T-Rex Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Ogólnie to bajka. Mnie bardzo podoba się ten skuter. Cena wysoka, ale on wygląda najlepiej ze wszystkich elektryków. 70km zasięgu to nie tak źle. Nie ma chyba tak dużych miast u nas. Zawsze można się gdzieś podłączyć np. w pracy. Mnie taki wystarczył Na działkę mam 15k, a do pracy może z 2km. Ogólnie dziennie jak zrobię 50km to wszystko. Spokojnie na jednym ładowaniu bym dał radę. Opisz jak on się zachowuje w porównaniu z klasycznym skutem? Chodzi mi żwawość. Wchodzenie w zakręty z większą prędkością itp. Ps. Fajnie masz, że mogłeś nim pośmiagć No i ten wsteczny wow! Odnośnik do komentarza
Sympatycy m@rkiz Opublikowano 10 Maja 2011 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Te niebieskie to jeszcze mają chyba stare baterie NiMH stąd taki zasięg w mieście. W każdym kolorze ? A to niespodzianka, trzeba będzie sprawdzić... Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 10 Maja 2011 Administrator Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Ciekawi mnie jak wygląda rejestracja w de tych skuterów. Jak ze steuer'em, opłatami ubezpieczenia. Może jakby dostawały emission zero (np. białą plakietkę) + jakąś dotację to naród miałby większą motywację do zakupu Co do samej jazdy... robiłem Vectrixem małą objazdówkę na zlocie Burgmania w Ryni. Na mnie skuter zrobił pozytywne wrażenie. Niestety owe wrażenie prysło kiedy po kilku jazdach w obu testówkach padły układy ładowania . Zobaczymy jak będzie w tym roku po jazdach testowych w Malborku na zlocie *Burgmania 2011* Odnośnik do komentarza
LWfilip Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Mieliśmy okazję polatać tym sprzętem na prezentacji w Malborku. Już kilka razy pisałem, że mimo dość krótkiego czasu jazdy to i tak bardzo podobał mi się ten pojazd. Pewnie, że zawsze porównuje się do tego czego używa się aktualnie ale wrażenia pozytywne. Z powodu nisko osadzonych akumulatorów, Vectrix wydawał się lżejszy niż jest w rzeczywistości ( porównanie do Atlantica 500 ) to dobrze. Może tylko ten kolor ( ja jeździłem zielonym ) Wolał bym coś ciemniejszego lub srebrny. Ogólnie to fajny sprzęt a wsteczny bieg to już rewelacja. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Po lakierze widzialem wlasnie, ze to jakies strsze wersje, byl jeszcze polakierowany typowo dla Vecrtixa na kolor czerwony. Co dziwne nie widzialem zadnego, polakierowanego na aktualny zielony kolor. PS. Vectrix zajal 2 pierwsze miejsca (bo wystawil dwa skutery ) i wygral ze wszystkimi w mistrzostwach swiata produkowanych elektrycznych skuterow. Jeden skuter tam stal jako wystawa, troche odrapany, ten ktory zajal 2 miejsce... PS2. Rejestruja je w Niemczech rownoznacznie z pojazdem 125ccm, mamy mniejsze rejestracje, roczny podatek to jakies 10 euro i najwazniejsze - na tych rejestracjach mozna korzystac z autostrad... Dla zobrazowania kosztow rocznego podatku: 125 ccm.....150ccm......200ccm......250ccm......400ccm......500ccm......600ccm......650ccm........800ccm 9,20 Euro...11,04Euro...14,72Euro...18,40Euro...29,44Euro...36,80Euro...44,16Euro...47,84Euro....61,75Euro Edit: Skuter zauwazalnie zaczyna zuzywac wiecej pradu przy jezdzeie powyzej 80 km/h, komputer liczacy kilometry pozostale do przejechania od razu to pokazuje. Bardzo fajna opcja, bo wyliczenia sa realne i dostosowane do aktualnego stylu jazdy. Jadac np 100km/h mozna miec do przejechania jeszcze 10km i w tym momencie zmieniajac styl jazdy na taki rzedu 60-70 km/h mamy ich nagle ponad 25... Madrze zrobione. Odpowiadajac na pytanie, na pewno nie jest to zawieszenie GP czy Tmaxa, ale skuter prowadzi sie prawidlowo, nawet ostre zakrety nie nastreczaja problemow. Jak juz napisales, akumulatory przenosza mocno srodek ciezkosci w dol i jest to dosc pomocne i poprawia zachowanie skutera. Vectrix np. na desktopa: 1 Odnośnik do komentarza
