Gość Budyn Opublikowano 3 Czerwca 2008 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Witajcie, Pewnie od razu dostane baty, ze nie umiem szukac, ale wszytko co znalazlem dotyczy nowszych i drozszych modeli. Wlasciwie do tej pory moje zainteresowania oscylowaly wokol starych samochodow, ale idzie lato i pomyslalem ze fajnie by bylo miec jakis jednoslad. Niestety moje mozliwosci finansowe sa mocno ograniczone, na zakup skutera moge przeznaczyc ok 6000 pln i pare zlotych na kask. !happybth Ja wiem ze tu wiekszosc z was to starzy wyjadacze i napwno macie nowsze skutery, ale poniewaz jest jak jest, tylko na starsza uzywke mnie stac. Chce kupic Burgmana 400 z okolic 2000 roku, wiele osob sprowadza takie skutery a wloch lub innych krajow i oferuje je do sprzedazy. Mam prosbe abyscie powiedzieli mi na co zwrocic szczegolna uwage kupujac taki skuter, aby nie popasc w koszta. Moze uda sie kupic od polskiego uzytkownika, spotkalem ogloszenia z informacja "gotowy do drogi" Bede wdzieczny za rzeczowe porady. Przepraszam za brak polskich znakow, ale przyzwyczajenie druga natura czlowieka.
Kacza Opublikowano 3 Czerwca 2008 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Pierw radzil bym sie przywitac w odpowiednim watku !happybth
Gość Budyn Opublikowano 3 Czerwca 2008 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Pierw radziłbym sprawdzić odpowiedni w?tek czy czasem się tam nie przywitałem !YES
Sympatycy Arecki Opublikowano 3 Czerwca 2008 Sympatycy Opublikowano 3 Czerwca 2008 Pierw radzil bym sie przywitac w odpowiednim watku !YES Kolega się wcze?niej przywitał w odpowiednim miejscu. A tak wracaj?c do tematu. Obawiam się że z kwot? jak? dysponujesz, raczej możesz zapomnieć o 400. Raczej skupił bym się na szukaniu 250, np. Yamahy Majesty z okolic 2000 r. Kupuj?c używany skuter musisz wzi?ć pod uwagę ewentualno?ć poniesienia pewnych nakładów na niezbędne czynno?ci serwisowe. Przydało by się też kilka innych drobiazgów poza kaskiem jakie mog? się przydać w czasie jazdy.
Gość Budyn Opublikowano 3 Czerwca 2008 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Ogólnie chyba nie jest tak zle, znalazlem kilka ciekawych ogloszen w okolicy 6000, jedna 400 nawet ogladalem, ale nie wiem na co zwracac uwage. Nie wiem ile kosztuje taki podstawowy przeglad, czyli filtry, swieca, olej, pas ? Co do akcesoriow, to na razie skuter ma sluzyc do jazdy rekreacyjneuj w cieple dni w niezbyt duzym ruchu ulicznym, musze sobie przypomniec bo ostatni kontakt ze skuterem to jakies 15 lat temu simsonek. !YES wiec jakies specjalistyczne gadgety nie beda potrzebne. Napiszcie prosze co w 400 setce siedzi co jest drogie w wymianie, i jakie moga byc objawy zuzycia najdrozszych elementow.
Gość Budyn Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Arecki A jak taka Yamaha 250 wypada w porownaniu do burgmana 400 ? Pod jakimi wzgledami go przewyzsza a pod jakimi mu ustepuje ? Bede wdzieczny za szczególy.
