Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzieńdobry .. !YES

jako, że skutery to niejedyny ?rodek transportu z jakiego większo?ć z Was korzysta, chciałbym zasięgn?ć waszego zdania i opini.

wczorajszego pięknego dnia, jad?ć z Magd? do urny, nasz błękitna Astra dostała do?ć mocnego kopa w dupe o olsztyńskiej Cordoby. Efekt taki, że auto pójdzie do kasacji (najprawdopodobniej) - strzał wydawał się słaby, jednak okazało się inaczej.

ale do sedna - mam szukac autka, 2 letnie, max 3. diesel, automat (sprawa ważna), climatronic i elektryka. reszta to szczegóły.

klasa samochodu - mondeo, 407, Vectra C,

odpadaj? wszystkie samochody koncernu VW oraz Renault.

czy macie jakies do?wiadczenia, albo wiedze nabyt? na do?wiadczeniach rodziny, znajomych dot diesli na automacie ??

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • -=Dee Jay=-

    11

  • MariuszBurgi

    8

  • pawko

    5

  • Kisiel

    5

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dee pamiętaj przyjemno?ć jazdy automatem zaczyna się w dużych pojemno?ciach i min. 160-170 KM niższe pojemno?ci w automacie to katorga dla ciebie i samego silnika w samochodzie ... sam osobi?cie jeżdzę Omeg? Ermiego 2.0 16V 138 KM i dopóki nie trzeba przy?pieszać , mogę powiedzieć jest nieĽle ale jazda w trasie i wyprzedzanie to ryk silnika i wysokie spalanie. Tak też jest w mie?cie nawet przy delikatnej jeĽdzie samochód pali więcej niż taki sam model z silnikiem 3.0 24V a pali bagatela 15-19 l/100Km i do tego nie jedzie.

Pozdrawiam

  • Administrator
Opublikowano
czy macie jakies do?wiadczenia, albo wiedze nabyt? na do?wiadczeniach rodziny, znajomych dot diesli na automacie ??

Mumia... a co za różnica czy diesel czy benzyna w automacie?? Odczucia takie same. Ważniejsze jest tutaj poznanie jaki automat jest montowany w danym aucie. Czy tiptronic, czy bez, ile kosztuj? wymiany oleju (różnice bywaj? spore), który model skrzyni jest mniej awaryjny itp.

Sam aktualnie mam diesla w automacie tyle tylko, że wła?nie VW no i jedno co mi przychodzi aby nie rozpisywać się zbytnio to słowo "wygoda".

Poza tym nie czaje dlaczego 407 OK a Renault be... ;) Przecież to w zasadzie jeden czort.... Te same skrzynie (ten sam producent) i ta sama awaryjna elektronika.

Osobi?cie nie polecam Vectry C ze względu na niektóre ceny czę?ci zamiennych... ale to tylko i wył?cznie moje zdanie.

Opublikowano

Choć koncern nie ten, to:

moja nowa miło?ć po passacie to Audi A6 2.5 TDI V6 - 150 KM...

Co prawda ja mam manuala 6-biegowego, ale znajomy ma automata i z ciut nowszym i mocniejszym silnikiem - 163 KM i jazda tym to poezja. Moim jedzie się fajnie ale trzeba gałk? wiosłować, u niego - szum i płynno?ć przełożeń to po prostu rewelacja !!!!

Przysięgłem sobie że następne auto to też będzie A6, a jak wygram w międzyczasie w totka to będzie nowa buda z trzylitrowym TDI - 225KM. Miałem okazję poprowadzić i zakochałem się bezpowrotnie... MNIAM :);):)

  • Administrator
Opublikowano
Dee pamiętaj przyjemno?ć jazdy automatem zaczyna się w dużych pojemno?ciach i min. 160-170 KM niższe pojemno?ci w automacie to katorga dla ciebie i samego silnika w samochodzie ... sam osobi?cie jeżdzę Omeg? Ermiego 2.0 16V 138 KM i dopóki nie trzeba przy?pieszać , mogę powiedzieć jest nieĽle ale jazda w trasie i wyprzedzanie to ryk silnika i wysokie spalanie. Tak też jest w mie?cie nawet przy delikatnej jeĽdzie samochód pali więcej niż taki sam model z silnikiem 3.0 24V a pali bagatela 15-19 l/100Km i do tego nie jedzie.

Pablos... prosze Cię... iloma 4oo w automacie jeĽdziłe??

Piszesz o silnikach benzynowych a to nijak się nie ma do diesli, które czerpi? osi?gi poza moc? max. także z niskiego momentu obrotowego.

I pamiętaj, że automat nigdy nie jest katorg? dla samego silnika bo dobiera przełożenia optymalne w danym momencie a to nie każdy kierowca potrafi.

