Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Yamaha Majesty 250 spostrzeżenie !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Wczoraj ogl?dałem ciemn? wi?nie Yamahe Majesty 250 z 2001 r wystawion? na allegro za 5500zł z 17 ty? przebiegu, oparcie firmowe dla pasażera . Sprowadzona z Włoch podobno tydzień temu. Go?ciu zaprasza mnie do garażu a tam stoj? 2 duże skutery, Virago jaki? ?cigol jakie? czę?ci - no nic. Gdy tylko zobaczyłem Maje emocje deczko wzieły góre !OK wiecie o czym mówie. Mówie mu że interesuje mnie konkretnie ten skuter, a on że nawet dokładnie nie wiedział co sprowadził i że będzie takie zainteresowanie. Gadał że zrywny i pali tak jak 50-tka. Pewnie mnie informuje że "weĽmie w okolicach 3 litrów" - pomy?lałem dobry ?ciemnacz bo nieraz czytałem na forum że 4l - 4,5l. Poprosiłem kolesia żeby podniósł mi siedzenie - o rany ale miejsca - patrze jakie? papiery. Wzi?łem do ręki przegl?dam, co? takiego jak ksi?żka serwisowa pytam go co to? On tak patrzy i niepewnie "ksi?żka serwisowa, my?lałem że nie ma" tap kolejne przegl?dy coroczne, jakie? w pół oberwane kartki ze stanem licznika. Wygl?dała do?ć starawo co zaprocentowało w te?cie wiarygodno?ci oferty. Poprosiłem o odpalenie (silnik raczej nie okazywał oznak rozgrzania) a tu pyk bez żadnego przeci?gnięcia i słyszę najmilsze rytmy dla moich uszu - przez moment czoperowo a następnie przyjemne basowe mruczenie. Pomy?lałem kultura pracy silnika rewelacyjna!!! Poprosiłem o przejażdżkę. Było ?lisko więc nie poszalałem deikatnie z manetk?, ale za to bardzo wygodnie. Mój Hexagon z 98r. 150 cm3 2t niech się chowa. Jeżeli chodzi o przy?pieszenie to co? wydawało mi się podobnie choć nie jestem pewien bo nie rozwin?łem więcej niż 40 km/h. Sprzęt posiadał drobne rysy, przytarcia na lewej stronie obudowy i delikatnie wgniecion? osłone wydechu. Powiedziałem że prze?pie się ze spraw? i odjechałem

Co my?licie o tej ofercie?

Czy każda Majesty tak odpala?

Czy każda Majesty tak pracuje?

Czy przy?pieszenie Ypki jest podobne do przy?pieszenia Hexagona 150cm3 2T ?

W którym roku Majesty miała powiększony bak, wprowadzone nowe zegary?

Wiem że w 2000 zmieniła się deczko buda, doszły tarczówki z tyłu i podwójne ?wiatła ale czy co? jeszcze?

Proszę o odpowiedzi wszystkich znawców tematu już niestety nie produkowanej Yamahy Majesty YP250.

PS.Pozdrowienia dla Was wszystkich, bo jestem naprawde mile zaskoczony współprac? ludzi na tym forum, informacjami w nim zawartymi jak i sam? organizacj? tematów - wielkie brawa dla TWÓRCY!

Dawid

Opublikowano

Ad 1. Mało danych; 17 tys. km. w 6 lat we Włoszech? Ja w zeszłym sezonie przejechałem 10, w tym 5 - Polska to zimny kraj, więc raczej mało prawdopodobne.

Ad 2. Moja Majestka też "pali" pięknie: od pierwszego wejrzenia !OK

Ad 3. Tak, tego gangu się nie zapomina. Niech schowaj? się nawet "burgoloty".

