Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Piaggio mp3.400


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

własnie nabyłem pojazd piaggio mp3 400. Czy ktoś na forum posiada takiego sprzęta? Może podzielić się wskazówkami na co zwracać uwagę podczas eksploatacji, jak użytkować, itp?

A może ktoś ma instrukcję w jęz. polskim?

Będę zobowiązany za wszelkie wskazówki

Pozdrawiam :lol:

M.

  • Sympatycy
Opublikowano
Może podzielić się wskazówkami na co zwracać uwagę podczas eksploatacji, jak użytkować, itp?

Strasznie wywrotny :rolleyes:

Opublikowano

tak, tak, to prawda ale tylko wtedy, jak ktoś nie umie obsługiwać hydraulicznej blokady podczas postoju i ruszania... poza tym nie bardziej niż każdy inny skuter

;)

Opublikowano

Wrzuć jakieś zdjęcia w dużej rozdzielczości ;)

  • Klubowicze
Opublikowano

Sam się zastanawiałem nad Gilerą FUOCO ale trochę wystraszyły mnie opisy na włoskim forum o awariach systemu blokującego zawieszenie.Chociaż to było w 2008 i początku 2009 więc może już sobie z tym poradzono.Generalnie fajny sprzęcik.

Opublikowano

ale zazdroszczę Ci zakupu. ja też prawie płaciłem za mp3 ale kumple odradzili ze względu na brak wiedzy serwisów na temat obsługi. Ale to było dawno temu i pewnie dużo się zmieniło

Opublikowano

No to jesteśmy jakby na tym samym wózku.

Ja własnie kupiłem w Deutschlandii piaggio Xevo400.

Na razie stoi u kumpla, bo załatwiam różne papierki, bez których w tym paranoicznym kraju go nie zarejestruję.

Mamy ten sam motor no i cały osprzęt.

Też szukam instrukcji warsztatowej i rozglądam się też za serwisem, bo do przeglądu zerowego zostało mi 249 km.

Mam pytanko do ciebie,

Czy klapka do wlewu paliwa otwiera ci się, że tak się niefortunnie wyrażę, za pomocą palca, czy naciskasz na przycisk przy manetce, ten który też otwiera kufer i ona odskakuje?

Zakręciłem się u Niemca przy zakupie, wszystko sprawdziłem, a o tym zapomniałem.

Teraz jest to dla mnie tajemnicą dlaczego nie mogę otworzyć klapki wlewu.

Mam pół baku wachy więc zbytnio się nie martwię. Do serwisu dojadę, ale trochę mnie to nurtuje.

Podejrzewam jeszcze, że może coś jest nie tak z, którymś z bezpieczników, a jest ich dwanaście, ale na razie nie mam czasu zajrzeć pod siedzenie mojego piaggiolota.

Opublikowano

Jestem ciekaw dlaczego Orzech wspomina o braku stabilności (wywrotkach). Chyba testował MP3 w warunkach deszczowych na oryginalnych Pirelli ,które są śliskie. Mógłbyś Orzech bardziej opisać te wywrotki. Ja takiego wrażenia nie mam. Opony zmieniłem na inne. Kładłem go na różne sposoby i mam wrażenie mocniejszej przyczepności. U mnie wlew (klapkę) paliwa otwiera się kluczykiem, przekręcając go w stacyjce po wciśnięciu.

  • Sympatycy
Opublikowano
Jestem ciekaw dlaczego Orzech wspomina o braku stabilności (wywrotkach). Chyba testował MP3 w warunkach deszczowych na oryginalnych Pirelli ,które są śliskie. Mógłbyś Orzech bardziej opisać te wywrotki.

Śnieg.

Jak ucieknie Ci tył i podeprzesz się nogą w przechyle następuje automatyczna blokada zawieszenia, oczywiście przy prędkości poniżej 10 km/h, następstwem jest gleba. Tył na śniegu ślizga się bardziej niż w standardowym !placz1 ponieważ 2 koła z przodu stawiają większe opory.

Opublikowano

A nie da się tej blokady hydraulicznej jakoś na stałe wyłączyć???

