kiki88 Opublikowano 19 Września 2024 Opublikowano 19 Września 2024 Cześć Potrzebuję pomocy..skuter stał ponad pół roku w garażu i padł akumulator..ok. kupiłem nowy założyłem i odpaliłem. Okazuje się że światła działają, stop i klakson również. Natomiast wskazówki obrotomierza i prędkości stoją, wyświetlacz LCD podświetlony ale bez żadnych danych o spalaniu i przejechanych kilometrach..poprostu pusty. Kierunkowskazy nie świecą wogole jako lampki ani też na desce a dodatkowo nic nie cyka chociaż nie pamiętam czy było słychać przerywacz. Awaryjne też nie świecą. Regulator napięcia odrzucam bo światła nie przygasają i nie wariują przy ruchach manetką. Bezpieczniki sprawdzone. Aku 12.6V, pod obciążęniem 11,8V a przy gazowaniu ponad 13V. Poratujcie wiedzą i doswiadczeniami proszę. Nie mogę kurcze skojarzyć czy na padniętym aku cokolwiek wyświetlało na lcd przy próbie odpalania
cris76 Opublikowano 20 Września 2024 Opublikowano 20 Września 2024 Witaj. Nie bardzo mieści mi się w głowie jak można zostawić sprzęt z akumulatorem na pół roku...... bez ingerencji ale cóż. Nie pozostaje nic innego jak dobranie sie do złaczy elektrycznych, schowanych zapewne gdzies głęboko pod plastikami. Po dacie widac ze sprzęt ma 20 lat i do tego długo stał. Nie ma prostej instrukcji zrób albo tamto. Podwijasz rękawy, podgladasz manuala i do dzieła - pamiętaj ze masz do czynienia z delikatną elektroniką. 11,8V pod obciążeniem, mam na myśli światła to zdecydowanie za mało. Prąd ładowania nie powinien spadać poniżej 13V"pod osciążeniem", 11,8 to brak ładowania. Normalny prąd to 14,2 ze swiatłami 13,5 do 13,8V więc szukaj. do spr. stator alternatora lub regulator
kiki88 Opublikowano 20 Września 2024 Autor Opublikowano 20 Września 2024 Połączenia sprawdzę w weekend..myślałem poprostu że jest to jakiś typowy objaw czegoś i ktoś podsunie pomysł, nakieruje gdzieś💁♂️ Mimo wszystko dzięki za odzew
JER2Y Opublikowano 20 Września 2024 Opublikowano 20 Września 2024 Nie szukałbym problemu w tych napięciach które podałeś. Po mojemu to brak zasilania licznika ewentualnie jego uszkodzenie. Poniżej jakiś schemat Nexusa ale nie wiem z którego roku - kierunkowskazy są tu zasilane z licznika (str. 58) co by się składało w całość. Zasilanie licznika jest przez jakieś bezpieczniki - jeśli bezpieczników nie sprawdzałeś to od nich zacznij. https://data2.manualslib.com/pdf3/69/6895/689433-gilera/nexus_500.pdf?c16afd33eccd69dd58f7290f5dedeb8d&take=binary Doczytałem - sprawdzałeś. Sprawdź czy licznik ma zasilanie/zasilania, może być więcej niż jedno np. podświetlenie i zasilanie elektroniki. Tak jest np. na tym schemacie.
Klubowicze kenobi Opublikowano 21 Września 2024 Klubowicze Opublikowano 21 Września 2024 🤔...czy ten wątek nie powinien być w technicznym ?
kiki88 Opublikowano 21 Września 2024 Autor Opublikowano 21 Września 2024 JER2Y mam ten manual.. dziwny przypadek że padłby licznik po wymianie aku ale życie jest pełne przypadków Tak kenobi dałem to do technicznego ale nie było żywej duszy żeby coś pomóc
JER2Y Opublikowano 21 Września 2024 Opublikowano 21 Września 2024 W ostateczności padnięcia licznika wykluczyć nie można ale po drodze od akumulatora są bezpieczniki, złączki, kable. Jeśli ten manual jest od Twojego modelu to na liczniku permanentne 12V powinieneś mieć na styku 12 licznika a na styku 11 powinno być 12V po stacyjce. Ponieważ piszesz, że podświetlenie jest, to sądzę, że na styku 11 napięcie się pojawia, pytanie czy jest napięcie na styku 12. W tym manualu bezpieczniki są w dwóch lokalizacjach..
kiki88 Opublikowano 21 Września 2024 Autor Opublikowano 21 Września 2024 Tak JER2Y sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w dwóch lokalizacjach natomiast wygląda to wszystko na jakieś spięcie bo dzisiaj przekręciłem kluczyk i nic nie zaświeciło...aku 1.4V Tak 1.4V to nie pomyłka.. nic się nie działo postał trochę i takie cuda wianki jak ja to lubię 😁
JER2Y Opublikowano 21 Września 2024 Opublikowano 21 Września 2024 To napięcie 1,4V zmierzyłeś na zaciskach akumulatora? Przy tak potężnym zwarciu żeby napięcie na zaciskach spadło do 1,4V to skuter powinien co najmniej puszczać sygnały dymne. Co do ostatniej usterki - pomijam teraz niedziałanie licznika. Po mojemu albo coś rozładowało akumulator przez noc i jak do niego dzisiaj podszedłeś to przed przekręceniem kluczyka już był rozładowany albo nowy aku jest trup typu urwana cela, tyle, że go wcześniej odpalałeś. Czary Panie, czary, mało co się tutaj klei. Sprawdź czy bez załączonego zapłonu nie ma zwiększonego poboru prądu - kilka, kilkanaście miliamper może być, na immo, licznik itp.
kiki88 Opublikowano 22 Września 2024 Autor Opublikowano 22 Września 2024 Aku był raczej dobry..podpiąłem go po kupnie naładował się do 14.1V..tak mierzyłem napiecie na zaciskach. Naładowałem go do 13V bo wiecej nie chce sie ładować i czekam będę sprawdzał napiecie czy sie trzyma ale raczej już z niego nic dobrego nie bedzie Orientujesz się czy na przewodach ze statora powinno być przejście? Sprawdziłem wczoraj i dotykając 3 przewodów na przemian piszczał multimetr że jest przejście a czy tak być powinno?
JER2Y Opublikowano 22 Września 2024 Opublikowano 22 Września 2024 Na str. 60 jest układ ładowania - element 17 to stator (Magneto flywheel). Cewki są połączone w trójkąt, więc przejścia będą między wszystkimi uzwojeniami. Zacznij jednak od początku - sprawdź czy coś w skuterze "nie kradnie" Tobie prądu na postoju bez włączonej stacyjki, bo jeśli tak, to jest duże prawdopodobieństwo, że zajedziesz kolejny aku.
kiki88 Opublikowano 25 Września 2024 Autor Opublikowano 25 Września 2024 Aku póki co żyje na podłodze i napięcie trzyma także może będzie z nim ok, a co do kradzieży prądu na postoju to wyszło aż 150mA..będę wyciągał pokolei bezpieczniki i sprawdzę co tak zżera. Po tym zajmę się licznikiem o ile się nie spalił
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się