Niedzwiedz Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Witam serdecznie Na pocz?tek parę słów wstępu Na pięćdziesi?tce jeĽdziłem jakie? 4 lata i zawsze chciałem przesi??ć się na co? większego. Na pocz?tku my?lałem o motorze ale z czasem dorosłem do tego że maxi jest praktyczniejsze ze względu na pakowno?ć i ochronę przed wiatrem. W zwi?zku z tym kieruje się do ekspertów i pytam o radę Mam 180 cm wzrostu, waga w granicach 100 kg z tendencja wzrostow? Od sprzętu oczekuje komfortu, wygody, praktyczno?ci no i oczywi?cie bezawaryjno?ci. Skuter będzie używany głównie w mie?cie (Wrocław) ale w planach s? wypady po całym Dolnym |l?sku oraz dalsze na Weekend. Biorę pod uwagę 2 sprzęty: Majesty 400 (bardziej przypadła mi do gustu) oraz Burgman 400 rocznik 2005-2006. Pod względem estetycznym i posiadanej mocy spełniaj? moje oczekiwania. Czytałem recenzje obydwu, szukałem danych itp. Przejrzałem całe forum i nie udało mi się znaleĽć konkretnego porównania tych 2 modeli, a b?dĽ co b?dĽ prowadz? ze sob? rywalizację o kierowcę. Reasumuj?c Zwracam Się do Użytkowników wyżej wymienionych: -Jak przedstawiaj? się koszty utrzymania skuterów (paliwo, czę?ci, serwis)? -Zachowanie na mie?cie w g?szczu ulicznym i podczas wypadów za miasto (między innymi czy z pasażerem i bagażem nie odczuwa się braku mocy, utraty komfortu) ? -Kupić w Polsce czy u zachodnich s?siadów? -Na co zwracać uwagę przy zakupie? -Gdzie można obejrzeć oba skutery (obdzwoniłem salony w całym dolno?l?skim i brak )? My?lę że w miarę dokładnie okre?liłem o co mi chodzi. POMOŻECIE ??? …
eMKa Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Oczywi?cie: a wła?ciwie już pomogli?my .
rafałek Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 To wła?ciwie też jest test porównawczy
Niedzwiedz Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Dziękuje bardzo za linki, czytałem oba teksty już wcze?niej i rozja?niły mi trochę w głowie. Jednak test nie odda tego co codzienna jazda na skuterze, a na opinii użytkowników najbardziej mi zależy. Czy przesiedliby?cie się z Yamah na Suzuki ?? Pozdrawiam
Gość Adamsoc Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 NIezwiedziu niestety we wrocku nie widziałem na 400 maja 400 w nowej budzie jest w klubie ! PZDR Adam PS patrz?ć na twoje "wymiary" proponuje przelot an 650 !OKK
eMKa Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Niedzwiedz napisał(a): Przejrzałem całe forum i nie udało mi się znaleĽć konkretnego porównania tych 2 modeli, a b?dĽ co b?dĽ prowadz? ze sob? rywalizację o kierowcę. !OKK ?? !OKK Na Burgmana się nie przesi?dę - nie po to kupowałem YPkę !OKK A tak poważnie. nie jeĽdziłem Burgmanem, znam go tylko z testów i porównań, o których wyżej. Wybrałem YPkę bo polubiłem jej mniejsz? siostrę - wcze?niej jeĽdziłem 250-tk?. Co do napraw, to narazie (oby tak już zostało) nie wiem co to znaczy i za to lubię Yamahę. Majesty 400 ?wietnie sprawdza się w ruchu miejskim (choć 250 jest bardziej żwawa to ja lubię ten "majestat" 400) gabaryty nie uniemożliwiaj? rozs?dnego manewrowania a na trasie jest bardzo wygodna. Jednym zdaniem: do tańca i do różańca !OKK. Lepiej kupić w Polsce, chyba że "lepiej=taniej", wtedy raczej s?siedzi. Nie da się w jednym po?cie opisać praktyki kupowania pojazdu, więc wybacz, ale nie podejmę się tego zadania. Znów trochę zażartuję - Majesty 400 chętnie Tobie pokażę w nadmorskim plenerze bo niestety nie wybieram się obecnie na południe. Zerknij w miejsce zamieszkania użytkowników Forum - pewnie znajdziesz kogo? bliżej siebie, kto porusza się Burgmanem lub Majesty. Pozdrawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniach oraz zakupie.
rafałek Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Jeżeli mam być szczery, to umnie Majesty wygrała mark?. Reszta podobna, nawet cena identyczna jak Bugmana. Zauważalna różnica, to pozycja za kierownic?. W Brgmanie niska kanpa i nogi wyci?gniete do przodu "na leniucha", w Majesty siedzi się wyżej i bardziej krzesełkowo, ale dzieki temu mozna być aktywniejszym w winklach. Reszta to różnice czysto kosmetyczne. Oba to straszne muły przy ruszaniu.
Administrator Artix Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Administrator Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Czy wybrac AN400 czy YP400 tego ci nikt nie powie, testy na stronie powinny pomoc, reszta to juz sympatia do marki.
dr.big Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 W zwiazku z przymuszeniem do czestego sprawdzania stanu oleju w AN400, wybralbym YP400 !w00t . Obojetnie pod jakim wzgledem AN400 mialby byc lepszy !OKK ...
