eMKa Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 (...) Powierzchnia tego jest bardzo chropowata, wygląda to jak tarka (mniejwięcaj tak jak po sfrezowaniu asfaltu przez drogowców) (...) Podobne rozwiązanie zauważyłem w Koszalinie; nie jest to "posypka", bardziej wygląda jak "po grabiach". Staram się jednak nie sprawdzać przyczepności i omijać jeśli tylko się da, a da się nie zawsze . Czasem strzałki zajmujące niemal całą szerokość pasa można znaleźć na łukach przed skrzyżowaniami (np. w Rumii) - coś przykrego . Ze spostrzeżeń zagranicznych - nasi wschodni sąsiedzi malują "zebrę" w innych proporcjach: białe pasy są znacznie węższe od spotykanych na naszych drogach. Oznakowanie nie traci nic na czytelności, farby się nieco oszczędzi i jednośladem łatwiej wcelować "w czarne". Może dałoby się tak i u nas?
Sympatycy Grzech Opublikowano 25 Listopada 2009 Sympatycy Opublikowano 25 Listopada 2009 A wszystko to w celu zwiększenia bezpieczeństwa, ale chyba nie naszego... Grzegorz
misioooo Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Ze spostrzeżeń zagranicznych - nasi wschodni sąsiedzi malują "zebrę" w innych proporcjach: białe pasy są znacznie węższe od spotykanych na naszych drogach. Oznakowanie nie traci nic na czytelności, farby się nieco oszczędzi i jednośladem łatwiej wcelować "w czarne". Może dałoby się tak i u nas? Ja w Egipcie widziałem jeszcze inne rozwiązanie. Tam białego na drodze nie uświadczymy (nawet pasów rozdzielających pasy ruchu nie ma - ilu wlezie tyle pasów ruchu jest). Przejścia dla pieszych teoretycznie są (bo w praktyce to łażą sobie jak chcą w miastach, auta bez świateł w nocy etc - standard egipski). Te przejścia są oznakowane... Poprzez metalowe dzyndzle zatopione w asfalcie. Coś jak nasze "kocie oczka", ale ciut większe, ale są one na "powierzchni" całego przejścia. Raz - odblaskowe są Dwa - chcąc czy też nie - zwolnimy przed nimi, bo szkoda zawieszenia i tyłka (telepie na tym strasznie).
Waluś Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Ta chropowatość wynika z faktu posypywania farby takim czymś specjalnym.. w tym sęk że nie. To jest taki natrysk i i wygląda, jak napisał kolega wyżej, jak "przegrabione" . Jak mi się przypomni to po drodzę fotę strzelę !placz1
Barti Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Moim zdaniem pasy dla pieszych powinny byc malowane tak jak w Stanach Zjednoczonych (nie wiem czy jeszcze gdzieś jest tak samo) czyli dwa pasy po obu stronach wzdłuż przejścia. To znacznie zmniejszyłoby ilość wymalowanych pasów i wielkość śliskiej powierzchni.
tymczysz Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Wydaje mi się że pasy takie chropowate są mniej poślizgowe coraz więcej icj można uświadczyć ale najczęściej jako pasy oddzielające pasy ruchu. Może wszystko malować w ten sposób PZDR
dr.big Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Sliska farba? PS. Co to za YPka w tym filmiku !scooter ?
Abach Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Nieźle dopasowany miał kask kierowca moto, skoro przy tak delikatnej glebie się go pozbył !scooter
dr.big Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 On jechal bez kasku !scooter , ale wydaje mi sie, ze ta YP400 gdzies widzialem...
Pleban Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Pewnie że widziałeś. Łatwo ją poznać po...... sandałach kierowcy. !scooter
22hubert Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 dokladnie jak bigu mowi kask w lewej dloni !scooter a skuter byl kiedys (okolo rok wstecz )na sprzedaz z tego co pamientam na otomoto , przynajmniej z takim malowaniem tlumika ps koles nie hamował na pasach.
