Gość NIMAGO Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Prorok c(z)ycu????? Więcej wiary w innych... Sk?d taka pewno?ć??? Dragonie naprawde mógłbym sie założyc ze testu teoretycznego wiekszosc by tu nie zdała za 1 razem !w00t Jestem tego wiecej niz pewny. Taki mały przykładzik: Kolega zdawał na wakacjach A i B, zdał za 1 razem. Testy miał tak obkute, przepisy, znaki i wogole ze nie dałoby sie go zagi?ć na niczym Ostatnio przyszedł do mnie i zobaczył ze rozwiazuje testy, no to ja mu mówie zeby sprobował i co? => 4 błedy miał a za 2 razem 5 I wła?nie dlatego mam takie zdanie na temat testów teoretycznych !w00t
Gość Cobesh Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Ja dostrzegam to jako przejaw czysto populistyczno-marketingowy. Niby dlaczego nie wprowadzić podobnego ograniczenia w kategori B. Istnieje jeszcze dawno zapomniana przez większo?ć ludzi kategoria B1, tak jak jest A i A1. Wystarczyly by ograniczenia jak w niemczech i tyle. Po co budowac ideologie ze 24 lata to duzo czy malo. Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Jestem za tym zeby zakazac ruchu samochodowego i nie bedzie wypadkow !w00t I tu sie zgadzam z Artixem, niemiecki model nie jest zły.650 centymetrów w burgerze nie równa się 600 cm na szlifierce. Może lepszym rozwi?zaniem niż ograniczenie wiek/pojemno?ć jest starz/moc. A pozatym i tak to nie przejdzie.
Gość MichaŁ Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Tak sie składa że w stosunkowo niedługim czasie będę się starał o PJ kat. A (je?li nie wejdzie ten bzdurny przepis, je?li wejdzie będę dalej ganiał na A1) wg mnie pomysł obecnego ministra jest beznadziejny, bzdurny i kretyński w jednym - od kiedy wiek idzie w parze z do?wiadczeniem za kierownic? ? Kompletnie nie zgadzam się z pomysłem ministra, lecz obiema górnymi kończynami podpisze się pod przepisami rodem z s?siedniego kraju plemienia Germanów - moc/wiek !w00t Pozdrawiam
Gość kamilus Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Dragonie naprawde mógłbym sie założyc ze testu teoretycznego wiekszosc by tu nie zdała za 1 razem wink.gif Jestem tego wiecej niz pewny.Taki mały przykładzik: Kolega zdawał na wakacjach A i B, zdał za 1 razem. Testy miał tak obkute, przepisy, znaki i wogole ze nie dałoby sie go zagi?ć na niczym wink.gif Zgodzę się z tob? na tych głupotach co s? teraz na egzaminach nawet zawodowy kierowca nie zda, mój starszy jeĽdzi na tirze już 6 lat no i dałem mu rozwi?zać jeden test i miał 6 błędów. Ale naszczę?cie maj? wej?ć konkretne sytuacje,ale nestety też dopiero projekt. .
Slavequs Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Dragonie naprawde mógłbym sie założyc ze testu teoretycznego wiekszosc by tu nie zdała za 1 razem wink.gif Jestem tego wiecej niz pewny.Taki mały przykładzik: Kolega zdawał na wakacjach A i B, zdał za 1 razem. Testy miał tak obkute, przepisy, znaki i wogole ze nie dałoby sie go zagi?ć na niczym wink.gif Zgodzę się z tob? na tych głupotach co s? teraz na egzaminach nawet zawodowy kierowca nie zda, mój starszy jeĽdzi na tirze już 6 lat no i dałem mu rozwi?zać jeden test i miał 6 błędów. Ale naszczę?cie maj? wej?ć konkretne sytuacje,ale nestety też dopiero projekt. . Hmm... ciekawe co to za głupie pytania s? na testach. Chętnie bym się dowiedział. A może chodzi o te, na które nie zna się odpowiedzi? !w00t Co do tematu. Nie podoba mi się pomysł wprowadzenia tak radykalnych ograniczeń wiekowych. Z drugiej strony powinno co? zrobić się z faktem, że 18-latek po kursie i banalnie prostym egzaminie, może wsi??ć na 120-konnego ?cigacza. Rozwi?zaniem faktycznie wydaj? się ograniczenia w mocy jedno?ladów. Ale teraz spójrzmy na to, że tego restrykcje w Polsce nie zdaj? egzaminu. Mam na my?li 50-tki i fakt, że pomimo małych tablic 99% z nich jeĽdzi znacznie powyżej 45 km/h. Podobna sytuacja będzie prawdopodobnie z blokowaniem mocy motocykli. Może to jest powód wprowadzenia ograniczenia wiekowego, o wiele łatwiejszego do weryfikacji? Mimo wszystko jestem na nie...