Widziałem jak Włosi kręcą ósemki tymi Piaggio i to cały czas koło tylne się ślizga i nic im się nie blokowało !placz1

Może jest na to jakiś sposób :D

  • Administrator
Opublikowano

Mi Mp3 też raz się wyglebił, no może wytrawił :D , podczas extremalnych prób zrobienia czegoś, czego chyba nawet konstruktorzy nieprzewidzieli !placz1 . Podobnie odkryłem ostatnio jak można ruszyć BMW C1 bez zapiętych pasów... podejrzewam, że jest to ciekawostka na skale EU :D:D

A wracając do MP3... jeden z pierwszych testów drogowych jakie pojawiły się w necie a który miałem okazje przeprowadzać:

Push the button :D

Opublikowano

Orzech jutro to przetestuje. Spróbuje go ślizgnąć poniżej 10 km/h. No na śniegu trudno teraz będzie (na całe szczęście hehe).

Opublikowano

tomekk

"Ja własnie kupiłem w Deutschlandii piaggio Xevo400.

Mam pytanko do ciebie,

Czy klapka do wlewu paliwa otwiera ci się, że tak się niefortunnie wyrażę, za pomocą palca, czy naciskasz na przycisk przy manetce, ten który też otwiera kufer i ona odskakuje?"

Nie wiem, jak jest w Xevo. U mnie klapka wlewu paliwa (mp3 z 2008 r.) jest w przekroku i otwiera się ją wciskając i przekręcając kluczyk w lewo (albo w prawo - nigdy nie pamiętam).

Pozdrawiam

M.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź. !happybth

Zorientowałem się, że tak jest już po poście Mariusza, w którym przypomniał test mp3 i z kontekstu tekstu się domyśliłem.

No cóż tak to bywa gdy człowiek jest zmęczony drogą i zaaferowany całą transakcją.

Opublikowano

tomekk

takczy inaczej masz fajowy sprzęt i sądzę, że będziesz bardzo zadowolony. Ja jestem bardzo.

Co Japończycy mogą wiedzieć o skutereach???

Górą Piaggio

!happybth

  • Klubowicze
Opublikowano

Skuter.Skuter musi być Włoski.A te inne to co to to jest whist

Opublikowano

Wloski to moze byc jedynie jedynie Vespa, bo tam mozna przymknac oko na niektore "niedociagniecia".

Inne wloskie marki nie powalaja ani jakoscia wykonania, ani uzytymi do produkcji materialami.

Nie jestem fanem skuterow japonskich, ale jak widze nowy skuter z pordzewialymi srubami i nalotem rdzy na wydechu, a do tego z roznorakimi odstepami plastikow pomalowanych najczesciej w dyletantcki sposob, to mam prawo sie zastanowic nad jakoscia tego produktu ;) .

Dodam, ze wnioski te wyciagnalem na przestrzeni lat i dotyczyly one roznych modeli oraz roznych wloskich marek :lol: ...

Opublikowano

A ja mimo mojego niewielkiego doświadczenia, śmiem dodać, że w obecnych czasach globalizacji, już wcale "nie wiadomo" co gdzie jest robione. Włoskie? Japońskie? Franckiskie? Moja Yamaha urodziła się w Hiszpanii (a mój "niemiecki" smart był francuski).

Opublikowano

Ludzie!

Co Wy wypisujecie??? !OKK

Moje stwierdzenie" "co Japończycy mogą wiedzieć o skuterach?" było zwykłym żartem !YES

Kogo obchodzi jakiej produkcji jest skuter?

Cieszymy się tymi sprzętami jak dzieci i o to w tym wszystkim chodzi...

Dla każdego właściciela jego skuter jest naj... na świecie i jego narodowość (skutera, nie właściciela) może być co najwyżej przedmiotem żartobliwego przekomarzania przy :D

Inną sprawą powszechnie znaną jest fakt, że tylko włoskie skutery mają duszę... ;)

M.

Opublikowano
...

Inną sprawą powszechnie znaną jest fakt, że tylko włoskie skutery mają duszę... ;)

...

O wypraszam sobie - moja Czarna japonka z hiszpańskiego miotu codziennie rano śpiewa do mnie "Touch my soul" :D:P

Ale co do jednego się zgadzam - cieszę się nią jak dziecko !YES !OKK

Sorki za mały OT

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak ucieknie Ci tył i podeprzesz się nogą w przechyle następuje automatyczna blokada zawieszenia, oczywiście przy prędkości poniżej 10 km/h, następstwem jest gleba. Tył na śniegu ślizga się bardziej niż w standardowym  !happybth  ponieważ 2 koła z przodu stawiają większe opory.