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 11 Maja 2011 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Choć w krótkotrwałym teście to raczej niemożliwe, ale spróbuj może dowiedzieć się na ile czasu teoretycznie wystarczy komplet baterii (ich żywotność) i jaka jest cena nowych... Co by się w tej całej ekologii nie okazało, że po dwóch latach jazdy i częstym ładowaniu, nie trzeba "wypluć" znacznej sumy za nowy aku. Niby oszczędności na paliwie zrekompensować mają zapewne zakup nowych ogniw, ale jednorazowy taki wydatek byłby dość bolesny... Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Baterie wytrzymuja podobno 80 tkm ... Wiecej mi nie wiadomo, moze M@rkiz wie i napisze wiecej w temacie. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 11 Maja 2011 Administrator Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 PS2. Rejestruja je w Niemczech rownoznacznie z pojazdem 125ccm, mamy mniejsze rejestracje, roczny podatek to jakies 10 euro i najwazniejsze - na tych rejestracjach mozna korzystac z autostrad... Przy zasięgu 70 km to ja bym się za mocno nie zapędzał w te autobahn'y Co by się w tej całej ekologii nie okazało, że po dwóch latach jazdy i częstym ładowaniu, nie trzeba "wypluć" znacznej sumy za nowy aku. Niby oszczędności na paliwie zrekompensować mają zapewne zakup nowych ogniw, ale jednorazowy taki wydatek byłby dość bolesny... Myślę, że tutaj są dwa problemy, które wymagają dokładniejszego zastanowienia. - Spadek pojemności w stosunku do ilości cykli ładowania - Koszt zestawu aku i jego łączna żywotność Ostatnio interesowałem się urządzeniem o nazwie Trikke hybrid. Koszt nieporównywalnie mniejszego aku do tego pojazdu wynosił ok 1000 USD. Patrząc na zasięg Vectrixa i pojemność jego zasobników energii można domniemać, że zestaw aku'sów wyniesie tutaj ~ 2000 USD... Tak więc można przyjąć, że owa kwota to równowartość jakiś ~ 1200 litrów paliwa... a to daje ~ 24 tys. km przy założeniu spalania przeciętnego maxi tych rozmiarów ~ 5 litrów na 100. Pytanie jest więc zasadnicze... jaka jest faktyczna żywotność akumulatorów w Vectrixie i jaki zasięg będą oferowały po przebiegu np. 10 tkm? Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Przy zasięgu 70 km to ja bym się za mocno nie zapędzał w te autobahn'y (...) Wiesz ze w Berlinie to jest zasadnicze pytanie . Ze wzgledu na duza ilosc autostrad "miejskich", gdzie przejazd np. z dzielnicy na dzielnice umozliwia autostrada, ja bym sie na pojazd bez takiego pozwolenia nie zdecydowal i chyba wiekszosc potencjalnych klientow Vectrixa tez nie ... PS. Zawsze mozna stanac w jakiejs kafejce i podladowac "troche" zmeczone aku ... PS2. Tak na szybko wyliczylem, ze na zlot do Malborka jechalbym ponad 12 godzin . Szybciej niz oferuje to PKP ? Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 11 Maja 2011 Administrator Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 PS. Zawsze mozna stanac w jakiejs kafejce i podladowac "troche" zmeczone aku ... Pytanie ile właściciel kafejki życzyłby sobie za prąd i czy w ogóle byłby zainteresowany użyczaniem gniazdka 220 V Jest jeszcze inne wyjście... montujesz z tyłu na kanapie agregat prądotwórczy i heja... Odnośnik do komentarza
Woody Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Baterie wytrzymuja podobno 80 tkm ... Wiecej mi nie wiadomo, moze M@rkiz wie i napisze wiecej w temacie. Pozwolę sobie uprzedzić wyżej wymienionego Dawno temu, kiedy VX-1 miał jeszcze pierwszą wersję akumulatorów (NiMH jeśli nie przekręciłem nazwy), to oficjalna specyfikacja mówiła o żywotności baterii na poziomie tysiąca cykli ładowania (wystarczy pomnożyć przez 80km zasięgu). PS2. Tak na szybko wyliczylem, ze na zlot do Malborka jechalbym ponad 12 godzin . Szybciej niz oferuje to PKP ? Zdecydowanie o niebo szybciej niż PKP Odnośnik do komentarza
