Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Honda SH 125 - opinie, wrażenia?


Bad Method

Pytanie

Czy na forum są użytkownicy Hondy SH 125? Zainteresowałem się tym moto ze względu na walory użytkowe: 16 calowe koła, płaska podłoga, etc.

Pomijam, że mam słabość do Hondy - jeżdżę już czwartym katamaranem tej marki) :)

Znalazłem na hiszpańskim portalu też interesujące porównanie osiągów. Planuję kupno 125 do użytku 100% w mieście, także wartości 0-60kmh,

stabilność na torach tramwajowych i dziurach dzięki 16 calowym kołom i wyprostowana, krzesełkowa pozycja to jest właśnie to, czego szukam.

Przeklejam do porównania dwie tabelki:

HONDA SH 125

Przyspieszenie 0-50 m 4,94 s (54.6 km / h)

0-100 m 7,86 s (66,8 kilometrów na godzinę)

Przyspieszenie 0-400 m 20,95 s (93.4 km / h)

Przyspieszenie 0-1000 m 42,77 s (101,6 km / h)

Przyspieszenie 0-100 km / h 33,35 s (736 m)

Maksymalna prędkość 107,9 kmh

Konsumpcja 4,92 l/100 km

Zasięg 152 km

Waga 136,0 kg

a teraz drugie moto, tańsze, ale mogłoby być nowe, minusem na pewno jest słabszy reflektor główny i ... osiągi (zwłaszcza przyspieszenie):

KYMCO AGILITY CITY 125

Przyspieszenie 0-50 m 5,15 s (52,5 km / h)

0-100 m 8,21 s (64,0 km / h)

Przyspieszenie 0-400 m 21,93 s (87,8 kilometrów na godzinę)

Przyspieszenie 0-1000 m 45,46 s (94.4 km / h)

Przyspieszenie 0-100 km / h NIE OSIĄGNIĘTE

Maksymalna prędkość 98,4 kilometrów na godzinę

Konsumpcja 4,13 l/100 km

Zasięg 140 km

Waga 127,6 kg

Jak te pomiary mają się do rzeczywistości? Czy ktoś w praktyce jeździ Hondą? Jakie wrażenia??

Dodam tylko, że na tym samym portalu pomiary z jazd Hondą PCX, o której można wyczytać, że jest "zrywna" są niewiele lepsze od Kymco, a dużo gorsze od SH125!

Odnośnik do komentarza

25 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Testy na tym portalu są bardzo dziwne. Nie wiem ile musi ważyć kierownik, żeby do 50km/h sh 125 szła w 4,5 s.....

Podobnie agility city 125.

Lepiej poszukaj sobie filmików na youtube, a zużycie paliwa realne sprawdź na motostat.pl

Co do osiągów, to ogólnie skutery na kołach 16" są bardziej mułowate na starcie od klasycznych.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Testy na tym portalu są bardzo dziwne.

Właśnie dlatego założyłem ten temat. Chciałem poznać opinie praktyków. Żeby jeszcze bardziej zagmatwać

obraz, na tym samym portalu jest test SH z ABSem, gdzie zmierzone osiągi są gorsze, tzn bardziej zbliżone

do pozostałych testowanych moto. Jaki wpływ na 0-60kmh może mieć ABS? ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z praktyki to tylko mogę Ci pomóc w temacie agility. Seryjna jest mułowata na starcie zwłaszcza do 20 km/h(co widać na filmiku). Później rozpędza się porównywalnie do innych skuterów. Można tego muła zniwelować grzebiąc w napędzie, urywając około 0,5-1s, co nie zmieni faktu, że agility city demonem przyspieszeń nie jest. Co do przyspieszeń 0-60 to rozpędza się w 9s przy kierowniku około 95kg. Do miasta wystarczy. No i nie zapominaj, że Kymco jest chłodzone powietrzem, a Honda cieczą.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Czytałem twoje wypowiedzi w tematach związanych z Agility, dużo się dowiedziałem. Honda SH jak widzę jest chyba znacznie mniej popularna w Polsce...

(a dla mnie to kolejny argument za kupnem nowego Kymco)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Moj sasiad ma SH125, 1 model wstecz (CBS). Jezdzilem nia kilka razy. Samemu mialem krotko SH150 z ABS i Idle Stop.

Spalanie obu 2.5-3L. Na miasto - bardzo dobre maszyny.

125 troszke mysli zanim ruszy, 150 od razu rusza.

150 - na moja reke - spala mniej, gdyz nie musze manetki uzywac 0-1.

SH ma twarde zawieszenie (mnie zawsze po jezdzie nia boli kregoslup, nawet doslownie kika dni temu nia jechalem i znowu to samo). Moj sasiad rowniez na twardosc narzeka.

