malina83 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 ostatnimi dni jeździłem jak było mokro...i przy jednym hamowaniu...no cóż nie wiele brakowało, a sprawdziłbym jakość asfaltu plecami. stad myślę sobie, że cześć kłopotów i mniej stresu za kierownicą daje posiadanie na pokładzie systemu ABS. jeśli znacie jakiś skuter (najlepiej 250cm) z ABS to poproszę o Waszą opinię. Odnośnik do komentarza
Klubowicze krzytro Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Np,BMW C1,Burgman 650.Ogólnie ABS to zajefajna sprawa w motocyklu Odnośnik do komentarza
Marynarz Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Eh.. czy kiedyś nastaną czasy że ABS będzie standardem we wszystkich pojazdach 2oo Odnośnik do komentarza
magart Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Potwierdzam słowa @krzytra - zajefajna sprawa. Parę razy ABS mi już d... uratował Odnośnik do komentarza
Klubowicze Joasia70 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Np,BMW C1,Burgman 650.Ogólnie ABS tozajefajna sprawa w motocyklu Burgman 400 od 2009 r. też ma ABS Odnośnik do komentarza
adamgt Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Z mniejszych to Honda SH 300, ale ona kosztuje z tym ABSem prawie tyle co Xciting 500 więc chyba nie specjalnie warto ją kupować. W zimie pewnie będzie tańsza. Poza tym może na przyszły Kymco sprowadzi Downtowna z ABSem, ale to bardziej domysł niż informacja. Na razie z nowych najtaniej z ABSem to chyba Xciting, z używek Burgi 400 K9 (ale wydaje mi się, że już wcześniej wnich montowali ABS). Odnośnik do komentarza
kfcent Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Witaj. Na maxi skuterach jeżdże od ładnych kliku lat...ale dopiero w tym roku zakupiłem skuter z ABS-em Honda forza 250. Opinje na temat ABS-u słyszałem rózne,dlatego pomyślałem że zakup forzy będzie dobrą okazją do tego żeby wyrobić sobie swoje zdanie w tym temacie. Ogolnie jestem zachwycony- ABS naprawde pomaga na śliskich powierzchniach, w deszczu czy na piaseczku ,naprawde działa, i nie jest to nie potrzebny "bajer"! Oczywiscie nie zwalnia z myslenia i hamowania z wuczuciem,gdyż nawet z abs-em możesz zblokować koło,pozatym zauważyłe że ponizej prędkości 20km/h abs nie włącza się przy nawet bardzo ostrym hamowaniu...hmmmm !YES w hondzie masz coś takiego jeszcze jak C-ABS - czyli system kobinowany, troche nieufnie do tego podchodze i biorą np. mokry zakręt z dużą prędkością troche boje się mocniej wcisnąć manetke mimo tego że wiem że mam ABS. Reasumująć jestem na TAK! Odnośnik do komentarza
MARCVS Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Ale na pralce przed światłami, oraz na wybojach, znacznie wydłuża drogę hamowania Można tak wy....bać samochodowi stojącemu na światłach że Więc nie ma się co zachwycać I jeździć uważnie!!! I jeszcze jedno!! Na winklach, ABS wam nie pomoże Trzeba wiedzieć z jaką prędkością wchodzić w winkiel, wystarczy trochę piasku, albo olej i łączymy się z GLEBĄ !YES Odnośnik do komentarza
Sympatycy Worlan Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Jeszcze nie został wymieniony T-max. Ja jestem zachwycony ABS-em. Na śliskiej nawierzchni jest nieoceniony. Informuje nas kiedy nasze opony tracą przyczepność i tym samym pozwala na większą kontrolę podczas jazdy. Odnośnik do komentarza
krzys-68 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Nie przeceniałbym ABS i jego własciwości.Sa + i - tego systemu.Droga hamowania z ABS jest dluzsza .Poza tym poprawia nasze błedy ale jednoczesnie nie zwalnia od szkoleń !YES Odnośnik do komentarza
22hubert Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 hebel wcisniety do konca na piasku i bylo bez stresu, a jak by tak zrobic bez abs to gleba na bank. jak masz wybor to zawsze z abs Odnośnik do komentarza
bogdan201 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Honda SW-T400 też ma w standardzie ABS - działa bardzo dobrze nawet poniżej 20km/h Następny "bajer" o którym tak myślałem to CBS czyli zintegrowane hamulce w lewej klamce. Ale to okazuje się też dobra sprawa. Pare razy zdażyło mi się zagapić w korku i hamować tylko lewą klamką (na niej zwykle trzymam palce) w tym czasie prawa dłoń zdążyła tylko ująć gazu. Na szczęście nigdy nie doszło do uderzenia w poprzedzający samochód, ale hamowało tylko tylne koło, przy CBS hamujemy lewą klamką ale spowalniamy także przednie koło, więc skuteczność mamy dużo większą. Odnośnik do komentarza
