Administrator Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. MariuszBurgi Opublikowano 2 Czerwca Administrator Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 2 Czerwca Rozpoczyna się przygoda z Forzą 750 najnowszej generacji. Ja i ONA będziemy na tegorocznym, 20 Zlocie Maxi Skuterów, więc już niebawem więcej Wam opowiem... Do zobaczenia. 3
Administrator Bomber Opublikowano 2 Czerwca Administrator Opublikowano 2 Czerwca Wg. mnie najładniejszy obecnie kolor „Forsy”👍. Chętnie organoleptycznie obejrzę sqt👍 1
Sympatycy Cormoran Opublikowano 3 Czerwca Sympatycy Opublikowano 3 Czerwca Jeżeli będzie możliwość przymiarki a może nawet jazdy próbnej 😊 i przypadnie do gustu to kto wie 🤔 może będzie zamówienie na zlocie ? pod warunkiem że termin oczekiwania nie będzie pół roku 🙁
Klubowicze robson Opublikowano 4 Czerwca Klubowicze Opublikowano 4 Czerwca Tymczasem z moją nowa Forza 750 2025 przejechaliśmy wspólnie ponad 2500km. Na razie same plusy.👍 Na zlocie niestety nie będę 😗 1
Klubowicze robson Opublikowano 4 Czerwca Klubowicze Opublikowano 4 Czerwca Puig,ale myfrendy też już mają 🙂
kiniu Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca Stelaż pod kufer jest z Shada ?Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
Klubowicze robson Opublikowano 4 Czerwca Klubowicze Opublikowano 4 Czerwca 1 godzinę temu, kiniu napisał(a): Stelaż pod kufer jest z Shada ? Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka Dokładnie, a kufer Kappa. Mnie się bardziej podoba od oryginału, pasuje do całości, pomijając już cenę Hondowskiego kufra.😗 Myślę jeszcze na relingami bocznymi Hepco Becker takie oferuje. W razie paciaka coś tam ochroni 🙂
ComoDo Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca Błotnik fajna rzecz ale jak już to powinni zrobić pełny a nie zostawiać dziurę przez którą i tak wszystko będzie ochlapane . Coś tam pomoże ale nadal to jest półśrodek .
Klubowicze robson Opublikowano 4 Czerwca Klubowicze Opublikowano 4 Czerwca Z jakiegoś powodu jest niepełny, już kombinowalem jak to uzupełnić. W 350 miałem taki fajny pełny prawie obejmował cale koło, ale do mojego oferują tylko taki kawałek od strony amorka,albo ten który mam.
Użytkownicy+ grzybek Opublikowano 4 Czerwca Użytkownicy+ Opublikowano 4 Czerwca No Robert, Twój sprzęcior jak zwykle cacy. A te listwy ochronne to mają sens. 1
kiniu Opublikowano 6 Czerwca Opublikowano 6 Czerwca Ja jestem już po przeglądzie na 1k km. Z perspektywy czasu to maszyna jest zacna z jednym małym ale .... kanapa niestety męczy dupcia. Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
Użytkownicy Bienias Opublikowano 6 Czerwca Użytkownicy Opublikowano 6 Czerwca Przyznaję racje odnośnie kanapy. Właśnie w swojej forzie jakieś dwa tygodnie temu wymieniłem kanapę po przeróbce u pana Grzegorza Gnapa i muszę przyznać że jest duża różnica na plus jeśli chodzi o wygodę i estetykę wykonania. Teraz to mi się naprawdę dobrze i wygodnie jeżdzi i wygląd też jest całkiem inny. Z całą odpowiedzialnością mogę go polecić każdemu 👍
ComoDo Opublikowano 6 Czerwca Opublikowano 6 Czerwca 1 godzinę temu, Bienias napisał(a): Przyznaję racje odnośnie kanapy. Właśnie w swojej forzie jakieś dwa tygodnie temu wymieniłem kanapę po przeróbce u pana Grzegorza Gnapa i muszę przyznać że jest duża różnica na plus jeśli chodzi o wygodę i estetykę wykonania. Teraz to mi się naprawdę dobrze i wygodnie jeżdzi i wygląd też jest całkiem inny. Z całą odpowiedzialnością mogę go polecić każdemu 👍 W środę u niego byłem I odebrałem kanapę do NT1100 . Wygląd bardzo na plus . Co do wygody to jak mówił muszę pojeździć 500 -700 km żeby się ułożyło wszystko. Na razie jest nieźle ale są małe niewygodne punkty które mam nadzieję znikną właśnie po przejechaniu tych kilkuset km. Na pewno o niebo lepsza od tej podstawowej a czy lepsza od akcesoryjnej turystycznej to się okaże za jakiś czas.
