Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Nowy Zakup i tysiąc pytań. Majesty 400


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. Kupiłem sobie właśnie Majeczkę 400 z 2008 roku. Coś już poczytałem na forum ale nie mogę znaleźć informacji które mnie interesują:-) Mianowicie:

- jak startuje spod świateł i odkręcę gaz tak na 3/4 to ona jakoś specjalnie nie wyrywa… niby przyspiesza ale wydaje mi się, że takie dynamiczne włączenie się do ruchu jest trudne… później od 70 km/h jest lepiej o spokojnie rozpędziłem się do 140… 

- wydaje mi się że ma za wysokie wolne obroty… jak się nagrzeje to ma tak 1500rpm i trochę czuć jak silnik podskakuje :-)  Tak ma być? Wiem że to singiel ale nie jestem pewien czy tak to ma wyglądać.

- jak poznać że termostat jest okej ? Nie ma wskaźnika temp niestety, jest tylko taka ikonka która w sumie cały czas ma czarne tło…

- czy te majki mają tak, że żeby ruszyć to musi być 5 tysięcy rpm ??. Wydaje mi się że cały czas mam 5000 rpm :-)  chyba że jadę powyżej 100 km/h, to wtedy obroty rosną. 

- opona na przód to 120/80 r14 ale bezdętkowa ???

 

To już chyba tyle :-) Dziękuję za wyrozumiałość.

Pozdrawiam serdecznie.

 

 

 

  • Użytkownicy
Opublikowano

Miałem Majkę starsza 2004r, wydaje mi się że nie jest to skuter demon na starcie, tak jak napisałeś od 70 czuć ja przyspiesza ale do 70 jest słabo. 1500 obrotów to chyba ok, drgania przy jednym cylindrze niestety odczuwalne. Wskaźnik temperatury masz na wyświetlaczu działa podobnie do  wskaźnika paliwa. Walczyłem i siebie że sprzęgłem, zmieniałem sprężynki u mnie startował z około 3000 obrotów. 

Opublikowano

Majka w serwisówce ma podane 1400 obr/min +- 100. ,wiec obroty raczej ok. Jak już Mariusz napisał Majka to nie sprinter ale trzeba trochę podregulować napęd i można si,gaz zdziwić . Oczywiście takie zabawy zazwyczaj są obarczone trochę większym zużyciem paliwa. U mnie sprzęgło brało przy 2000 obrotów a skuter przyspieszał przy 6000 obrotów. Miałem założone Dr. Puleye lżejsze od oryginałów . leciutko zmodyfikowane ustawienie przeciwtalerza (podkładkami żeby pasek na korektorze wychodził wyżej) to był taki kompromis pomiędzy osiągami ,komfortem i spalaniem. Po takich zabiegach była całkiem wyrywna a 160 km/h jechała bez problemu. Wskaźnik temperatury to ta kreseczka przy ikonie.Jeżeli się nie przegrzewa to raczej termostat jest OK albo jest otwarty na stałe. na zimnym silniku trzeba sprawdzić czy zaraz po odpaleniu  nie płynie ciepła płyn  na chłodnice. jak nie to jest ok.Opony w Majce są bezdętkowe

majka.jpg

Opublikowano

Bardzo dziękuję za cenne informacje.  Czy jeżeli wleje do przekładni ten sam olej co do silnika np. 10w40 to chyba nic nie powinno się złego stać ?? W końcu w40 ma lepsze parametry przy wyższej temperaturze, a w niskich identyczne jak 5w30.  Robił tak już ktoś ??  Można śmiało wlać10w40 do przekładni ?? :-)

 

  • Użytkownicy
Opublikowano

Ja taki wlewałem i nic się nie działo. Jest to fajnie przeliczone, kupując dwa litry idealnie do silnika i przekładni wystarczy 

Opublikowano

Tak też zrobię :-) Dziękuję 

Powymieniałem dziś filtry i w sumie to dobrze bo były w opłakanym stanie. Urwałem też korek oleju od spodu miski i teraz ciężko zamiennik znaleźć który by pasował, bo te co kupiłem mają jakiś inny gwint… Gdzie się zabieram za robotę to obrabiają się śrubki:-) Nikt tego nie tykał dawno… aż boję się wymienić świece:-)

Pozdrawiam. 

  • Użytkownicy
Opublikowano

Sprawdz na yamasklep, lub mieloch. Niektóre czesci są tam tańsze oryginal niż zamienniki. Korek oleju to chyba standard.😀

Opublikowano

Ale gwint urwany w misce?  To nowa śruba nic nie da. Trzeba zastosować komplet naprawczy. 

Opublikowano
7 minut temu, Kazekkazek napisał(a):

Ale gwint urwany w misce?  To nowa śruba nic nie da. Trzeba zastosować komplet naprawczy. 

Nie no - urwał się ten kapsel z uszczelką tylko - gwint jest okej :-) Niestety zamienniki mają dziwny gwint i się nie wkręcają....

Opublikowano

Możesz wstawić fotkę?  

Nie zostały resztki gwintu ze śruby w misce? 

Opublikowano

Nie mam tego przy sobie - nie mogły zostać resztki bo korek się wykręcił a oderwał się tylko kołnierz :-) Ale bez kołnierza z uszczelką nie  wkręcę korka... no chyba że bym go owinął teflonem ale to już druciarstwo...

Opublikowano

Zmieniłem olej w przekładni i zastanawiam się, czy nie powinno się go wlać do tąd, aż się wyleje z górnego korka, tak jak to się robi w motocyklowych przekładniach…  Tu wlałem 250ml ale nic się nie przelało więc deczko dolałem i zakręciłem…

Ogólnie po wymianie filtrów i olejów maszyna zyskała wigoru i przyspiesza dużo lepiej niż przed wymianą…. A filtry były w stanie żenującym…

Pozdrawiam 

  • Użytkownicy
Opublikowano

do przekładni wchodzi 200ml, zawsze tyle wlewałem i było ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...