Klubowicze bilety Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 hebel wciśnięty do końca na piasku i było bez stresu, a jak by tak zrobić bez abs to gleba na bank. jak masz wybór to zawsze z abs Ja również bez ABS sobie nie wyobrażam już jazdy też miałem parę nie ciekawych sytuacji pewnie bez ABS-u była by gleba w najlepszym wypadku. Oczywiście osobą co szukają skuta radził bym zakup tylko i wyłącznie z ABS-em Odnośnik do komentarza
ewave Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 jako posiadacz ABS któren kilka razy miał okazję popisać się (o ABSie mówię) skutecznością jestem zdecydowanie za !OK Naprawdę przydatny gadżet oczywiście nie zastąpi mózgu ale potrafi pomóc w podbramkowych sytuacjach. Odnośnik do komentarza
marcho Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Mam - nie korzystałem i raczej nie tęsknię za włączeniem się systemu ale spokojniejszy jadę i jadę spokojnie pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Mors Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Oczywiscie nie zwalnia z myslenia i hamowania z wuczuciem,gdyż nawet z abs-em możesz zblokować koło,pozatym zauważyłe że ponizej prędkości 20km/h abs nie włącza się przy nawet bardzo ostrym hamowaniu...hmmmm !OKK ABS'y ogólnie tak mają, że działają od określonej prędkości. W moim GSX'ie załącza się dopiero po przekroczeniu 10km/h - informuje o tym stosowna kontrolka. Prawdą jest również to, że na prostej, równej drodze lepiej można zahamować bez ABS'u, jednak wymaga to dużej wprawy. Na piachu i na mokrej nawierzchni ABS jest nieoceniony. Odnośnik do komentarza
krzys-68 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 zapominacie że ABS jest tylko na przednim kole a wiec nie jest to antidotum na wszystkie bolaczki.Uslizg tylnego i gleba.. !OKK Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 zapominacie że ABS jest tylko na przednim kole(...) Normalny ABS dziala niezaleznie na przednie i na tylne kolo. Odnośnik do komentarza
22hubert Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 zapominacie że ABS jest tylko na przednim kole a wiec nie jest to antidotum na wszystkie bolaczki.Uslizg tylnego i gleba.. !OKK chyba w chińskich u mnie w hondzie mam na 2 kolka albo jak kto woli na wszystkie Odnośnik do komentarza
krzys-68 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 to może mam chińskie Suzuki !OKK Odnośnik do komentarza
Mors Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 zapominacie że ABS jest tylko na przednim kole a wiec nie jest to antidotum na wszystkie bolaczki.Uslizg tylnego i gleba.. Kurde, tak czułem! Do tylnego koła wstawili mi atrapę Odnośnik do komentarza
kfcent Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 potwierdzam działają oddzielnie tylne oddzielnie przednie kółeczku...czuć to na obu manetkach Odnośnik do komentarza
Gość psarnecki Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 No i jeszcze nie było o Majesty. Majesty ma ABS (chodzi o model 2010) na oba koła niezależny. Kiedyś byłem zaskoczony i musiałem hamować (zagapiłem się ) na rondzie w czasie pokonywania łuku. Jakież było moje zaskoczenie kiedy ABS podczas tego hamowania uniemożliwił poślizg boczny przedniego koła. Od tego roku Yamaha sprzedaje motory tylko z ABS. Miałem kupić bez, ale zostałem do tego "zmuszony" . Dziś tego nie żałuję, to było słuszny wybór. Odnośnik do komentarza
AiKSz Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 też miałem ostatnio przygodę na mokrym asfalcie ciężarówka przede mną dość mocno przyhamowała więc odruchowo docisnąłem klamkę i szybko znalazłem sie za asfalcie obserwując jak burgi sunie na boku sypiąc iskrami ze stopki prędkość ok 40-50 dlatego tylko stłuczowe kolano spotkałem sie z opinią motorzysty który jeździ na "normalnym" motorze ze skuter jest bardziej narażony na poslizg koła co wydaje sie słuszne z powodu tego ze przednie koło jest słabiej obciązone w kazdym razie jak bede kiedys zmieniał to napewno na coś z ABS Odnośnik do komentarza
Gość ziggy Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Natknąłem się na taki Artykuł w tym temacie, może kogoś zainteresuje. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się