kfcent Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Kolego twoje pytania s? troszke mało precyzyjne...porownanie burgmana 400 do Yp 250 hmmm w jakim sensie chcesz porownywac te maszyny? przejrzyj sobie dokładnie forum,poczytaj,poczytaj,poczytaj...a napewno wszystko znajdziesz...bo takie "dylematy" były tu rozpatrywane nie raz !scooter
bogumilek Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 A jak taka Yamaha 250 wypada w porownaniu do burgmana 400 ?Pod jakimi wzgledami go przewyzsza a pod jakimi mu ustepuje ? Bede wdzieczny za szczególy. Co kupić? Suzuki Burgman 400 K1 czy może Yamaha Majesty 250 I. zacznij od tego
Sympatycy smok.wawelski Opublikowano 4 Czerwca 2008 Sympatycy Opublikowano 4 Czerwca 2008 Za około 6000 będziesz miał niezł? 250 - akurat zgadzam sie z Arkiem, że Majesty 250 jest dobrym rozwi?zaniem - sam mam i naprawdę jestem zadowolony. Odpowiednio duża, na starcie wycina większo?ć 400-setek, do miasta idealna. Za 6000 kupisz ostro zjechanego Burgmana K1-K2 z którym będziesz miał więcej problemów (przebieg!). Gdybym miał mówić o wadach Majesty 250 w porównaniu do B400 K1/K2 to pewnie jest mniejszy i ma mniej mocy ale ciężko jednoznacznie porównać maszyny, które będ? się różnić mocno przebiegiem. Pamiętaj jedno: nie ma cudów i okazji. Burgman 400 za 6K będzie zawsze w gorszym stanie niż Majesty 250 (lub inne 250).
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 4 Czerwca 2008 Administrator Opublikowano 4 Czerwca 2008 Żeby An 400 mógł kosztować po przywiezieniu z Włoch u handlarza 6000 pln musi kosztować w zakupie (u tamtejszego handlarza) max 800- 1000 eur... a za tak? kwotę kupuje się tam złom, który póĽniej w PL się reanimuje. Nie polecam. Wbrew pozorom ład?/nie zajeżdżon? Yp 250 za 6 kpln też nie jest prosto kupić ale jest to juz trochę łatwiejsze.
Gość Budyn Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Dzieki Panowie !YES Bogumilek dzieki za linka, nie wiem czemu na niego nie trafilem wczesniej ale z tym szukaniem to wiecie jak jest jak czlowiek w pracy ukradkiem chcialby sie dowiedzic jak najwiecej. W takim razie wł?czam do poszukiwan YP-ke
Gość lukaszwawa Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 jak chcesz skuter na miasto to ja polecam burgmana 125cm. Jest bardzo zrywny tak do 50 km, rozpędza się do 120km. No i co bardzo wazne poli mniej paliwa. Mi spala około 3,5 litra po miescie. a ceny benzyny rosn? straszliwie. Ja kupiłem swojego burgmana2003r za 3700. Stan jak okreslił mechanik jest super.
Gość Budyn Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Tylko ze ja mam jakies 195 cm i nie chce wygl?dać jak 30 letni chłop na dziecięcym rowerku !YES Dlatego szukam czego? dostojniejszego, ma miec zapas mocy, nie hałasowac za bardzo i byc jak najmniej awaryjne wiem ze za te pieniadze nie bedzie latwo, ale pomalutku cos sie znajdzie. Im wiecej informacji zbiore od uzytkownikow, tym latwiej bedzie cos wybrac.
Dzięgiel Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Może atlantic 500 albo piaggio x9 500.Ale tyle kasy to jednak może być mało.
Sympatycy smok.wawelski Opublikowano 4 Czerwca 2008 Sympatycy Opublikowano 4 Czerwca 2008 No to przy 195 cm wzrostu nie polecalbym Majesty 250. Za mała. Będziesz mógł kierować kolanami. Obawiam się, że większo?ć pojazdów będzie na ciebie za mała Oprocz t-maxa. Ale jego nie kupisz za 6K. Powiem tak: będzie ci ciężko, je?li w ogóle ci się uda w 6K się zmie?cić. Na twoim miejscu szukałbym jakiego? dodatkowego Ľródła dochodów bo inaczej będziesz skazany na tzw. "kupy" (które cie de facto wyjd? drożej w ci?gu jakiego? czasu).
