Skocz do zawartości
Forum Burgmania

BMW C650 czy Honda SW-T600.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aktualnie mam Hondę SW-T 600. No ale. Zobaczyło mi się na ostatnich targach motocyklowych BMW C650 i zaczęło się. A może by tak zmienić Hondę na BMW?....
Czy ktoś z naszego grona miał doświadczenie z tymi dwoma skuterami? Nie chodzi mi czy ktoś się którymś przejechał ale czy użytkował przez pewien czas oba. Chodzi o doświadczenie i chyba obiektywną ocenę porównawczą. O samym BMW C650 jest na forum wątek i przeczytałem go chyba w całości. Odniosłem wrażenie, że sporo usterek BMW miało, drobnych ale jednak.

Na nowe Kymco AK550 kasy nie mam ale używkę BMW bym ogarnął. Tylko czy to byłaby dobra zamiana? Chętnie poczytam Waszych opinii.

  • Klubowicze
Opublikowano

Znasz przysłowie: zamienił stryjek siekierkę na kijek :) Zostań przy hondzie i nie kombinuj. Chyba, że coś Ci w niej nie pasuje, brakuje. Nie ma sensu zmieniać Hondy tylko dla samej zmiany.

Opublikowano

Te drobne usterki dyskwalifikują BMW. Masz czas i środki aby poprawiać fabrykę?

Dla mnie to był główny model, po SW-T, który chciałem zakupić na bieżący sezon.

Wyszedłem z założenia jednak „po co mi ten kłopot” i wybrałem SW-T bo może mechanicznie będę miał spokój, dzięki sprawdzonej i prostej konstrukcji.

Mam nadzieję, iż przekonam się o tym już niebawem, że Honda to Honda i nie ma co eksperymentować.

Ale oczywiście nadal jestem teoretykiem.

Benek.

  • Klubowicze
Opublikowano

Mam SW-T od 7 lat i pomimo że BMW mi się podoba to koszty przeglądów i utrzymania tego skutera są dla mnie nie akceptowalne. Z tego co wiem komfort lepszy w BMW i silnikowo też na kożyść BMW. Jak kasa puszcza to brać. (np.koszt paska 1tyś. € co 24 tyś km.)

Opublikowano
43 minuty temu, arturo-bb napisał:

Jak kasa puszcza to brać. (np.koszt paska 1tyś. € co 24 tyś km.)

Z tego co znalazłem na necie to Malossi 100€, a oryginał około 210€ 

Opublikowano

Może chodzi o łańcuch napędowy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Łańcuch z zębatkami 880 pln. Czyli koszty podobne do napędu Gilery GP800, fakt oryginalny pasek do swt 600 jakieś 650 pln. i koniec. Obawiam się, że większy problem będzie ze znalezieniem używki sw t600, na alledrogo jest bodajże 14 bmw i dokładnie 0 sw t600

  • Klubowicze
Opublikowano

Użytkowałem SW -T600 od fabrycznej nowości do 23 500 kilometrów licznikowego przebiegu. Skuter poza sporadyczną usterką związaną z piszczeniem paska podczas ruszania nie miał żadnych innych wad czy usterek. Dla mnie ten model Hondy jest "do bólu" poprawny i przewidywalny, a niektórzy mówią, że wręcz nudny. BMW będzie wywoływało u użytkownika zdecydowanie więcej emocji. Skuter jest produkowany od dobrych kilku lat i myślę, że producent w końcu uporał się usterkami wieku dziecięcego. Gdybym do dziś dnia posiadał jeszcze SW-T600 to zmienił bym już ją na coś innego. Być może nawet na BMW C600 z ostatnich roczników. Lubię próbować różnych skuterów, a że miałem już okazję kilkukrotnie możliwość jazdy C650 GT to myślę, że byłbym z takiej zmiany zadowolony. 

Opublikowano

BMW - będziesz miał wydatki. SWT - św.Ty (spokój).

Opublikowano

Argumenty za BMW
- silnik
- komfort
-zawieszenie (bardziej sportowe )

Zalety Hondy:
- ekonomia

Sam musisz podjąć decyzję, czy wolisz "święty spokój", czy ostrzejszą jazdę.

