Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Vespa ET4 125


MARCVS

Pytanie

Opublikowano

Moja żona uparła się na ten model skutera !piwko

Już nawet siedziała i przymierzała się do niego, jednak nie odpalił :blink:

Ja ze swojej strony chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej na temat tego modelu ;)

No i najważniejsze !gora

Czy warto się z nim wiązać !gora

Bardzo proszę wszystkich o opinię na ten temat

I proszę aby wypowiadali się tylko ci którzy znają temat !gora :lol:

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Opublikowano

nie odpowiem konkretnie o tym modelu, ale o silniku znajdującym się w nim, najbardziej (chyba) popularny włoski silnik LEADER 4t, silnik stosunkowo bezawaryjny, mocowany chyba we wszystkim co włoskie (w tej klasie), duża ilość części zamienników, dość dynamiczny, ale i zużycie paliwa większe niż np u yamahy (obecnie mam 19 tyś i brak oznak zużycia) i całkowity brak podbierania oleju - odnośnie tego napędu podam ci dwie ciekawostki, w zależności do jakiego nadwozia jest wkładany, to różni producenci podają termin wymiany oleju od 3 do 6 tyś włącznie z wymianą filtra, drugą ciekawostką jest pas napędowy, bez problemu kupisz zamiennik gdzie wszędzie są podawane jego wymiary, ale po pomiarach oryginału okazało się, że oryginał jest dłuższy i nie posiada zamienników o tym wymiarze, a różnica polega na tym, że na zamienniku masz zgodne z instrukcją 97 Vmax i dość dobre przyspieszenie, a na oryginale to ok 115 Vmax okupione niższym przyspieszeniem, ale też zużyciem paliwa przy normalnej miejskiej jeździe, więc sam możesz zadecydować, czy najważniejsze przyspieszenie czy Vmax (różnica mocno wyczuwalna)

  • 0
Opublikowano

Żonka wyścigowo jeździć nie będzie :lol:

Ale wracając do meritum ;)

Czy ten silnik jest chłodzony powietrzem?

Bo nie zajrzałem ;) a w necie piszą raz tak, raz tak :blink:

  • 0
Opublikowano

tak silniczek jest chłodzony powietrzem, występuje w wersji z "kopką" i bez, jeśli będziesz miał jeszcze jakieś pytania - to pomogę

  • 0
Opublikowano

Nie ma jakiegoś tematu przegrzewania się?

Tzn chodzi mi o to czy system chłodzenia jest dość wydajny, czy będę musiał ją uczulić żeby wyłączała silnik na postoju?

:blink:

No i jescze jedno pytanie?

Ile to pali?

  • 0
Opublikowano

nie miałem problemów z przegrzewaniem się (wiem, że bez termometru to ciężko sprawdzić, ale wiem też, że przy zbyt wysokiej temperaturze zaczynają pływać obroty - tu nie ma takiego zjawiska nawet we wrocławskich korkach), system jest ten sam co w wersji 150 cm3 więc ma jakiś tam zapas, co do zużycia paliwa to od 3,2 do 3,8, w zależności od stylu jazdy, najczęściej ok 3,5 - 3,6 - u mnie, ale mam ciężki skuter i sam troszeczkę ważę plus zawsze pełne bagażniki - masz zamiar kupić nowy czy z "historią" :blink:

  • 0
Opublikowano

to jest skuterek z 18tys przebiegiem, ale bardzo zadbany, właściwie nie ma się do czego przyczepić, choć nie słyszałem jeszcze jego pracy

Jeden już oglądałem i nie odpalił, bo praktycznie nie było akumulatora :blink:

Ale wydało mi się to dziwne, że nie chciał palić nawet z kopki :D

Wydaje mi się że z kopki, to nawet bez aku powinien zajarac? whist

No i zdecydowałem się pojechać po sprzęt trochę dalej, i mimo że starszy, kupić jednak w lepszym stanie

Ten nie ma żadnych śladów zużycia, nowe opony i zrobiony duży przegląd whist

To mnie skłoniło do jego wyboru whist

  • 0
Opublikowano

czyli w zasadzie to już można gratulować zakupu :blink:

  • 0
Opublikowano

Zobaczymy jutro :blink:

  • 0
Opublikowano

po moim pojeździe i przebiegu teraz ok 19 tyś, to powiem tak

- pas i rolki powinny być jeszcze oryginalne (no chyba, że ktoś już wymienił za szybko tak jak ja)

- oponę przednią mam oryginalną i jeszcze ma ok 3mm do znacznika zużycia

- klocki wymienione przód i tył - tarcze w bardzo dobrym stanie

- regulacja zaworów (robiona dziś), praktycznie minimalne korekcje (zmniejszenie luzu - przejechane ok 15 tyś bez regulacji)

- olej silnik wymieniany z filtrem co 6 tyś (zgodnie z instrukcją)

- po odpaleniu słychać pracę rozrządu (chłodzenie powietrzne) - żadnych stuków i innych dziwnych dźwięków

