Klubowicze GrzechoCnik Opublikowano 19 Lipca 2010 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Czeka mnie duży przegląd mojej YaMajki. I tu nasuwa się pytanie z testem wyboru, czy lepiej: a. oddać do jakiegoś serwisu Yamahy i liczyć, że wymienią to co konieczne a potem płać i płacz b. zgromadzić potrzebne części, filtry, oleje i lżejsze robótki zrobić samemu a jeśli będzie konieczne to rolki i pasek zrobić u polecanego mechanika Nie mam 2-ch lewych rąk i potrafię sporo zrobić samemu, czasami tylko niektórych narzędzi brak. Nie mam niestety wiedzy, czy części kupowane w detalu u Yamahy bez serwisowej, autoryzowanej wymiany nie będą droższe? No i jeszcze pozostaje kwestia logistyki, bo żeby stwierdzić że rolki są do wymiany to trzeba rozkręcić wario, ale wtedy jeszcze tych rolek nie mam i trzeba to wario złożyć, a w autoryzowanym serwisie liczę, że takie części mają na miejscu i jak trzeba to wymieniają od ręki bez wielodniowego czekania. Oczywistym jest, że nie chcę kasy wyrzucać niepotrzebnie ale jednocześnie nie mogę zostawić skutera gdześ na kilka dni bo to mój podstawowy środek lokomocji. Termin przeglądu za około 1.5 miesiąca. Co poradzicie na moje rozterki? Odnośnik do komentarza
Sympatycy Baltona Opublikowano 19 Lipca 2010 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Pomagałem koledze przy takiej wymianie po 20000 sami zmieniliśmy rolki, pasek, olej i płyn hamulcowy żaden problem. Mieliśmy klucz (elektryczny) do odkręcania śrub i dynamometryczny do zakręcania zgodnie z serwisówką. Poszło sprawnie, ale kolega miał wszystki części przygotowane do wymiany rozebraliśmy, wymieniliśmy, złożyliśmy.Jak zrobisz to sam będziesz miał pewność, że wszystkie części są nowe i została kasa za robociznę, a wiadomo, że serwis sobie liczy i nie zawsze jest uczciwy powodzenia . Odnośnik do komentarza
ptaku_1 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Dokladnie tak jak radzi Baltona, kup wszystkie graty jak rolki bedziesz mial dobre to zawsze mozesz zostawic na zas albo sprzedac. W serwisie policza Cie za czesci tak samo przy kupnie jak i przy serwisie a za olej wezma duzo wiecej niz sklepie. Odnośnik do komentarza
MARCVS Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 W silniku bym nie grzebał resztę robiłbym sam i to nie dla tego że nie potrafię, ale dla tego, że nie znam silnika i wolę to zlecić komuś kto się na tym zna zgadzam się z przedmówcami co możesz, rób sam Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 20 Lipca 2010 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 A ja zgromadziłem wszystkie części i dałem zarobić mechanikowi w Scooterlandzie. Cena za robociznę mnie nie powaliła a stojąc przy Adamie (ukłony) mogłem wszystkiego doglądać Polecam to rozwiązanie tym, którzy nie dysponują narzędziami warsztatowymi i taki przegląd zająłby im np. 2 dni . Dodatkowo, doświadczenie mechanika to bardzo ważna sprawa. Ja nie mam go za grosz i boję się, że nawet z serwisówką mógłbym coś "nagrzebać". Aha, robione miałem: wymiana paska, rolki napinającej, klocki, świeca, olej i filtry. Całość jakieś 2 godzinki z obiadem po drodze i 200 PLN mniej w kieszeni. pzdr Odnośnik do komentarza
Klubowicze GrzechoCnik Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Klubowicze Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 No to jeszcze jedno pytanko do korzystających z serwisów autoryzowanych Yamahy. Czy oni są w stanie, rzeczywiście od ręki wyciągnąć z magazynu np. elementy sprzęgła i go wymienić jak stwierdzą, że jest taka potrzeba, bez oczekiwania na dostawę części? Bo jak ja rozkręcę napęd i posprawdzam wszystko to mogę stanąć przed decyzją, że trzeba z powrotem skręcać na takich wadliwych częściach i jeździć dalej aż do otrzymania nowych. Co jest moim głównym problemem. A sami rozumiecie, że kasowo nie za fajnie jest kupować wszystko do napędu, bo może się ewentualnie przydać. Zwłaszcza, że nie mam pojęcia czy w poprzednim życiu ktoś wymieniał te elementy, czy nie. Generalnie to sam mogę powymieniać te lżejsze rzeczy jak oleje, filtry, płyny, klocki, podregulować linki gazu itp. Ale już do zaworów, napędu czy teleskopów konieczne są specjalistyczne narzędzia i klucz dynamometryczny, czego jak pisałem pod ręką nie mam. Chyba podzielę sobie czynności z listy dużego przeglądu na te do zrobienia przeze mnie i te pozostałe i podzwonię sobie kto i ile za to chce. Odnośnik do komentarza
Arkadiusz Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 No to jeszcze jedno pytanko do korzystających z serwisów autoryzowanych Yamahy. Czy oni są w stanie, rzeczywiście od ręki wyciągnąć z magazynu np. elementy sprzęgła i go wymienić jak stwierdzą, że jest taka potrzeba, bez oczekiwania na dostawę części? Z tego co mi wiadomo na przykładzie mojego serwisu to na miejscu mają filtr oleju, olej i to wszystko, natomiast już musiałem czekać na filtry powietrza, a w sumie mi powiedzieli że YP400-ką to tylko ja na razie do nich przyjechałem więc z częściami muszę się liczyć na oczekiwanie. Jak byś chciał robić to w serwisie to lepiej podjedź wcześniej i się dogadaj (umów). Nie wiem jak jest w innych serwisach ale moim okolicznym już wiem że na miejscu to tylko mogę o ceny popytać i zamówić towar, co prawda oczekiwanie na części nie trwa długo. Pozdrawiam. Ps. Ja co prawda robię wszystko u mojego dobrego kolegi, który ma pojęcie na ten temat i ma troszkę sprzętu, a w sumie on stwierdził że to co za robociznę zapłace to lepiej kupić oryginalną cześć i tak robię. A jak już się coś sp.....y to wtedy Servisante i już, ale tam się zawsze zdąży. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się