Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Italjet Dragster wraca po latach jako Limited Edition


MariuszBurgi

Rekomendowane odpowiedzi

Kto pamięta i był fanem nietuzinkowego skutera o pojemności 125 w dwóch cylindrach i nietypowym przednim zawieszeniu? ? Model Formula zrobił w latach 90'tych sporą sensację. Był też model Dragster i właśnie to o nim dziś mowa... w nowej odsłonie.

Przez ostatnie lata marka Italjet była uśpiona ale w roku 2020 wraca na rynek z limitowanym modelem Dragster.

italjet-dragster-2019-fotostudio_m1m7307

 

Skuter będzie bazował na dwóch jednostkach Piaggio. 125 i mocy 14.9 KM oraz 200 z mocą 19.8... jednak to nie motor a zawieszenie jest tym, co będzie odróżniać ten model od konkurencji. Przednie zawieszenie SIS z jednym ramieniem, połączone powrotnie z hydropneumatycznym amortyzatorem z regulacją twardości, umieszczony poziomo między nogami kierowcy oraz asymetryczne tylne zawieszenie z wychylnym silnikiem i amortyzatorem Bitubo działającym po prawej stronie pojazdu... a całość oparta na ramie "kratownicy". Wygląda to wszystko jak prototyp tech- skutera.

Dragster w nowej odsłonie wejdzie do produkcji za sprawą Massimo Tartarini, który "nabył" markę należącą do jego ojca i jest przekonany o sukcesie swojej wizji. Mówi o niej Scooter Superbike. Wiosną zostanie wprowadzony do produkcji w nowej fabryce w Bolonii i przez pierwszy rok powstanie jedynie 499 egzemplarzy, z numerowaną etykietą i nazwą klienta. Cena Dragstera Limited to 4900 € w wersji 125 ccm i 5400 € w wersji 200.

Bravisimo familia Tartarini!

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do odpowiedzi

W końcu coś ciekawego i oryginalnego na rynku, a nie dziadostwo w stylu niby-Lambretty będącej inaczej ubranym  SYMem sprzedawana za cenę Vespy.

  • Dzięki 1
Odnośnik do odpowiedzi

Ten szokuje dzisiaj swoim widokiem ? jeszcze bardziej niż ok. 20 lat temu szokował Dragster 180...

?

59283473e7cbc80936f0a780.jpg

Odnośnik do odpowiedzi

Szczerze powiem że do mnie nie przemawia ?  mnóstwo stalowych rurek, ani to praktyczne, ani ładne.  Ale ja stary jestem - nie przepadam za takimi "tworami" ?  z tego co piszecie ten model z lat 90-tych miał przynajmniej dwa cylindry, a tu oprócz dziwacznego (dla mnie) wyglądu - silniki Piaggio.  Mała seria świadczy że to raczej model skierowany do kolekcjonerów. 

A tak przy okazji.  Jakie plusy ma mieć takie przednie zawieszenie w porównaniu do tradycyjnego ?  Skok raczej nie wielki, a wygląda na bardziej skomplikowane i dość duży promień skrętu.

Odnośnik do odpowiedzi
22 minuty temu, EndriuBis napisał:

(...)z tego co piszecie ten model z lat 90-tych miał przynajmniej dwa cylindry,

Jeden, dwusuwowy 180 ccm. To był Dragster. A Italjet Formula miał dwa o pojemności dwusuwa 125 ccm ? .

Dragstery były tylko jednocylindrowe: 50, 125, 180 i czterosuw 250 ccm. 

 

PS. W tym dzisiejszym to prosi się tylko wymiana konewki i jest pięknie?. No może też ten plastikowy airbox do wymiany....

 

Odnośnik do odpowiedzi

No filmik reklamowy kręcony głównie na torze ? . W ruchu drogowym by trochę dziwnie był ubrany ? . Patrz na: Scooter Cup

PS. Skuter to nie tylko plusy z jazdy wsród korków w mieście ? , ale też w miarę tania forma ścigania się.

A tu najlepszy przykład, wszystko zależy od charakterystyki toru i umiejętności: skuter vs. moto . Wiadomo, na długich prostych zostałby pożarty przez tzw. "mistrzów prostej".

 

Odnośnik do odpowiedzi

Co racja to racja :)
I tak najlepszy był filmik gdzie skuter lepiej śmigał od ścigaczy, też na takim krętym torze.
Niemniej jednak wygląda to trochę tak jakby kierowcę F1 wsadzić do gokarta ;)

Odnośnik do odpowiedzi

Asfalt toru jest tak samo szorstki przy 50, 100 czy 200 km/h... chociaż skala "zdrapki" różna ?

Odnośnik do odpowiedzi

Na pit bike i gokartach ludzie się ścigają i robią to w odpowiednim ubiorze więc kombinezon jest jak najbardziej na miejscu. Dragster miał zawsze ciekawe rozwiązania. Nie był to może najpopularniejszy skuter na świecie, ale na pewno miłośnicy sportowych skuterów się nim zainteresują. Znacznie to ciekawiej wygląda niż zwykły chińczyk ubrany w stylizowane sportowo owiewki wykonane z przetopionych doniczek. Jeżeli skorzystali z jednostek Piaggio to tylko lepiej. Bo znamy przecież firmy, które korzystają z jednostek napędowych GY6 i twierdzą, że zrobiły sportowy, albo klasyczny skuter.

Odnośnik do odpowiedzi

Specyficzny ... ale ludzie też są specyficzni
Jedni takiego italjeta kochają
Inni Hondę Cub
Inni Vespę
Trzeba mieć fantazję a nie tylko dojeżdżać do pracy jak tramwajem
;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do odpowiedzi

Miałem Italjeta Formula LC świetne wspomnienia, pamiętam jak ludzie ogladali przednie zawieszenie jakt to jest kosmicznie zrobione. bcc8873110d9afd620329647656e4655.jpg

 

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Dnia 25.11.2019 o 19:00, EndriuBis napisał:

mnóstwo stalowych rurek, ani to praktyczne, ani ładne.

Jak dla mnie cudo ?Coś ala KTM 

Dnia 25.11.2019 o 19:05, dr.big napisał:

wymiana konewki i jest pięknie?. No może też ten plastikowy airbox do wymiany.

Dokładnie ,zamiast Airboxa ładny stożek i jakiś malutki wydech zamiast konewy i noty 10/10 wówczas ode mnie ?

Odnośnik do odpowiedzi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...