Ad 3. Nie jeĽdziłem nigdy Hex? ale YPka startuje bardzo zwinnie (250, bo 400 jest bardziej majestatyczna)

Ad 4. i Ad 5. Nie wiem

No żeby nie ten przebieg to można zaryzykować twierdzenie, że wszystko OK. jak na wiek i możliwo?ci pojazdu. Je?li się da - wyczytaj z ksi?żek jak to z ni? było naprawdę. Warto też zwrócić uwagę na zużycie tarcz i opon - fachowiec powie Ci ile już "zniosły" i w ten sposób będziesz bliżej prawdy o przebiegu (nigdy nie myl ze stanem licznika!). Ważne jest też to co niewidoczne dla oczu (konkurs - kto to powiedział?) czyli rama. Musisz mieć pewno?ć, że jest prosta - nie może "znosić" skutera w czasie jazdy (poluzuj u?cisk kierownicy, pu?ć j? delikatnie nie odrywaj?c r?k).

A co do ceny - czy nie ciut za wysoka? Małe targowanko powinno j? doprowadzić do strefy "przyzwoitych" ale nie da się tak na odległo?ć powiedzieć ile powinna wynosić. I nie zapomnij, że emocje s? złym doradc?. PodejdĽ do tematu spokojnie.

Opublikowano

By Ciebie "uspokoić" i pomóc w trzeĽwym podejmowaniu decyzji kilka danych zwi?zanych z normalnymi wymianami wynikaj?cymi ze zwykłej eksploatacji:

pasek napędowy - około 300 pln

opona przód (markowa/nowa) - około 150-200 pln

opona tył (j.w.) - około 250-300 pln

sprzęgło - około 700-800 pln

pier?cienie tłokowe i uszczelki pod głowicę - około 200 pln

nowe plastiki - lepiej nie mówić

Po co to piszę, by? posprawdzał ile się da (ostatecznie pasek i układ przeniesienia napędu też można sprawdzić), bo inaczej będziesz ci?gle co? naprawiał, albo po prostu wymieniał.

Z drugiej strony s? to "argumenty" za obniżeniem ceny - sezon się kończy (przynajmniej dla sprzedaj?cych) więc du? cenę!

Włoskie 17 tys. jest bardzo, ale to bardzo mało realne... Kto był we Włoszech ten wie, że Włosi/Grecy i Polacy to jedna rodzina jeżeli chodzi o kantowanie (rachunki w restauracjach !OKK )

  • Sympatycy
Opublikowano
A co do ceny - czy nie ciut za wysoka? Małe targowanko powinno j? doprowadzić do strefy "przyzwoitych"

!OKK

Wiem, że ceny "mocno" spadły w porównaniu do lat poprzednich,

ale żeby aż tak ?

Je?li ma kto? do sprzedania za "pi?taka", sensown? majkę z 2001

roku (w nowej budzie) to jestem bardzo mocno zainteresowany.

pzdr

  • Sympatycy
Opublikowano

2001 za 5500 zł to jest bardzo dobra cena. Nawet lepiej niż dobra.

Co do przyspieszeń w porównaniu do Hexa to trudno mi ocenić, bo nim nie jeĽdziłem, ale YP250 jest bardzo zrywna z charakterystycznym gardłowym pomrukiem.

PS. eMKa: Mały Ksi?że?

Opublikowano
Ad 1. Mało danych; 17 tys. km. w 6 lat we Włoszech?

Też mi się nie chce wierzyć. Licznik pewnie był cofany. Najgorsze jest to, że ludzie wol?, jak się ich oszukuje, i chętnie kupuj? wszelkiej ma?ci "okazje". !OKK

Opublikowano

kolega ostatnio kupil Majesty 125 sporowadzon? z włoszek z 2000r ze stanem (realnym) cos ponad 32000 km.. :ph34r:

Wiec.. te 17... to zeczywiscie mało realne, zreszt? ten gosć co u niego kupował powiedzial ze o ile w PL nie zostanie przekrecony licznik to we włoszech. I nie ma sie co łudzic na tak niski stan licznika...A za siekawoste powiem wam cos w co sam nie uwierzyłem, do puki nie zobaczyłem !OKK Go?ć mial tez Phanteona 125 2006r (1 rejestracja w maju 2006) Zgadnijcie jaki miał przebieg?? ponad 46000km... nie wierzyłem własnym oczom..... (ale takie s? realia we włoszech)

