Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Potrzebne informacje o Piaggio Beverly 500


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Poszukuję informacji o Piaggio Beverly 500. Mam do kupienia taki skuterek sprowadzony z Włoch.

Szukałem trochę i zdaje się że w Polsce jest to bardzo rzadko spotykany sprzęt.

Czy na forum jest może jaki? użytkownik tego modelu ?

Czytałem test DR.BIG'a i generalnie skuterek podoba mi się ale ze względu na to że jest mało popularny nie znalazłem żadnych informacji "eksploatacyjnych" - czyli czy można kupić czę?ci, co się zużywa, psuje, na co zwrócić uwagę przy kupnie itp.

Boję się że kupno rzadko spotykanego sprzętu to pakowanie się w kłopoty zwi?zane z brakiem czę?ci, serwisu który by się znał na tym modelu oraz ew. porad innych użytkowników.

Szukałem też na anglojęzycznych forach ale podobnie jak w Polsce nie znalazłem praktycznie żadnych informacji tego typu, pewnie co? można by było wyczytać na włoskich stronach ale włoskiego nie znam.

Jeżeli chodzi o sam skuter to pomijaj?c image (bardziej pasuje mi Burgman, Majesty lub X9 ale image nie jest dla mnie priorytetem) bardzo mi się podoba - duże koła, dobrze się prowadzi no i to przy?pieszenie (generalnie szukałem 250-tki więc w/w porusza się zdecydowanie fajniej !OKK).

Skuterek który mam na oku pochodzi z roku 2003 i ma przejechane 24 000 km. Jechałem nim na krótkim odcinku i wrażenia z jazdy były bardzo pozytywne - nie słychać żadnych niepokoj?cych odgłosów, przy?piesza bardzo dobrze, przy prędko?ci 130 km/h nie odczuwałem żadnych wibracji itp.

Skuter zaliczył lekk? przecierkę prawego boku - plastik pod pod podestem na nogę pasażera jest pęknięty, brakuje plastikowej osłony tłumika, widać parę obtarć ale raczej niegroĽnych (pęknięcie jest zostawione praktycznie tak jak było, nie było klejone, więc prawdopodobnie nie był po tej przecierce naprawiany). Dużym atutem jest cena - skuter kosztuje 6000 PLN + opłaty (przetłumaczenie dokumentów, rejestracja itp.).

Dla mnie skuter będzie drugim (po samochodzie którego używam codziennie) pojazdem, ma mi dawać przyjemno?ć z jazdy w wolnych chwilach, czasami zawie?ć do pracy, nie zamierzam nim "wykręcać" dużych przebiegów i będę się poruszał na krótkich dystansach około 100 km od domu, w miesi?cach letnich planuję miesięcznie zrobić nie więcej niż 500 km, chciałbym żeby bez większych nakładów finansowych posłużył mi kilka lat więc jeżeli jest duża szansa że skuter w dobrym stanie przy delikatnej eksploatacji pojeĽdzi bezawaryjnie powiedzmy 5 lat to byłbym zadowolony.

Zastanawiałem się czy nie podpi?ć posta pod temat "Czy oferta jest interesuj?ca" ale szukam raczej opinii o samym modelu a nie o konkretnej ofercie.

Szanowni forumowicze, proszę o opinie o modelu lub czy wg. was kupno egzotycznego na naszym rynku modelu to dobry pomysł czy raczej proszenie się o kłopoty i duże wydatki.

Pozdrawiam

Opublikowano

poszukaj informacji o 500'tkach w kazdym innym modelu włoskim, a bedziesz mial doskonały obraz tego czym jest Beverly 500 pod względem mechanicznym.

włosi do aprilli, piaggio, gilery, malaguti pakuj? te same bebechy ...

Opublikowano

Filtr oleju, klocki, opony dostaniesz bez problemu, silnik jak napisal Dee Jay jest bardzo popularny i wlasciwie jest jednym ze "standardowych" silnikow Piaggio, ktory dodatkowo sprzedawany byl innym producentom.

Jesli skuter jest w dobrym stanie technicznym, to przez nastepnie 5 lat (jak piszesz), nie powinienes miec dodatkowych wydatkow. Jedynie serwis i to wszystko !OKK .

Opublikowano

Posiadam BV500 od stycznia 2008 i ... baaardzo sobie chwale !scooter !OKK

Na razie nakręciłem ok. 2 000 km. Jedyne co robiłem to wymiana oleju, filtra, ?wiecy i płynu chłodz?cego po kupnie. Wymieniłem też rolki i pasek jak dowiedziałem się, że producent zaleca tak? wymianę po 12 000 km - jednak wymiana okazała się zbyteczna, rolki i pasek były w doskonałym stanie - człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach !scooter

Z czę?ciami nie ma najmniejszego problemu - oryginalne można kupić u przedstawiciela Piaggio. Je?li nie maj? na magazynie to sprowadzaj? w czasie do 3 tyg.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuję ze wszystkie opinie.

W sobotę jadę jeszcze raz obejrzeć skuter i być może go kupię.