Zgodze się co do jednego> Omega 2.0 benz 136 PS (ty masz chyba z LPG :) ) "nie jeĽdzi" w manualu a w automacie musi być naprawdę mało ciekawie... że o spalaniu nie wspomne . :)

Ps. Znam jedno auto które w automacie jest wersj? total harcore> Mercedes 124, 200 D (moc 75 KM) ;)

Opublikowano

Ja na omesie nie narzekałem. Kwestia przyzwyczajenia przy wyprzedzaniu

jak chcesz Pablosku szybko wyprzedzić to agresywnie (szybko) wciskasz pedał gazu w podłogę i automat zrzuca 1 bieg niżej - jak chcesz zrzucić 2 biegi to wciszkasz szybko 2 razy.

Jajko - żabojady przekombinowały ze skrzyniami - s? to hybrydy automato/sprzęłowo/biegowe - obsługiwane przez komputer z logik? francuza który po żabach dużo narodowego trunku...

oploskie automaty - jedne z lepszych a że to pomysły GM więc zerżnięte z rynku o tradycji automatów w autach - USA - s? dobre.

ford w sumie też ale wiedzy na ten temat nie mam - s?dzę że konstrukcyjnie = dodge. Więc też nienajgorzej choć dodge w usa to jak u nas daewoo

najfajniejszymi automatami jakimi jeĽdziłem to bmw i mercedes choć w mercach często się zdarza że skrzynie przeci?gaj? niejako 3 bieg po chwili wrzucaj? 4 i trzymaj? jakie? kretyńskie obroty typu 1200obr.

Skrzynie BMW - to płynięcie.

przy kupnie zwróc uwagę na stan skrzni biegów, równomierno?ć przeł?czania, szarpnięcia, przeskoki, szarpania i takie tam.

co do mocy w automatach - nie wiem jak z wami dyskutować - każde auto jeĽdzi jak keĽdzi. Wiadomo że auto z 200km będzie lepiej się zbierało niż 70 konne, cięższe będzie ociężałe a w lekkie auto będzie się lepiej wkręcać.

mój peugeot 206 z silnikiem 1.4 zapieprza jak w?ciekły 70 km, chyba lepiej nawet jak omega 2.0

ciężko porównywać MASĘ auta do MOCY i ZESTROJENIA automatu w nich - według mnie zbyt wiele parametrów.

a następnym moim autem też będzie automat.

Opublikowano

czemu 407 ale nie Renault ??

bo peugeot to koncern PSA czyli Fiat, Peugeot i Citroen - natomiast renault do niech nie nalezy (o ile się nie myle). Pamietam akcje w samochodzie znajomego, kiedy zim? Laguna II dCi zapaliła wszystkie możliwe ?wiatełka na zegarach i stwierdziła, że nigdize nie jedzie.

rodzice mojej Magdy maj? obecnie "peżocika" 807 2.2 HDi (ale na manualu) i 70 tkm nie pokazało żadnych awarii, które uniemożliwiłyby jazde.

samochody z grupy VW s? bardzo sympatyczne, gdyby nie ich chodliwo?ć - i oto boi się firma. Passata TDI u nas w firmie próbowali podpieprzyć po 6 DNIACH.

Mumia... a co za różnica czy diesel czy benzyna w automacie?? Odczucia takie same. 

co za różnica ?? nie wiem, nigdy nie miałem przyjemno?ci jazdy. Jednak gdy kiedys pytałem w Toyocie, o Avensisy na dieslu w automacie - to mi powiedzieli, że do D4D nie ma automatów (do benzyniaków i owszem)

[qoute]Ważniejsze jest tutaj poznanie jaki automat jest montowany w danym aucie.Czy tiptronic, czy bez, ile kosztuj? wymiany oleju (różnice bywaj? spore), który model skrzyni jest mniej awaryjny itp[/qoute]

decyzja jest, że Tiptronic.

koszty wymian oleju, awaryjno?ć różnych modeli skrzyń jest mi nieznana.

I jeżeli kto? ma wiedzę, to chętnie wysłucham jego wskazówek, bo w automatach jestem zielony.

Osobi?cie nie polecam Vectry C ze względu na niektóre ceny czę?ci zamiennych... ale to tylko i wył?cznie moje zdanie.

