Skocz do zawartości
Forum Burgmania

W koncu chyba fajny automat


Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo ciekawe rozwiązanie... bo w 4oo już dawno stosowane. A swoją drogą ciekawe czemu tak późno Automat trafił do motocykli ?

Odnośnik do komentarza

Trafił dużo wcześniej, ale się nie sprawdził.

Zobaczymy, jak będzie z tymi koszmarami mechanika/elektronika.

Odnośnik do komentarza
Gość noktrum

To chyba coś takiego jak w dn-01 tylko inne przyciski po lewej. Byłem na jeździe próbnej dnem i muszę przyznać, że to bardzo fajne rozwiązanie... dla pierwszego właściciela, a potem może być różnie. Podczas jazdy dnem fajny jest tryb D do spokojnej, stabilnej jazdy, natomiast tryb S jest dobry do wyprzedzania i nie ma potrzeby w/g mnie bawienia się trybem manualnym. Zrobiłem 40 km dnem i spodobała mi się ta skrzynia, a sam motor raczej nie <_<

Odnośnik do komentarza

Interesujace rozwiazanie ale nie nowe. CVT tez wydawala sie skomplikowana a teraz prawie wszyscy uczestnicy tego forum to maja i uzywaja. Paski sa oddzielnym tematem i wiadomo ze byle czego tam wstawic nie mozna. Kupowanie z drugiej reki jest zgadywanka.

Czesc kupujacych samochod z drugiej reki wymienia rozrzad w aucie aby nie miec awarii silnika. Na razie nie powstrzymalismy rozlatywania sie silnikow burkow ale mam nadzieje ze juz blisko.

Byc moze ta skrzynia nie jest wcale skomplikowana. Wymaga zapewne sprawnej instalacji elektrycznej. I jak to brzmi ...poszedlem do elektryka naprawic skrzynie biegow !piwko

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza

rozwiązanie rzeczywiście ciekawe ale wydaje mi się niepotrzebne. Wariatory działają fajnie i sprawnie w skutach i jest to super do miasta ale moto kupuje się właśnie po to żeby trochę się pomęczyć tą zmianą i szczerze powiedziawszy nie interesuje mnie czy taki układ jest o 0,1s szybsze czy wolnijesze od automatu

Odnośnik do komentarza

ale w sporcie to ma znaczenie.

zauważ że sekwencyjne skrzynie biegów były najpierw w F1 i przeszły do strefy samochodów codziennych...

podobnie będzie w moto.

Odnośnik do komentarza

dwa w jednym... raz jak skuter z awtomatem a raz jak wyścigówka z biegami...

dlatego żałuję że wycieli nożnego klikacza [a niech klika nawet switcha, byle klikał.]

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

No i przejechałem się tym cudeńkiem z okazji dni otwartych w Motoriście. ;)

Nowy automat dostępny jest w VFR1200

Wrażenia:

Skrzynia - brak słów żeby opisać jej działanie. Z czystego lenistwa nie próbowałem sekwencji. Jeździłem tylko na pełnym automacie. Zmiana biegów w górę i w dół jest mega płynna.

Moto ma takiego "kopa", że chwilami miałem wrażenie, że wyjedzie spode mnie.

Znalazłem jeden minus - pozycja kierowcy. Po 1h jazdy miałem już trochę dosyć. Trochę bolą nadgarstki, ale może to kwestia przyzwyczajenia do skutera.

Reasumując, prawie idealne moto, ale jak wiecie prawie robi wielką różnicę !w00t No i skąd wziąć prawie 70k PLN, żeby to kupić??

Odnośnik do komentarza

Jeździłem w czwartek, czyli jeszcze przed oficjalnymi DO. Wpadłem do nich dowiedzieć się, czy da rade w weekend i okazało się, że jedyna opcja to prawie od ręki.

No i udało się :lol:

Odnośnik do komentarza

Osobiście nie jeździłem ale kolega na co dzień jeżdżący na ścigaczu zauważył wyraźną wadę automatu tj. w zakręcie po dodaniu gazu skrzynia potrafi zredukować o 2 biegi co w konsekwencji powoduje uślizg koła. Poza tym podobno rewelacja.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...