Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Szukam K7 400cm3 z okolic Tychów


keri

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie nie wiem czy pisze w dobrym dziale Ale szukam Burka 400 K7 Z Tychów lub niedalekiej okolicy. Chce posłuchać pracy CVT podczas jazdy. Zajmie to Max 20 min. Gdyby ktoś był chętny pomóc proszę o wiadomość w tym temacie ;)

Odnośnik do komentarza

Troszkę nie w temacie, ale jeżeli możesz to jaki masz problem z pracą cvt? Może umieścisz filmik , to sam bym porównał, bo po wymianie całego napędu też nie wiem, czy pracuje dobrze.

Odnośnik do komentarza

Wiesz co ja nie wiem czy jest jakiś problem. Rozbierałem to może ze 4 razy sprawdziłem wszystko co możliwe jednak nie widziałem tam nieprawidłowości. Skuter ma przelatane 23k km i napęd rolki sprzęgło wariator są jak nowe, pasek jak nowy żadnego luzu na wale korbowym zero luzu wzdłużnego na wałku zdawczym, lekki luz na przekładni Ale to norma w przekladniach zębatych. A jak jadę to coś się trzaska szczyrka czy jakoś tak. W suzuki powiedzieli mi że one tak mają Ale mogą mi to sprawdzić za 360zł OMG. Za 360 niech szczyrka aż się coś rozpiermandoli haha

 

Na filmiku nic nie zobaczysz tylko pod obciążeniem słychać to klepanie

20180423_140931.jpg

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, keri napisał:

Witajcie nie wiem czy pisze w dobrym dziale Ale szukam Burka 400 K7 Z Tychów lub niedalekiej okolicy. Gdyby ktoś był chętny pomóc proszę o wiadomość w tym temacie ;)

Możemy się umówić lub spotkać w czwartek w Chudowie (w ten prawdopodobnie pojadę). U mnie też coś tam słychać jakiś świst gdy jadąc zwolnię gaz :glare2:, a gdy dodam gazu przy np. 100-120 to też jakieś dziwne odgłosy, ale nie porównywałem z innymi burkami.

Odnośnik do komentarza

Ja to raczej nie pojadę do Chudowa z uwagi na pracę. Nie ma się co przejmować jak jeździ przyspiesza to jest ok. Szczególnie że mój 165 wyciąga to chyba nie jest z nim najgorzej.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, keri napisał:

Skuter ma przelatane 23k km i napęd rolki sprzęgło wariator są jak nowe

To nie może być prawdą w tym sprzęcie - albo zostało wymienione albo jesteś zadowolony z tego co masz 

Być może twoją przyczyną jest łożysko sprzęgła Miałem to w modelu K4 ale napędy są prawie identyczne
też miałem kiedyś ten problem i z tego co pamiętam nikt nie potrafił mi pomóc nawet serwis SUZUKI LBN 
Ja do swojego jak się zawiozłem kupiłem poklei wszystko aż wyszło na to łożysko. 
Część numer 11 
TRANSMISSION-1-Suzuki-SCOOTER-400-BURGMA

Ale czy po dłuższej przejażdżce jak postawisz skuter na stopkach centralnych i nogą zakręcisz kołem to słyszysz jakieś "chrobotanie " 
??
PS. To nie musi być problemem o którym Ty piszesz .

Odnośnik do komentarza

Eeee zwracałem uwagę na to łożysko igiełkowe (nawet dołożyłem mu smaru dla spokojnosci) ono nie dało by rady takich dźwięków wydawać. Po drugie ono jakoś wielce nie przenosi naprężeń w końcu do pomocy ma duże łożysko w pokrywie napędu, i to właśnie ono dostaje większość roboty do zrobienia jak nagle odwiniesz manete. Ale to mój pierwszy skuter więc mogę się mylić.

Ps raczej nic nie chrobocze...

W sumie kupię to łożysko przy następnej okazji wymienię dla spokoju 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

A sprzęgło rozebrałeś celem weryfikacji? Stan klinów i tulejek na korektorze. Łopatki sprzęgła - boczne zużycie na sworzniach i najważniejsze -stan gumowych tulejek-amortyzatorów w frezach łopatek. One tłumią wszelkie "zrywy i porywy" łopatek.