A czy w Passacie czy A6 wielowahaczowe, aluminiowe (jak pamiętam) zawieszenie nie jest drogie w utrzymaniu ??

także, koledzy - prosze o wskazówki ... które roczniki, które modele, jakie marki ?? ;)

Opublikowano

Jeżeli chodzi o żabojady to najlepiej od tego z daleka ;);)

Co do forda mondeo to jest jeden babol, była seria samochodzików z silnikiem diesel, do których montowano wtryskiwacze, pompy wtryskowe i jeszcze jakie? oprzyrz?dowanie firmy Delphi w roczniku 2003 i tego się należy wystrzegać. Kumpel przy 85000 km wymienił już 2 wtryski i pompę wspomagania :):)

Z tego wszystkiego to Opel miałem 2 różne, ale w benzynie teraz mam trzeciego w dieselu i nic nie doradzę ponieważ przejechałem nim dopiero 900 km, ale wiem że używaj? silników ISUZU, a to dobra jednostka napędowa.

Pozdrawiam

Więcek

Opublikowano

A ja od zawsze kupuję Lancie i szczerze je polecam (nie kradn?, bogato wyposażone, mało się psuj? i z koncernu fiata s? najbardziej dopracowane). Od 3 lat mam Lancie Phedra, odpowiednik Peugeota 807, C8 i Ulysse. Jest to diesel 2.0 z automatyczn? skrzyni? adaptacyjn?. JeĽdzi się wy?mienicie i mała moc w niczym nie przeszkadza (w końcu to van a nie F1). Uważam, że automat jest super i jeżeli będę miał tak? możliwo?ć to nie przesi?dę się na manuala. Swoj? drog? jestem zmuszony j? sprzedać... ;) Może spełni Twoje wymagania Dee Jay ;)

pozdro all.

Cappo.

Opublikowano

Nie no Cappo - czym Ci DeeJay podpadł, że proponujesz mu t? swoj? włosk? ch..nie?? ;):);)

Opublikowano

Ja osobiscie jezdzilem tylko dwoma automatami...

Mesio 124 3.0 D na automacie ... jazda fajna .. autko plynie ... jest nie do zajechania ...z przyspieszaniem tez nie jest zle ... no i nie szarpie, plynnie zmienia biegi ...spalanie tez nie duze ... ok 7l-8 l ale pewnie takie wiekowe zamochody cie nie interesuja ...

drugim bylo Audi b4 80 tez w automacie .... ale jak juz wspomniales nie interesuje cie grupa VW. . .

Ja osobiscie jestem w posiadaniu Passata b5 1.9 tdi niestety bez automata ;/ i mam jako takie porownanie ... niestety gdy kupowalem ...w automacie passata znalezc nie moglem ;) a automat to fajna wygodna sprawa

pozdroo

Kacza

  • Administrator
Opublikowano
Osobi?cie nie polecam Vectry C ze względu na niektóre ceny czę?ci zamiennych... ale to tylko i wył?cznie moje zdanie.

A czy w Passacie czy A6 wielowahaczowe, aluminiowe (jak pamiętam) zawieszenie nie jest drogie w utrzymaniu ??

Do tej wyliczanki dodam jeszcze A4, A8 i SuperB.

Tak, jest drogie w porównaniu do modeli typu np. Passat B4, Golf III czy Audi 80 B4.

Dwa "ale".

1. S? to zupełnie inne zawieszenia konstrukcyjnie, większa ilo?ć wachaczy, lepsza wyczuwalno?ć auta na drodze, za któr? trzeba kiedy? podczas eksploatacji dopłacić.

2. Naszczę?cie ceny zamienników znacznie potaniały. Np. jeden z o?miu wahaczy firmy Febi, czyli to co idzie w serii podczas montażu kosztuje 110 PLN (polskie zamienniki ok. 70 PLN). Im więcej pojazdów na drogach tym bardziej ceny czę?ci na przestrzeni czasu spadaj?.

Pisz?c o wysokich cenach czę?ci do Vectry C miałem np. na my?li:

- cena pompy paliwa (nie mylić z pomp? wtryskow?) do 2.2 DTI, która jest jedn? z nanajbardziej poszukiwanych czę?ci używanych (nie ma zamienników) to koszt ponad 6 tpln!

- koło dwumasowe to wydatek ok. 5- 6 tpln.

Słyszałem już wiele takich pozycji do wła?nie Vectry C jak również o podwyższonej awaryjno?ci tego modelu.

czemu 407 ale nie Renault ??

bo peugeot to koncern PSA czyli Fiat, Peugeot i Citroen - natomiast renault do niech nie nalezy (o ile się nie myle). Pamietam akcje w samochodzie znajomego, kiedy zim? Laguna II dCi zapaliła wszystkie możliwe ?wiatełka na zegarach i stwierdziła, że nigdize nie jedzie

Zgadza się, jednak z tego co wiem skrzynie automatyczne id? i do PSA i Renault takie same... tzn dostarcza je ten sam dostawca.

samochody z grupy VW s? bardzo sympatyczne, gdyby nie ich chodliwo?ć - i oto boi się firma. Passata TDI u nas w firmie próbowali podpieprzyć po 6 DNIACH.

