Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :blink:

Mam pytanie raczej glupie, ale troche mnie intrygujace.... Zaczne od podania przykladu... Amortyzatory zmieniamy, bo sa juz nie szczelne, nie tlumia ruchow pionowych pojazdow, opony wymieniamy, bo sa lyse, zarowke, bo zarnik sie przepalil. A dlaczego wymieniamy swiece?? i nie chodzi mi o odpowiedz typu "bo sie zluzyla" tylko co sie z nia dzieje dokladnie. :lol::lol:

Opublikowano

Dobra, może ekspertem nie jestem i wymieniam tylko dlatego że się zużyła to wydaje mi się że ma to zwi?zek z "zmiękczeniem" materiałów.

Otóż, taka ?wieca pracuje w naprawdę ciężkich warunkach jakie panuj? w komorze spalania, ogromne temperatury i ci?nienie, całkiem spore napięcie oraz naprężenia mechaniczne (wibracje i inne), w dodatku często jest ona wystawiona na działanie czynników atmosferycznych (głównie wody). Silnik podczas jazdy wykonuje bardzo duż? ilo?ć cykli które nie obejd? się bez udziału ?wiecy.

Załóżmy że ?wiece wymienia się co 10tkm (zależnie od silnika i ?wiecy) wystarczy przez chwilę się zastanowić ile razy podawała ona iskrę, ile wybuchów w komorze przetrwała i ile godzin pracowała w tak wysokich temperaturach.

To na pewno odbija się na wytrzymało?ci użytych w ?wiecy komponentów, wszak nie ma rzeczy niezniszczalnych, i może spowodować ich zniszczenie.

Pół biedy je?li podczas pracy pęknie np. izolacja ale co kiedy ukruszy się elektroda lub gwint ? aż strach pomy?leć co się stanie z silnikiem.

Aha ... jakby co Teoretyzuje (nie znam się na tym) a wymieniam dla ?więtego spokoju bo koszt niewielki. Po prostu tak mi się wydaje, czy słusznie czy nie to się okaże.

Trochę o ?wiecach

http://www.auto-online.pl/elektron/silnik/...ykon/swieca.htm

Opublikowano

Bo ma okre?lon? ilo?ć cykli ... bodajże elektroda się wypala czy jako? tak.

Można ?migać aż padnie ale zazwyczaj zdechnie w najmniej odpowidnim momencie i daleko od domu :blink:

  • Sympatycy
Opublikowano

Dwa zasadnicze objawy zużycia się ?wiecy to

1.Przepalenie (zużycie) elektrod a co za tym idzie brak możliwo?ci ustawienia odpowiedniej przerwy

2.Przebicie do masy;

howk

Gość elwood_blues
Opublikowano

Jeszcze tylko dodam, że w miarę zużywania się elektrod słabnie jako?ć iskry - jest mniejsza, lub przeskakuje w sposób niekontrolowany, powoduj?c tylko czę?ciowe zapalenie mieszanki paliwowo powietrznej (w przypadku silników zasilanych gaĽnikiem) - czyli wprost: czę?ć mieszanki nie zostanie "zapalona", zużyta , zamieniona w energię - i zostanie usunięta w czasie suwu "wydechu".

A to w ogólnym rozrachunku przekłada się na sprawno?ć całego silnika.

Opublikowano

A czemu wymieniasz olej, a czemu wymieniasz filtry? Z tego samego powodu wymieniasz swiecę, pomijaj?c, że dla danego typu swiecy jest okre?lona ilo?ć zapłonów (wcze?nie już wspomniano o tym) i póżniej mog? nast?pic nieciekawe efekty zmęczenia cieplnego matriału np. odpadnięcie kawałka porcelanki do wnętrza (błagam, tylko nie pytaj czemu i co się stanie) ostatnio dwa takie przypadki. O wypaleniu-zużyciu elektrod również już wspomniano. Ponadto ?wiece s? najtańsze po?ród wymienianych okresowo czę?ci, więc ja bym zadał inne pytanie: czemu każ? tak często zmieniać olej syntetyczny, skoro ponoć się nie starzeje? :blink:

PS (edit) Chyba raczej powinien ten watek być w technicznym?

Opublikowano

jagroski umiescilem ten watek w tym dziale, poniewaz uznalem go jako "rozmowe po pracy" a nie sprawe dosc wazna, ktora trzeba by umiescic w watku technicznym.

I dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi na moje pytanie ;)

  • Sympatycy
Opublikowano

Między innymi ?wiece wymienia się dlatego:

-żeby producenci, hurtownie, sklepy i serwisy miały na utrzymanie swojej działalno?ci :lol:

Bez tego nie mieliby?cie(?my) pracy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ukruszy się elektroda lub gwint

Mi przydażyło sie to 2 whist Dzień przed wyjazdem w bieszczady (skuterem) sprawdzałem ogolny jego stan: ci?nienie w oponach, plyn hamulcowy, olej...i takie tam. :D

Wkoncu doszedlem do swiecy, wykrecam j?...a ona nic nie wychodzi..tzn niby sie kreci a nie wykreca :D...wziolem w palce..i wyciagnołem sama ?wiece z elektroda a gwint został w cylindrze. Dodam jeszcze ze na ?wiecy przejechalem MAX 2000km. Dobrze ze mialem odpowiednie narzedzia zeby go stamt?d wykręcić idobrze ze jeszcze mialem gdzie? tam na połce zapasow? ?wiece :D Bo sklep w ktorym moge kupić taka swiece jest odemnie oddalony o ok 40km, zreszta to mi sie przydazylo w sobote wieczorem wiec napewno bylby uz zamkniety hehe :D

I napewno nie dokręciłem za mocno..bo tyle co ja juz ?wiec sie wyzmienialem w motorach i samochodach..to naprawde bylo juz tego troche :D Poporstu trafiłem na jaka? fełkowna swiece;/

pozdroo... :D

Opublikowano

da sie cos zrobic w przypadku ukruszonej elektorody poza zdjeciem glowicy i wyjeciem palcyma elektrody??

btw.

ostatnio w aucie wkrecilem krzywo swiece w gwint :/ naszczescie tylko pierwsze 2-3 zwoje byly krzywo, wiec dalo sie to jeszcze przegwinotwac bez epcjalnej ingerencji w silnik

Opublikowano

w niektórych markach w cywilizowanych (maj?cych kasę) krajach wymienia się także np. przy 60.000 km wszystkie żarówki, mimo, że ?wiec?, ale już wtedy żarniki s? zużyte i w każdej chwili się mog? przepalić !scooter

po prostu można albo jeżdzić do końca i robić na drodze

albo wcze?niej wymienić i mieć spokój

tak zarówkę jak i ?wiecę jak i amorek, jak i inne zużywaj?ce się elementy pojazdu, tylko kwestia kasy !scooter

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...