  • Klubowicze
Opublikowano
11 godzin temu, arturo-bb napisał:

(np.koszt paska 1tyś. € co 24 tyś km.)

Być może nie jasno się wyraziłem ale chodziło o "coś co przenosi " napęd w BMW.

Rozmawiałem  późną nocą na Kongresie z Artix-em .Ma C650GT i sam mi mówił że w serwisie koszt związany z "napędem" to ok 1 tyś €

I podsumował to jednoznacznie : BARDZO DROGO

Opublikowano
14 godzin temu, benski napisał:

Aktualnie mam Hondę SW-T 600. No ale. Zobaczyło mi się na ostatnich targach motocyklowych BMW C650 i zaczęło się.

Czy to Ty tak długo oglądałeś i macałeś C650 GT w sobotę ? Też się chciałem przymierzyć, ale widzę, że jeden gość już co najmniej z 5 minut kontempluje ten skuter....więc jak się przesiadł na siedzenie pasażera to bezczelnie zostałem jego kierowcą :)

  • Administrator
Opublikowano
21 godzin temu, benski napisał:

Aktualnie mam Hondę SW-T 600. 

[...]

Na nowe Kymco AK550 kasy nie mam ale używkę BMW bym ogarnął. Tylko czy to byłaby dobra zamiana? Chętnie poczytam Waszych opinii.

Z tego co piszesz wynika jasno, że koszty będą tutaj grały znaczącą rolę. Nie będziesz kupował nowego skutera z gwarancją + opcja przedłużenia jej na kolejne lata tylko skupisz się na używcę, jak domniemam z pierwszych lat produkcji. Nie wiem czym jeździłeś wcześniej ale to co masz aktualnie to model, który może zaburzyć postrzeganie świata maxi. 

C650GT jeździ bardzo OK, ma duży schowek pod kanapą a komfort jazdy dla kierowcy i pasażera mamy tu celujący. Wyposażenie w momencie wprowadzenia do sprzedaży (2012) miażdżyło konkurencje a i dziś można je nazwać topowym dla gatunku maxi. Co nieco historii modelu znajdziesz w tym poście -> KLIK

Jeśli idzie o koszty serwisowania w ASO to w innym wątku wrzucałem podsumowanie jednego z użytkowników, który zechciał się tym podzielić (z pewnych względów mało kto czyni) -> KLIK.

Podsumowując:

- Jeśli liczysz, że będzie tak tanio i tak bezstresowo jak w Hondzie to możesz się rozczarować.

- Jeśli Honda Ci się znudziła i chcesz czegoś nowego - bierz BMW, bo skuter dostarcza wiele radości z jazdy.

  • Klubowicze
Opublikowano

O BMW 650GT bardziej mógłby się wypowiedzieć Marek Bilety, bo już trochę "używkę" eksploatuje. Ja miałem okazję pojeździć obiema maszynami i powiem tak... W BMW jest genialna pozycja za kierownicą, nogi całkowicie wyprostowane, podgrzewana kanapa i manetki, to coś, co w chłodne dni się docenia. Duży bagażnik i świetna ochrona przed wiatrem... Minusy (prócz wspomnianych), to dla mnie dość głośna praca silnika/napędu, bo ja lubię ciszę... Honda jest fajną kanapą, ale po Burku 650 i Kymco MR 700i mam ciągle wrażenie, że jej rama pode mną nieustannie pracuje (takie dziwne uczucie wiotkości, szczególnie w zakrętach), no i mimo że SW-T nie jest małe, to mam wrażenie siedzenia na czymś bardzo wąskim... Chyba przywykłem do szerszych przekroków, które dają wrażenie "masywności" maszyny. Moja Integra nie jest niby optycznie szeroka, ale tam tego uczucia tam nie mam. 