Druga slaba strona - ilosc miejsca na podlodze - na samym srodku wystaje plastikowa kolumna - nie postawisz tam butow, w zasadzie sa nieruchome na swoich pozycjach.

Plecak, torbe - rowniez przez to trudniej umiescic, ale da sie.

Ja wole Yamahe Xenter. Mialem 150 i 125, polecam 150. 125 rowniez troche mysli, zanim ruszy, a przy uzyciu manetki 0-1 spali wiecej.

Xenter trzyma sie rewelacyjnie drogi, ma w koncu zawieszenie monocross, jak w T-MAX'ie, do tego mniej odczuwasz nierownosci.

Podloga plaska - nie ma przeszkadzajacej kolumny na srodku.

W miescie (korki, miedzypas) wazna jest rowniez kapitalna szerokosc - tylko 69cm!

Honda stara sie stworzyc bardziej ekonomiczny skuter, Yamaha bardziej dynamiczny.

Honda ma wiecej miejsca pod kanapa, Yamaha mniej, dlatego kufer to wymog.

Oba maja zintegrowany system hamulcow (poza SH z ABS, tam niestety jest sam ABS, nie C-ABS).

Kymco Agility - maly bak, duze spalanie, czyli maly zasieg, o czym wiele na forum bylo.

Do tego chlodzenie powietrzem...

Przednia szyba - o ile to istotne dla Ciebie - najlepiej wyglada na Xenterze, potem SH (w nowym modelu rownie dobrze, w starszym srednio), nabardziej pasowana na sile, jakby ktos o niej pomyslal dopiero po wyprodukowaniu skutera - Agility.

Aha - rozwaz jeszcze moze Honda Vision 110.

* * *

Ps:

porownanie mocy dla nominalnie tej samej pojemnosci - Honda vs Yamaha:

PCX 125 - 8.6 kW

SH125 - 8.7 kW

Xenter 125 - 9.2 kW

PCX 150 - 10.0 kW

SH 150 - 11.0 kW

Xenter 150 - 11.6 kW

PPS:

slabsza moc w przypadku SH z ABS - Honda reklamuje swoj skuter jako ekonomiczny - i w ta strone uderza przy nowych modelach, wzgledem starych.

* * *

SH 150 (2009-2012): http://www.moto-choi...n-training.html

SH 150 (2013-): http://www.moto-choi...an-pursuit.html

VISION 110 (2012-): http://www.moto-choi...-becomes-a.html

XENTER 150 (2012-): http://www.moto-choi...perb-rides.html

Odnośnik do komentarza
  • 0

Czytałem twoje wypowiedzi w tematach związanych z Agility, dużo się dowiedziałem. Honda SH jak widzę jest chyba znacznie mniej popularna w Polsce...

(a dla mnie to kolejny argument za kupnem nowego Kymco)

Popularność to jedno a dostęp do serwisu drugie. Miałem małą Hondę z niskimi cenami oryginalnego serwisu. Miałem też Kymco z serwisem hm problematycznym. Większa popularność modelu nie oznacza tańszego serwisu. Dlatego też nabywając jakikolwiek pojazd należy zadać sobie pytanie- czy i kto mi naprawi/wymieni i z ile wymieniając określone- zgodne z książką serwisową czynności na przestrzeni tylu kilometrów, ile zakładamy przejechać. Okazuje się często, że oszczędność 1000,00 zł na kupnie mści się częstotliwością przeglądów, ich kosztem, ceną i dostępnością do dobrego serwisu i części. Na podstawie moich doświadczeń generalnie optowałbym za Hondą-(jeżeli poruszasz się między SH a Agility) taka Toyota wśród skuterów, jeżdzi, jeżdzi, jeżdzi i tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
  • 0

+1

Honda SH - jezdzi, jezdzi, jezdzi. Z czesciami na pewno nie ma problemu. To sprawdzony od lat, choc odnowiony niedawno - wol roboczy.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja wole Yamahe Xenter. (...)

Aha - rozwaz jeszcze moze Honda Vision 110.

Dzięki za sensowne tropy!

Na podstawie moich doświadczeń generalnie optowałbym za Hondą

Również dzięki za opinię, ale w obu przypadkach problem jest ten sam: dziś na alledrogo jest jeden używany Xenter i

dwa używane Vision. Nowe przekraczają mój założony budżet, a w używkach po prostu wybór jest słaby, a ryzyko

kupna jakiegoś szrota - duże. Dodatkowo, są rozrzucone po całej Polsce, także ewentualne test-drive'y to problem

co najmniej logistyczny...

