Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Sliska farba na drogach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
(...) Powierzchnia tego jest bardzo chropowata, wygląda to jak tarka (mniejwięcaj tak jak po sfrezowaniu asfaltu przez drogowców) (...)

Podobne rozwiązanie zauważyłem w Koszalinie; nie jest to "posypka", bardziej wygląda jak "po grabiach". Staram się jednak nie sprawdzać przyczepności i omijać jeśli tylko się da, a da się nie zawsze whist. Czasem strzałki zajmujące niemal całą szerokość pasa można znaleźć na łukach przed skrzyżowaniami (np. w Rumii) - coś przykrego whist .

Ze spostrzeżeń zagranicznych - nasi wschodni sąsiedzi malują "zebrę" w innych proporcjach: białe pasy są znacznie węższe od spotykanych na naszych drogach. Oznakowanie nie traci nic na czytelności, farby się nieco oszczędzi i jednośladem łatwiej wcelować "w czarne". Może dałoby się tak i u nas?

  • Sympatycy
Opublikowano

A wszystko to w celu zwiększenia bezpieczeństwa, ale chyba nie naszego... :D

Grzegorz

Opublikowano
Ze spostrzeżeń zagranicznych - nasi wschodni sąsiedzi malują "zebrę" w innych proporcjach: białe pasy są znacznie węższe od spotykanych na naszych drogach. Oznakowanie nie traci nic na czytelności, farby się nieco oszczędzi i jednośladem łatwiej wcelować "w czarne". Może dałoby się tak i u nas?

Ja w Egipcie widziałem jeszcze inne rozwiązanie. Tam białego na drodze nie uświadczymy (nawet pasów rozdzielających pasy ruchu nie ma - ilu wlezie tyle pasów ruchu jest). Przejścia dla pieszych teoretycznie są (bo w praktyce to łażą sobie jak chcą w miastach, auta bez świateł w nocy etc - standard egipski). Te przejścia są oznakowane... Poprzez metalowe dzyndzle zatopione w asfalcie. Coś jak nasze "kocie oczka", ale ciut większe, ale są one na "powierzchni" całego przejścia. Raz - odblaskowe są :D Dwa - chcąc czy też nie - zwolnimy przed nimi, bo szkoda zawieszenia i tyłka (telepie na tym strasznie).

Opublikowano
Ta chropowatość wynika z faktu posypywania farby takim czymś specjalnym..

w tym sęk że nie. To jest taki natrysk i i wygląda, jak napisał kolega wyżej, jak "przegrabione" . Jak mi się przypomni to po drodzę fotę strzelę !placz1

Opublikowano

Moim zdaniem pasy dla pieszych powinny byc malowane tak jak w Stanach Zjednoczonych (nie wiem czy jeszcze gdzieś jest tak samo) czyli dwa pasy po obu stronach wzdłuż przejścia. To znacznie zmniejszyłoby ilość wymalowanych pasów i wielkość śliskiej powierzchni.

Opublikowano

Wydaje mi się że pasy takie chropowate są mniej poślizgowe coraz więcej icj można uświadczyć ale najczęściej jako pasy oddzielające pasy ruchu. Może wszystko malować w ten sposób

PZDR

Opublikowano

Sliska farba?

PS. Co to za YPka w tym filmiku !scooter ?

Opublikowano

Nieźle dopasowany miał kask kierowca moto, skoro przy tak delikatnej glebie się go pozbył !scooter

Opublikowano

On jechal bez kasku !scooter , ale wydaje mi sie, ze ta YP400 gdzies widzialem...

Opublikowano

Pewnie że widziałeś. Łatwo ją poznać po...... sandałach kierowcy. !scooter

Opublikowano

dokladnie jak bigu mowi kask w lewej dloni !scooter a skuter byl kiedys (okolo rok wstecz )na sprzedaz z tego co pamientam na otomoto , przynajmniej z takim malowaniem tlumika

ps koles nie hamował na pasach.