Tu się niestety zgodzę... ;)

Jedyne co pozostaje to mega profesjonalne, przemy?lane patenty przeciwkradzieżowe.

Co do forda mondeo to jest jeden babol, była seria samochodzików z silnikiem diesel, do których montowano wtryskiwacze, pompy wtryskowe i jeszcze jakie? oprzyrz?dowanie firmy Delphi w roczniku 2003 i tego się należy wystrzegać. Kumpel przy 85000 km wymienił już 2 wtryski i pompę wspomagania

Masz racje... w?ród użytkowników panuje nawet mania prze?ladowcza tzw. migaj?cej niespodziewanie kontrolki ?wiec żarowych, która wróży ruchłe koszty... i to wcale niemałe. Awaria sekcji wtryskowej Delphi wraz z wtryskiwaczami w TDCi to koszty 5- 8 tpln.

Ciekawostka, że problem występuj?cy nagminnie w Polsce w Niemczech, Szwecji czy Danii jest bliżej nieznany a jesli już to ?ladowo. OdpowiedĽ jest prosta> mamy gówniane paliwa a niektóre silniki s? zbyt wraĽliwe żeby w ogóle tu "mieszkać" ;)

Dee Jay, wiem jedno... nie polecam z cał? pewno?ci? franzuza... choć auta s? bardzo ładne.

Opublikowano

Witam, osobi?cie miałem Voyagera 3300 z automatyczn? skrzynia - super sprawa. Zwróć uwagę na skrzynie nowej generacji DSG montowan? w autach koncernu Vilkswagen np. w Skodach. Czytałem bardzo pozytywne opinie na jej temat. Podobno nie ma różnicy w spalaniu pomiedzy manualem a automatem ;)

A propos Opla, mam służbow? Corsę 1,7 DTI przejechałem 225 ty?. napraw było sporo ceny w autoryzowanym serwisie - masakra, w naszej firmie jest jeszcze 12 szt. z czego w dwóch padł jaki? modół w pompie koszt ok 4 ty?. ;) Prywatnie raczej nie kupiłbym Opla

Opublikowano

Mariusz uwierz jeĽdziłem wieloma automatami (krótko lub czasem do?ć długo aby oceniać) i podtrzymuję, że w przypadku małego stosunku mocy do ciężaru automaty do dynamicznej jazdy się nie nadaj? lub innaczej nie daj? pełnej frajdy z jazdy.

Nie narzekam na omegę 2.0 w automacie bo nie ?cigacza szukałem ale wyprzedzanie na "kick downie" lub w opcji "sport" z obrotami w okolicach 7tys/obrotów s? ,mało przyjemne dla ucha. Taka sama omega 2,5 V6 kolegi Maćka zupełnie innaczej "gra" w uszach.Miałem też okazję jazd kilkoma Omegami 2,5 tds ... o zgrozo jęk silnika .... jak automat przeł?cza się w okolicach 4 ts. obrotów .... nie polecam chyba że lubicie piłowanie po oporach diesla.

To tak jakby porównywać T-maxa do np. kazdej jednocylindrówki ... niby pojemno?ć ta sama ale silnik jako? zaczyna płakać na wyższych obrotach a w T-maxie dopiero aczyna się zabawa i dĽwięk jest piękny dla ucha.

Najlepiej wspominam BMW 3.0 D rocznik bodajże 2001 lub 2 wła?nie z tiptronikiem poezja dla ucha ... przyjemno?ć i zabawa podczas dynamicznej jazdy a to tylko okolice 200 KM.

Bardzo miło wspominam też stare pojazdy takie jak Ford Taurus i Audi 5000 oba amerykańce.

Mam też czasami możliwo?ć jeżdżenia wynalazkiem francuskim 406 coupe 2,2 Hdi w automacie i powiem że to totalna porażka ... pierwsze dwa biegi wrzuca jeden po drugim z wyraĽnymi szarpnięciami a potem nagle łapie doła dopiero 4 i 5 bieg zaczynaj? współgrać z silnikiem.

Nie oszukujmy się automaty wymy?lili amerykanie i to jest kolebka wszelkich automatów a tam wtedy jeĽdziły tylko "ciężkie czołgi" o potężnych motorach pod mask? nie wspomnę już o konikach które czekały pod mask? na depnięcie (a było ich tam zawsze mnogo).

Tak więc mały silnik w automacie to porażka i "obcieranie dupy szkłem" nie urażaj?c nikogo .... no chyba że nissan micra z i?cie skuterowym automatem typu CVT idealny do jazd miejskich.