eMKa Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Co do akcesoriow, to na razie skuter ma sluzyc do jazdy rekreacyjneuj w cieple dni w niezbyt duzym ruchu ulicznym, musze sobie przypomniec bo ostatni kontakt ze skuterem to jakies 15 lat temu simsonek. !sciana wiec jakies specjalistyczne gadgety nie beda potrzebne. Zalecałbym daleko posunięt? ostrożno?ć i troskę o jedyne zdrowie i życie. Arecki słusznie zwrócił uwagę na to co nazywasz "specjalistycznymi gadgetami", a od czego zależy Twoje bezpieczeństwo. Możesz oczywi?cie jeĽdzić w krótkich spodenkach i podkoszulku, ale skutki jakiegokolwiek nieplanowanego zdarzenia na drodze mog? być wyj?tkowo dotkliwe. Niejednokrotnie poruszany był temat odzieży (kurtka, spodnie, rękawice, kask jest oczywisto?ci?). To nie jest luksus tylko konieczno?ć. Nawet w temperaturze +26C jad?c do miasta zakładam kurtkę (jest wentylowana) i rękawice. Szkoda mi własnej skóry. WeĽ i te koszty pod uwagę. Nie jest to kosmos - ok. 500 zł może wystarczyć, ale to niemal 10% Twojej kasy. Zwróć uwagę na Majesty 250 - bardzo dobra na "dzień dobry".
Gość Don Senior Malina Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 zgadzam się w pełni. mam modeke roma i jestem bardzo zadowolony !sciana
Gość Webik Opublikowano 5 Czerwca 2008 Opublikowano 5 Czerwca 2008 z tego co pamiętam kolega Bobas jest podobnych gabarytów do Ciebie a przesiadał sie z piaggio x9 na Silver Winga. A co do ciuszków sam mimo upałów w trasę zakładam pełny rynsztunek spodnie + kurtkę firmy rollef wsumie nie drogi komplecik ~koło 800zł. O rękawicach nie wspomne bo znam przypadki gdzie ludzie bez rekawic po szlifie długo dochodzili do sprawnosci r?k Asfalt na nasz? skórę działa jak tarka na gotowane warzywa .....
Gość Budyn Opublikowano 5 Czerwca 2008 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Nie no jasna sprawa, nie jestem az takim desperatem, aby jezdzic bez zadnej ochrony, kask i rekawice napewno, do tego kortka skorzana z szafy i spodnie z grubego materialu. Napewno nie zamierzam szalec, przeciskanie miedzy samochodami raczej tez na poczatek sobie odpuszcze, to ma byc rekreacyjny pojazd, ktory bedzie troche zwinniejszy od samochodu. Chyba jednak pozostane przy pierwszej opcji i bede szukal Burgmana 400. Mysle ze na moje potrzeby i przebiegi, znajde co? w cenie ok 6tys. Technicznie nie jestem raczej oporny, wiec naprawy moge przeprowadzac we wlasnym zakresie, naprawa plastików i malowanie tez nie jest mi obce, mam dostep 24h do warsztatu samochodowego, gdzie moge sobie grzebac w swoich sprzetach. Jedyne co mnie zastanawia, to na co dokladnie zwrocic uwage kupujac takiego Burgiego, zeby nie wydac od razu w serwisie fortuny na czesci zamienne. Czyli np: - jak poznać, że pas jest do wymiany ? - jak poznać, że amortyzator jest zuzyty ? - jaka powinna byc prawidłowa praca silnika ? - jak poznać czy skuter nie jest po solidnym dzwonie ? itd... co jeszcze należy sprawdzic ?