PS: Jaki? czas temu (jak mi sie nudzilo) posiedziałem chwile na allego, zwracałem uwage na skutery sprowadzone wła?nie z włoszech, francji... No i dziwnym zbiegiem okolicznosci natrafiłem na maaase skuterów z przedziału (2000 - 2001r)

Z przebiegiem w okolocach 19000km.... haha...czyżby we włoszech ludzie sie pozbywali skoterow przy takim przebiegu?? (raczej nie) To poprostu przekreca sie na taki a nie inny... bo wiadomo ze 19kkm wyglada lepiej niz jakby sie przekreciło na cos kolo 20kkm !OK

Zreszta podobnie jest z samochodami...tyle tylko ze w przypadku samochodow taka magiczna liczba jest raczej 180kkm - 198kkm (byle tylko mniej niz 200kkm)

poozdrawiam !OK

Opublikowano

Witam Was wszystkich jako nowy użytkownik poruszonej w tym w?tku Majesty YP250. Więc wła?nie od 11.09.2007 roku jestem jej posiadaczem miejmy nadzieję że szczę?liwym. Zrobiłem narazie ni? 300km i jest wszystko O.K. Faktycznie ma do wymiany plastik lakierowany, który jest pod praw? nog? kierowcy bo jest przetarty i ma urwany jeden zaczep. Do wymiany też jest ozdobna osłonka tłumika bo jest przetarta, poza tym wszystko jest w oryginale, nic nie malowane, naprawiane itp.

Przebieg wydaje się pasować do zużycia skutera, poparty jest ksi?żk? serwisow? (ostatni przegl?d w lutym 2007r 14 000km) mało tego na dowód autentyczno?ci ksi?żki serwisowej ?wiadcz? zlecenia przegl?dów z wyszczególnionymi czyno?ciami do wykonania i czę?ciami do wymiany oraz paragony fiskalne za wykonane usługi.

Mam na wstępie mojej przygody z maxi pytanie czy prędko?ć maxymalna YP250 w granicach 125km/h jest odpowiedni? dla tego modelu ? Czy przy tym przebiegu około 18 000 pasek oryginalny jest już do wymiany (rolki) ? Dodam, że przyspieszenie do 100km/h jest naprawdę bardzo dobre tylko ten v-max. Wymiana paska i rolek może spowodować porawę prędko?ci maksymalnej ?

Pozdrawiam bogdan201

  • Administrator
Opublikowano
kolega ostatnio kupil Majesty 125 sporowadzon? z włoszek z 2000r ze stanem (realnym) cos ponad 32000 km.. :D

Wiec.. te 17... to zeczywiscie mało realne, zreszt? ten gosć co u niego kupował powiedzial ze o ile w PL nie zostanie przekrecony licznik to we włoszech. I nie ma sie co łudzic na tak niski stan licznika...A za siekawoste powiem wam cos w co sam nie uwierzyłem, do puki nie zobaczyłem :) Go?ć mial tez Phanteona 125 2006r (1 rejestracja w maju 2006) Zgadnijcie jaki miał przebieg?? ponad 46000km... nie wierzyłem własnym oczom..... (ale takie s? realia we włoszech)

Przede wszystkim s?dzę, że generalizowanie w żadnym wypadku nie jest wła?ciwe. Fakt, we Włoszech sezon jest długi, dużo skuterów jeĽdzi tam jako ?rodek codziennego użytku. Faktem też jest to, że większo?ć maxi z Włoch s? zmęczone, poobijane, niekompletne lub powypadkowe... a do tego kupowane przez naszych rodzimych handlarzy na tamtejszych szrotach. Dla nich rzecz najważniejsza to kupić jak najtaniej bo tutaj w Polsce typowy odbiorca kieruje głównie cen? zakupu!!!