- filtr gąbkowy, więc minimalne wydatki

- nie mam wogóle "kopki" więc ci nie odpowiem, ale przy aku "0" faktycznie może nie działać podgrzewanie gaźnika i nie wiem czy prądnica da tyle prądu aby działał poprawnie moduł zapłonowy

- pobór oleju na poziomie - zero ubytku pomiędzy wymianami

więcej problemów (oprócz drobnych elektrycznych - ale to "włoch" - mimo, że sprzedaje je francja) nie stwierdzono

  • 0
Opublikowano

Dzięki serdeczne, gdybym jeszcze czegoś potrzebował, napiszę na pm :P Pozdrawiam :P

  • 0
Opublikowano

MARCVS,

posiadam Vespę GT z 2004 roku również z silnikiem 125 cm. Nie jestem pewien czy jest to silnik identyczny ale może Ci się przyda kilka uwag na jego temat:

- silniczek jest bardzo przyjemnie dynamiczny i podczas jazdy po mieście daje mnóstwo frajdy oraz zapewnia odpowiedni zakres bezpieczeństwa,

- prędkość maksumalna to 105 km/h (w GT) osiagana bez żadnego problemu czy zadyszki, średnie zużycie paliwa 3,5 - 4 l,

- nie zaobserwowałem nigdy przegrzewania się silnika - bez względu na temperaturę zew. i warunki na drodze,

- nie zaobserwowałem pobierania oleju,

- bardzo dobra dostępność części w atrakcyjnych w miarę cenach, chociaż poza częściami eksploatacyjnymi nie miałem okazji niczego zamawiać - silnk jak do tej pory jest całkowicie bezawaryjny,

- filt powierza gąbkowy - zaoszczędzasz na częściach.

Moim zdaniem silniczek jest naprawdę udany i jeżeli był prawidłowo użytkowany powinien Cieszyć Twoją żonę jeszcze długo.

Daj znać, czy transakcja doszła do skutku

Pozdrawiam

M.

PS

Jeżeli Vespa nie może odpalić to nie musi to oznaczać problemów. Kiedy pojazd postoi dłużej bez odpalania (co najmniej dwa- trzy tygodnie) faktycznie ma problem z odpaleniem. Trzeba wówczas kręcić nawet kilkanaście/dziesiąt razy. Kiedy załapie problem znika, nastepnym razem pali na dotyk.

  • 0
Opublikowano

Jestem laikiem jeśli chodzi o Vespę

Ale zastanawiałem się również nad kupnem GT, tym bardziej że była do kupienia w tej samej cenie :)

Ale doszedłem do wniosku, po nie jednej konsultacji ze znawcami tematu, że lepiej będzie jeśli wybiorę silnik chłodzony powietrzem, bo w naszym klimacie i tak są nikłe szanse żeby go przegrzać, a eksploatacja prosta :huh:

Tym bardziej że moc ta sama i osiągi zbliżone, a z tego co pisał Bogdi, to nawet jednakowe :P

No i mojej żonie bardziej się podoba, bo łatwiej nad nim zapanować (mniejszy)

Będę musiał tylko dokupić kilka gadget'ów takich jak szyba, i podnóżki dla dziecka

No i jazda !wchair :)

Trochę mnie martwi tylko apetyt na paliwo wszystkich sprzętów ze stajni Piaggio, ale te 3-4 litra, jestem w stanie znieść

Co prawda mój Burgi jadąc z taką prędkością schodzi poniżej 4l/100 km ale to już inna para kaloszy ;)

Dziękuję za słowa otuchy

I za rady

Mimo że czasem sobie żartuję, to jednak zawsze biorę na poważnie każdą sugestię :)

Pozdrawiam

Marek

Ps.

Dziękuję w imieniu Agatki !walkm

  • 0
  • Sympatycy
Opublikowano

MARCVS napisz PM do klubowicza o nicku MARIO. On był posiadaczem

takiej Vespy i pewnie sporo będzie Ci umiał doradzić. Ewentualnie:

VespaClubPolska

Mario też się tam udziela... !wchair

pzdr

  • 0
Opublikowano

Vespa niestety nie kupiona :lol:

Po przyjechaniu na miejsce, okazało się że nie było się czym zchwycać!!!! !yeah

Nawet powiem więcej Padaka ;)

Podmalowana srebrzanką w sprayu żeby nie było widać korozji ;)

Końcówka rury wydechowej Czarna od kopciu :)

Jutro wyjazd trochę dalej, i tym razem GT 125

Zobaczymy !YES

Jak nic z tego nie wyjdzie, to wezmę tę do poprawek lakierniczych z 2004 roku ET4 125

Mojej żonce bardziej się ona podoba, ale jeśli GT okaże się dobra, to weźmiemy, żeby nie wpędzać się w lakierowanie i tp

Jeszcze jedno!!!! !tut

Czy ktoś może mi powiedzieć czy jest jakiś filtr oleju w tym modelu??

i jak wymienić olej w silniku, a jak w napędzie???

