Skocz do zawartości
Forum Burgmania

ABS ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ostatnimi dni jeździłem jak było mokro...i przy jednym hamowaniu...no cóż nie wiele brakowało, a sprawdziłbym jakość asfaltu plecami.

stad myślę sobie, że cześć kłopotów i mniej stresu za kierownicą daje posiadanie na pokładzie systemu ABS. jeśli znacie jakiś skuter (najlepiej 250cm) z ABS to poproszę o Waszą opinię.

  • Klubowicze
Opublikowano

Np,BMW C1,Burgman 650.Ogólnie ABS to zajefajna sprawa w motocyklu :)

Opublikowano

Eh.. czy kiedyś nastaną czasy że ABS będzie standardem we wszystkich pojazdach 2oo :)

Opublikowano

Potwierdzam słowa @krzytra - zajefajna sprawa. Parę razy ABS mi już d... uratował :)

  • Klubowicze
Opublikowano
Np,BMW C1,Burgman 650.Ogólnie ABS tozajefajna sprawa w motocyklu :)

Burgman 400 od 2009 r. też ma ABS

Opublikowano

Z mniejszych to Honda SH 300, ale ona kosztuje z tym ABSem prawie tyle co Xciting 500 więc chyba nie specjalnie warto ją kupować. W zimie pewnie będzie tańsza. Poza tym może na przyszły Kymco sprowadzi Downtowna z ABSem, ale to bardziej domysł niż informacja.

Na razie z nowych najtaniej z ABSem to chyba Xciting, z używek Burgi 400 K9 (ale wydaje mi się, że już wcześniej wnich montowali ABS).

Opublikowano

Witaj. Na maxi skuterach jeżdże od ładnych kliku lat...ale dopiero w tym roku zakupiłem skuter z ABS-em Honda forza 250. Opinje na temat ABS-u słyszałem rózne,dlatego pomyślałem że zakup forzy będzie dobrą okazją do tego żeby wyrobić sobie swoje zdanie w tym temacie.

Ogolnie jestem zachwycony- ABS naprawde pomaga na śliskich powierzchniach, w deszczu czy na piaseczku ,naprawde działa, i nie jest to nie potrzebny "bajer"!

Oczywiscie nie zwalnia z myslenia i hamowania z wuczuciem,gdyż nawet z abs-em możesz zblokować koło,pozatym zauważyłe że ponizej prędkości 20km/h abs nie włącza się przy nawet bardzo ostrym hamowaniu...hmmmm !YES

w hondzie masz coś takiego jeszcze jak C-ABS - czyli system kobinowany, troche nieufnie do tego podchodze i biorą np. mokry zakręt z dużą prędkością troche boje się mocniej wcisnąć manetke mimo tego że wiem że mam ABS.

Reasumująć jestem na TAK! :o

Opublikowano

Ale na pralce przed światłami, oraz na wybojach, znacznie wydłuża drogę hamowania :o

Można tak wy....bać samochodowi stojącemu na światłach że :)

:o

Więc nie ma się co zachwycać :)

I jeździć uważnie!!! :P

I jeszcze jedno!!

Na winklach, ABS wam nie pomoże :lol:

Trzeba wiedzieć z jaką prędkością wchodzić w winkiel, wystarczy trochę piasku, albo olej i łączymy się z GLEBĄ !YES

  • Sympatycy
Opublikowano

Jeszcze nie został wymieniony T-max. Ja jestem zachwycony ABS-em. :o Na śliskiej nawierzchni jest nieoceniony. Informuje nas kiedy nasze opony tracą przyczepność i tym samym pozwala na większą kontrolę podczas jazdy.

Opublikowano

Nie przeceniałbym ABS i jego własciwości.Sa + i - tego systemu.Droga hamowania z ABS jest dluzsza :o .Poza tym poprawia nasze błedy ale jednoczesnie nie zwalnia od szkoleń !YES

Opublikowano

hebel wcisniety do konca na piasku i bylo bez stresu, a jak by tak zrobic bez abs to gleba na bank. jak masz wybor to zawsze z abs

Opublikowano

Honda SW-T400 też ma w standardzie ABS - działa bardzo dobrze nawet poniżej 20km/h :o

Następny "bajer" o którym tak myślałem to CBS czyli zintegrowane hamulce w lewej klamce. Ale to okazuje się też dobra sprawa. Pare razy zdażyło mi się zagapić w korku i hamować tylko lewą klamką (na niej zwykle trzymam palce) w tym czasie prawa dłoń zdążyła tylko ująć gazu. Na szczęście nigdy nie doszło do uderzenia w poprzedzający samochód, ale hamowało tylko tylne koło, przy CBS hamujemy lewą klamką ale spowalniamy także przednie koło, więc skuteczność mamy dużo większą.