Opublikowano
Dnia 5.03.2018 o 09:22, yossarian napisał:

Czy to Ty tak długo oglądałeś i macałeś C650 GT w sobotę ? Też się chciałem przymierzyć, ale widzę, że jeden gość już co najmniej z 5 minut kontempluje ten skuter....więc jak się przesiadł na siedzenie pasażera to bezczelnie zostałem jego kierowcą :)

Ha! To nie byłem ja, na szczęście. Wiem, bo nie siadałem na miejscu pasażera.
Ale też długo i kilkakrotnie robiłem przymiarki do wersji Sport i GT.

Opublikowano

:) szczerze.....ani...BMW...ani HONDA...mialem dylemat przy zmianie z Malaguti Spidermax GT 500...i co??...zakup B650 po 2013r. byl trafna decyja...nie zaprzeczam na BMW nie siedzialem i nie jechalem nie znam odczuc co i jak...Honda SW-T600...bez obrazy dla uzytkownikow ale jak dla mnie cos tam mi brakowalo :) kazdy chwali swoje...i obstaje ze B 650 to jednak to cos co mi podpasowalo...wygoda,komfort w siedzeniu takze dla pasazera,natychmiastowa reakcja na gaz...przyspieszenie ...no i gadzety typu grzana kanapa przod i tyl.manetki reg.szyba duzy schowek pod kanapa na 2 kaski(szczekowce)...sprzet warty swojej ceny :) wybor...zawsze nalezy do Ciebie...

Opublikowano
Dnia 4.03.2018 o 23:04, RONIN napisał:

Łańcuch z zębatkami 880 pln. Czyli koszty podobne do napędu Gilery GP800, fakt oryginalny pasek do swt 600 jakieś 650 pln. i koniec. Obawiam się, że większy problem będzie ze znalezieniem używki sw t600, na alledrogo jest bodajże 14 bmw i dokładnie 0 sw t600

jakby ktoś szukał sw t600 to myślę że znajomy może mieć taką. Namawia mnie nawet na ten sprzęt ale dla mnie na warszawskie korki to trochę za długaśny jest... Jakoś bardziej w Forzę 300 bym chyba celował.

Opublikowano

No to już mi opadło po przeczytaniu Waszych opinii. Bardzo za nie dziękuję. Najważniejsze, że wyszło że BMW nie jest sprzętem, dla którego można w ciemno rzucić Hondę. To bardzo ważne informacje. Zatem dalej będę pucowal swoje cacuszko i ten sezon powiecie mnie w Polskę nie BMW lecz Honda 

  • Klubowicze
Opublikowano

Jak koniecznie chcesz zmienić, tak, aby sobie odmienić to możesz spojrzeć w stronę Hondy Integra lub X-ADV, ale to już nie temat niniejszego wątku.

Opublikowano

Dzięki benski za rozpoczecie tematu,po 8 sezonach na hondach Fjs i SW,tez miałem parcie na BMW,nawet troche pojeżdziłem,ale po tej lekturze juz mi całkiem przeszło,pozostała do wyboru tylko integra

Opublikowano

Integra Alfiego zagotowała się podczas wyprawy w Alpy.
Integra Bogusia przysporzyła mu sporo kłopotów podczas wyjazdu w Bieszczady.
Konkluzja? - bierz T-Maksa ;-)

  • Klubowicze
Opublikowano

Konkluzja? - bierz T-Maksa ;-)

Tylko nic nie modyfikuj, szczególnie elektryki ;-)
  • Sympatycy
Opublikowano
22 minuty temu, Sysgone napisał:

ntegra Alfiego zagotowała się podczas wyprawy w Alpy.
Integra Bogusia przysporzyła mu sporo kłopotów podczas wyjazdu w Bieszczady.

Kurdę, teraz dopiero to piszecie? !sciana. A mówiło się, że Integry są pancerne. W takim razie trzeba będzie sprzedać. W Alpy muszę jechać bezstresowo. :angry:

Opublikowano

No wiesz Piotrze, nie przewidziałem, że prawie w połowie czerwca, przyjdzie nam walczyć ze śniegiem :D

  • Klubowicze
Opublikowano

Spoko, dobrze (prawie) było, ogarnięte blyskawicznie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...