PS. Automaty w europejskich samochodach były zazwyczaj pakowane do drogich aut raczej dla zamożnych więc/i zazwyczaj miały one sporo kucy pod mask? i duże pojemno?ci.

Każdy automat poł?czony z małym silniczkiem będzie chlał benzynkę czy ropę niejednokrotnie więcej niż te same modele pojazdów zo dużych motorach.

Oczywi?cie wszystkie powyżej opisane sytuacje / porównania s? mocno subiektywne a wybór należy ciebie!!!!

Minister zdrowia i opieki społecznej ;)

Opublikowano
Osobi?cie nie polecam Vectry C ze względu na niektóre ceny czę?ci zamiennych... ale to tylko i wył?cznie moje zdanie.

A czy w Passacie czy A6 wielowahaczowe, aluminiowe (jak pamiętam) zawieszenie nie jest drogie w utrzymaniu ??

Do tej wyliczanki dodam jeszcze A4, A8 i SuperB.

Tak jest drogie w porównaniu do modeli typu np. Passat B4, Golf III czy Audi 80 B4.

Dwa "ale".

1. S? to zupełnie inne zawieszenia konstrukcyjnie, większa ilo?ć wachaczy, lepsza wyczuwalno?ć auta na drodze, za któr? trzeba kiedy? podczas eksploatacji dopłacić.

2. Naszczę?cie ceny zamienników znacznie potaniały. Np. jeden z o?miu wahaczy firmy Febi, czyli to co idzie w serii podczas montażu kosztuje 110 PLN (polskie zamienniki ok. 70 PLN). Im więcej pojazdów na drogach tym bardziej ceny czę?ci na przestrzeni czasu spadaj?.

Zgadzam się !!!

Faktem jest, że te zawieszenia to s? super ale nie na nasze drogi. Gdy kupowałem Passata, wszystko było cacy ale po około 20tysi?cach zaczęło co? tam pukać i diagnoza znajomego "pana Józka" była krótka - "górny w?s" w lewym kole do wymiany - koszt około 300 zł, po jakim? czasie wymieniałem w prawym kole.

Analogiczn? sytuację mam z A6. Na chwilę obecn? od zakupu zrobiłem nim około 24 tysi?ce i na kocich łbach czy innych nierówno?ciach wyczówam delikatne stuki. Trza będzie wydać znowu około trzy stówki, ale je?li tylko takie miałbym mieć z autem problemy to będę naprawdę szczę?liwy... !YES

  • Administrator
Opublikowano
Zwróć uwagę na skrzynie nowej generacji DSG montowan? w autach koncernu Vilkswagen np. w Skodach. Czytałem bardzo pozytywne opinie na jej temat. Podobno nie ma różnicy w spalaniu pomiedzy manualem a automatem !YES

Skrzynia DSG jest rewelacyjna. Miałem okazje jechać Touareg' iem z tak? przekładni?. Jazda jest faktycznie jak marzenie... jest tylko jedno ale- nadmierna awaryjno?ć tego podzespołu np. w Touareg' u a naprawa maj?tek! Co ciekawe> w mniejszych modelach grupy VW awarie DSG należ? do rzadko?ci. Info podaje m.in na podstawie opinii znajomego mechanika pracuj?cego w warszawskim ASO VW.

  • Administrator
Opublikowano

Jedynym automatem jaki mialem to byl Mercury Sable 3,8 litra V6, kosmiczne auto, wypasione choc ciagle cos mi sie dzialo w elektryce. Mimo wszystko pelen komfort, pompowane siedzenia, 6 osobowy. Gigantyczny bagaznik i spory apetyt na paliwo. Znalazlem nawet teraz taki na allegro z cena kup teraz 4,4 tys zl !YES

Klik

jeszcze jeden KLIK

Tak czy inaczej auto ktore tak bogato wyposazone ze nie wiele aut wspolczesnych moze sie z nimi rownac. Automatyczne wycieraczki, czy czujnik swiatel odpalajacy je po wjezdzie do tunelu choc dopiero po 50 metrach !yeah oczywiscie wlacznik manualny tez byl. Komputer pokladowy pokazujacy wiecej niz trzeba. No i bagaznik 2 297 litrow !w00t

Opublikowano

hmmm ..

jezeli VW-AUDI grupa, będzie jedynym sensownym rozwi?zaniem diesla z automatem, to nie wykluczam takiego wyboru. Poprostu zrobie tak? komibnację mikrostyków do uruchomienia silnika, że sie złodziejaszki skichaj? a go nie rusz? ..

co do Fordów - sytuacja o której wspomniał Więcek jest mi znana. Nawet wiem więcej. Silniki z osprzętem Delphi montowane były do wrze?nia 2005 roku. PóĽniej Ford powrócił do Boshowskich elementów.

