Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Przegląd rejestracyjny pęćdziesiątek


Pytanie

  • Klubowicze
Opublikowano

Klika osób oprócz maxi posiada też, czasem z sentymentu, skuterki pięćdziesiątki.

Do tej pory wystarczyło opłacić OC raz w roku i ponosić już tyko koszty paliwa.

Ale ....

w ubiegłym roku zmieniły się przepisy dotyczące badań technicznych pojazdów. Zgodnie z art. 81 ust. 1 i 7 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U z 2005 r. Nr 108, poz. 908, ze zm.) właściciel motoroweru jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego. Okresowe badanie techniczne motoroweru przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia przeprowadzenia badania.

Jednocześnie dyspozycja art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 97, poz. 802) określa, że „właściciel motoroweru dla którego od dnia pierwszej rejestracji minęło więcej niż 3 lata obowiązany jest przedstawić go do badania technicznego w terminie roku od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.”

Przedmiotowa ustawa weszła w życie z dniem 08.07.2009 r. Tak więc wskazany powyżej roczny termin na przeprowadzenie badania technicznego motoroweru dla którego od dnia pierwszej rejestracji minęło więcej niż 3 lata upłynie z dniem 8 lipca 2010 r.

Sprostowanie (tak to jest jak bezmyślnie przepisuje się tekst)

23 czerwca 2009 roku ukazała się w Dzienniku Ustaw nr 97 pod pozycją nr 802 ustawa z dnia 22 maja 2009 roku o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw.

Ustawa weszła w życie po 90 dniach od dnia ogłoszenia, czyli 22 września 2009 roku, za wyjątkiem uregulowań dotyczących kolejek turystycznych, które weszły w życie po 14 dniach od momentu ogłoszenia, czyli 8 lipca 2009 roku.

Czyli termin mamy do września.

ps. byłem dzisiaj 25.06.2010r. - diagnosta nie był przekonany czy mam robić przegląd rejestracyjny.

Zrobiłem, cena 63zł. wg. nowego cennika

Trzeba będzi pojechać i zrobić badania tech.

I znowy "ale", gdyż wiąże się to prawdopodobnie z koniecznością wymiany dowodu rejestracyjnego (opłata), w którym będzie miejsce na pieczatki diagnosty.

I tak równowartość ponad 20 l paliwa czyli ok. 250 przejechanych km pójdzie na opłaty. <_<

"Ale!" póżniej bedzie mozna juz tylko jeździć !YES

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
  • Sympatycy
Opublikowano

Niezły bajzel będzie. No i "szara strefa" <_<

Bo co zrobią odblokowane albo stjuningowane

pięćdziesiątki ? !YES

Uważam, że po Polsce będą jeździły dziesiątki

tysięcy pięćdziesiątek bez badania technicznego...

pzdr

  • 0
Opublikowano

A co zrobia wlasciciele motocykli zarejestrowanych na 50ccm <_< ? Bo nagle musza zrobic przeglad... Jak !YES ?

  • 0
  • Sympatycy
Opublikowano
A co zrobia wlasciciele motocykli zarejestrowanych na 50ccm <_< ? Bo nagle musza zrobic przeglad... Jak ;) ?

Myślę, że "rynek" na tego typu "wałki", gwałtownie się skurczy !YES

Jaki diagnosta poświadczy aż TAKĄ nieprawdę... :)

pzdr

  • 0
Opublikowano

Sluchajcie a jak diagnosta moze sprawdzic czy dany model jest odblokowany, hamowni raczej nie ma w stacjach, a raczej watpie aby i diagnosta i wlasciciel mial ochote aby ten pierwszy wyjezdzal na droge sprawdzic czy 2oo moga sie rozpedzic wiecej niz jest to dozwolone.

Moim zdaniem zmieni sie tylko to ze nie bedzie wiekszych pojemnosci zarejestrowanych na 50-tki (i bardzo dobrze) , a blokady dalej beda zdejmowane.

Swoja droga odblokowana 50 moim zdaniem jest bezpieczniejsza niz zblokowana.

  • 0
  • Sympatycy
Opublikowano

Tyle, że jak policja złapie taką odblokowaną 50-tkę jadącą 80 km/h,

to pewnie będą mogli "czepnąć" się i diagnosty, dlaczego "potwierdził"

pieczątką nieprawdę ?

pzdr

  • 0
Opublikowano

Chyba nie do stwierdzenia, czy "tuning" mial miejsce przed, czy juz po przegladzie <_< .