  • Klubowicze
Opublikowano

hebel wciśnięty do końca na piasku i było bez stresu, a jak by tak zrobić bez abs to gleba na bank. jak masz wybór to zawsze z abs

Ja również bez ABS sobie nie wyobrażam już jazdy też miałem parę nie ciekawych sytuacji pewnie bez ABS-u była by gleba w najlepszym wypadku. Oczywiście osobą co szukają skuta radził bym zakup tylko i wyłącznie z ABS-em

Opublikowano

jako posiadacz ABS któren kilka razy miał okazję popisać się (o ABSie mówię) skutecznością jestem zdecydowanie za !OK

Naprawdę przydatny gadżet oczywiście nie zastąpi mózgu ale potrafi pomóc w podbramkowych sytuacjach.

Opublikowano

Mam - nie korzystałem i raczej nie tęsknię za włączeniem się systemu :blink:

ale spokojniejszy jadę i jadę spokojnie :unsure:

pozdrawiam

Opublikowano
Oczywiscie nie zwalnia z myslenia i hamowania z wuczuciem,gdyż nawet z abs-em możesz zblokować koło,pozatym zauważyłe że ponizej prędkości 20km/h abs nie włącza się przy nawet bardzo ostrym hamowaniu...hmmmm !OKK

ABS'y ogólnie tak mają, że działają od określonej prędkości. W moim GSX'ie załącza się dopiero po przekroczeniu 10km/h - informuje o tym stosowna kontrolka.

Prawdą jest również to, że na prostej, równej drodze lepiej można zahamować bez ABS'u, jednak wymaga to dużej wprawy. Na piachu i na mokrej nawierzchni ABS jest nieoceniony.

Opublikowano

zapominacie że ABS jest tylko na przednim kole :P a wiec nie jest to antidotum na wszystkie bolaczki.Uslizg tylnego i gleba.. !OKK

Opublikowano
zapominacie że ABS jest tylko na przednim kole(...)

Normalny ABS dziala niezaleznie na przednie i na tylne kolo.

Opublikowano
zapominacie że ABS jest tylko na przednim kole :P  a wiec nie jest to antidotum na wszystkie bolaczki.Uslizg tylnego i gleba.. !OKK

chyba w chińskich :P u mnie w hondzie mam na 2 kolka :P albo jak kto woli na wszystkie

Opublikowano

to może mam chińskie Suzuki !OKK

Opublikowano
zapominacie że ABS jest tylko na przednim kole whist  a wiec nie jest to antidotum na wszystkie bolaczki.Uslizg tylnego i gleba.. :D

Kurde, tak czułem!

Do tylnego koła wstawili mi atrapę :D

Opublikowano

potwierdzam działają oddzielnie tylne oddzielnie przednie kółeczku...czuć to na obu manetkach whist

Gość psarnecki
Opublikowano

No i jeszcze nie było o Majesty.

Majesty ma ABS (chodzi o model 2010) na oba koła niezależny. Kiedyś byłem zaskoczony i musiałem hamować (zagapiłem się whist ) na rondzie w czasie pokonywania łuku. Jakież było moje zaskoczenie kiedy ABS podczas tego hamowania uniemożliwił poślizg boczny przedniego koła. Od tego roku Yamaha sprzedaje motory tylko z ABS. Miałem kupić bez, ale zostałem do tego "zmuszony" :D . Dziś tego nie żałuję, to było słuszny wybór.

Opublikowano

też miałem ostatnio przygodę na mokrym asfalcie

ciężarówka przede mną dość mocno przyhamowała więc odruchowo docisnąłem klamkę i szybko znalazłem sie za asfalcie obserwując jak burgi sunie na boku sypiąc iskrami ze stopki

prędkość ok 40-50 dlatego tylko stłuczowe kolano

:lol:

spotkałem sie z opinią motorzysty który jeździ na "normalnym" motorze ze skuter jest bardziej narażony na poslizg koła

co wydaje sie słuszne z powodu tego ze przednie koło jest słabiej obciązone

w kazdym razie jak bede kiedys zmieniał to napewno na coś z ABS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...