Obecnie, co? słyszałem że nowy 2 litrowy ropniak pochodzi z PSA - jednak, nie mam zamiaru kupować nowego modelu - po pierwsze, zbyt duza utrata warto?ci, po drugie - nie chce być beta-testerem nowych koncepcji Forda.

@Cappo

Lancia któr? posiadasz jest bliĽniakiem Peugeota rodziców mojej Magdy. Fajne autko (2.2 HDi robi swoje) elektryczne drzwi i pare innych bajerów. Jednak dla mnie to za duze.

Bardzo chętnie wzbogaciłbym się o Alfe (166) ale to inna bajka (benzyniaka V6)

w efekcie - jak na razie Mariusz przekonuje mnie do VW-Audi.

zobaczymy... !YES

pozdrawiam

Opublikowano

Kup Mondeo z Boschem ;) . Dzisiaj wlasnie jezdzilem TDCi (130 KM) na automacie (5 biegow) i skrzyni normalnej 6 biegowej. 2 fordowskie litry wystarczaja spokojnie. Sprawdzalem tez Audi A6 z 163 KM -> za duzo jak na diesla, po co to komu !YES ? Diesel ma byc oszczedny !yeah ... A Passki kradna jak ...

Ford forever !w00t , nikt tego nie ruszy.

Omega 16V sport, to sport chyba na popych, a czesci w ASO do tej chu..i prosto z kosmosu ;) .

Fan Opla

  • Administrator
Opublikowano
Zgadzam się !!!

Faktem jest, że te zawieszenia to s? super ale nie na nasze drogi. Gdy kupowałem Passata, wszystko było cacy ale po około 20tysi?cach zaczęło co? tam pukać i diagnoza znajomego "pana Józka" była krótka - "górny w?s" w lewym kole do wymiany - koszt około 300 zł, po jakim? czasie wymieniałem w prawym kole.

Analogiczn? sytuację mam z A6. Na chwilę obecn? od zakupu zrobiłem nim około 24 tysi?ce i na kocich łbach czy innych nierówno?ciach wyczówam delikatne stuki. Trza będzie wydać znowu około trzy stówki, ale je?li tylko takie miałbym mieć z autem problemy to będę naprawdę szczę?liwy... ;)

Pawko... trochę dużo jak za wymianę jednego wachacza. !YES 200 PLN za robocizne? :)

Jakby? miał większ? robote z zawiech? to wpadaj do Wawy. Koszt jednego wachacza (bardzo dobry zamiennik oryginału bez znaczka VW na opakowaniu) ok. 100 PLN a robocizne przy cało?ci będziesz miał duuuużo taniej.

A wiesz dlaczego po ok. 20 tkm zaczynałe? słyszeć postukiwania w zawieszeniu? Wcze?niej auta jeĽdziły po dobrych drogach. Po wjeĽdzie do Polski dzieje się tak w większo?ci samochodów. Czasami w Niemczech jedziesz i jest cisza. Dojeżdżasz do Wawy i już co? postukuje :) .

Zrobisz raz na dobrych czę?ciach i masz spokój na wiele km' ów... pod warunkiem, że codziennie nie jeĽdzisz po mega kocich łbach. !yeah

Poprostu zrobie tak? komibnację mikrostyków do uruchomienia silnika, że sie złodziejaszki skichaj? a go nie rusz? ..

Warto zacz?ć od najważniejszego, czyli od przeniesienia gniazda diagnostycznego OBD w inne miejsce a najlepiej przerobienia go na tzw. kombinowan? przej?ciówke. Poza tym niezlależne odcięcia kompa, pompy i rozrusznika a cała instalacja od patentów musi być profesjonalnie "wszczepiona" w oryginaln?. Dobry Alarm to sprawa ostatniej wagi... choć oczywi?cie powinien być.

w efekcie - jak na razie Mariusz przekonuje mnie do VW-Audi.

Skrzynie s? ok.

Należy pamiętać o jednym, że nowe tiptronik' i s? trochę droższe w utrzymaniu od skrzyń bez tiptronika AG4 ( TT5 łykaj? 9 litrów droższego oleju przy wymianie a AG4 6 litrów zwykłego, taniego ATF 220) ale naszczę?cie wymiany oleju wypadaj? co 60- 80 tkm. Za to TT5 s? trochę mniej "nerwowe" w czasie jazdy od AG4... można wręcz rzec, że s? aksamitnie zmieniaj?ce biegi :lol: .

Ford forever  , nikt tego nie ruszy.

Nieruszy bo Ford gówno wort... :lol:

Z drugiej strony jest też powiedzenie: "Nie każda morda pasuje do Forda..." ;)

Żartuje> miałem Mondeo V6 Ghia i naprawdę miło wspominam... niestety nie był w automacie !w00t

  • Sympatycy
Opublikowano

Pozwolisz DeeJay, że nic konkretnego Ci nie doradzę do to niewdzięczna rola.

