoru
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Sympatycy Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Wszystkie docinki miały charakter żartobliwy i ja i Grzesiek śmialiśmy się z tego. Nawet mój podpis z emotikanami rozweselił Grześka i uważał to za super żart. Zgadza się. Wszystkie docinki miały charakter żartobliwy.Tyle A wracając do tematu. Niestety,co do wad Gp musze się zgodzić.Włosi nie przyłożyli się do roboty i jakość wykonania pozostwia wiele do życzenia.Ja dodam jeszcze rdzewiejace śruby przy przednim błotniku.Dużą wadą jest brak ABS-u,przy tych osiągach i cenie za nowy pojazd powinien być w standardzie. Co do osiągów, tu nie ma wątpliwości-GP bije T-maxa na głowe.Same dane fabryczne mówią za siebie 44km kontra 69km.W rzeczywistości,po odkręceniu manetki T-max zostaje daleko w tyle, a najciekawsze jest to, że nie jest to okupione dużym zużyciem paliwa (5.0,5.4). Co do wyglądu,mi osobiście te dwa skutery się podobają ,ale o gustach sie nie dyskutuje. Łańcuch-smarowanie go zajmuje mi.......1 minute !OK GP-ka zostanie u mnie na dłużej,więc zobaczymy jak z trwałością jednostki napędowej. Ps.Worlan,pomysł z sesją zdjeciową Może jakiś filmik nakręcimy Jak dla mnie lanskuch dyskfalifikuje GP Dlaczego?
dr.big Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 (...)kontra 75km(...) GP ma 69 KM, przynajmniej moja !OK . PS. Mimo tego, jest to pierwszy skuter, ktorego nie mozna ujezdzac "zerojedynkowo" . PS. Jesli smarowanie lancucha urasta komus do rangi problemu, polecam wpisanie w google slowa "scottolier" .
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Autor Administrator Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Gilera PL podaje 75 kucy KLIK Dla mnie największą wadą GP'ka jest brak ABS'u oraz znaczna masa własa !OK Wadą nowego T-maxa jest przesadna "plastikowość" kokpitu oraz wyraźny "muł" podczas startu. Poprzedni model wtryskowy tego nie miał.
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Sympatycy Opublikowano 14 Sierpnia 2010 (...)kontra 75km(...) GP ma 69 KM, przynajmniej moja !OK . PS. Mimo tego, jest to pierwszy skuter, ktorego nie mozna ujezdzac "zerojedynkowo" . Ok,niech będzie. Zgodze się,tym skuterem nie da się jezdzić ON/OFF.Do dynamicznej jazdy po mieście wystarcza 50% mocy.
dr.big Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Gilera PL podaje 75 kucy !OK KLIK Oszukuja . Mimo, ze nie maja nawet powodu sie wstydzic . PS. 50,5 kW = ~ 69 KM . Edit: Z innej beczki, na jakims forum GPka czytalem o mozliwosci modyfikacji map zaplonu pozwalajacych osiagnac moc 90 KM .
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Autor Administrator Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Oszukuja . Mimo, ze nie maja nawet powodu sie wtydzic .PS. 50,5 kW = ~ 69 KM . Włosi i żabojady też? !OK KLIK ITALIA, KLIK BROSZURA ITALIA pdf KLIK BROSZURA FRANCE pdf Widać tylko te niemieckie jakieś wykastrowane
ptaku_1 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Jak dla mnie lanskuch dyskfalifikuje GP Dlaczego? !OK Smarowanie, ja jestem len a zakup urzadzonka o ktorym wspominal Bigu jest dodatkowym kosztem, a i tez trzeba o tym pamietac choc aby dolac albo sprawdzic czy jest smarowidlo. Dwa przy pasku wymieniamy tylko pasek, a w lancuchu dochodze jeszcze zebatki. Ogolnie wole rzeczy nie obslugowe i najlepszym rozwiazaniem chyba jest wal
krzys-68 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 czyli pasek też odpada bo wymiana.Do tego rolki... Więc w tej kwestii klasyczny remis !OK
Sympatycy Worlan Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Sympatycy Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Wadą nowego T-maxa jest przesadna "plastikowość" kokpitu oraz wyraźny "muł" podczas startu. Poprzedni model wtryskowy tego nie miał. No właśnie, ciekawe czym jest spowodowany ten 'muł'. Stary gaźnikowiec ruszał żwawiej. Różnicy między 2006 a 2009 w zasilaniu i w napędzie nie ma. To co jest powodem. Ostatnio rozmawiałem z Monkiem, mówił że u niego nie ma "muła". Ten "muł" jest powodem mojej frustracji. Co do łańcucha w GP, to mi nie przeszkadza. Tylko powinien mieć ładną osłonę i nikt by się nie czepiał. T-max ma 2 łańcuchy i mało kto o tym wie.
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Sympatycy Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Worlan,niektórzy mówią ,że nie mam prawdziwego skutera bo mam łańcuch.To co dopiero Ty jak masz dwa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się