Odnośnik do komentarza
  • 0

Z tego co pamiętam honda sh to lider sprzedaży we Włoszech, jest tam tego zatrzęsienie, niestety używki trzymają cenę, 1700-2500 €. Wniosek jest tak dobra, że nikt pół darmo nie oddaje, dlatego mała podaż u nas bo przy tych cenach żaden handlarz nie zarobi.

Odnośnik do komentarza
  • 0

honda sh to lider sprzedaży we Włoszech, jest tam tego zatrzęsienie

Hmmmm będę w Toskanii na przełomie czerwca i lipca, ale sedanem, także nie będzie jak zapakować!

Może ktoś się orientuje ile kosztuje i jak załatwić transport skutera do PL? Poważnie. :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Wystarczy sedan z hakiem i przyczepką i załatwisz 2 in 1 wyjeździe, popytaj wśród handlarzy kto jeździ w tamte rejony to może przy okazji wrzucą kupiony skuter i przywiozą do Polski, przy transporcie kilkunastu skuterów będzie taniej.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem SH 150, potrzebny mi był wół roboczy do miasta ;-). Po 150 km. mogę potwierdzić, że mało miejsca na nogi i dość blisko przednia szyba, zdarza się kaskiem zawadzić. Po dłuższej jeździe zauważyłem, że wskazówka temperatury wychyla się do 1/4 skali, czy to normalne?

WP_20150526_11_47_23_Pro%2B%25281%2529.jpgCzy wskazówka nie powinna być na połowie?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ronin, widze, ze nabyles starszy model bez ABS i START & STOP, ale gratulacje oczywiscie ;)

mało miejsca na nogi

To zaleta, skuter ten nie sluzy do dalekich, ani dlugich tras, a im nogi blizej i bardziej zakryte przodem - tym lepsza ochrona przed wiatrem, zimnem.

W Yamaha Xenter jest jeszcze wieksza, lepsza ochrona.

dość blisko przednia szyba, zdarza się kaskiem zawadzić.

j.w. Przyzwyczaisz sie, tak naprawde to ogromna zaleta, cicho, nie wieje, mozesz miec podniesiona szybke kasku w zasadzie caly czas.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Tak, wskazówka w temperatury 1/4 skali, nawet w upały. Ten typ tak ma.

Nóg rzeczywiście nie wyciągniesz, ale (przynajmniej przy moim wzroście, 184cm), kierownica nie wali w kolana.

Ja dużą szybę właśnie zdjąłem, bo w ciepłe dni bez sensu ogranicza przewiew... a tymczasem temperatury spadły i zaczęło lać. No super po prostu.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jerry do dalszych podróży mam odpowiedni sprzęt, który średnio nadaje się na korki i oczywiście jest zdecydowanie droższy w utrzymaniu, więc pomysł na Hondę, a że udało się kupić salonowy egzemplarz w cenie dobrego roweru to nie mogłem sobie odmówić wycieczki po niego nad polskie morze. W nagrodę dostałem od poprzedniego właściciela motokoc tucano :-). No to mnie uspokoiliście, bo już się martwiłem o termostat. Szybę zamówiłem nową bo ta już trochę porysowana, więc nadaje się do skrócenia bo w upały trochę duszno ;-). Co do nóg to jest tak mało miejsca, że kapcie wystają mi poza obrys skutera ;-). A teraz pytanie z innej beczki, pierwszy właściciel nigdy nie wymieniał rolek bo podobno są ok, co ile średnio wymienia się rolki w tym modelu? A może ma ktoś service manuala? Będę też musiał wymienić olej, a poprzedni właściciel na gwarancji lał motula 7100 10W40, a ostatnio Castrol racing 10W50 i już zgłupiałem który teraz wlać?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzięki. Olej kupiony. Teraz czas na rolki. Na allegro są RMSy 12,5g. za 40 pln. W hondzie chcą 77 pln. Oryginalne wytrzymały 35 tys. i zastanawiam się czy włoskie zamienniki będą równie dobre, czy zauważę różnicę?

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Honda SH 125i MY 2016

e08056eea1ca8002.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Kup w serwisie ja na RMS zrobiłem 2tysiące km. Czeka mnie wymiana. Już są nadtopione. A z drugiej strony i tak RMS made in Tajwan. Nie polecam.

Odnośnik do komentarza
  • 0

to też się dopisze do tematu, przymierzałem honde sh, przy wzroście 180cm, ciasno pozycja krzesełkowa, w kymko agility city to samo, fajna rzecz dla kobiety drobnej kobiety do miasta z siateczką na zakupy. Polecał bym coś bardziej uniwersalnego co można chociaż troszkę nogi wyciągnąć :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

na 19 stronie manuala:

1. Set the ignition key to off.

2. Press the clock button and keep it pressed while turning the ignition switch to on.

3. Keep it pressed untill the oil change light goes out (about 2 seconds)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...