Gość elwood_blues Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Niedzwiedz napisał(a): Dziękuje bardzo za linki, czytałem oba teksty już wcze?niej i rozja?niły mi trochę w głowie Również przeczytałem oba teksty i muszę powiedzieć/napisać, że dalej miałbym dylemat. W tym konkretnym przypadku - wybrałbym Yamahę ze względu na to, że w moim odczuciu jest to solidniejsza marka.
kopajt Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Ja brałbym tę na której mi się wygodniej siedzi i jest więcej miejsca na nogi !w00t
Slavequs Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Obydwa skutery s? moim zdaniem na tyle dobre, że o wyborze powinny zdecydować subiektywne odczucia. Je?li natomiast w grę wchodz? używane skutery, to brałbym ten...w lepszym stanie technicznym, mniejszym przebiegiem, bardziej zadbany, patrzyłbym na możliwo?ć serwisowania w moim mie?cie itd.
Dzięgiel Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Yamaha,yamaha.Praktycznie bezawaryjna.Ładniejsza stylistyka !w00t
Radio Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Każdy poradzi co innego,a wszystko zależy od tego który z wymienionych modeli dany kolega miał (ale zakręciłem !scooter ) Jak masz możliwo?ć to kup obie wersje !scooter a na poważnie to rozejrzyj się dookoła siebie,może znajdziesz kolegów którzy maj? takie i choć na chwilę udostępni? je do testów oraz porównań,o podzieleniu się uwagami nie wspomnę.
Niedzwiedz Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Na pocz?tek my?le że jeden "rumak" wystarczy, nie ma co szaleć !kisss NeveRest -> pracuje nad tym żeby sobie si??ć na jednym i drugim i wybrać wygodniejszy ale co? narazie mi nie wychodzi !V Dziękuje za opinie użytkowników, s? najcenniejsze !scooter możecie mi jeszcze powiedzieć ile kosztuje w YP przegl?dzik po 6000 km. i ten duży po 20 000 km. ??
Dzięgiel Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Po 20 tys.pasek jeżeli do wymiany to jego koszt 580 zł.olej ok. 80 zł,dwa filtry pow. większy 62zł,mniejszy 92zł(wczoraj kupowałem).rolki ok 100 zł,no i robocizna.Pozdro. !V
rafałek Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Małe serwisy s? co 5000km (wymiana oleju i przedmuchiwanie filtrów powietrza) Co 10 ty?. wymiana filtra oleju, wymiana filtrórw powietrza czasem ?wiecy i konicznie przeczyszczenie napędu. Co 20 tysięcy wymiana paska i rolek, chciaż niby nie jest to konieczne, bo te elementy po tym przebiegu nie wykazuj? ?ladów zużycia. Najdroższe s? filtry powietrza bo za wszystkie zapłacisz gdzie? 280zł. Pasek w miarę mozliwo?ci najlepiej kupować w Niemczech bo kosztuje 100 euro a nie 700zł tak jak a Polsce. Ja razem z robocizn? i czę?ciami zapłaciłem za ten przegl?d 1300zł. Tak że mit, że skutery s? tanie w utrzymaniau to rzeczywi?ci tylko mit. Podsumowuj?c wady YP400 to według mnie wła?nie filtry powietzra s? najsłabszym elementem. Chyba Yamaha ma nieco obsesję czysto?ci powietrza bo po 5 tysi?cach filtry s? aż zarto?nięte od syfu. Cena filtrów jest absurdalnie wysoka a zamienników niestety nie ma. Być może Yamaha zastrzegła t? czę?ć. Nie wiem jak to wygl?da w Burgmanie ale ja z tęsknot? wspominam g?bkowy filtr w YP250 kiedy prałem kiedy chciałem i to za darmo.
Niedzwiedz Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2008 to że skuterki to droga zabaw wied doskonale, już moja '50' potrafiła wchłon?ć sporo gotówki. Dziękuje bardzo za wszystkie odpowiedzi. Swój typ już mam, teraz jeszcze musze przysi??ć sie na oba skutery i można zaczynać polowanie będę informował na bierz?co jak sie sprawy maj? Pozdrawiam
Sympatycy orzech Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Sympatycy Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Moja ypka 400 jeĽdzi cały sezon, od stycznia do stycznia, teraz mam 26 tkm i wymieniałem tylko pasek, rolki jak nowe, wario, sprzęgło nie ruszone. Wybierz Majesty, w niej nic się nie psuje, nie bierze oleju, nie marudzi Filtry wymieniam co 5tkm ale ten typ tak ma. Będziesz o ni? dbał to zniesie najtrudniejsze warunki.
Gość noktrum Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 A ja mam takie pytanie z innej beczki. Od kiedy w YP400 instaluj? wtrysk? Od 2005 czy od 2007 roku?
Sympatycy Kisiel Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Sympatycy Opublikowano 7 Kwietnia 2008 rafałek napisał(a): Od zawsze. Klasyczny przykład tzw. "krótkiej piłki" sorry za woln? dywagacje
Gość noktrum Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Czyli taki z 2005 roku już ma ? Niech chciałbym kupić takiego z gaĽnikiem. Jest jaki? sposób na ich rozróżnienie z zewn?trz?
Sympatycy orzech Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Sympatycy Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Noktrum jeżeli pisz?, że od zawsze to od zawsze. Nawet jak będzie z epoki kamienia łupanego to też na wtrysku Powiem tak: jeżeli kiedykolwiek na drodze zobaczysz YP400 możesz założyć ze 100% pewno?ci?, że jest na wtrysku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się