Gość sipor 2 Opublikowano 2 Maja 2005 Opublikowano 2 Maja 2005 Wła?nie wróciłem z pierwszej zagranicznej wycieczkido budapesztu. Wyrószyli?my w sobotę, pogoda wymażona słońce, białe obłoczki i zero wiatru. Cała podróż przebiegała bez żadnych niemiłych niespodzianek. Na stacji benzynowej przed granic? pomiędzy słowacj? a węgrami co? mnie "tknęło" żeby obejżeć tyln? oponę. OOOO k. jedna szczelina w oponie druga trzecia i tak dalej ok. 10 -ciu rozpruta guma tak, ze widać oplot, zreszt? zobaczcie sami. Dodam, przebieg ok. 8tkm. W tym miejscu chciałem wkleić zdjęcie ale nie wyszło Nie mogę pokazac więc opiszę w miejscu gdzie s? zagłebienia bierznika guma jakby dostała rozstępów, maj? one ok. 4- 5 cm. długo?ci. Zadzwoniłem do suzuki road assistance, przpomnę jest sobota, jechać dalej strach, skuter obładowany, dwie osoby na pokładzie + bagaże. Odbiera "miły pan", najpierw sprawdza czy w takiej sytuacji należy mi się pomoc, tak, my?lę sobie jest ok. Jest sobota "miły" pan moze po mnie wysłać lawetę, ale dopiero w poniedziałek , wicie, rozumicie jest dłuuugi wekend."Podziękowałem grzecznie" -spadajcie na drzewo Pozostało zdać się na własne siły i pomysłowo?ć. Jak mawiała moja babcia umiesz liczyć licz na siebie. Nie dojechali?my do Budapesztu zdecydowali?my się wrócić. Podróż z powrotem to maxxxxx rekreacja ok. 80 90kmh. Dwa wnioski dot. podróży, nie liczę na suzuki road assistance, nie ma sensu przedłużć z nimi umowy. Opony fabryczne do burgmana to jaki? straszny szajs (b650). Na koniec mam pytanie czy opony podlegaj? gwarancji je?li tak to będę reklamować. Pozdrawiam
dr.big Opublikowano 2 Maja 2005 Opublikowano 2 Maja 2005 W kazdym wypadku probowalbym reklamowac... Co z tego wyjdzie, to sam zobaczysz. Czasami po przebiegu 8Tkm opona w AN650 nadaje sie juz do wymiany, ale na pewno nie peka(max przebiegi to cos kolo 14Tkm). Jedynym wytlumaczeniem dla mnie, oprocz wadliwej opony, jest za duze cisnienie i znaczne przeladowanie skutera. Nie zapominajmy ze 650-ka ma cos ok. 180kg max. zaladunku i wazy wtedy ponad 450kg. To naprawde duzo na 14 calowa opone, zwlaszcza ze z pasazerka i bagazami dociazane jest glownie tylne kolo. PS. Podobna "przygode" mial Artix w Chorwacji.
Gość sipor 2 Opublikowano 2 Maja 2005 Opublikowano 2 Maja 2005 Ci?nienie w tylnej oponie to 2,5 atmosfery. Sprawdzałem po zimie ci?nienie przy okazji wizyty w serwisie kymco razem ze znajomym i na ci?nieniomierzu wykazało 1 atmosferę, więc go?ć uzupełnił do zalecanych 2,5. Może zbyt duża prędko?ć, s? jakie? ograniczenia przy jeżdzie we dwoje (czasami prędko?ć dochodziła do 175kmh). Zbyt duże obci?żenie chyba też nie było przyczyn?, dwie dorosłe osoby ok. 150 kg do tego kufer z bagażami max 15kg razem ok. 165 kg więc w granicy tolerancji. Muszę jeszcze sprawdzić ilo?ć atmosfer na innym ci?nieniomierzu. Pozdrawiam
ultras Opublikowano 2 Maja 2005 Opublikowano 2 Maja 2005 siemano, sorrki za mały OT, ale powiedz sipor jak wygl?dała ta opona dokładniej? Ja kupiłem 650kę z przebiegiem 12 ty?, teraz z coraz większym strachem dokręciłem jeszcze trochę i zbliżam się do 16 ty?, opona ?ladów bieżnika w miejscu gdzie zazwyczaj styka sie ona z jezdni? (przy jeĽdzie na wprost) już nie ma - zastanawiam się ile jeszcze pojadę - ciekawi mnie to zwłaszcza, że napisałe? że pojawił się oplot - druty czy sznurki ??? Opona niby zamówiona, ale nie wiem czemu w przeciwieństwie do reklamowanych innych czę?ci Suzuki przychodz?cych w 2 dni - jej nie ma nawet w 2 tygodnie Cierpliwie czekam - zwłaszcza, że zamieników nie ma za dużo, toczę się coraz wolniej o przy?pieszeniach nie ma co my?leć - nie wyobrażam sobie rozrywania się opony powyżej 150 km/h, chyba że będzie chciała przetrzeć się łagodnie?? pozdrawiam
