Gość MichaŁ Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Panie i Panowie, Czy macie jakie? do?wiadczenia z niżej wymienionymi Vanami ? Chodzi mi generalnie o ogólne wrażenia z jazdy, koszty utrzymania, dostępno?ć czę?ci do poszczególnych modeli, wytrzymało?ć elementów blacharskich nadwozia, zawieszenia, silnika itp. Moje pytanie dotyczy modeli takich jak: - Kia Carnival (i tutaj jaki silniczek najlepszy ?) - Ford Windstar (wersja pierwsza jak i po liftingu i również który silnik najlepszy ?) - Mercedes V-klasa (który silniczek najlepszy ?) - Town&Country, Grand Voyager'y i Grand Caravan'y (te produkowane od 1996) (tylko 3.0, 3.3, 3.8) Warunkiem przy każdym jest automat. Prosiłbym o podzielenie się do?wiadczeniami. P.S. Je?li nie wymieniłem jakiego? modelu a jest on warty uwagi to też poprosze o podanie i opis. Będe bardzo wdzięczny za każd? porade.
-=Dee Jay=- Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Lancia Phedra/Peugeot 807/Citroen C8/Fiat Ulysse - ten sam samochod pod czterema znaczkami. dostępny automat - nie mam do?wiadczenia. Ale 2.2 Hdi 140 KM na 6 biegowym manualu bardzo przyjemnie prowadzi jazde. W zeszłe wakacje jechałem tym autkiem na wakacje i w 6 osób było fajnie (1800 km z przyczep? na haku). Jak na ten pojazd - oszczedny, w miescie nie przekracza 10l, trasa zależy od prędko?ci.
Lucjan73 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Witam, miałem Grand Voyagera z silnikiem 3300 V 6 automat . Generalnie auto bardzo żywotne mój miał przebieg 290 ty? km i wszystko było o.k. Przebiegi rzędu 600 ty? km nie s? wcale żadko?ci? - mój brat miał taki w swoim. Wszystko jednak zależy od dbałosći o stan pojazdu. Bardzo ważna jest wymiana na czas oleju w skrzyni i silniku. Oczywi?cie denerwuj?ce były drobne usterki głównie elektryki. Dostęp do czę?ci jest praktycznie bezproblemowy na niektóre wprawdzie trzeba poczekać do tygodnia a ceny nie s? powalaj?ce - dużo jest zamienników. We Wrocławiu jest kilka dobrze zaopatrzonych sklepów. Chryslery s? do?ć popularne także wybór czę?ci używanych jest do?ć spory. Spalanie nie jest takie tragiczne po mie?cie auto spalało mi ok 15 l PB l lub 17 l LPG natomiast trasa to ?rednio 10 l. Ja również mam zamiar zmienić auto na co? większego (Multipla zrobiła się trochę za "ciasna") ogl?dałem kilka Vanów. Kia Carniwal 2,9 Diesel w automacie z zewn?trz do?ć ładne. W ?rodku niestety jako?ć materiałów ?rednia (ala` drewno z plastiku szybko się wyciera). Silnik pracuje do?ć gło?no. Generalnie po obejżeniu na żywo straciłem ochotę na zakup tego modelu. Powiem trochę przekornie że na t? chwile najbardziej odpowiada mi chyba Grand Scenic bardzo funkcjonalne auto, awaryjnie nawet 7 - dmio osobowe. Wiem, że Reno ma fataln? opinie ale moim zdaniem w porównaniu do innych marek nie jest tak tragicznie, szczególnie że auta te s? w zakupie relatywnie tańsze od konkurencji. Pozdrawiam Lucjan
Artemis Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Cze?ć; z Vito/V to było od groma akcji serwisowych, żre je także korozja, do jako?ci Mercedesa to mu strasznie daleko- polecam tylko ostatnie roczniki z silnikami CDI. Windstar to duże koszty eksploatacyjne i problemy z jako?ci?. Kia to tylko modele po face liftingu z silnikiem Crdi (na duuuży plus bardzo atrakcyjne ceny!) starsze modele s? na ostatnich miejscach list niezawodno?ci aut, podobnie z Voyagerem (jak juz Voyager to z "ekonomicznym" silnikiem 2,4 niestety brak TD). Wracaj?c do Kia sporym minusem jest słabe (mimo dużych rozmiarów) zabezpieczenie kierowcy i pasażera przed zderzeniami. Ja polecam z większych Vanów: poczciwego VW T4 Caravelle lub Multivan (mocne, trwałe, niezawodne silniki), Forda Galaxy/Vw Sharan/Seat Alhambra (niezła niezawodno?ć i bardzo dobre silniki TD). Z mniejszych Vanów polecam Opel Zafira, Toyota Picnic (to w szczególno?ci) oraz Mitsubishi Space Star (po face liftingu). Tak w skrócie, pozdrawiam
brzoza Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Renault Espace, 3 letni i tyleż użytkowany W motorze 150 km.diesel. Sprawdził się Dla tych ,co potrzebuj? co? vanowatego polecam
Gość Dragon Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 Ja jako zwolennik VW mogę napisać: VW Sharan 1,9 TDi Dowolna aranżacja miejsc, możliwo?ć "załadowania" 7 osób przy czym komfort na tym nie cierpi, płaska jak stół podłoga w samochodzie jest również w wielu przypadkach wielkim atutem. Po wymontowaniu tylnych siedzeń (demontaż 5 tylnych foteli trwa około 2 minut - tyle samo trwa montaż) robi się z tego vana mała ciężarówka... Auto według potrzeb kieruj?cego ma możliwo?ć być oszczędnym vanem lub dosyć sprawnym "?cigantem" tyle tylko, że w drugiej opcji odczujemy to MOCNO podczas tankowania... Różnica może sięgać nawet 4 litrów oleju napędowego na 100 km Utrzymanie tego samochodu (przy normalnej eksploatacji) również nie jest kosztowne a dostępno?ć czę?ci jest bardzo dobra - zarówno zamienników jak i oryginalnych. Gdybym miał wymienić minusy Sharana to można napisać o pojawiaj?cych się wyciekach oleju z pod uszczelki pod głowic?... Naprawa tego "uszkodzenia" polega na wymianie uszczelki pod głowic? lecz po przejechaniu klikudziesięciu tysięcy pojawia się ten sam problem... kolejnym minusem s? trzeszcz?ce palstiki... ale tak jest również w wielu innych samochodach...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się