Gość MichaŁ Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Nie chodzi o to aby blokować moc w motocyklu, tylko aby kupić motocykl o maksymalnej mocy takiej na jak? obecnie mamy uprawnienia. A co do odblokowanych/tuningowanych 50'tek to z tego co wiem to np. niemiecka policja ma przeno?ne hamownie którymi mog? sprawdzić osi?gi jedno?ladu, być może naszych też w takie gadżety wyposaż?
adams Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Propozycja ograniczenia nie jest wymysłem popieprzonego ministra tylko efektem statystyk. Najwięcej wypadków powoduj? motocykli?ci w grupie 18-24 lat. Przepisy lotnicze 'pisane s? krwi? lotników'. Zachowanie ludzi wymusza charakter przepisów. Tak samo jest w motoryzacji. A wszystkich i tak nie da się zadowolić, więc zawsze znajdzie się kto?, kto będzie niezadowolony z restrykcji. Gdyby ludzie mieli więcej rozumu, przepisy byłyby łagodniejsze.
Slavequs Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Nie chodzi o to aby blokować moc w motocyklu, tylko aby kupić motocykl o maksymalnej mocy takiej na jak? obecnie mamy uprawnienia. Moc można zblokować w każdym motocyklu i tak robione jest w Polsce w przypadku dwusuwowych 125-tek. I już teraz widać, że moc ograniczana jest tylko w dowodach rejestracyjnych. Propozycja ograniczenia nie jest wymysłem popieprzonego ministra tylko efektem statystyk. Najwięcej wypadków powoduj? motocykli?ci w grupie 18-24 lat. W takim razie powinno się również wprowadzić podobne ograniczenia wiekowe dla kategorii B.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 15 Marca 2008 Administrator Opublikowano 15 Marca 2008 od kiedy wiek idzie w parze z do?wiadczeniem za kierownic? ? Od zarania dziejów! Tak dokładniej ujmuj?c to w zasadzie nie tyle wiek co przebyte kilometry za kółkiem b?dĽ kierownic? . A co do tematu: Tylko podział na grupy mocowe napędu. Np. Na pocz?tek do 15KM. PóĽniej do 50 KM a dopiero potem no limit. Nie potrafie zrozumieć jak można legalnie wsi??ć zaraz po zrobieniu A, bez żadnego do?wiadczenia na motocykl o mocy 150 KM??? !w00t
Gość Dragon Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 ...od kiedy wiek idzie w parze z do?wiadczeniem za kierownic? ?... Jak się czyta co? takiego to nie tylko ręce opadaj? z bezsilno?ci... Szkoda pisać...