Powiem tylko to co po przeczytaniu postów nasuwa mi się na my?l:

Moim zdaniem jednak jest zasadnicza różnica pomiędzy Renault (np. Laguna) a Peugeot (np.407) na korzy?ć PSA, zreszt? nie bez kozery u PSA silniki diesla kupuje nawet ?więto....liwa TOYOTA. Oczywi?cie nie zmienia to faktu że i PSA pozostawia wiele do życzenia - zwłaszcza elektronika.

Już setny chyba raz słyszę cuda na temat przesławnych dr?żków przedniego zawieszenia w A6 i pokrewnych. Moja A6 ma przejechane (przejechane !!!! !YES ) 180 kkm i jak na razie nic mi nie wiadomo na temat jakich? dr?żków.

Z reszt? gdyby jutro okazało się, że s? do wymiany wszystkie (koszt jest niewielki) kupił bym je i uznał że to bardzo przyzwoity przebieg jak na jeden komplet dr?żków w tak ciężkim samochodzie. Co? za co? - albo skuteczne albo tanie.

Problemy znane z forów dotycz? samochodów z przebiegami 400 i więcej tysięcy z bezlito?nie skręconym licznikami.

Z dawien dawna pamiętam, że dobre automaty były w samochodach Japońskich z wyższej półki (Honda Legend, Toyota Camry) ale rozumiem że to nie jest to czego szukasz.

Pozostaje jeszcze Volvo V70 lub S60 tam i niezłe automaty i niezłe diesle - pytanie czy "cyfra" puszcza. Ja osobi?cie wolałbym pięcioletni? V70D5 automat niż funkiel now? Vectrę cokolwiek by nie miała - nawet jacuzzi !yeah

Tak czy owak wybór trudny i może się okazać że jedyny złoty ?rodek to koncern VAG. Kolejny Włoldzwagen tedei !w00t ;)

Opublikowano
Passki kradna jak ...

Ford forever !YES , nikt tego nie ruszy.

Omega 16V sport, to sport chyba na popych, a czesci w ASO do tej chu..i prosto z kosmosu !yeah .

Fan Opla

Oj Passki kradn? ... podmieniaj? zegary bo tam siedzi immobiliser i jazda .... na wschód albo na czę?ci !w00t

A Opla sport 16V to chyba nie ma i nie było chodziło mi o przycisk w automacie "sport"

Nowy Mondeo IV jest ok!!! ładny zgrabny choć :

" Nic na F...... Ford Fiat France" ;)

albo rozwinięcie "każdy Ford gówno wart a Fiat jego brat" ;)

A DeeJay zastanawiałe? się nad Hond? Accord ... s? w automacie np.:

Accord 2003

Accord combi 2002 tdi

s? oczywi?cie w automatach i dieslach

albo :

Citroen C5 za małe pieni?dze

Citroen C5 exclusive

lub co? jeszcze Mazda automat 2.0 Cdti - tyle że rozbita ale trafić można cał?

Opublikowano
Zgadzam się !!!

Faktem jest, że te zawieszenia to s? super ale nie na nasze drogi. Gdy kupowałem Passata, wszystko było cacy ale po około 20tysi?cach zaczęło co? tam pukać i diagnoza znajomego "pana Józka" była krótka - "górny w?s" w lewym kole do wymiany - koszt około 300 zł, po jakim? czasie wymieniałem w prawym kole.

Analogiczn? sytuację mam z A6. Na chwilę obecn? od zakupu zrobiłem nim około 24 tysi?ce i na kocich łbach czy innych nierówno?ciach wyczówam delikatne stuki. Trza będzie wydać znowu około trzy stówki, ale je?li tylko takie miałbym mieć z autem problemy to będę naprawdę szczę?liwy... !w00t

Pawko... trochę dużo jak za wymianę jednego wachacza. !YES 200 PLN za robocizne? ;)

Jakby? miał większ? robote z zawiech? to wpadaj do Wawy. Koszt jednego wachacza (bardzo dobry zamiennik oryginału bez znaczka VW na opakowaniu) ok. 100 PLN a robocizne przy cało?ci będziesz miał duuuużo taniej.

A wiesz dlaczego po ok. 20 tkm zaczynałe? słyszeć postukiwania w zawieszeniu? Wcze?niej auta jeĽdziły po dobrych drogach. Po wjeĽdzie do Polski dzieje się tak w większo?ci samochodów. Czasami w Niemczech jedziesz i jest cisza. Dojeżdżasz do Wawy i już co? postukuje ;) .

