Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Honda Pantheon 125 - przebieg 50kkm - dużo?


Pytanie

Gość konradskce
Opublikowano

Witam,

To mój pierwszy post na burgmania.net - przperaszam jeżeli umieściłem w złym miejscu (jeżeli tak prosze Admina o przekierowanie - dziekuję).

Chciałbym kupić niedrogi pierwszy skuter większy niz 50 ccm. Przeznaczenie to dojazdy do pracy poza miasto ok 50 km w dwie strony + jakieś małe weekendowe wyjazdy raczej w jedna osobe. Doświadcenie z moto mam spore, ze skuterami raczej małe.

Znalazłem oferte Honda Pantheon 125 ccm, rok prod. 2003, sprowadzony ze Szwajcarii, silnik 4T, jest książka z wbitymi przeglądami do 40kkm. Aktualny przebieg 50kkm. Stan ogólny bardzo ładny, skuter został uruchomiony przy mnie w garażu - silnik zimny zapaił bardzo szybko, żadnych dziwnych odgłosów, dymienia itp.

Czy przebieg 50kkm na 125 to dużo? Spodziewam się ze tak :-( Ale lepsze "dbane" 50 kkm niż 8kkm z odjętą kolejną 8 z przodu.

Jeszcze jedno: na tablicy pali sie kontrolka Change Oil ale to chyba nie problem (?).

Skuter ma na sprzedaż serwic moto sporwadzający sprzęty ze Szwajcarii od kilku lat. Cena 3.950 zl do rejestracji.

Zastanawia mnie przebieg ... reszta raczej OK. Zanim ewentualnie kupię zabiorę kolegę aby pomógł ocenić stan techniczny ale on jest "spec" od DR 650/KTMLC4/Transalp.

Proszę o Wasze opinie czy warto toeroetycznie kupić taki skuter i jakich wymian powinienem dokonać przy takim przebiegu.

Pozdrawiam,

konradskce

Ps. Ech ... chyba powinno być w "Ogólne" proszę o przeniesnienie ...

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Gość konradskce
Opublikowano

Wiem że trudno coś napisać nie widząc skutera ale może ktoś miał styczność z Pantheonem 125ccm?

Proszę o info ... gdzie indziej można spytać niż na burgmanii?

Dzięki.

  • 0
Opublikowano
Jeszcze jedno: na tablicy pali sie kontrolka Change Oil ale to chyba nie problem (?).

Jeśli piszesz, że kupujesz w serwisie moto, to dziwi mnie ta kontrolka. 50kkm to sporo, ale większość motocykli sprowadzanych ma tyle, ale jak jest napisane 15kkm to człowiek się lepiej czuje psychicznie ;)

Serwis moto, to mogą sprawdzić ciśnienie na tłoku i inne parametry, Ty sobie ściągnij serwisówkę i porównasz. Weź kolegę i sprawdzajcie.

Skoro świeci change oil, to pewnie pasek, oleje, być może rolki będziesz musiał dodatkowo wymienić.

  • 0
Gość konradskce
Opublikowano

Superspeedo dziękuję za odpowiedź.

Wiem że przebieg spory ale kiedyś na Moto Weteran Bazar w Łodzi gdy oglądałem Kymco Grand Dink 250 to sprzedawca spytał wprost "Ile ma być na zegarze tyle będzie" tak więc przebieg ma drugorzędne znaczenie w tym kraju.

Serwis sie zwija w inne miejsce, zamyka nie wiem co sie dzieję ale ekipa sie pakuje i dlatego opuścili ceny na skutery i moto.

Gdyby to był tylko olej + filtr to OK, podobno ten sprzęt wymaga wymian w napędzie po 40kkm. Kwestia czy poprzedni właściciel wymienił czy jeździł do końca jak się jeszcze dało...

Podjade z kolegą zobaczymy.

Dzięki jeszcze raz.

  • 0
Opublikowano
Jeszcze jedno: na tablicy pali sie kontrolka Change Oil ale to chyba nie problem (?).