Klubowicze Profesor Opublikowano 15 Marca 2008 Klubowicze Opublikowano 15 Marca 2008 nie będę cytował postów żeby nie zajmować miejsca patrz?c na wieloletnie statystyki, oraz lata na 200 - to co widziałem - całkowicie zgadzam się z wypowiedziami Dragona. Przecież tu chodzi o ludzkie życie, a to chyba jest najważniejsze Pozdrówko!
pidzam Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Jestem za tym zeby zakazac ruchu samochodowego i nie bedzie wypadkow !starwars !TOMCAT Bardzo dobrze Art i robote bys stracil bo drog nie beda budowac. !kiss Osiemnastolatek na R1 to w 99% wina "tatusia" ktory mu takie moto kupuje i albo ma do dziecka zaufanie albo wie ,ze wariat i sam chce sie go pozbyc !starwars . Osobiscie wywalilem troche kasy na prawko dla Pijawki i nie chcialbym zeby nadal wlokla sie za mna 50/h.
djquest2 Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Jężdżę od 13 roku życia i porównywanie każdego młodziaka do idioty to szczyt debilizmu. Przez te 6 lat miałem setki jak nie tysi?ce sytuacji na drodze ,które mogły mnie zabić. A jednak zawsze z tego wychodziłem , wiem jak się ułożyć do szlifu, jak hamować na ?liskim , jak uciec przed możliw? kolizj? itp. Dlatego uderza mnie tym bardziej absurdalno?ć tego typu przepisów. Od tylu lat czekam na prawko a teraz mi to ma zabrać jaki? półgłówek ,który zamiast pomy?leć to walnie sobie 24 lata bo tak będzie milej. Wystarczyłoby poprawić kursy i uczyć niebezpiecznych sytuacji na drodze i radzenia sobie w czasie takich zdarzeń. Niemiecki projekt do głupich nie należy i mogliby się na nim wzorować ale wpierw poprawić jako?ć egzaminów byłoby priorytetem !starwars .
dr.big Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Podstawa dla kazdego przepisu prawnego, jest sposob jego egzekwowania... Ile procent "kierowcow" jezdzi dzisiaj bez zadnego prawka? Wiec po co debatowac o 18, 20 , 24 latach czy przepisach ograniczajacych moc. Kto i jak bedzie w stanie to kontrolowac? Ja zabralbym sie za wyegzekwowanie istniejacego prawa, a nie dumal nad "przyszlosciowymi wydmuszkami". To chyba wszystko na ten temat !starwars .
RobB. Opublikowano 15 Marca 2008 Autor Opublikowano 15 Marca 2008 Propozycja ograniczenia nie jest wymysłem popieprzonego ministra tylko efektem statystyk. Najwięcej wypadków powoduj? motocykli?ci w grupie 18-24 lat. Przepisy lotnicze 'pisane s? krwi? lotników'. Zachowanie ludzi wymusza charakter przepisów. Tak samo jest w motoryzacji.A wszystkich i tak nie da się zadowolić, więc zawsze znajdzie się kto?, kto będzie niezadowolony z restrykcji. Gdyby ludzie mieli więcej rozumu, przepisy byłyby łagodniejsze. Wiedziałem, że w?tek będzie polemiczny, ale zakładajac go i będ?c pod wrazeniem artykułu kierowałem się nastepuj?cymi przesłankami; 1. uwazam taki ruch za populistyczy gest w odzewie na stereotypy 2. łamanie prawa - o ile jest to prawd?, że minister ma to wprowadzić. 3. skad ta magiczna granica 24 lata skoro statystyki mowia wyraĽnie, ze najgorsi sa kierowcy w wieku 25-39 lat najwięcej wypadków) ! 4. dlaczego nie wykonuje sie ruchów, aby ograniczyć liczbę wypadków kierowców w wieku 18-24 lata, metodami szkoleniowymi, administracyjnymi( mniejsza l. pkt. karnych) lub technicznymi (ograniczenie KM lub ccm) 5. dlaczego restrykcja ma dotyczyć wylacznie motocyklistów, czy 18 latek w 400 ze 110 KM nie jest niebezpieczny?! Zgadzam sie również ze stwierdzeniem, że 18 lat jest wiekiem kiedy czlowiek już musi odpowiadać za swoje czyny i wprowadzanie takiego ograniczenia to w pewnym sensie ograniczenie wolno?