Sympatycy szorstki Opublikowano 3 Grudnia 2009 Sympatycy Opublikowano 3 Grudnia 2009 Ale w tej sytuacji sandały nie wspomagały hamowania YP-ki, wystarczyły same hamulce. !scooter tłumik pomalowany na niebiesko nie robił wrażenia. Dubaj Style znacznie lepiej wygląda...ł !scooter A koleś z kaskiem w lewym ręku, depnął prawą klamkę dość mocno, nie myśląc, że jedzie z kolegą i hamuje "awaryjnie" przed pasami. No i biała farba dokonała dzieła... Komentarze pod spodem warto przeczytać pzdr
obserwator Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Rzeczywiście. Komentarze są bardziej interesujące niż sam filmik !scooter Ale ludowa załamka !scooter Sami "specjaliści". W praktyce na skrzyżowaniach bardziej denerwują mnie mokre szyny tramwajowe. Biała farba to przy tym pikuś.
Pleban Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Rzeczywiście. Komentarze są bardziej interesujące niż sam filmik !scooter No to wychodzi na to, że nabroiłeś Krzytro !scooter
Agnus Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Moim zdaniem pasy dla pieszych powinny byc malowane tak jak w Stanach Zjednoczonych (nie wiem czy jeszcze gdzieś jest tak samo) czyli dwa pasy po obu stronach wzdłuż przejścia. To znacznie zmniejszyłoby ilość wymalowanych pasów i wielkość śliskiej powierzchni. Nie byłem jeszcze w jUeSAj. !sciana ale cytowane przez Kolegę Madisonka rozwiązanie prowokuje, żeby u schyłku... spróbować powalczyć o coś podobnego u nas w Polsce. Rozwiązanie aż do bólu LOGICZNE!!! 1. oszczędniej, 2. szybciej /się maluje, się jedzie/ , 3. taniej, 4. bezpieczniej dla tych, co lubią 2oo, 5. piesi, to nie barany! Mogą się przestawić. Kwestia edukacji. Zamiast zebry, widzą na czarnym asfalcie z lewej i z prawej dwie poprzeczne, białe, szerokie kreski - znaczy, że mogą przechodzić. Dodatkowo z przodu zielone światełko... to tak jak białe na końcu tunelu. Jaki problem w przeedukowaniu młodzieży i emerytów? POPIERAM w całej rozciągłości! Dorzucę od siebie /taki pomysł, by nam na 2oo bezpieczniej się jeździło/: - zdecydowanie SKRÓCIĆ I ROZRZEDZIĆ białe linie PRZERYWANE rozdzielające pasy jezdni, tam gdzie MOŻNA wyprzedzać! - pojedynczą ciągłą pozostawić BEZ ZMIAN! - podwójne ciągłe pozostawić BEZ ZMIAN albo zamienić na 2 razy szersze, wtedy nawet ci na 4oo tez moze zastanowiliby sie przed wyprzedzeniem na podwojnej ciaglej! Może jakaś społeczna /nasza, burgmaniowa/ inicjatywa. Osobiście uważam, że nie głupia. Co o tym myślicie? Madisonek! THX za podrzucenie tematu do szerszego przemyślenia. Pozdrawiam Agnus
Gość auksencjusz Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Co do pasów dla pieszych po obu stronach wzdłuż przejścia - z punktu widzenia motocyklisty jest to lepsze rozwiązanie. Mam jednak wrażenie, że pieszy "na tle" szerokich, białych pasów jest znacznie lepiej widoczny dla kierowcy, szczególnie po zmroku.
Barti Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Madisonek! THX za podrzucenie tematu do szerszego przemyślenia.Pozdrawiam Agnus Nie ma sprawy Po tym jak napisałem o tych pasach uzmysłowilem sobie ze podobne oznaczenia juz u nas sa ale nie dla pieszych. Sa to pasy przerywane po obu stronach wzdłuz przejazdów na drogach rowerowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się