Rączy Emeryt Opublikowano Piątek o 15:26 Opublikowano Piątek o 15:26 Mam prośbę o uwagi odnośnie znanych wam maxi-skuterów i ich nieoczywistych wad i zalet. Myślę, że może się to przydać osobom, które zastanawiają się nad tym jakiego skutera szukać. Na przykładzie x-maxa mogę napisać: X-max model do 2009r - ten w którym kierownica kręci się razem z szybą: ZALETA: Bardzo wygodny dostęp do podzespołów - wystarczy odkręcić bodaj cztery śruby mocujące wannę, wyjąć ją i już mamy wszystko na wierzchu - można nawet wyjąć bez problemów zespół pompy paliwa. Wanny nie trzeba nawet przykręcać - ja jeżdżę z nieprzykręconą chyba już z rok ;) ZALETA: Ponieważ kierownica jest blisko szyby, to szyba (wersja turystyczna) skuteczniej wyrzuca powietrze nad głowę kierowcy. Przy prędkościach przelotowych jest dość cicho choć finalny efekt zależy oczywiście od zastosowanej szyby. X-max model od 2010r - ten w którym szyba nie kręci się wraz z kierownicą: WADA: Konstrukcja wymusza to, że szyba jest odsunięta do przodu od kierownicy. W efekcie kierowca też jest dalej od szyby i szyba słabiej chroni przez uderzeniem powietrza. Mi to przeszkadza. Czekam na największą szybę turystyczną może załatwi sprawę ;) WADA: Trudniejszy niż w starszym modelu dostęp do podzespołów silnika - ustawianie luzów zaworowych przez niewielki otwór w dnie wanny (całej wany normalnie się nie wyjmuje). Żeby dostać się do zespołu pompy paliwa trzeba odkręcić kilka paneli plastikowych i zdjąć największy (ten nad przekrokiem). Dużo więcej roboty niż w starszym modelu. W innym wątku @jaro205 pisał o problemach z przekładnią w SW400, które mogą być kosztowne w naprawie - o takie informacje właśnie mi chodzi :) Coś czuję, że drugi x-max nie będzie wcale ostatnim skuterem w mojej stajni więc chętnie poczytam o wadach i zaletach innych modeli :)
Klubowicze arturo-bb Opublikowano Piątek o 16:01 Klubowicze Opublikowano Piątek o 16:01 31 minut temu, Rączy Emeryt napisał(a): @jaro205 pisał o problemach z przekładnią w SW400, które mogą być kosztowne w naprawie W naprawie to każda jest kosztowna. On miał uwagę do nadmiernego hałasu ( jego zdaniem ) Można temu zaradzić albo dając gęstszy olej przekładniowy ( Italiańcy dodają też smar łożyskowy tak 50/50 ) Albo tak jak sugerowałem " dać głośniej radio " Więc to nie wada a indywidualne postrzeganie
Użytkownicy mariuszadam Opublikowano Piątek o 18:51 Użytkownicy Opublikowano Piątek o 18:51 W przypadku Hondy swt i przekładni zgadzam się z Arturem w 100%, już jej nie słyszę 😀, co do dostępności do napraw, naprawiaj raz a skutecznie i też nie będzie problemu. Niestety czy to skuter czy maxi skuter, jego zabudowana konstrukcja wymaga demontażu osłon do większych napraw.
Rączy Emeryt Opublikowano Sobota o 09:21 Autor Opublikowano Sobota o 09:21 17 godzin temu, arturo-bb napisał(a): Więc to nie wada a indywidualne postrzeganie To jest wyparcie ;) Rozumiem, jakbym miał ten skuter pewnie też by mi hałas z przekładni nie przeszkadzał ;) To, że przekładnia hałasuje to istotna informacja dla kogoś kto by chciał ten model kupić!
Klubowicze arturo-bb Opublikowano Sobota o 09:52 Klubowicze Opublikowano Sobota o 09:52 26 minut temu, Rączy Emeryt napisał(a): To, że przekładnia hałasuje to istotna informacja dla kogoś kto by chciał ten model kupić! Ale to są pojedyncze przypadki a nie wada WSZYSTKICH sztuk. ( i raczej właśnie dotyczy nadwrażliwego słuchu niż wady fabrycznej ) tak samo jak część ludzi narzeka na za niskie szyby w skuterach (chcą mieć jak w samochodzie i montują kuriozalne żagle ) a często to wynik nie przyzwyczajenia lub przesiadki z innego sprzętu . 1
Klubowicze grzybek Opublikowano Sobota o 09:55 Klubowicze Opublikowano Sobota o 09:55 To prawda, ilość osłon do koniecznego demontażu serwisowego poraża.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się