Użytkownicy+ grzybek Opublikowano 7 Czerwca Użytkownicy+ Opublikowano 7 Czerwca Ja mam tą akcesoryjna turystyczną i nie jestem z niej zadowolony. Po pierwsze materiał z której jest wykonany nasiąka wodą przy deszczu(zamsz?). Po drugie spycha mnie do zbiornika paliwa a plecaczek narzeka na 4 litery. Póki co to dla mnie zamówiłem nakładkę z Ali...,ale zdaję sobie sprawę ze czeka mnie spotkanie u tapicera w dalszej perspektywie. ComoDo, a z jakiego materiału masz zrobioną kanapę- czy wciąga wodę z deszczu? Temu inne wystarczyło przetrzeć ścierką i były ,,suche".
ComoDo Opublikowano 7 Czerwca Opublikowano 7 Czerwca 1 godzinę temu, grzybek napisał(a): Ja mam tą akcesoryjna turystyczną i nie jestem z niej zadowolony. Po pierwsze materiał z której jest wykonany nasiąka wodą przy deszczu(zamsz?). Po drugie spycha mnie do zbiornika paliwa a plecaczek narzeka na 4 litery. Póki co to dla mnie zamówiłem nakładkę z Ali...,ale zdaję sobie sprawę ze czeka mnie spotkanie u tapicera w dalszej perspektywie. ComoDo, a z jakiego materiału masz zrobioną kanapę- czy wciąga wodę z deszczu? Temu inne wystarczyło przetrzeć ścierką i były ,,suche". Sam wierzch kanapy jest z materiału który oni nazywają "tarka" żeby się tyłek nie ślizgał . Po wizycie na myjni zauważyłem że krople wody na nim stoją a nie wsiąkają i po przetarciu szmatką wygląda na suchy ale mimo wszystko jak się usiądzie to delikatnie wilgotny jest . Pod nim jest warstwa nieprzemakalna . Robią jeszcze wentylowane kanapy z plecionką na wierzchu . Na plus że tyłek "oddycha" w czasie długiej jazdy jakkolwiek głupio by to nie zabrzmiało 😉 a z drugiej strony plecionka bardziej nasiąka wodą niż tarka . Po przesiadce z akcesoryjnej na tą z tarką na razie jest porównywalnie ale tak jak pisałem trzeba trochę pojeździć żeby się ułożyło wszystko . Tak jak z butami . Na początku mogą uwierać a potem się rozbiją i ułożą . Mam nadzieję że podobnie będzie z tą kanapą. Na razie zrobiłem nią trasę 200 km bez żadnych postojów i było w miarę ok ale więcej będę mógł powiedzieć za kilka , kilkanaście dni .
Administrator Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. MariuszBurgi Opublikowano 29 Lipca Autor Administrator Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 29 Lipca Wątek się rozwinął i dobrze. Z nową poliftową Forzą dobrze się obwąchaliśmy więc zapraszam do lektury... Forza 750 po lifcie... godny następca Integry Pewne modele motocykli są kontynuacją konstrukcji, które dały się poznać przez lata jako udane i lubiane. W pewnym sensie tak jest własnie z Forzą 750. Jej obecność w ofercie Hondy wypełnia lukę po Integrze 750 (test archiwalny), która była oferowana do 2021 roku. Na ile się ten zabieg udał, opiszę Wam w niniejszym materiale. Konstrukcja Podstawowa różnica między Integrą a Forzą, która rzuca się w oczy, to rozmiar kół. Wcześniej były to dwie siedemnastki a teraz 17 na przodzie + 15 cali na tylnej osi. Wynika to z powiązań konstukcyjnych Forzy z modelem X-ADV. Forza jest jednak niższa i ma, jakby inne, mniej adwenczerowe przeznaczenie. Jej przeznaczeniem jest zarówno miasto jak przeloty autostradami. W obu środowiskach czuje się doskonale. Optyka Forza po lifcie jest przesycona modnymi kantami oraz powierzchniami płaskimi z przełamaniem. Mocno agresywne spojrzenie przedniego reflektora to typowy "bad look" i jest bardzo wyraziste. Boczna linia owiewek nie wieje nudą. Przednia czasza przechodzi