  • 0
Opublikowano

Dyskutowalismy na forum dla segmentu 50ccm na temat tego przepisu.

Z jednej strony były głosy, że to dobry przepis, bo czasem stan 50ccm jest na tyle tragiczny, że może jednak warto, aby jakiś diagnosta to sprawdził i ewentualnie nie dopuscił do ruchu albo po prostu wymusił na właścicielu polepszenie stanu jednośladu.

Z drugiej strony pojawia się problem odblokowania a także powszechnego tuningu segmentu 50ccm.

Ci, co sami umieją grzebać przy swoich jednostkach, zapewne będą robić wszystko, aby rozregulować sprzęt, co by jechał jak slimak, czyli zmiana rolek itp etc.

Inni jeszcze zainwestują w mniej popularne u nas w Polsce BLOKADY obrotów - do pewnych obrotów dochodzi i odcina. Wystarczy odpowiednio ustawić blokadę, włączyć na czas przegladu i jazda.

Problemy mogą być z wydechami, które po 1 często nie mają homologacji na drogę, po 2 zwiększają znacząco emisję hałasu. I tu raczej bym właśnie brał pod uwage dźwięk, jako, że homologację można zawsze jakoś załatwic lub odpowiednia "zakrecic", iż jakas przyspawana blaszka to to.

Ostatnia kwestia to jakość diagnostów. Czy będzie to "martwy przepis", a dochodowy biznes, czy jednak diagności z jakiegoś powodu, będą siać ostrą panikę na rynku 50ccm.....

Ciekawe! <_<

  • 0
Opublikowano

Niedawno rozmawiałem na ten temat ze znajomym diagnostą i powiedział, że w jego stacji po przeprowadzonym badaniu technicznym (światła, ne VIN, itp.) osobiście wsiada na motorower i rozpędza się do prędkości maksymalnej, czyli teoretycznie 45km/h. Jeżeli właściciel nie wyrazi zgody na jazdę próbną lub pojazd rozpędzi się znacznie więcej, czyli powyżej powiedzmy 55km/h nie dostaje przeglądu. Stacja posiada ubezpieczenie od ewentualnego uszkodzenia pojazdu podczas badania, włączając w to próbę drogową. Analogicznie do pojazdów samochodowych, diagnosta sam osobiście wjeżdża pojazdem do stacji oraz z niej wyjeżdża.

Zaznaczam, że opisuję tutaj tylko to, co usłyszałem od diagnosty.

  • 0
  • Sympatycy
Opublikowano
Analogicznie do pojazdów samochodowych, diagnosta sam osobiście wjeżdża pojazdem do stacji oraz z niej wyjeżdża.

Zaznaczam, że opisuję tutaj tylko to, co usłyszałem od diagnosty.

Dokładnie to samo mogę potwierdzić, przy czym zaznaczam,

jest to sytuacja idealna. Jak jest w tzw. realu, każdy pewnie

wie <_<. Tyle, że obecnie, tzw. "poświadczenie nieprawdy" w przypadku

przeglądu 50-tek, będzie znacznie łatwiejsze do weryfikacji.

Tak jak napisałem wcześniej, wystarczy, że policja złapie taką

50-tkę chwilę po wyjeździe ze stacji kontroli...

Wczoraj oglądałem materiał tiwi, w którym pokazano formowanie

oddziałów policji "skuterowej". Wypowiadający się w materiale

policjant zapewniał, że są szkoleni również na temat weryfikacji

odblokowanych i tjuningowanych 50-tek.

pzdr

  • 0
Opublikowano

Masz może jakiś link do tego tivi wywiadu? :lol:

  • 0
Opublikowano

Ja znam podobny problem.

Znajomy pojechał na przegląd ściągniętym V-Starem z USA na przegląd na wydechach Cobry (cholernie głośne). Oczywiście na dzień dobry, że wydechy za głośne. Dostał przegląd po tym jak do ceny przeglądu dodał 100 zł. A i przegląd dostał na 2 dni wcześniej (wie pan, jak pana zatrzymają to powiesz pan, że to wczoraj te wydechy wymieniłeś, po przeglądzie, bo wiedział pan, że nie przejdzie). A w Szczecinie drogówka ma mierniki...