marcewka Opublikowano 5 Czerwca 2008 Opublikowano 5 Czerwca 2008 - jak poznać, że pas jest do wymiany ? - jak poznać, że amortyzator jest zuzyty ? - jaka powinna byc prawidłowa praca silnika ? - jak poznać czy skuter nie jest po solidnym dzwonie ? itd... co jeszcze należy sprawdzic ? pasek: rozebranie i sprawdzenie szeroko?ci, pęknięć, zębów itd. amortyzator - czy jest zaolejony, tłusty z zewn?trz itd, działanie amorka - tak jak w samochodzie dzwon - zdjęcie plastików i poszukiwanie ?ladów prostowania/spawania (przy okazji spodnia strona plastików - klejenie, malowanie itd), oryginalne ?ruby mocuj?ce, stan zaczepów, ?lady niedawnych manipulacji na ?rubach (zwłaszcza tych istotnych - przy lagach, główce ramy itd), jako?ć/kolor lakieru (brak rys i jakichkolwiek pęknięć niekoniecznie musi dobrze ?wiadczyć), przejażdżka i ?ci?ganie koniecznie poza tym stan elementów często uszkadzanych przy poważniejszych dzwonach: chłodnica, plastik przed ni?, przedni błotnik, oczywi?cie owiewka. Zbyt nowe lub naprawiane elementy powinny obudzić czujno?ć. stan silnika - jak w samochodzie: czy w oleju nie ma podejrzanych zanieczyszczeń, przed uruchomieniem na zimnym odkręć korek od chłodzenia - b?ble nie będ? korzystne;), z wlewu oleju nie powinny dmuchać spaliny itd. stan napędu (paska, wario, sprzęgła) - przydałby się kto? z do?wiadczeniem, na codzień jeżdż?cy burgerem - dziury w przy?pieszeniu, zbyt mała vmax, zbyt słaby start ?wiadcz? o zużyciu - inaczej sprawdzisz to zdejmuj?c obudowę - szeroko?ć paska, obecno?ć pęknięć, stopnie na tarczy sprzęgła i wariatora, stan rolek (je?li masz możliwo?ć - upieraj się przy tym). amorki działaj? jak w samochodzie - generalnie szukaj ?ladów wycieku oleju, sprawdĽ jak się buja itd przebieg - adekwatno?ć stanu tarcz, opon (w tym rocznika), kanapy, manetek. I tak WSZYSTKIE starsze skutery maj? przebiegi w granicach 15-30tys km i były eksploatowane przez osiemdziesięciolatków (i to kobitki) jeżdż?cych raz w tygodniu na targ;)
Gość Żaku Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Kupiłem niedawno burgmana 250 jak dla mnie jest to idealny motorek na jazde po mie?cie i na wypady za miasto. taka kwota jak? chcesz przeznaczyc wystarczy na bdb 250-tkę.przy zakupie sprawdz lagi czy nie były prostowane i zwróć uwagę czy motor bedzie równo przy?pieszał bo jesłi nie to moze byc to oznak? zużytego wariatora. jesli bedzie słaby v -max i słabe przy?pieszenie to znaczy ze rolki do wymiany lub pasek jest mocno wytarty.mysle ze jak na poczatek za tak? kwotę 250-tka burgman bedzie idealny
Gość Budyn Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Witajcie ponownie. Mineło troszke czasu odkad odwiedziłem forum po raz pierwszy, jestem tez troszke madrzejszy o doswiadczenia w zakupie burgmana. Niedalej jak tydzien temu zakupilem 400 ktora okazala sie pomimo super stanu wizualnego, zwyczajnym zlomkiem, do ktorego na dzien dobry trzeba wlozyc 2500 zl. Ale to nie wszystko, osoba sprzedajaca skuter, postanowila zamaskowac wyciek oleju z silnika, przez wcisniecie szmaty pomiedzy blok a przewod plynu chlodzacego w poblizu kolanka rury wydechowej. Nieswiadomy tego faktu po przejechaniu 200m postawilem skuter w garazu i zamknalem brame, lecz zostawilem telefon w garazu i musialem sie wrocic, wchodze do garazu a tam kleby dymu i zapach spalenizny, szybko sciagnalem oslone i znalazlem tl?c? sie szmate. Skuter na lawete i spowrotem do sprzedajacego (160 km), tak wiec po przejechaniu ponad 600 km, oraz narazeniu moich pojazdow i garazu na spopielenie zakonczylem przygodę z pierwszym burgamnem. Dzis wybieram sie po kolejnego, tym razem w asyscie mechanika z serwisu Suzuki, mam juz upatrzony egzemplarz, jesli mechanik potwierdzi jego przydatnosc do spożycia, to stanie sie moj? wlasno?cia !OK O efektach poinformuje jutro.
Sympatycy smok.wawelski Opublikowano 23 Czerwca 2008 Sympatycy Opublikowano 23 Czerwca 2008 Niezależnie od efektów dobitnie udowadnia to tezę, że okazje nie istniej?. My?lę, że ten w?tek z przykładem Budynia powinien zostać przyklejony !OK
dr.big Opublikowano 23 Czerwca 2008 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Znowu CCC !OK , czy po prostu zwykly pech?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się