pasem środka do tyłu w sposób płynny, jakby tworzyła spójną całość. Zadarty do góry tłumik, także w kantach, sugeruje charakterystykę sportową. Widać tu pewne odwołania do bezpośredniego konkurenta od Yamahy, czyli T-max'a. Moja ocena optyki to 5+! Technika DCT Dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów jest obecna w ofercie Hondy już 15 lat. W Integrze pojawiła się w 2012 roku i przeszła do dziś kilka "upgradów". Głównym założeniem była optymalizacja i ograniczenie "podszarpywania" w niskich zakresach obrotów. Nowa Forza zmienia biegi w górę perfekcyjnie ale tu zawsze tak było. W dół robi to prawie niezauważalnie. Czasem może pojawić się minimalne zawahanie... ale jest to prawie niewyczuwalne. Główna różnica względem Integry to predysponowane tryby jazdy - Standard, Sport i Rain, gdzie ten ostatni kastruje moc aby ograniczyć ryzyko uślizgu koła. Jest jeszcze jeden tryb USER, który możemy zaprogramować w dwóch opcjach. W tym trybie możemy m.in ustawić sobie siłę hamowania silnikiem. Bardzo przydatna funkcja przy jeździe górach bez konieczności zrzucania biegów ręcznie. Co tu dużo pisać... skrzynia DCT to najlepsze co Cię może spotkać w motocyklu a nowa Forza tylko to potwierdza. Extrasy Nowa Forza MY2025 ma teraz elektryczną szybę oraz tempomat. O szczęście niepojęte! Dodatkowo szyba posiada funkcję pamięci, czyli po zgaszeniu motoru opada a przy ruszaniu wraca do ostatniej pozostawione pozycji. Natomiast ustawianie "elektronicznego zadania prędkości" działa w pełni intuicyjnie. Wszystko ustawiamy z poziomu lewego kontrolera. Oczywiście na pokładzie mamy też ABS, kontrolę trakcji, bezkluczykowy dostęp (w tym także do kufrów akcesoryjnych OE) oraz bogato wyposażony wyświetlacz centralny, który niestety, nie posiada obsługi w języku polskim. Za to ma on 5 cali, kilka stylów wyświetlania informacji i jest po prostu kompletny. Dostęp do poszczególnych opcji jest intuicyjna z poziomu krzyżaka na przy lewej manetce. Dużym pozytywem są podświetlane kontrolery na kierownicy (wreszcie!), które obsługują m.in centalny ekran. Kolejnym miłym dodatkiem seryjnym jest czujnik zmierzchu. W ciągu dnia mamy dostępne światła DRL a kiedy wjeżdżamy do garażu podziemnego czy jak się ściemnia - odpalają się mijania światła LED. Nota bene - bardzo wydajne. \ Przestrzeń na rzeczy Mamy dostępne dwa schowki... jeden mały, w kokpicie, np. na pilota do bramy. Drugi oczywiście pod kanapą. Wchodzi tu duży kask integralny i jakieś dodatkowe szpargały. Wcześniejsza Integra miała dużo mniejszą przestrzeń pod kanapą ale wynikało to stricte z wielkości 17 calowego koła z tyłu, które konstrukcyjnie blokowały umieszczenie w tylnej części nadwozia większego schowka. Jak jeździ Forza 750 Fenomenalnie ale po kolei... Tylne koło 15 cali mogłoby sugerować jakieś niedoskonałości w prowadzeniu. W końcu Integra miała typowe dwie siedemnastki i jeździła jak po sznurku. Nowa Forza jeździ z pewnością nie gorzej a obawy o brak spójności "przodu z tyłem" są zupełnie bezpodstawne. Zarówno przedni widelec USD jak i tylny Pro-Link z pojedyńczym amorkiem radzą sobie z masą pojazdu. Także obciążonego dodatkowo pasażerem i bagażem. Nie stwierdzono podatności na shimmy, ściągania po puszczeniu kierownicy, etc... Ekonomia vs osiągi Mamy tu 13 litrowy zbiornik paliwa, który bez problemu wystarcza na bezpieczne 300 km. Jak się postaramy, to przy zachowaniu rozsądku z manetką gazu dobijemy