ći i wręcz szykana ! Zwłaszcza, że nie obejmuje 'B' Czy może uznamy, ze dopiero w wieku 24 lat człowiek jest dojżały, a to bardzo proszę niech dotyczy ten wiek wszystkich przejawów życia spolecznego, łacznie z paleniem papierosów i sprzedaż? alkoholu! Oczywi?cie tak jak Dragon dostrzegam konieczno?ć wykonania jakich? ruchów w trosce o bezpieczeństwo na drogach, ale na Boga nie w formie szykany jakiej? wybranej na podstawie stereotypów grupy?! Inne kraje maja już gotowce, moze warto skorzystać?! Odno?nie statystyk odsyłam na str. Komendy Gł. Policji: http://www.policja.pl/portal/pol/71/6714/W...ce_w_2006r.html Zwłaszca polecam statystykę pod nr. 5 - przyczyny i sprawcy.. Wyjdzie wtedy z nich, że zakazać powinno sie poruszania po drogach nie 18-24 latkom tylko 25-39 latkom i to szczególnie mężczyznom- dobrze, ze jestem już po za przedziałem !starwars Pozdrawiam RobB. !starwars
Gość scottie Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Widzę, że temat wywołuje różne emocje. Jutro spotykam się w biurze poselskim aby napisać interpelację poselsk? dot. wła?nie tych nowych ustaleń min. Grabarczyka. Ja osobi?cie popieram wprowadzanie restrykcji wobec młodych ludzi w ?miertelnych maszynach po 100 lub więcej koników, ale powinno to również dotyczyć samochodów... Chcemy dostać pełny projekt ustawy na nasze ręce oraz wyja?nienia sk?d ten wiek 24 lata... Jak chcecie co? się konkretneto dowiedzieć to napiszcie tu lub na priva, a postaram się to również zawrzeć w tejże interpelacji i może dowiemy się co? z konkretnego Ľrodła a nie od dziennikarzy, którzy czasami z igły robi? widły i takie tam !starwars
djquest2 Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Scottie jak by? mógł to się spytaj : Kiedy byłby planowany czas wej?cia ustawy w życie ? Czy jeżeli zacznę kurs przed tym ich terminem a egzamin będę mieć w wakacje to czy będę go mógł zrobić czy mam czekać 6 lat ??? Prosiłbym także o pokazanie statystyk ze strony www policji ,które RobB wcze?niej zamie?cił ( ilo?ć zabitych i tych co powoduj? wypadki motocykli - auta uderzaj? w motocykle itp. ). Pozdrawiam djquest2
Gość MichaŁ Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 MariuszBurgi,15-03-2008, 11:23 ] Od zarania dziejów! Tak dokładniej ujmuj?c to w zasadzie nie tyle wiek co przebyte kilometry za kółkiem b?dĽ kierownic? !starwars. No wła?nie, ilo?ć przebytych kilometrów i staż za kierownic? jak najbardziej ! Ale wiek ? A co do tematu: Tylko podział na grupy mocowe napędu.Np. Na pocz?tek do 15KM. PóĽniej do 50 KM a dopiero potem no limit. Nie potrafie zrozumieć jak można legalnie wsi??ć zaraz po zrobieniu A, bez żadnego do?wiadczenia na motocykl o mocy 150 KM??? !starwars Jak najbardziej się zgadzam. Jak się czyta co? takiego to nie tylko ręce opadaj? z bezsilno?ci... Szkoda pisać... Nie rozumiem Twojego uczucia bezsilno?ci. Czy je?li mamy osobę X w wieku 20 lat i osobę Y w wieku 40 lat, obie osoby nigdy nie jeĽdziły na motocyklu, to czy osoba Y z racji tego że jest starsza ma większe do?wiadczenie za kierownic? ? Nie wydaje mi się. Je?li byłaby konieczno?ć wprowadzenia jakiego? ograniczenia odno?nie PJ kat. A jestem całkowicie za ograniczeń w stosunku staż za kierownic?/moc. Kto? powyżej napisał że jeżeli wprowadzaj? ograniczenia na kat. A to powinni wprowadzić ograniczenia na kat. B, dzi? miałem tak? sytuację: jad?