Odnośnik do komentarza

Witaj nie nie rozbieralem sprzęgła wyglądało całkiem nieźle jednak nic mi nie pozostaje jak to zrobić, zamówię jutro to łożysko igielkowe i zabiorę się za to sprzęgło zobaczymy co z tego wyjdzie :)

 

ps. Troszkę wyżej jest schemat sprzęgła podasz numery elementów na które mam zwrócić szczególną uwagę?  Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

16 i 17. Gumki łopatek nie są zaznaczone (25). Widoczne są po zdemontowaniu kosza sprzęgła. Wystarczy zdjąć sprężynki łopatek i je odchylić, i będą widoczne. Łopatki powinny poruszać się z nieznacznym oporem jak gumki są "sprawne".

Odnośnik do komentarza

Jak narazie wygląda to tak .

Jakiej wielkości jest nasadka do nakrętki na sprzegle ? Pomiar wykazał 55mm Ale wolę się upewnić 

Wytarta szczelina ma około 1 mm moim zdaniem jeszcze się nada... wyciągnął na tym wariatorze 165 km/h

 

20180509_200048.jpg

20180509_195044.jpg

20180509_200120.jpg

20180509_195035.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Sprzęgło masz piecioszczekowe , oryginalne jest trzy, czyli było wymienione. Kręcąc teraz kołem usłyszysz co się dzieje w przekładni, musi tam być olej przekladniowy. Tarcze masz w porządku. Wymagane jest przy montażu wario ustawienie przeciwtalerza tak jak było przed rozbiórka.

Odnośnik do komentarza

Pięcioszczękowe nie koniecznie musi być nieoryginalne.

Przez jakiś czas były dostępne trzy i pięcioszczękowe ori.

 

 

 

 

Jak narazie wygląda to tak .

Jakiej wielkości jest nasadka do nakrętki na sprzegle ? Pomiar wykazał 55mm Ale wolę się upewnić img%5D%5Bimg%5D>%0A%20<a%20href=20180509_200048.thumb.jpg.73e2f21eb5655d059c9c7e59ecbebe80.jpg

http://forum.burgmania.net/uploads/monthly_2018_05/20180509_195044.thumb.jpg.ad863ef12b64070376492a0565c4283d.jpg' alt='20180509_195044.thumb.jpg.ad863ef12b64070376492a0565c4283d.jpg'>

20180509_200120.thumb.jpg.9be5fe7b749d07c0b7f87473cc884e0d.jpg

20180509_195035.thumb.jpg.acfb45d2f741af62028f9752a9029e59.jpg

Patrząc na te zdjęcia to napęd masz w stanie dobrym.

A jak pasek?

 

 

Pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza

Pasek ma 26mm właśnie kupiłem klucz i będę zabierał się za sprzęgło.

1 godzinę temu, AndrzejMyslowiceS napisał:

Sprzęgło masz piecioszczekowe , oryginalne jest trzy, czyli było wymienione. Kręcąc teraz kołem usłyszysz co się dzieje w przekładni, musi tam być olej przekladniowy. Tarcze masz w porządku. Wymagane jest przy montażu wario ustawienie przeciwtalerza tak jak było przed rozbiórka.

No to kanał bo nie zrobiłem żadnych cech :/ mysmyślałem że n8e ma to znaczenia. Teraz będę pamiętał dzięki za info.

Witajcie ! kolejny dzień zmagań. Mianowicie wszystko rozebrane na moje oko nic (oprócz lekkiego zużycia talerzy) temu sprzęgłu nie było.

łożyska były ok, oczywiście będą nowe, wszystkie oringi i simeringi zostają.

parę fotek: 

IMG_20180510_173802.jpg

IMG_20180510_173814.jpg

IMG_20180510_173835.jpg

IMG_20180510_173906.jpg

IMG_20180510_173917.jpg

IMG_20180510_173956.jpg

IMG_20180510_174015.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

A jak stan tych gumek na łopatkach sprzęgła?

Odnośnik do komentarza

Aby się do nich dostać należy zdjąć ten pierścień zabezpieczony tym i pięcioma zawleczkami ? Nie rozpiermandoli się coś jak to wyjmę?

Odnośnik do komentarza

Parę fotek ze składania tego wszystkiego ( jeśli nikogo to nie interesuje proszę o wiadomość nie będę spamował :) )

Wrzucam również fotki łożysk które zakupiłem. To wielkie firmy KOYO w serwisie 150zł , zastąpiłem go łożyskiem firmy FAG o identycznych parametrach,

To małe toczne firmy NTN w serwisie 95zł również zastąpiłem  łożyskiem innej firmy o tych samych parametrach (z tą różnicą że jest kryte obustronnie) .