Niestety nie znam się prawie zupełnie na motocyklach/skuterach i nie znam nikogo kto mógłby go obejrzeć - skuter stoi około 100 km od warszawy więc wizyta w autoryzowanym serwisie odpada - jedyne co mogę zrobic to zaprowadzić go na przegl?d do lokalnej stacji diagnostycznej i tak zrobię.

Mam jeszcze jedno pytanie, zwłaszcza do Examinera - ostatnim razem jak ogl?dałem skuter to rzuciła mi się w oczy jedna rzecz - mianowicie cały czas ?wieciła się jedna żółta lampka diagnostyczna - Patrz zdjęcie. Na zdjęciu jest ona oznaczona czerwon? strzałk?.

Wła?ciciel twierdzi że to ze względu na to że skuter po przyprowadzeniu do Polski stał rok czasu i musi się "rozjeĽdzić" i po uruchomieniu go po tej przerwie jak jechał żeby się ze mn? zobaczyć to lampka raz się ?wieciła, raz gasła. Dzwonilem do serwisów Piaggio (min. do Scooterlandu) ale nikt nie potrafił mi powiedzieć co może oznaczać ta lampka. Jak my?licie - jest możliwe że powodem było długie nieużywanie sprzętu ? A może kto? wie co ta lampka oznacza ?

Aha - niestety nie wiem czy "usterka" z lampk? się naprawiła - wła?ciciel jest obecnie za granic? i nie mogę się z nim skontaktować i dopiero w sobotę zobaczę naocznie czy się "naprawiło" więc zanim się zdecyduję wolałbym wiedzieć co ta lampka może oznaczać.

Opublikowano

Troche podobna do kontrolki elektroniki z opla !OKK .

Moze examiner wyczyta cos w instrukcji obslugi, bo watpie zeby sie w jego Beverly sie zapalala :D .

Jesli nie jest to wina osprzetu, moze byc to spowodowane brakiem kontaktu na jakims polaczeniu, ktore moze jest faktycznie spowodowane przestojem pojazdu. Ale gwarancji na takie rozumowanie nie ma. Badz czujny przy zakupie.

Opublikowano

Posiadam również skuterek marki gilera i taki znaczek w niej oznacza pompę wodna po uruchomieniu silnika ga?nie zobacz może to może być to albo brak płynu chłodz?cego

Gość examiner
Opublikowano
Moze examiner wyczyta cos w instrukcji obslugi, bo watpie zeby sie w jego Beverly sie zapalala :D .

Masz rację big-u, u mnie wszystko jest OK !tut :D

W instrukcji obsługi nie ma ani słowa na temat tej kontrolki natomiast w instrukcji serwisowej już można co? znaleĽć ... jest to kontrolka wtrysku.

Procedura kontroli zasilania w paliwo i kontroli wtrysku jest następuj?ca:

1. stacyjka wył?czona, pali się dioda immobilizera

2. przeł?czyć stacyjkę w pozycję "ON", wył?cznik bezpieczeństwa (ten czerwony po prawej stronie kierownicy) w pozycji "OFF" - kontrolka wtrysku powinna zapalić się na ok 3 sek.

3. przeł?czamy wył?cznik bezpieczeństwa w pozycję "ON" - kontrolka wtrysku powinna zapalić się na ok 5 sek.

Przeprowadzenie takiego testu kontrolnego potwierdza poprawne działanie układu zasilania w paliwo i samego wtrysku.

Dalsza procedura kontroli jest już bardziej skomplikowana - jeżeli będzie taka potrzeba to mogę podesłać pdf-a (po angielsku) z instrukcj? serwisow?.

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za wskazówki.

Skuter zakupiony.

Miałem co prawda mieszane uczucia ale jest :)

Widać że eksploatował go typowy włoch - wizualnie nie prezentuje się na razie zbyt okazale, ma trochę rys no i co? nie do końca tak z kontrolk? wtrysku lub z samym układem (kontrolka czasem się zapala, czasem ga?nie - zapala się głównie przy przy?pieszaniu) ale wydaje się być sprawny, zrobiłem około 150 km i nie zauważyłem nieprawidłowo?ci. Zobaczymy - póki co cieszę się jak małe dziecko bo jeĽdzi się nim bardzo fajnie.

Jak doprowadzę go do wygl?du to wrzucę jakie? fotosy, i pewnie którego? dnia spróbuję się wkręcić na jakie? spotkanie warszawskich maksi-maniaków :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Moja Atlanta ma ten sam silnik co Beverly również na wtrysku, ale kontrolka od układa wtrysku jest czerwona z napisem EFI. Kontrolka ta u mnie ga?nie chwilę po odpaleniu i na pewno nie powinna się samoistnie zapalać w czasie jazdy.

Je?li u Ciebie lazy kontrolka zapala się przy przespieszaniu może przyczyna leży po stronie katalizatora lub lambdy.

Opublikowano

Beverly z tych lat nie ma trojdroznego katalizatora i sondy :) . Przynajmniej tak mi powiedzieli w trakcie pomiaru spalin na przegladzie :) .

Opublikowano

Zdaję sobie sprawę z tego że kontrolka nie powinna się palić - zanim zacznę na nim jeĽdzić mam zamiar wybrać się na przegl?d i zobaczymy co powiedz? mechanicy.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...