ć 4oo z Tat? na drodze poza miastem wyprzedził nas jakie? 50 metrów przed do?ć ostrym łukiem pewien nerwowy kierowca w Audi A4, tegoż delikwenta wyniosło na owym zakręcie i lec?c lewym pasem o mało nie skosił spokojnie jad?cej skuterkiem Pani, ruszyli?my więc za nim... szanowny Pan zatrzymał się na stacji paliw, wysiadł sobie dumny max. 20 letni posiadacz ?wieżo zarejestrowanego Audi - zwrócili?my mu grzecznie acz do?ć dosadnie uwagę na to co zrobił, jako odpowiedz dostali?my krótko mówi?c kilka chu*i w ramach pozdrowienia i tak się wła?nie kolega tym przej?ł, z naszej strony poszło telefoniczne zawiadomienie na policje o tym co ów Pan kretyn zrobił i celowe przypuszczenie że być może jest pod wpływem alkoholu lub ?rodków odurzaj?cych. Szczerze mówi?c w?tpie że to cokolwiek dało. Do czego zmierzam - prawo o ruchu drogowym w niektórych przypadkach jest egzekwowane w na prawdę mało sukcesywny sposób w konsekwencji tego większo?ć kierowców ma innych uczestników ruchu, przepisy jak i Policje w głębokim poważaniu. Więc może tak jak napisał dr.big - najpierw powinni?my lepiej egzekwować prawo już istniej?ce niż wprowadzać nowe przepisy.
adams Opublikowano 15 Marca 2008 Opublikowano 15 Marca 2008 Osoba w wieku 40 lat jest z reguły rozs?dniejsza i nie wykazuje takich skłonno?ci do wyżywania się jak 20-latek. Ja zaczynałem jeĽdzić skuterem w wieku 45 lat, ale wiele lat jeĽdziłem na rowerze co też nie jest bez znaczenia. Samochodami nie da się tak szaleć jak na motocyklu. Najprawdopodobniej młodzi (18-24 lat) powoduj? nabardziej niebezpieczne wypadki.
Sympatycy orzech Opublikowano 16 Marca 2008 Sympatycy Opublikowano 16 Marca 2008 W tym artykule jest wyja?nione jak jest to zrobione w Anglii i moim zdaniem jest to ?wietny pomysł !starwars
Sympatycy Kisiel Opublikowano 16 Marca 2008 Sympatycy Opublikowano 16 Marca 2008 Pomysł ograniczenia dostępu do mocnych maszyn ludziom, którzy - jak to mawiała moja nieodżałowana babcia - maj? "fiu-bĽdziu" w głowie jest rewelacyjny. Jako że w naszym kraju nie może być nic normalnie to wykonanie zapowiada się być wyj?tkowo żałosne. Bardzo dobrym pomysłem jest wprowadzenie zależno?ci mocy prowadzonego pojazdu od stażu posiadania prawa jazdy Kat "A" z dwóch powodów: 1. Jeżeli na przykład wprowadzimy dwa zakresy mocy z "karencj?" 2 letni? to automatycznie na ?ciga nie wsi?dzie nikt młodszy niż 22 lata i maj?cy prawo jazdy przynajmniej 4 lata. 2. Państwo nie będzie drenować naszych kieszeni podczas zmiany dokumentów ponieważ weryfikacje uprawnień przeprowadzać może Policja podczas kontroli drogowej a nasze prawo jazdy będzie nabywało dodatkowych "walorów" z wiekiem. Można ew. wprowadzić zasadę, że powyżej pewnego wieku kierowcy (może tu być te 24-25 lat) nabywa się pełnych uprawnień automatycznie. Przypominam, że takie zasady obowi?zuj? z powodzeniem na wodzie od wielu lat. Sternik motorowodny może prowadzić jachty motorowe o mocy do 60 kW z ograniczeniami dotycz?cym akwenów i nikt się temu nie dziwi. Jestem Starszym Sternikiem Motorowodnym od wielu lat i zapewniam, że pływanie jachtem motorowym o mocy 350 kM jest o wiele bezpieczniejsze od jazdy motocyklem o mocy 50 kM i chyba każdy kto kiedykolwiek pływał sprzętem motorowodnym to potwierdzi. A teraz do kolegów "młodziaków" Proszę Was nie piszcie, że wiek nie ma znaczenia tylko do?wiadczenie. Jeste?cie w grubym błędzie. Jak będzie na Was czekała w domu żona i gromadka dzieci to wspomnicie moje słowa.