Kwestia wciśnięcia kitu. Tak samo mogę powiedzieć, że nowy cylinder założyłem i docieram go i v-maxa w żadnym wypadku nie mogę wyciągnąć.

  • 0
Opublikowano

Kwestia wciśnięcia kitu. Tak samo mogę powiedzieć, że nowy cylinder założyłem i docieram go i v-maxa w żadnym wypadku nie mogę wyciągnąć.

No to w stacji mojego znajomego nie otrzymałby przeglądu.

W ostatnich latach naprawde nie narzeka na brak klientów gdyż bardzo dużo wykonuje badań nowo sprowadzonych pojazdów z krajów UE.

  • 0
  • Administrator
Opublikowano

Robie przeglady motocykli w stacji diagnostycznej ze spora renoma, i co, i d**a blada, przeglad polega na tym ze stawiam motocykl przed stacja diagnostyczna daje dowod, gosc sie pyta o przebieg i czy wszystko OK, mowie ze OK w koncu sam dbam o wlasne bezpieczenstwo wiec zawsze jest wszystko OK, dostaje stempla i juz i ide do kasy. Do kiedy tak beda wygladaly w Polsce przeglady to i wlasciciele R1 zarejestrowanych na 50-tki moga spac spokojnie jak i wlasciciele totalnych zlomow bo i tak dostana przeglad.

  • 0
Opublikowano

co do prędkości max 50 to jest lekka paranoja, kupując 50 otrzymujemy informację V max 45 km/g, ale musi ona rozwijać tą prędkość w dwie osoby, więc już samemu może rozpędzić się troszeczkę więcej, a druga sprawa to, że w motorowerach nie musi być szybkościomierza (można sprawdzić w kodeksie) więc zdejmujemy linkę szybkościomierza i go zaklejamy (zgodne z kodeksem) robimy to np kupujemy na giełdzie 50, robimy przegląd bez szybkościomierza (możemy), łapie nas policja za prędkość i.........my kupiliśmy motorower, zgodnie z wpisem w dowód rejestracyjny, zrobiliśmy przegląd na stacji diagnostycznej i to jest nasza odpowiedź, bo nie znamy prędkości z jaką jedziemy - ciekawe co wtedy ?

  • 0
Opublikowano

Temat Okresowe badania techniczne, motorowerów założyłem jeszcze w ubiegłym roku.

http://www.burgmania.net/forum/index.php?showtopic=9173&hl=

Obecny temat powoli zbacza w kierunku jak „cyknąć” Diagnostę żeby podpisał i dopuścił do ruchu.

Może byście zastanowili się co zrobić jeżeli Diagnosta zabierze dowód rejestracyjny i odeśle do Wydziału Komunikacji a w zaświadczeniu napisze [ pojazd nie spełnia norm dla motoroweru]

Czasami koszt zablokowania , badania na hamowni ,oceny technicznej i ponownego badania na SKP może przekroczyć wartość pojazdu. :lol:

  • 0
  • Klubowicze
Opublikowano

Moje intencje przy zakładaniu tematu (nie znalazłem w archiwum- widocznie źle szukałem) ukierunkowane były raczej na przypomnienie posiadaczom pięćdziesiątek o obowiązku ze względu na mijający 8 lipca termin.

Jeśli chodzi o diagnostów to nie martwię się o ich upierdlowość bo dotychczasowe kontakty przy przeglądach samochodów i skutera przebiegały zawsze w normalnej atmosferze. Człowiek robi swoje (bo taka jego praca) a często doradzi, wskaże co należy w najbliższym czasie sprawdzić, wymienić. Pogada na temat samochodów, a jak trafi się na sympatyka 2oo to rozmowa nie ma końca. Bywałem w kilku różnych stacjach diagnostycznych i zawsze miałem takie odczucie.

A na te 20 l paliwa, o których wspomniałem w pierwszym poście, to jeszcze mam.

Chyba jutro pojadę do SKP :(

  • 0
Opublikowano

Też problem. Na badanie przyjeżdza gościu skuterem 'zblokowanym' a po badaniu go odblokowuje, jak problem? Jak kiedyś nie wolno było umieszczać dodatkowych świateł stopu, a ja takowe posiadałem za szybą, to do badania wyjączałem bezpiecznik a po badaniach go wsadzałem z powrotem.

