Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Burgman 650 - moc na kole


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ponieważ zima nie odpuszcza trochę teorii !scooter

Podczas któregoś z wątków poruszono temat mocy na kole w skuterze.

http://www.motocykl-online.pl/testy/alpen-...i-burgman-650-a

Pod tym adresem znajduje sie test porównawczy m.innymi znalazł się tam Burgman. Jak podano moc na kole to TYLKO 37 KM. A więc straty wynoszą blisko 35%.

Zastanawiam się czy to przypadłość testowanego egzemplarza czy straty na przekładni CVT są aż tak duże. W teori, taka przekładnia powinna być najbardziej efektywnym źródłem przeniesienia napędu. Czy być może to burgman traci tak dużo przy przeniesieniu napędu a inne skutery nie. Jeżeli tak to moc silnika wcale nie musi być najważniejszym parametrem mówiącym o osiągach.

Czy ktoś zna może analogiczne dane dotyczące Tmaxa?

Pozdrawiam

Opublikowano

Pisalismy o podobnym artykule pod koniec 2006 roku !scooter , jest gdzies w czelusciach forum...

Tu tylko jeden post w temacie:

Yamaha FJR 1300A - € 15.290 -> Ocena 2,3

BMW R 1200GS - € 14.758 -> Ocena 3,3

Honda Gold Wing - € 24.994 -> Ocena 3,8

Moto Guzzi Norge 1200GTL - € 14.790 -> Ocena 4,3

Honda CB 1300S - € 10.713 -> Ocena 4,3

BMW F 800ST - € 10.802 -> Ocena 4,7

Burgman 650 - € 8.950 -> Ocena 5,7

Harley-Davidson Road King - € 19.860 -> Ocena 7,5

W czasie jazdy Burgman odstawial powaznie Gold Winga oraz HD, duzym minusem AN650 byly: maly zbiornik i niewielki dopuszczalny zaladunek, co kosztowalo na pewno jeden punkt. Monitowane byly rowniez male kola, oraz brak "feedbacku" z przedniego kola, co w skuterze jest raczej normalne.

Przy ocenianiu komfortu laduje Burgman na 4 miejscu, przy ochronie przed warunkami atmosferycznymi na 3, jesli zas chodzi o kulture pracy silnika na 2 miejscu!

No i pomiar mocy: Burgman ma zmierzone 41 KM przy 6900 obr/min, traci przy przeniesieniu napedu jakies 27% z 56 KM.

Dla porownania: Moto Guzzi Norge 1200GTL = 19 %, Yamaha FJR 1300A = 15 %, Honda Gold Wing 14 %, Harley-Davidson Road King = 14 %, BMW R 1200GS = 2 %.

To takie krotkie streszczenie artykulu...

Wszystkie dane testu oraz pomiary zaczerpniete z czasopisma "Motorrad".

Edit: Odnosnie Tmaxa znalazlem cos takiego: " Tmax 2008 (nominalnie 44 KM) ma zmierzone na tylnym kole 37,3 KM przy predkosci 120 km/h. "

Opublikowano

Przeczytałem TO i poczułem się zniesmaczony. Po jakiego grzyba robią takie porównania ? Porównują 4 maszyny z kompletnie różnych bajek i wybierają najlepszego i wniosek "do turystyki górskiej najlepsze BMW K1300GT". Kurna nie czytając artykułu w ciemno można powiedzieć, że taki będzie wynik. Szkoda, że jeszcze nie wzięli motocykla crossowego i żużlowego. Kompletny bezsens.

Link do tego artykulu byl ostatnio zamieszczany. Posty lacze.

Administracja

Opublikowano

Moje osiągi na hamowni to:

41,7 KM prze skrzyni automatycznej.

52 KM przy skrzyni manualnej.

Obydwa pomiary przy założonym db kilerze. Oczywiście moc na kole.

Opublikowano
Moje osiągi na hamowni to:

41,7 KM prze skrzyni automatycznej.

52 KM przy skrzyni manualnej.

Obydwa pomiary przy założonym db kilerze. Oczywiście moc na kole.

siok i niedowierzanie

Pilot a czy na drodze różnica w prędkości maksymalnej przy jeżdzie na automacie i na manualu również jest tak ogromna ?

Opublikowano
Moje osiągi na hamowni to:

41,7 KM prze skrzyni automatycznej.

52 KM przy skrzyni manualnej.

Obydwa pomiary przy założonym db kilerze. Oczywiście moc na kole.

siok i niedowierzanie

Pilot a czy na drodze różnica w prędkości maksymalnej przy jeżdzie na automacie i na manualu również jest tak ogromna ?

Tak różnica jest bardzo wyraźna.

A jakie było zdziwienia jak na automacie prędkość na liczniku wynosiła 194 km/h a potem nagle przy skrzyni manualnej nagle pokazało się 223 km/h.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...