Sympatycy m@rkiz Opublikowano 11 Maja 2011 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Te stare baterie NiMH (Nickel Metal Hydride) 30Ah 3,7 kwh wg danych podanych w oficjalnych prospektach i w instrukcji obsługi Vectrixa to 1700 cykli do 80% pojemności co daje max. zasięg 80 tys. km Ale te stare mają być zastąpione bateriami LiFePO4. Co do ich ceny to postaram się dowiedzieć. Odnośnik do komentarza
przemas Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Co do przelotów w trasie, to nabrałem ostatnio optymizmu po doniesieniach prasowych KIA wg. których wprowadzaną w przyszłym roku do sprzedaży całkowicie elektryczną Vengę o zasięgu 160km można będzie całkowicie naładować w 4h z gniazda 230V i tylko w 1h z trójfazowego gniazda 400V. Jeśli kolejną wersję akumulatorów Vectrix'a (które z założenia mają znacznie mniejszą pojemność) da się naładować z 400V w czasie powiedzmy 0,5h a jednocześnie zasięg przekroczy 100km to dla mnie jest już !OK Odnośnik do komentarza
LWfilip Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 To się Panowie wszystko zgadza. Przypominam tylko, że w naszym kraju nie funkcjonuje ( ciągle, jeszcze ) system ładowania pojazdów elektrycznych. W Malborku rozmawialiśmy na ten temat. Jest nawet pomysł wymiennych baterii ale jak to wdrożyć na stacjach. Kto jadąc na wycieczkę będzie czekał prawie dwie godziny na naładowanie akumulatora? Zaznaczam tu, że jestem bardzo optymistycznie nastawiony do nowych technologii i bardzo podoba mi się elektryczny pojazd, jaki by nie był. W Polsce, cięgle rozprawia się o "nowince" jaką ma być gaz ziemny w pojazdach. Niemcy już dawno sprawę załatwili i zapomnieli a u nas się tylko gada. Jeśli za pojazdami elektrycznymi nie pójdą rozwiązania strukturalne to nic z tego nie będzie. Nie można liczyć na fuksa, że ktoś na stacji paliw czy w innym miejscu na trasie, udostępni gniazdko. Mnie najbardziej podoba się pomysł z wymianą akumulatora na stacji. Ale to też musi być wykonalne szybko, łatwo i przyjemnie. Pomijając dostępność akku to i konstrukcja !scooter musi to umożliwiać. Te kłopoty i problemy, można mnożyć ale jedno jest pewne. Idzie nowe i nikt tego nie zatrzyma. Kwestia jest tylko taka czy dożyjemy aby z tego korzystać? Odnośnik do komentarza
Arkadiusz Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Mnie najbardziej podoba się pomysł z wymianą akumulatora na stacji. Ale to też musi być wykonalne szybko, łatwo i przyjemnie. Podejrzewam, że znając nasze niestety Polskie realia, przy wymianie akumulatorów na stacji "benzynowej" dostaniesz takie padaczki, że się odechce wszystkiego. Cienko to widzę. !yawn !yawn Co prawda na prezentacji byłem w Malborku, ale nie kojarzę jaki jest problem z wymianą takich akumulatorów ? Jak długo to może trwać, jakie jest uciążliwe, itd. Ps. Podoba mi się pomysł Mariusz z agregatem !OKK dr.big-u, mam do Ciebie pytanie, czy zwróciłeś uwagę może na szybę przy większych prędkościach? Bo wydawała mi się, że jest dość wysoka i może sporo osłaniać kierownika. Odnośnik do komentarza
LWfilip Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Nie pokazywali gdzie są i jak się je wymienia. Była tylko mowa o tym, że myślą o takiej alternatywie aby przekonstruować i żeby była możliwość szybkiej wymiany. Może nawet teraz nie zajmuje to aż tak wiele czasu. Wiem tylko, że diagnozują to z kompa (żywotność) więc może pokładowy komputer pobiera informację jakie ma aku i ile razy ją już ładował i nie można go sobie ot tak odłączać. M@rkiz pewnie wie ale czy powie?? Odnośnik do komentarza
Sympatycy m@rkiz Opublikowano 12 Maja 2011 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Spoko. Sądzę że w trakcie zlotu będę mógł Wam odpowiedzieć na prawie wszystkie pytania. Obecnie uaktualniam moją wiedzę w tym temacie. Dziś bzyk bzyk na V z litowymi... Dają radę nawet na S8 - lewy pas i bzykanie na maxa złoty dziesięć... !scooter . Odnośnik do komentarza