Z drugiej strony tam gdzie jest czego? dużo można bez większych problemów znaleĽć dobry pojazd z niedużym przebiegiem. Np. kupuj?c od Włocha, który poza skuterem miał kilka innych jedno?ladów a jego praca była 2 km od miejsca zamieszkania... oczywi?cie to tylko przykład.

Wszystko zależy od ceny i tutaj jest pies pogrzebany. Je?li będziemy szukać najtańszych ofert raczej nie liczmy, że los będzie tak łaskawy iż kupimy skuter idealny. Je?li w dolnym pułapie cenowym trafi się pojazd zadowalaj?cy to powinni?my być happy.

Teraz konkretne przykłady... W tym roku przywieziono pod moje zamówienie z Włoch Yp 250 II z 2000 roku. Skuter miał 10.600 przebiegu a jego stan nie budził najmniejszych zastrzeżeń.

Niedawno zamówiłem co? z Włoszczyzny... przyjechały do mnie Vespa GTS 250 '05 i Super Hexagon GTX 250 '01. Za Vespe podziękowałem (była uszkodzona jezdnie w tył) a Hex zjechał z lawety i został u mnie w garażu. Dlaczego? Przebieg udokumentowany 14. 500 km, żadna ze ?rub nieodkręcana, opona przód z '01 roku, wszystkie plastiki oryginał, kontrolery jak nowe a wario nigdy nie ?ci?gane. Kolektor, wydech, lagi... wszystko to pokrywało się z rachunkami i ksi?żk? serwisow?. Poza tym było jeszcze co? co sugerowało, że pojazd jest OK... jego cena.

Po co o tym wszystkim piszę? Dobry lub zły skuter można kupić tak samo w Niemczech co i we Włoszech czy Szwjacarii... wszystko zależy od wiedzy gdzie taki pojazd kupić (czyt. bezpo?rednio od własciciela a nie z tamtejszych szrotów).

Co do cofania liczników> Włosi sie w to nie bawi? bo s? za leniwi. Sk?d się bior? małe przebiegi w pojazdach, które faktycznie przejechały duuużo więcej? W 90% przypadków s? to skutery uderzone przodem w których wymienia się całe zegary a te posiadaj? inny stan licznika. Pozostałe 10% to sprawa naszych rodzimych handlarzy ale Ci też s? do?ć leniwi i je?li cofaj? to robi? to w dwóch przypadkach:

1. Skuter ma znaczn? warto?ć, jest ?wieży rocznikowo. Np. Burgman 650 K5 z 50 tkm.

2. Skuter posiada szafę z licznikiem bębenkowym.

Reasumuj?c> przebieg nie powinno się okre?lać z zegarów tylko z całej masy innych elementów składowych pojazdu ale to temat rzeka...

Mam na wstępie mojej przygody z maxi pytanie czy prędko?ć maxymalna YP250 w granicach 125km/h jest odpowiedni? dla tego modelu ?

Ta prędko?ć jest ok choć nie ukrywam, że idealnie wyregulowana Majesty 250 II, z dobrym wario przy sprzyjaj?cych warunkach powinna osi?gać licznikowe 135- 140 km/h.

Czy przy tym przebiegu około 18 000 pasek oryginalny jest już do wymiany (rolki) ?

Je?li wierzyć licznikowi a pojazd był jeżdżony rozs?dnie to na oryginalnym pasku Majesty powiniene? dojechać do 24 tkm ale to jest max. O ile dobrze pamiętam w/g serwisówki wymiana paska powinna mieć miejsce wła?nie przy 18 tkm.

Aha... pamiętaj o oleju. Ten trzeba wymieniać co 3tkm... a nawet nie zaszkodzi zrobić tego wcze?niej!

Przy okazji gratuluje i życzę bezproblemowej jazdy :ph34r:

Opublikowano

warto wymienic pasek przy tym przebiegu. zerwanie paska w czasie jazdy prawie zawsze skutkuje zniszczeniem lopatek wentylwara.