Administrator Artix Opublikowano 2 Maja 2005 Administrator Opublikowano 2 Maja 2005 Faktycznie moja opona popekala w Chorwacji i to dosc znacznie, zastanawialem sie nawet czy nie wymienic po drodze, ale wina byla troche po mojej stronie a troche po stronie opony, skuter byl przeladowany i cisnienie w goracym klimacie mi sie zwiekszylo. Sznurkow czy czegos tam jednak nie widzialem, po prostu opona wygladala na sparciala. Pozdrawiam
Gość sipor 2 Opublikowano 2 Maja 2005 Opublikowano 2 Maja 2005 Witam Opona w moim burgim na pierwszy rzut oka wygl?da ok. bierznik widoczny około kilka milimetrów wysoko?ci (5mm). Guma rozerwała się w zagłębieniach bieżnika, widać oplot ze sznurków (chyba nie ma stalowego w tych oponach). Napiszcie jak dodać do posta zdjęcie to wy?lę. Pozdrowienia
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 2 Maja 2005 Administrator Opublikowano 2 Maja 2005 Napiszcie jak dodać do posta zdjęcie to wy?lę. Musisz zarzucić fotke na jak?? serwerownie a potem przez opcje IMG dodać na forum. Jest też inna opcja, dużo łatwiejsza: Podesłać do mnie a ja wszystko zrobię. U mnie opona fabryczna trzyma się bardzo dobrze. Burgi ma przelot 12. 5 tkm. Mimo niezbyt "delikatnego" traktowania tylnego kapciocha opona posiada już widoczne zużycie ale do 15 tkm. raczej dolatam. W Burgim Rudego przelot jest ok 8 tkm a opona jakby się szybciej zużywała jak u mnie choć jej stan jest jeszcze całkiem, całkiem. Pozatym dziwne ogólnie jest to co piszesz... osobi?cie nie słyszałem, żeby kto? miał taki problem w 650- ce. Tak czy siak zgłaszaj to w SUZUKI. Je?li stwierdz?, że nie był to bł?d eksploatacyjny dostaniesz nowego gumasia.
dr.big Opublikowano 3 Maja 2005 Opublikowano 3 Maja 2005 Dziwna jest tez utrata 1,5 bar przez zime, do tej pory nie zarejestrowalem niczego takiego ani w skuterach ani w motocyklach... w kolach samochodowych tez nie... no chyba ze byla gdzies jakas nieszczelnosc. Ale normalnie po zimie nigdy nie brakuje powietrza(moze minimalnie). PS. Kilkakrotnie slyszalem o robieniu sie babli w tylnych oponach AN650 przy zaladowaniu i szybkiej jezdzie. Jednak wtedy nie ma pekniec, tylko po pewnym czasie odpadaja platy bieznika...
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 3 Maja 2005 Administrator Opublikowano 3 Maja 2005 Zgodnie z umow? zamieszczam fotę, któr? dostałem od sipora... Faktycznie nie wygl?da to kolorowo Osobi?cie bałbym się jechać na takiej gumie szybciej niż 40 km/ h. Zdecydowanie powinno się to szybko zgłosić w Suzuki. Ps. Pierwsze co bym powiedział widz?c tak? gumę: Zbyt wysokie ci?nienie.
Gość sipor 2 Opublikowano 3 Maja 2005 Opublikowano 3 Maja 2005 Dodam tylko, ze takich szczelinek jest około o?miu, brrrr starch pomy?leć co by się stało gdyby wystrzeliła w czasie jazdy. Tego dnia podróżowałem tras? katowick? rzadko kiedy prędko?ć spadała poniżej 140kmh. Ciekaw jestem gdyby opona pękła to powietrze schodziłoby stopniowo czy też wystrzeliłaby jak katiusza. POzdrawiam
Administrator Artix Opublikowano 3 Maja 2005 Administrator Opublikowano 3 Maja 2005 Faktycznie moje opony mimo ze popekaly nie wygladaly az tak zle. Ja tez bym obstawial zbyt duze cisnienie, a tego gwarancja chyba nie obejmuje. U mnie ewidentnie byla wada opony i z wielkimi oporami uznano mi reklamacje, wczesniej musialem kupic przeciez inna opone, a na kase czekalem cos kolo 3 mc, bo producent oddal moja opone do analizy i dopiero ta potwierdzila ze to jednak nie moja wina. Pozdrawiam
dr.big Opublikowano 4 Maja 2005 Opublikowano 4 Maja 2005 Hm, ciezko powiedziec... Ja jednak reklamowalbym ta opone na 100%. Kiedys na probe napompowalem kolo samochodowe do ok 10 atm(czyli 10x wiecej) i pekniecia wygladaly calkiem inaczej. Byla to taka jakby drobna siateczka pekniec, ale nie takie bruzdy. Moim zdaniem cos z ta opona w burgim nie bylo w porzadku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się