Drek Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Jestem ciekaw jak akumulatory będą się spisywać po kilkumiesięcznym zimowym postoju. Klimat jaki mamy każdy wie. Czy producent przewidział doładowywanie "zimowe"? Czy takie podtrzymanie będzie miało wpływ na żywotność akumulatorów? Odnośnik do komentarza
Kaper Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Zimowy postój nie powinien być problemem dla nowych wersji - akumulatory z litową chemią (wsio ryba: litowo-jonowe, litowo-polimerowe czy litowo-fosforankowe) mają bardzo małe samorozładowanie. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza
LWfilip Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Też tak myślę. Nowoczesne technologie uodparniają się na "sezonowe straty energii" Poza tym nad prawidłową pracą tej maszynki czuwa komputer a na wyświetlaczy sporych rozmiarów widać stopień naładowania. Poza tym, nie wyobrażam sobie pozostawienia takiej maszynki, bez opieki na długie, zimowe miesiące, bez opieki. Odnośnik do komentarza
Woody Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 "Elektryczny Vectrix europejskim skuterem roku Podczas tegorocznej gali w Belgii, amerykański Vectrix jako jedna z wiodących firm produkujących elektryczne skutery, otrzymała nagrodę „Europejski e-skuter Roku” za swoje modele VX-1 Li/Li+ i VX-2. Nagrodę można było otrzymać w kategoriach skuterów elektrycznych (poniżej prędkości 25 km/h, poniżej 45 km/h oraz powyżej 45km/h), elektrycznych rowerów, kwadrycykli elektrycznych oraz elektrycznych motocykli (podzielonych na szosowe, off-roadowe oraz MX). Zwycięzcę poszczególnej kategorii wybierał panel dziennikarzy motoryzacyjnych z Belgii, Niderlandów, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Skandynawii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Szwajcarii i Austrii. Kryteriami wyboru były m.in. spalanie, emisja spalin, emisja hałasu, recykling, cena, estetyka wykonania, dostępność na rynku, jakość, sposób ładowania, prowadzenie. Skuter Vectrix VX-1 Li/Li+ zwyciężył w kategorii „powyżej 45 km/h”, a Vectrix VX-2 w kategorii „poniżej 25km/h”." (źródło: http://www.motogen.pl/aktualnosci/ze-swiata/elektryczny-vectrix-europejskim-skuterem-roku,art395.html) Chyba wypadałoby pogratulować Ciekawe czy przełoży się to na sytuację producenta i jego wyniki sprzedaży... Odnośnik do komentarza
misioooo Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Li-Ion niby mają małe samorozładowanie i brak efektu pamięci (a raczej znacznie mniejszy niż starsze technologie). Ale zimą... Kto ma telefon z baterią Li-Ion proponuję latem usiąść na ławce z pełną baterią i odpalić muzykę czy jakąś grę i się bawić do rozładowania. To samo zrobić zimą przy np. -5 stopniach na powietrzu - gwarantuję, że bateria 2-3 razy szybciej się rozładuje. Li-Ion są niestety dość wrażliwe na pracę w ujemnych temperaturach. Być może im to nie szkodzi i tylko szybciej się wyczerpują, ale... Odnośnik do komentarza
Marcin S. Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Li-Ion są niestety dość wrażliwe na pracę w ujemnych temperaturach. Być może im to nie szkodzi i tylko szybciej się wyczerpują, ale... Wszystkie akumulatory mają ujemny współczynnik temperaturowy i pojemność maleje z temperaturą. Ten sam efekt przy Pb, Ni-MH, Ni-Cd itd. itp. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Dodam jeszcze, bo niektore osoby "kojarza" Vectrixa z wyrobami "rometopodobnymi"... Nie jest to taki produkt... Uzyte komponenty: przednie zawieszenie znanej firmy Marzocchi, tylny amorek Sachsa, hamulce firmy Brembo, aluminiowa rama nie sa czesciami spotykanymi w tanich produktach wschodnich... Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 18 Maja 2011 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 A ja dodam, że mamy znów w Klubie Burgmania beta testera "elektryka". Może wkrótce pojawi się jakiś obszerniejszy test? !w00t Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się