Jeśli piszesz, że kupujesz w serwisie moto, to dziwi mnie ta kontrolka. 50kkm to sporo, ale większość motocykli sprowadzanych ma tyle, ale jak jest napisane 15kkm to człowiek się lepiej czuje psychicznie ;)

Skoro świeci change oil, to pewnie pasek, oleje, być może rolki będziesz musiał dodatkowo wymienić.

niech cię nie dziwi serwis i kontrola, kolega też ma hondę 125 i wrocławski serwis hondy nie posiada komputera do tego typu i nie zresetują mu kontrolki (w jego przypadku wymiana oleju), co do przebiegu, to raczej w stosunku do tej ceny wydaje mi się za wysoka - sam mam 125 (regularnie serwisowaną), z przebiegiem udokumentowanym ok 17 tyś, plus dodatki, w stanie przyzwoitym i troszkę młodszą i cena 3800 raczej jest dla mojego nieosiągalna (dlatego też poniżej tej kwoty nie sprzedaję i nie będę się tłumaczył każdemu chcącemu kupić dlaczego taak drogo) po prostu jeżdżę

  • 0
Gość konradskce
Opublikowano

bodgi - czy Twoim zdaniem taki przebieg dyskwalifikuje ten egzemplarz?

Ile kkm ma przejchane Honda Twojego kolegi z WRO?

Pozdrawiam,

konradskce ;)

  • 0
Opublikowano
bodgi - czy Twoim zdaniem taki przebieg dyskwalifikuje ten egzemplarz?

Ile kkm ma przejchane Honda Twojego kolegi z WRO?

Pozdrawiam,

konradskce ;)

Zależy jak ktoś jeździł, ale to raczej końcówka takiego silnika, to nie duża jednostka i żywotność nie jest wysoka jak w większych modelach. Ja robiąc w swoim remont silnika usłyszałem od kilku mechaników że ok 60 tys na silniki 125-150 4T to jest standard i potem nie ominie cię remont. Tutaj przebieg jest realny lub bliski realnemu. Często można spotkać skutery zwłaszcza te mniejsze z lat 2000-2003 w "super stanie" z 15 tyś km przebiegiem. Łatwo obliczyć przy założeniu że we Francji czy Włoszech jeździ sie sporo około 5-8 tyś km na sezon, ile może mieć na "bite" motocykl z tego rocznika.

Musisz też wziąć poprawkę, że 80% tego typu sprzętu eksploatowanego na zachodzie Europy swój przebieg musi mieć wiec nie daj się nabrać na niski przebieg w 8 letnim skuterze. Oczywiście czasem zdarza sie malinka od pierwszego właściciela jeżdżona okazyjnie, ale tak jak pisałem to raczej przy większych maszynach, ba takie niskie pojemności przeważnie sa używane w cieplejszych krajach do jazdy codziennej jak samochód.

  • 0
Opublikowano

no właśnie, są perełki, taki jak mój, czy mojego kolegi, ja swój kupowałem w 2008r z przebiegiem 6tyś (na sam koniec sezonu), nie patrząc się na licznik to stan oryginalnych opon, klocków, tarcz, gum i wielu innych na to wskazywał, na a cóż, od mojego kolegi (który ma moto i skuter) to skuterem robi ok 400km rocznie, a motocyklem średnia roczna dla niego to ok 200km - więc można, - tylko naprawdę ciężko znaleźć, bo za coś takiego trzeba zapłacić odpowiednio i nie są to okazje cenowe - z tego co wiem to 125 rzeczywiście wytrzymują od 40 do ok 70 tyś i jest to bardzo uzależnione od rodzaju eksploatacji i zadbania o moto,pamiętaj, że moto to nie tylko silnik ale cała kupa osprzętu, która może być droższa niż remont silnika, policz tylko cenę tarcz hamulcowych, klocków, sprzęgła, paska, rolek, główki ramy i możliwie wariatora i cena zbliża się powoli do kapitalki silnika, a to dopiero początek, więc dla mnie logiczne, że cena z tego samego rocznika może się różnić 2x, a u nas niestety jedyną główną wartością jest rocznik z niewielkimi odchyłkami cen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...