  • 0
Opublikowano

Czy wy myślicie, że diagnosta będzie zdejmował cylinder i sprawdzał pojemność cylindra :P ? Praktycznie wszystkie kity 70cc do 50tek są pozbawione oznaczeń informujących o pojemności, a niektóre wręcz wyryte mają 50cc podczas gdy naprawdę to 70cc :D

Zablokowanie takiego czegoś na czas przeglądu to banalna sprawa.

Motorower może mieć mocy i 100KM ale nie może rozwijać prędkości większej niż 45Km/h bo jeśli przekroczy tą prędkość automatycznie przestaje być motorowerem.

Tak więc w przypadku przyłapania takiego osobnika zabiorą mu dowód rejestracyjny i skierują na przegląd techniczny, koleś włoży sobie kija do wydechu i pojedzie na przegląd :( i tyle :P

W Polsce to nie jeżdżą motorowery tylko w ogóle jakaś bliżej nieokreślona gama pojazdów która nierzadko rozwijaja prędkości grubo powyżej 100km/h :D

... nie potrzeba na nią uprawnień.

  • 0
Opublikowano
Praktycznie wszystkie kity 70cc do 50tek są pozbawione oznaczeń informujących o pojemności, a niektóre wręcz wyryte mają 50cc podczas gdy naprawdę to 70cc :D

Słowo niektóre trochę przesadzone, bo obecnie tak naprawdę jeden cylinder 70ccm ma specjalnie napisane 49ccm. Mowa o produkcie Stage6 :(

Reszta rzeczywiście nie jest opisana, choć napisy firm tuningowych mogą zaciekawić "ciekawskiego" diagnostę :D

  • 0
Opublikowano

Zgadza się jest jeden stage6 który fabrycznie jest 70/50 :)

Na SA jest wiele zdjęć z podobnymi patentami.

Najczęściej jest to zdarty znak firmowy np. HEBO, a w jego miejsce małym gwoździkiem wybija się 50cc i pozamiatane.

  • 0
Opublikowano

A co w przypadku kiedy policja zatrzyma Motorower po zmierzeniu prędkości np. 80km/h a kierowca posiada uprawnienia do poruszania się motocyklem?

  • 0
  • Administrator
Opublikowano
A co w przypadku kiedy policja zatrzyma Motorower po zmierzeniu prędkości np. 80km/h a kierowca posiada uprawnienia do poruszania się motocyklem?

To samo kiedy policja zatrzyma samochód ciężarowy zarejestrowany na osobowy... i niewiele tutaj zmieni, że kierwowca będzie miał nawet kat C.

  • 0
Opublikowano

Byłem wczoraj u znajomego na stacji diagnostycznej by przejść przegląd moją gilerką (2000r 16tys przejechane). Wyszedł przed stacje obejrzał pogadaliśmy o pogodzie i w pewnym momencie padło pytanie, czy mam świadectwo homologacji lub opinie rzeczoznawcy. Wychodzi na to, że musze skończyć docieranie, zablokować, jechać do rzeczoznawcy (mam nadzieje, że nie odkryje, że silnik 70ccm) i pozostałe formalności.

Jak mnie policja scignie powyżej 45km/h to powtórka z rozrywki.

Zaczynam się zastanawiać czy nie taniej byłoby w papierach zmienić kategorię na motocykl lub zmienić całkowicie sprzęt.

  • 0
Opublikowano
:blink:
  • 0
Opublikowano
Byłem wczoraj u znajomego na stacji diagnostycznej by przejść przegląd moją gilerką (2000r 16tys przejechane). Wyszedł przed stacje obejrzał pogadaliśmy o pogodzie i w pewnym momencie padło pytanie, czy mam świadectwo homologacji lub opinie rzeczoznawcy. Wychodzi na to, że musze skończyć docieranie, zablokować, jechać do rzeczoznawcy (mam nadzieje, że nie odkryje, że silnik 70ccm) i pozostałe formalności.

Jak mnie policja scignie powyżej 45km/h to powtórka z rozrywki.

Zaczynam się zastanawiać czy nie taniej byłoby w papierach zmienić kategorię na motocykl lub zmienić całkowicie sprzęt.

I będziesz miał trudność ze sprzedażą. Jak Vivacity sprzedawałem to każdy potencjalny kupiec pytał się czy zarejestrowany na motorower... Kiedyś nawet przypadkowy "łepek" złożył mi ofertę kupna Burga jak na motorower zarejestruję :o Grzecznie go spławiłem :lol:

Druga opcja najlepsza :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...