Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Gwarancja, rękojmia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

w ofertach prywatnych importerów oprócz zadziwiaj?co niskich cen, znalazłem jeden ciekawy zapis którym się posługuj?, nie do końca będ?c pewnym, czy nie jest to wymigiwanie się od odpowiedzialno?ci ...

pojazd nie posiada gwarancji/rękojmi (ze względu na to iż został sprowadzony)

w zwi?zku z tym, że pojazd jest z UE, oraz sprzedawca wystawia fakture VAT, czy nie staję się on jednocze?nie odpowiedzialny za niego w sensie gwarancyjno-rękojmiowym ??

kiedy? poruszany był w miare podobny temat zwi?zany z inicjatyw? handlowo-usługow? p. Bogusławskiego , ale ciekawi mnie prawdziwo?ć i słuszo?ć (lub ich brak) przedstawionego fragmentu ....

Opublikowano

Polecam szczerze konsultacje w Federacji Konsumentów. Za darmo udzielaj? informacji na wszystkie tematy dotycz?ce zakupów przez nas zrobionych i naszych praw.

Opublikowano

ale zanim sie zbior? do przeczytania mojego maila to zapomne o sprawie :D !OK

Opublikowano

Tak naprawdę to każdy kto co? sprzedaje udziela Ci na produkt "rękojmi".

Ale w tym konkretnym jest faktura jest odpowiedzialno?ć sprzedawcy z tytułu umowy kupna sprzedaży i tyle.

Opublikowano

Każdy sprzedaj?cy, prowadz?cy działalno?ć gospodarcz?, jest odpowiedzialny na towar, który sprzedaje w ramach swojej działalno?ci. Nie ważne, czy sprzedaje bułki, czy statki !scooter W jednym i drugim przypadku to on względem klienta odpowiada za przedmiot (towar) który mu sprzedał.

W tej chwili nie obowi?zuje już termin "rękojmia" a "niezgodno?ć towaru z umow?".

A umowę zawieramy nawet kupuj?c ciastko u Banata (przy okazji pozdrawiam i polecam :lol:

Reasumuj?c, każdy zakup od osoby prowadz?cej działalno?ć gospodarcz?, możemy reklamować u sprzedawcy powołuj?c się na ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

Zaznaczam, że to sprzedawca odpowiada wobec klienta a nie producent!

Jest też co? takiego jak gwarancja. Gwarancji udziela producent na pi?mie. Kupuj?c np: lodówkę otrzymujemy kartę gwarancyjn?. W karcie gwarancyjnej producent okre?la warunki gwarancji np: długo?ci gwarancji, termin rozpatrzenia reklamacji itp.

W takim przypadku to producent odpowiada wobec kupuj?cego.

Najważniejsze jest to, że reklamuj?c produkt, to klient decyduje czy korzysta z gwarancji (jeżeli j? ma na pi?mie) czy z ustawy o "niezgodno?ci towaru konsumpcyjnego z umow?".

Przed złożeniem reklamacji warto zapoznać się z plusami i minusami jednej i drugiej opcji.

Polecam bardzo dobr? stronę, dzięki której można poznać swoje prawa będ?c kupuj?cym jak i sprzedaj?cym:

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...