Będę wdzięczny :)

  • 0
Opublikowano

Silniki chłodzone powietrzem są 2-zaworowe natomiast chłodzone cieczą 4 zawory, sam silnik jest raczej trwały, chociaż kilka wad ma- myślę, że największą bolączką są zuzywające się łożyska przekładni (wszelkie) ale koszt nie duży a i wymiana prosta. Posiadałem silnik LEADER (posiada odmiany 125, 150, 200 chłodzone cieczą jak i powietrzem, 250tka na wtrysku ma oznaczenie QUASAR) w scarabeo, tylko o poj 200- chłodzony cieczą.

Sprzęt bezobsługowy, lać paliwo, zmiana oleju co 6 tyś i jeździć. Spalanie około 3.5 litra, zależy jak kto odkręca. Warto dbać o regularną regulację luzów zaworowych (z wymianą oleju co 6 tyś albo co 12 tyś- nie pamietam już, trzeba zajrzeć do serwisówki)

I uprzedzam, Vespa ma to do siebie, że nie jest jednym z miliona japońskich skuterków... ona ma duszę !V

Jakbyś coś jeszcze potrzebował się dowiadywać to pisz pm <_<

Poszukaj jeszcze LX 125 nowszy model ale ceny nie powinny dużo różnić się od ET.

Silnik ten sam dokładnie.

  • 0
Opublikowano

zobaczymy <_<

Odezwę się za 3 godz jak już wrócę z oględzin GT 125 !V

  • 0
Opublikowano

I jak tam Granturismo? !V

  • 0
Opublikowano

No i wróciłem :)

Może i bym kupił ten skuter, gdybym go nie odpalił !guns

Korbowód tak się tłukł, że o mało co nie wypadł z silnika :)

Facet przyjął to na miękko i widać było że zdaje sobie sprawę z tego że w takim stanie to go nie sprzeda

!OK

Znowu porażka!!!!!

Już się powoli zniechęcam !TAZ

Czy te Vespy to muszą być takie zmęczone??? :(

Jutro lub pojutrze jadę oglądać 150 tkę

Ta to już ma być ideał whist

Ale jak już pojadę tyle km i okaże się że lipa, To się wkur... :(

A ha !!!!

I jeszcze jedno :huh:

GT nie podoba się mojej żonie whist

Jednak ET4 :P:)

Dowiedziałem się że Vespa po włosku to po prostu OSA !OK !OK

Będę miał więc dwie osy w garażu

I trzy w domu :lol:

!V

  • 0
Opublikowano

A ha !!!!

I jeszcze jedno :o

GT nie podoba się mojej żonie :)

Jednak ET4 :):)

Współczuję, to faktycznie musi być frustrujące takie odbijanie się od nieuczciwych sprzedawców.

Na pocieszenie mogę Ci powiedzieć, że i moja żona nie chciała "przejąć" Vespy GT. Pomimo wielkiej sympatii do niej. Ponoć za duża. Na szczęście inny członek rodziny ją zaadoptował i nie musiałem jej sprzedawać :)

W każdym razie życzę powodzenia w dalszych zakupach i daj znać o ostatecznym wyniku. Walcz !happybth

:)

  • 0
Opublikowano

Sprzęta już kupiłem, i teraz mam pogląd jak wyglądały te sprzęty które oglądałem

Okazało się że kolega kupił taką Vespę przy okjazji ściągania samochodów z GB

ale skuter raz palił a raz nie

!holiday !tut

Zlecił więc pracownikom, aby się tym zajęli :D

Zajęli się skutecznie !tut

Teraz bardzo pomogłyby mi zdjęcia góry silnika po wymontowaniu schowka pod siodłem, albo spotkanie z kimś kto posiada ET4 125, i zgodziłby się ją trochę porozkręcać :D !happybth

No i będę potrzebował kilka części !happybth

Może znacie kogoś kto handluje używkami?

  • 0
Opublikowano

Witam

Ja mam identyczny silnik w swoim Piaggio Hexagonie Lx4 125 jak w ET4 125

  • 0
Opublikowano

Znalazłem człowieka który zajmuje się częściami do Vespy w Wa-wie

F-ma ROBOGO tel:

505997734

Części nowe oryginalne, pod lakier, w cenie używek :)

Jakby ktoś potrzebował ;)

Człowiek uczciwy

Handluje też Vespami ;)

Drugi w Krakowie:

12 6234022

U tego ceny nieco niższe

Lokalizacja Kraków

Części już kupiłem :)

Taniocha :)

Za wszystko 200 zł :);)

No i oczywiście do tego aku, oleji tp

Tylko robota została i rejestrować :)

A potem żona będzie śmigać :P

  • 0
Opublikowano

Fotek niestety nie robiłem a aukcja już odwołana <_<

  • 0
Opublikowano

Od ROBOGO już też kupowałem i wszystko było ok. Polecam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...