Opublikowano
warto wymienic pasek przy tym przebiegu. zerwanie paska w czasie jazdy prawie zawsze skutkuje zniszczeniem lopatek wentylwara.

...i zawsze skutkuje brakiem możliwo?ci kontynuowania jazdy !tut

olej też warto wymienić, bo lepiej mieć ?wieży i pewny (w silniku i w przekładni)

opony...?

filtry...?

I przez pierwsze 1000 km warto do?ć blisko domu się "kręcić" - nie atakować od razu "Syberii", bo zawsze co? może wyskoczyć...

!sciana

powodzenia i gratulacje!

Opublikowano

Szybko przenie? to pytanie do działu Allegro co? ciekawego albo Allegro kupa

bo inaczej "gromy" polec? !tut

Ta FIRMA została "kolektywnie" przez Burgmaniaków okre?lona jako PODEJRZANA, st?d lepiej omijać szerokim łukiem sprzedawane przez nich skutery!

Sam skuter miał wymieniony ?rodkowy plastik pod podestem z prawej strony (widać na odległo?ć - inny lakier) i to chyba nie jest Yamaha, a raczej Italjet Jupiter.

62.jpg

producent: ITALJET

Specyfikacja techniczna:

Silnik 4 suwowy jednocylindrowy

Rodzaj chłodzenia ciecz?

Pojemno?ć 250 ccm

Ilo?ć KM 19 KM

Waga 160 kg

Felgi 12 cali

Hamulec przód tarczowy

Hamulec tył tarczowy

Zbiornik paliwa 11l

Długo?ć 2110mm

Szeroko?ć 740mm

czyli w zasadzie Majesty, ale ... na aukcji nic nie jest o tym wspomniane !sciana

Opublikowano

Ale niektórzy to s? krętacze!!!!!!!!! Zgroza !YES

Opublikowano

Dopiero teraz czytam ten temat i musze powiedziec, ze 5500zl za Majesty II to naprawde malo i w tej cenie zaprogramowane sa raczej "niespodzianki" !YES .

Kiedys wymienialem pasek i rolki w YP II 250 i zarowno rolki jak i pasek wygladaly "jak nowe".

Notabene pasek, ktory wyciagniety zostal po 12tkm z mojej

Ypki przejezdzil jeszcze drugie tyle w innych klubowych sprzetach jako "zamiennik"...

Opublikowano

to ja dodam że w tych 5500zł to jeszcze wliczony jest transport z włoch i marża sprzedaj?cego co w przypadku rzeczy hobbystycznych = od 30-50% warto?ci zakupu.

Nie ma ?więtych mikołajów

a co do tego czy co? było wymieniane czy nie to trzeba patrzeć na wytłoczki na plastikach - zawsze można z nich odczytać datę produkcji

jeżeli skuter jest z 2000r. a plastiki licznika 2002 to prze ciebie co? tu jest mocno podejrzane...

Opublikowano

Witam ponownie.

Jak narazie Ypka prawuje się bardzo dobrze, zrobiłem około 500km. Wyczy?ciłem j?, nasmarowałem zamki, stacyjkę, zawiasy kanapy, stopkę, centralkę, klamki. Teraz na 18 000 wymienię olej w silniku i przekładni (Castrol 10w40), wymyję filtr powietrza + nas?czenie. Odkurzanie filtra powietrza przekładni. Pasek i rolki dopiero na wiosnę gdyż serwisówka przewiduje wymianę paska na 20 000km. Przez zimę będzie doprowadzona do stanu "igła" (wymiana osłonki lakierowanej pod praw? nog? kierowcy i osłonki srebrnej - ozdobnej tłumika razem około 600zł ale drożyzna !)

JeĽdzi mi się super mam nadzieję, że w przyszłym sezonie zabierzecie mnie na jaki? zlot lub rajd ?

Pozdrawiam skuterowo !!!

bogdan201

Ps. jeżeli przeoczyłem jak?? czynno?ć serwisow? konieczn? do wykonania na 18 000 km to proszę o napisanie !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...