nawet do400 km bez konieczności odwiedzania stacji. Jak wiadomo - spalanie zależy głównie od kierowcy. Możliwa jest konsumpcja 3 litry na setkę. Kiedy nie zwracamy uwagi na spalanie to będzie 4 a kiedy chcemy lecieć lewym pasem drogą szybkiego ruchu, osiągniemy astronomiczne, jak na ten motor serii NC, spalanie na poziomie 5 litrów, ale to już trzeba się mocno spieszyć i oczywiście jechać niemiecką autostradą. No i teraz jak porównamy osiągi 59 KM motoru, który rozpędza Forze 750 do 180 km/h okaże się, że w swojej klasie jest obecnie najefektywniejszym maxi skuterem na rynku. Koszty zakupu i co na to konkurencja Pomijając wewnętrzną "konkurencję" w postaci X-ADV 750, Nowa poliftowa i dwucylindrowa Forza ma dziś w zasadzie dwóch konkurentów - T-max'a 560 oraz AK560. Ten pierwszy, w rzeczy samej także doskonały skuter, w wersji Tech Max, która jest bliższa wyposażeniu seryjnemu Forzy (T-max Tech Max ma dodatkowo grzaną kanapę i manetki) kosztuje dziś katalogowo, o zgrozo 68 KPLN i ma 48 KM. Kymco AK575 o mocy 52 KM po lifcie kosztuje 50 kPLN i tu cena wydaje się być rozsądnie skalkulowana. Nowa Forza 750, która w tym trio ma największą moc i najlepsze osiągi, kosztuje katalogowo 53.5 KPLN i wygląda mi to na ofertą bezkonkurencyjną. Podsuma... Honda wypuszczając w 2012 na rynek Integrę zapoczątkowała nową erę w klasie maxi skuter. Można dyskutować czy nie odeszła lekko od założeń konstrukcyjnych klasycznych skuterów "wahaczowych" z pełnym przekrokiem, ale z pewnością połączyła upodobania typowych "motocyklistów" z tymi dla których ważne są jednak cechy skutera. Nowa Forza jest absolutnie godnym kontynuatorem Integry. Ma super wyposażenie seryjne, którego trochę brakowało w Integrze. Wciąż jest pojazdem ekonomicznym, ma doskonałą skrzynię DCT i wygląda fenomenalnie. Co prawda ma niespójne koła na osiach ale nikt nie jest idealny. Ma napęd łańcuchem, który prywatnie uważam za plus dodatni. Została też bardzo rozsądnie wyceniona. Nie boję się tego powiedzieć - dla mnie jest to dziś maxi skuter idealny! Dokładna specyfikacja -> Forza 750 overview Honda PL 9
ComoDo Opublikowano 29 Lipca Opublikowano 29 Lipca Mogę tylko dodać że nadspodziewanie dobrze radzi sobie w miejscach bez asfaltu o co bym jej nie podejrzewał.
Klubowicze DaniL Opublikowano 30 Lipca Klubowicze Opublikowano 30 Lipca Fajna recenzja, aż chce się mieć Forzę.
Sympatycy robert1973 Opublikowano 30 Lipca Sympatycy Opublikowano 30 Lipca Ciekawe czy i kiedy będą w wypożyczalniach... jazda testowa jakoś mnie nie przekonuje, ale takie 2-3 dni.....już lepiej można poznać sprzęt. @MariuszBurgi takie pytanie - tempomat.... sytuacja "teoretyczna" ustawiony na 50 km/h (miasto, jest mocno z górki i wiem że często stoją) czy skuter będzie hamować czym się da ( silnik/hamulec) aby utrzymać zadane 50km/h?? czy tylko będzie hamować silnikiem i próbować utrzymać zadaną prędkość???
cezzar Opublikowano 30 Lipca Opublikowano 30 Lipca 53 minuty temu, robert1973 napisał(a): czy tylko będzie hamować silnikiem Silnikiem, ewentualnie jeszcze biegami.
Sympatycy robert1973 Opublikowano 30 Lipca Sympatycy Opublikowano 30 Lipca 2 minuty temu, cezzar napisał(a): Silnikiem, ewentualnie jeszcze biegami. Dzięki, czyli jak przeczuwałem, będzie redukować i próbować utrzymać... a jak samemu "dohamujesz" to wyłączysz tempomat..... no cóż nic nie jest doskonałe :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się