?

Skąd ta informacja? W żadnym ze swoich pojazdów nie zaobserwowałem czegoś podobnego. Automatyczna blokada (gdyby się pojawiała) to w mp3/fuoco pewny szpital, albo i gorzej. Miałem wątpliwą przyjemność parokrotnie podpierać maszynę na przechyłach przy niewielkich prędkościach i nigdy nic podobnego nie nastąpiło. Blokada może zostać załączona wyłącznie na życzenie użytkownika wyrażone poprzez przesunięcie dżwigienki przełącznika.

PS. Skuter na śniegu śliska się jak każdy inny, tyle że znacznie mniej prawdopdobne jest jego wywrócenie (szybiciej się stabilizuje), co nie znaczy, że jest to niemożliwe. Miałem dwa lata temu taką "przyjemność" nie na śniegu wprawdzie tylko na rozsypanym na parkingu żwirze. Próbowałem zademonstrować (czytaj: zaszpanować) przed teściem i jego kolegami, kneedown w bardzo ciasnym, powolnym zakręcie. Wyszło jak wyszło, ale nie w wyniku blokady zawieszenia, tylko pominięcia w kalkulacji takich szczegółów jak wspomniany żwir czy zawężające promień skrętu zaparkowane samochody.

  • Sympatycy
Opublikowano

Takie informacje posiadłem użytkując MP3. W egzemplarzu jaki posiadałem odciążając kanapę na postoju następowała automatyczna blokada zawieszenia. To samo działo się do prędkości 10 km na godzinę.

Opublikowano
Takie informacje posiadłem użytkując MP3. W egzemplarzu jaki posiadałem odciążając kanapę na postoju następowała automatyczna blokada zawieszenia. To samo działo się do prędkości 10 km na godzinę.

orzech,

musiałeś mieć jakiś wadliwy egemplarz MP3. Zgadzam się z naszym kolegą od gilery fuoco: NIE MA MOŻLIWOŚCI aby blokada załączyła się samoistnie. Bez znaczenia, czy jedziesz poniżej 10 km/h, czy stoisz w miejscu, czy się podnosisz podczas jazdy... zresztą, gdyby blokada usztywniała się sama poniżej 10 km/h to oznaczałoby to śmierć na miejscu w większości przypadków bo z usztywnioną blokadą kierowalność nawet przy 10 km/h jest żadna...

Blokadę przedniego zawieszenia w MP3 możesz wyłącznie SAM włączyć odpowiednim przyciskiem (właśnie podczas postoju lub jazdy poniżej 10/km/h).

Polecem sprawdzenie na najbliższym zlocie w Warce.

:wub:

Na temat stabilności nie piszę bo zamieszczone na burgmanii testy właściwości jezdnych MP3 przeprowadzone przez dr. big'a są bardzo kompetentne.

Generalnie poczucie stabilności 100 x większe w stosunku do "normalnego" jednośladu pomimo, że tylko o jedno koło więcej... a wywalić się można na wszystkim, jak ktoś się uprze...

!OKK

  • 2 miesiące temu...
Gość imachine
Opublikowano

przewińcie sobie do 2:54 - z tego filmu wynikało by, że jednak można piaggio jeździć na 2 kołach więc to co pisał orzech wydaje się całkiem prawdopodobne.

Opublikowano

Z mojego doświadczenia jazdy MP3 mam wrażenie, że coś pokombinowali z czujnikiem pod siodłem. Ten dryft na filmie na stojąco jest niemożliwy właśnie ze względu na czujnik pod siedzeniem powtarzam: stojąc na płozach. Wstając i odkręcając manetkę skuter ma blokadę obrotów i po prostu nie pojedzie. Odkręcając manetkę będzie się dusił. Jest to zabezpieczenie aby skuter nie odjechał bez kierownika. Coś tam sobie chłopaki pokombinowali tym bardziej, że na początku filmu mówi o wprowadzonych zmianach m.in. zmiana wariatora. MP3 ma wady ale nie ma możliwości samoistnego załączenia blokady zawieszenia. Próbowałem na wiele sposobów i blokadę można tylko załączyć ręcznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...