Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ceny czę?ci i serwisu


Slavequs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

je?li posiadacie wiedzę (lub linki :angry: ) to pomóżcie.

Chciałbym dowiedzieć się, jakie s? ceny najważniejszych czę?ci do Suzuki Burgmana Uh 150? Jak wygl?daj? one w porównaniu z mark? Kymco?

Co z kosztami serwisu obu tych firm?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Dopisuję nowy post, bo chciałbym uzyskać jak?kolwiek odpowiedĽ na pytanie dotycz?ce kosztów serwisu Burgmana 150. Na jakie sumy powinienem nastawiać się przy przegl?dach? Piszcie choćby na podstawie Waszych do?wiadczeń z 400 ccm.

Czy rzeczywi?cie Suzuki tak wysoko się ceni? Jak wypada w porównaniu z Yamah?? Może Majesty, choć droższa w zakupie, byłaby tańsza w utrzymaniu?

Czy dostanę tańsze zamienniki do Burgmana 150 ?

P.S. Przepraszam za zanudzanie. :P

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Nie musiales dopisywac nowego posta, wystarczylo edytowac pierwszego.

A teraz co do twojego pytania, to ceny czesci Yamahy sa zdecydowanie wieksze niz Suzuki, a najtansze czesci sa do Kymco. Tansze zamienniki oczywiscie otrzymasz do wiekszosci sprzetow. Oczywiscie troche generalizuje bo tez nie pytasz sie o konkretna czesc. Na pewno wario bedzie tansze malossiego niz oryginal, podobnie z wydechem, ale juz piloty do waria sa tansze oryginalne. Yamaha zarowno ceny skuterow jak i czesci ma strasznie drogie i nie wiem dlaczego. Przerabialme to majac YPke, gdzi ekupowalem oryginalne czesci, z wyjatkiem wariatora, bo malossi nie dosc ze tanszy to lepszy sie okazal, no moze z wyjatkiem paska. No coz zadaj konkretne pytanie a otrzymasz konkretna odpowiedz. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Dopisałem wiadomo?ć, ponieważ tylko w ten sposób działa opcja "Pokaż nowe posty", a i w?tek przesun?ł się w górę. :P

Co do tematu, to miałem na my?li koszty podstawowych przegl?dów (w Burgmanie wymagaj? tego co 3 tys. km) , ale również ceny czę?ci, przykładowo : paska, wariatora, rolek, klocków, tłumika czy wreszcie opon. W poniedziałek wy?lę jeszcze maila do Suzuki. Na razie w miarę możliwo?ci proszę też o porównanie kosztów serwisów i robocizny poszczegołnych marek.

Chcę po prostu wiedzieć czy nie zbankrutuję... :P

Artix miałe? Yamahę, teraz jeżdzisz Burgmanem. Dobrze zrozumiałem, że to wła?nie Majesty bardziej rujnuje kieszeń?

I czy mogę się spodziewać, że mnieszy Burgman (150) oznacza też mniejsze koszty w porówaniu z 400 ccm?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

I czy mogę się spodziewać, że mnieszy Burgman (150) oznacza też mniejsze koszty w porówaniu z 400 ccm?

Jeżeli chodzi o zużycie paliwa jest mniejsze jężeli nie będziesz piłował sprzęta na maxa czyli będziesz jeĽdził powiedzmy do granicy 110km/h .

Jeżeli potrzebujesz pojazd o większej prędko?ci to 400 w stosunku do 15 przy prędko?ci 130km/h bedzie spalała do?ć zbliżone ilo?ci paliwa.

Moim zdaniem najpierw powiniene? odpowiedzieć sobie na pytanie do czego potrzebny Ci skuter:

1. Do jazdy po mie?cie i sporadycznego wylotu na trasę(2-5 razy w roku)

2.Do jazdy po mie?cie i częstszych wypadów weeckendowych

3.Sporadycznie po mie?cie i często w trasy

do tego dochodzi jeszcze ważny aspekt czy podróżujesz sam czy z plecaczkiem.

I jak sobie odpowiesz na te pytania to wtedy możesz się rozgl?dać za wła?ciwym sprzętem.

I tak do pierwszej opcji polecał bym pojemno?ć do 150cm3 do drugiej 250 do 400 cm3 (jeżeli z plecaczkiem 400 bardziej pakowna) , a do 3 400 do 650cm3 i w tym ostatnim przypadku wszystko zależy od zasobno?ci w kasę i co się chce uzyskać(przypomnę tylko że Xiting500 nowy kosztuje tylko 20k pln)

I jeszcze jedno jeżeli chcesz pokonywać spore odległo?ci na jakimkolwiek jedno?ladzie musisz się liczyć z wymian? opon ?rednio co 15 do 18k km :rolleyes: i tu też leż? koszty eksploatacyjne do?ć duże

Odnośnik do komentarza

Nawet bym sie nie zastanawial ile kosztuja plastiki czy wydech. Bo ile razy wymienia sie w skuterze akurat wydech :P ?

Adekwatne za to, wydaje mi sie zuzycie paliwa, opony, przebiegi pomiedzyserwisowe, zakres prac na kazdym serwisie, koszt klockow, filtrow i innych materialow potrzebnych do przeprowadzenia serwisu.

Na korzysc Suzuki przemawia na pewno ilosc serwisow, bo byc skazanym na jeden serwis w promieniu 150km(ktory moze okazac sie lipny) to ja dziekuje :rolleyes: ...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Tak ceny czesci u Yamahy sa drozsze, robocizna czytaj przeglady na podobnym poziomie. Wydech no coz tej czesci wlasciwie sie nie wymienia, no chyba ze masz takie zboczenia jak ja czy Bigu ktory dla kilku ognisk rdzy wymienil, a ja bo byl porysowany. Pasek do YPki 250 jest tanszy o 60 %, klocki podobny koszt. Spalanie no coz w dwie osoby przy podobnych predkosciach AN400 bedzie palil mniej a jeszcze mniej wypali 650. W miescie odwrotnie. Opony koszty do YPki i AN400 podobne. Generalnie takie duperele jak paski, rolki etc kosztuja tyle samo. W AN400 majac 24 tys przebiegu jeszcze rolek nie zmienialem, pewnie bede musial, pasek wymienia sie po 24 tys, w YPce po 18 tys. Oczywiscie mozna jezdzic wiecej ale to juz na kredyt szczescia. Mowa oczywiscie o oryginalnych czesciach. Przez 24 tys przebiegu burmana nie musialem sie martwic o wymiane czesci, bo i nic sie nie psulo. W YPce poprostu czas zrobil swoje a i przebieg byl wiekszy wiec trzeba bylo zmienic to i owo na nowe. Skutery raczej sie nie psuja wiec nie wiem czym sie martwisz na zapas. Popsuje sie to sie wymieni, naprawi etc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...