Łożysko igiełkowe leci z oryginału koszt 145 zł.

Do tego wysokiej jakości smar do łożysk wysokoobrotowych razem za 2 łożyska i smar 63 zł :)

Niestety dopiero w środę będzie łożysko igiełkowe więc stoję z pacami do środy.

IMG_20180511_132213.jpg

IMG_20180511_132309.jpg

IMG_20180511_133815.jpg

IMG_20180511_134432.jpg

IMG_20180511_135813.jpg

IMG_20180511_143116.jpg

IMG_20180511_143619.jpg

IMG_20180511_164833.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

No fajnie, widzę że sobie radzisz doskonale. Zwróć uwagę jeszcze na zimmeringi w wario tam gdzie tuleja się przesuwa , uszkodzone powodują zacieranie się tulei a musi chodzić płynnie. 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, AndrzejMyslowiceS napisał:

No fajnie, widzę że sobie radzisz doskonale. Zwróć uwagę jeszcze na zimmeringi w wario tam gdzie tuleja się przesuwa , uszkodzone powodują zacieranie się tulei a musi chodzić płynnie. 

Simeringi są w najlepszym porządku :) teraz walczę z wymianą tarczy tył chcecie relacje z przebiegu prac ?

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
4 godziny temu, keri napisał:

chcecie relacje z przebiegu prac ?

Oczywiście - super i dzięki.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No i jak te gumki? Pościągaj te 5 sprężynek z łopatek. Nic się nie "rozpiermanoli". Przy okazji luz na sworzniach łopatek sprawdzisz. Jak to ściągnięte sprężynkami jest, to luzów żadnych nie zauważysz (a usłyszysz jak się kręci :wink32:).

Odnośnik do komentarza

Wszystko wydaje się być w stanie idealnym... ciekawe.. z kolei zabrałem się za wymianę tarczy z tyłu i tu napodkałem wiele problemów, to że tarcza wyglądała jak żyletka wiedziałem już przy zakupie motocykla Ale przy okazji muszę wymienić łożysko w wahaczu plus uszczelniacze. Nie wiem w jakim stanie jest zacisk, jak ktoś wie to niech mi da cynk na co zwrócić uwagę przy wymianie klocków (oczywiście płyn też wymieniam). Po zdjęciu koła i uwolnieniu osi mam luz wzdłużny powiedzcie mi Czy może tak być luz około 1mm (ten luz kasuję się przy przywracaniu koła). Wymieniłem również olej w przekładni. Dam więcej fotek jak będę jutro w garażu ;) spokojnej niedzieli Panowie 264c61dee1d4b3618ee2efbff93fe83a.jpgcfdcc0e527fec48ca19bb14cff32e87f.jpg

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Luz ten skasuje się po przykręceniu nakrętki osi. Oczywiście odpowiednim momentem - 120N/m. Co do zacisków...najważniejsze by uszczelki tłoczków nie ciekły, tłoczki bez wżerów, uszkodzeń, stan sworzni szczęki, jarzma, szczelność gumek prowadnic i ich właściwe nasmarowanie.

Odnośnik do komentarza

Witam Obiecane fotki z rozbiórki.

przy okazji wymiany tarczy tył.. wymiana okładzin w zacisku (czyszczenie smarowanie zacisku), remont wahacza wymiana łożyska i simerów koszt 40 zł łożysko FAG , czyszczenie remont tłumika plus wymiana uszczelnienia (od cylindra i na łączeniu to od cylindra 20pare zł to na łączeniu 85zł).

IMG_20180511_181730.jpg

IMG_20180511_183128.jpg

IMG_20180511_184301.jpg

IMG_20180512_142040.jpg

IMG_20180512_143315.jpg

IMG_20180512_145410.jpg

IMG_20180512_145447.jpg

IMG_20180512_145451.jpg

IMG_20180512_145554.jpg

IMG_20180512_150352.jpg

Odnośnik do komentarza

Jak wydech masz zdemontowany to wymień gumki, które idą na jego łączeniu z wahaczem. Wtedy uszczelka dłużej wytrzyma.


Pozdrawiam
Radek

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...