Zrobisz raz na dobrych czę?ciach i masz spokój na wiele km' ów... pod warunkiem, że codziennie nie jeĽdzisz po mega kocich łbach. !yeah

Mariusz - w Passacie wymieniałem to ok 2 lata temu, ceny były ciut inne niż teraz. Ostatnio przy serwisie busa mówiłem o lekkim pukaniu w A6 mechanikowi i mówił, że potaniały te "klamoty "ostatnio mocno bo popyt duży z uwagi na liczbę aut z tym układem na drogach.

Dla mnie to naprawdę żaden problem i obym tylko takie miał w Audicy a będę mega zadowolony

  • Sympatycy
Opublikowano

A co jeszcze w tych pieni?żkach można kupić?

Co? ze stajni BMW?

My?lę, że Tak. I mówię tu o modelu E35 (czyli chyba wszystkim znana 5'tka PO roku 1996).

Dieselek 525TDS(ew. 530D, który jest ponoć rewelacyjny).

Sam użytkuję 5'tkę E34 od 3 tygodni... Automacik oczywi?cie, bo odk?d miałem styczno?ć z automatem(w swojej VW Golf MK1 1979r !yeah ) to od razu się zakochałem...

Moja posiada skrzynię 5 biegow?, z dodatkowym 'nadbiegiem', który słuzy jedynie do utrzymywania danej prędko?ci, bez możliwo?ci przyspieszenia na nim.

Dzięki niemau na trasie mozna BARDZO zaoszczędzić na paliwie(przy 180km/h na nadbiegu mam 3000obr/min)

Je?li chodzi o TDS'y, to zapewne zaraz odezw? się głosy o Ich awaryjno?ci...

Ale każdy pojazd może być awaryjny(tak samo jak widzimy ze skuterami, bo s? AN650, które psuj? się co chwila, a s? te same modele, które przejeżdżaj? dziesi?tki tysięcy km'ów bezawaryjnie). Tak samo jest z samochodami... Ale wystarczy, że pójdzie fama na jaki? temat i już jest LOL...

To prawda w TDS'ach przy złym użytkowaniu i laniu złych płynów odnotowano sporo przypadków padnięcia pompy wtryskowej...

Jednak ja np. zaryzykowałem i takowego zakupiłem, gdyż dĽwięk 6cyl. jednostki BMW ustawionych w jednym rzędzie brzmi CUDOWNIE, 143 koniki ci?gn? do przodu, kiedy potrzeba(dla przykładu tata w Mercu W220 320CDi jak jechali?my razem Autostrad? z Wrocka, to nie tak bardzo Mi odjeżdżał), prędko?ci autostradowe nie sa dla Niej zadnym problemem...

Spalanie owszem... do 10L trzeba liczyć przy codziennej jeĽdzie... Mi wychodzi 8L w jeĽdzie miejskiej, ale jeżdżę jak emeryt ;)...

Na trasie do krakowa kiedy jade sobie spokojnie bez przyspieszeń, wyszło Mi 6,5L spalanko... (wyliczone po zatankowaniu pod korek).

Ew. je?li kto? dalej boi się TDS'a, to zapraszam do kupna jednostki 530D(w E39), te s? bez skazy ze strony 'famy', dodatkowo nowocze?niejsze i oszczędniejsze...

Ogólnie BMW ma swój styl w projektowaniu wnętrza... Mi akurat podpasował w 100% i żaden inny samochód, który miescił się w kwocie, któr? miałem przeznaczon? do wydania nie wygrał z E34...

Pozdrówki !w00t)

"BMW to samochód z dusz?...Moj? Bratni? Dusz?" !YES

  • Administrator
Opublikowano
[...] podmieniaj? zegary bo tam siedzi immobiliser i jazda[...]

Oj Pablosku... sk?d ty bierzesz te informacje? !w00t

Uwierz na słowo, że jeste? w błedzie... !yeah

To prawda w TDS'ach przy złym użytkowaniu i laniu złych płynów odnotowano sporo przypadków padnięcia pompy wtryskowej...

Pompa to raz a dwa to padaj?ce uszczelki pod głowic? prowadz?ce do przegrzania a co za tym idzie do "motorschaden" !YES . B?dĽ czujny i zawsze kukaj na temp. silnika.

Co do spalania to mi po mie?cie na klimie paliła w automacie 11 l/ 100 i to jak na diesla robiło się trochę bez sensu. Sama skrzynia automat bez zarzutu.

2.5 TDS a 530d to dwa różne ?wiaty Kubo... ale szczerzę życzę Ci bezproblemowej jazdy tym autkiem i jakby? miał z ni? jakie? problemy to wal jak w dym... Mam już przećwiczone wszystkie defekty tej jednostki. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...