dr.big Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 Cos w tym jest, ze np. w De nie ma takich ograniczen w ruchu wodnym, a w 2oo sa. Po wyrobieniu patentu, od pierwszego dnia moglem plywac sprzetem ograniczonym do dlugosci 50m i bez ograniczen mocy. Podzial (dwa egzaminy - dwa patenty) jedynie na srodladowe i (trudniejsze) wody otwarte. Moto musialem odjezdzic swoje 2 lata (max.34KM) w "kolejce o moc" !starwars ... Dodatkowo moc "ograniczona" jest ... stawkami ubezpieczenia, kazda zwyzka mocy skutkuje (zazwyczaj drastycznym) podniesieniem skladek. No ale zasada "przez portfel do rozumu" skutkuje w wielu krajach swiata. Dlatego m. in. w De tak popularna jest moc 98 KM, ktora znajdziemy czesto nawet w tych najmocniejszych moto. PS. Wniosek nasuwa sie sam, mimo ze mozna wiele "napsuc" lodka, to jednak 2oo sa bardziej niebezpieczne !starwars .
RobB. Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Opublikowano 16 Marca 2008 Dlatego jestem za sklonowaniem systemu made in De i u nas, zapewnia on, że młody czlowiek ma założony kantar, bezpieczeństwo jest poprawione, ale jednocze?nie może on nabierać do?wiadczenia. Sama restrykcja 24 lat może nie przynie?ć poprawy bo owszem dojżało?ć będzie (moze) większa, ale do?wiadczenie znowu bedzie od '0' Piszę może, bo patrz?c na zachowanie kierowców z programu "Pirat' w TVN-Turbo to bardzo w to watpię. Większo?ć nich mimo dojrzałego wieku ma przepisy w d..., a zatrzymanie i mandat traktuje jak szykanę! I nadal nurtuje mnie pytanie DLACZEGO taki ruch tylko w stosunku do motocykli, przecież statystycznie jest ich tak mało w stosunku do 400 i widzę tylko jedna odpowiedĽ- populizm !!! Mam nadzieję, ze jednak zwycięży rozs?dek i nie wylej? dziecka z k?piel?! pozdrawiam RobB. !starwars
dr.big Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 Przechodzilem ten system na wlasnej skorze i mimo tego ze swojego czasu zgrzytalem na ten przepis zebami (przez 2 lata, max 34KM), to dopiero po uplywie tego terminu i odebrania prawka z dodatkowa kategoria kupilem pierwsze 98KM, ktore pozniej odblokowalem !TOMCAT . Z dzisiejszego punktu widzenia musze powiedziec, ze ten przepis uratowal mi prawdopodobnie zdrowie lub zycie !kiss . Nie wiedzialem wtedy, co to naprawde jest 1000ccm i ponad sto koni !starwars ... Zwlaszcza po jazdach ETZ, Jawa czy CZ350 ... Niestety do otrzymania pelnego prawa jazdy nie trzeba "praktykowac" na slabszych maszynach, tylko np. przeczekac "na sucho" 2 lata. Tylko kto po otrzymaniu prawka tak robi !starwars ? Ja bylem szczesliwy, ze moglem juz dosiasc maszyny 34 konnej. Jezdzenie bez uprawnien nawet nie przyszlo mi do glowy, ze wzgledu na odpowiedzialnosc karna i finansowa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się