  • Sympatycy
Opublikowano

Ale w tej sytuacji sandały nie wspomagały hamowania YP-ki, wystarczyły same hamulce. :D !scooter tłumik pomalowany na niebiesko nie robił wrażenia.

Dubaj Style znacznie lepiej wygląda...ł !scooter

A koleś z kaskiem w lewym ręku, depnął prawą klamkę dość mocno, nie

myśląc, że jedzie z kolegą i hamuje "awaryjnie" przed pasami. No i biała

farba dokonała dzieła...

Komentarze pod spodem warto przeczytać :D

pzdr

Opublikowano

Rzeczywiście. Komentarze są bardziej interesujące niż sam filmik !scooter Ale ludowa załamka !scooter Sami "specjaliści".

W praktyce na skrzyżowaniach bardziej denerwują mnie mokre szyny tramwajowe. Biała farba to przy tym pikuś.

Opublikowano
Rzeczywiście. Komentarze są bardziej interesujące niż sam filmik !scooter

No to wychodzi na to, że nabroiłeś Krzytro !scooter

Opublikowano
Moim zdaniem pasy dla pieszych powinny byc malowane tak jak w Stanach Zjednoczonych (nie wiem czy jeszcze gdzieś jest tak samo) czyli dwa pasy po obu stronach wzdłuż przejścia. To znacznie zmniejszyłoby ilość wymalowanych pasów i wielkość śliskiej powierzchni.

Nie byłem jeszcze w jUeSAj. !sciana ale cytowane przez Kolegę Madisonka rozwiązanie prowokuje, żeby u schyłku... spróbować powalczyć o coś podobnego u nas w Polsce. Rozwiązanie aż do bólu LOGICZNE!!!

1. oszczędniej,

2. szybciej /się maluje, się jedzie/ :D,

3. taniej,

4. bezpieczniej dla tych, co lubią 2oo,

5. piesi, to nie barany! Mogą się przestawić. Kwestia edukacji. Zamiast zebry, widzą na czarnym asfalcie z lewej i z prawej dwie poprzeczne, białe, szerokie kreski - znaczy, że mogą przechodzić. Dodatkowo z przodu zielone światełko... to tak jak białe na końcu tunelu. ;) Jaki problem w przeedukowaniu młodzieży i emerytów? ;)

POPIERAM w całej rozciągłości!

Dorzucę od siebie /taki pomysł, by nam na 2oo bezpieczniej się jeździło/:

- zdecydowanie SKRÓCIĆ I ROZRZEDZIĆ białe linie PRZERYWANE rozdzielające pasy jezdni, tam gdzie MOŻNA wyprzedzać!

- pojedynczą ciągłą pozostawić BEZ ZMIAN!

- podwójne ciągłe pozostawić BEZ ZMIAN albo zamienić na 2 razy szersze, wtedy nawet ci na 4oo tez moze zastanowiliby sie przed wyprzedzeniem na podwojnej ciaglej!

Może jakaś społeczna /nasza, burgmaniowa/ inicjatywa. :D

Osobiście uważam, że nie głupia.

Co o tym myślicie?

Madisonek! THX za podrzucenie tematu do szerszego przemyślenia.

Pozdrawiam

Agnus

Gość auksencjusz
Opublikowano

Co do pasów dla pieszych po obu stronach wzdłuż przejścia - z punktu widzenia motocyklisty jest to lepsze rozwiązanie. Mam jednak wrażenie, że pieszy "na tle" szerokich, białych pasów jest znacznie lepiej widoczny dla kierowcy, szczególnie po zmroku.

Opublikowano
Madisonek! THX za podrzucenie tematu do szerszego przemyślenia.

Pozdrawiam

Agnus

Nie ma sprawy ;)

Po tym jak napisałem o tych pasach uzmysłowilem sobie ze podobne oznaczenia juz u nas sa ale nie dla pieszych. Sa to pasy przerywane po obu stronach wzdłuz przejazdów na drogach rowerowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...