Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Tajna Sekta Tmaxa


Jakim Tmaxem jeździsz?  

48 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drogo rok temu na ebay takie lampy chodziły po 1200 zł nie wiem czemu znikneły a teraz jak są to ceny kosmos. Druga wada to niestety bardzo słabe światło.

Opublikowano

Tak wygląda porządnie zrobione (w przeciwieństwie do łańcuszków rowerowych ;) ) przeniesienie napędu za pomocą łańcucha ...

Nap_Tmax_zpsywyqg1l4.jpg

Np. w porównaniu do skutera, który ma więcej mocy o jakieś... ile?... ok. 50% ... ?

bmw_scooter_chain.jpg

Komentarz chyba zbędny :) ...

  • Sympatycy
Opublikowano

Jak patrzę na wyżej przedstawione zdjęcia, to tym bardziej nie dziwię się, dlaczego jeden z naszych kolegów, żartobliwie nazywa ten mocniejszy skuter "padaką" ;)

  • Klubowicze
Opublikowano

Tak wygląda porządnie zrobione (w przeciwieństwie do łańcuszków rowerowych ;) ) przeniesienie napędu za pomocą łańcucha ...

Nap_Tmax_zpsywyqg1l4.jpg

Rozwiązanie "pancerne" ale chyba za dobre ( tzn. generowało za mało kasy dla serwisu :confused: ) skoro zastąpiono je tym patentem

fe1bfb741b3f163egen.jpg

Tu już koszty są satysfakcjonujące dla producenta

  • Sympatycy
Opublikowano

Czyli co? Broń Boże SJ09? :/

Opublikowano

Zgadza się, też nad tym ubolewam :) . Parcie na zmniejszenie wagi "pancerki" i całego skutera plus na dodatkowe zakupy i regulacje w trakcie serwisów zaowocowały zastosowaniem przeniesienia napędu paskiem. Sam się dziwię, że każą mi wymieniać pas co 40 tkm, a międzyczasie go na każdym serwisie kontrolować. Pas kosztujący 320 euro :) ... Gdyby jeszcze silnik i przeniesienie napędu przywozili z skrzyni z Tajwanu (sam widziałem- to nie przenośnia), a części potrzebne do złożenia trafiały do hali produkcyjnej z całego świata (bo taniej), to Tmaxa bym nigdy nie kupił.

PS. Krisso, jeśli chodzi o koszt serwisu, to dla kogoś kto dużo jeździ, zdecydowanie SJ06 :) . A czy lepszy? Tzn. lepszy, bo serwis tańszy, czy lepszy w sensie lepszy ;) ?

PS2. Hej Panowie, przecież ja też jeżdżę BMW-> patrz profil :D ... I nie ma to jak E24, E28, E21 czy "Gummikuh" :D . Fanem jestem.

  • Sympatycy
Opublikowano

A to nie jest najgorzej - sądziłem, że to będzie kosztować co najmniej 2000 pln (no chyba, że te 320 euro nie dotyczy ASO?) i częstsza wymiana. Na dobrą sprawę, w AN650 też po 40 kkm wypadałoby rozebrać skrzynie i powymieniać profilaktycznie zębatki (i pas?) za około 2-3 kpln. Zatem chyba w ogólnym rozrachunku koszt przejechania 50 kkm jest nawet nieco mniejszy, niż w Burku?

PS. Krisso, jeśli chodzi o koszt serwisu, to dla kogoś kto dużo jeździ, zdecydowanie SJ06 :) .

Urbi, oddawaj Szczerbatka :Jumpy:

  • Administrator
Opublikowano

sądziłem, że to będzie kosztować co najmniej 2000 pln

Pas napędowy do SJ09 właśnie tyle kosztował na początku.

Trudno powiedzieć z czego to wynika (może przemyśleli że z tą ceną przesadzili ;) i zaraz pojawią się zamienniki?) ale cenę obniżono. Aktualnie taki pas kupimy w ASO za 1340 pln. Wspomniałem o tym tutaj -> KLIK.

Interwał wymiany 50 tkm ale podczas tego dystansu pas należy kontrolować. Sami tego nie zrobimy, bo niezbędne jest specjalne urządzenie, które można nabyć tylko w ASO.

Krótko mówiąc - jesteśmy w pewien sposób skazani na serwisowanie w ASO i pewnie taki był zamysł producenta. Zmniejszenie masy to tylko wymówka ;)

Włosi już coś pomyśleli w tej kwestii i "urządzenie" sobie opracowali -> KLIK download PDF.

W ASO było 450 eur, zamiennik niecałe 200 :) -> KLIK.

Ps. Faktycznie do SJ06 Tmax był/jest skuterem, który producentowi nie przynosił zbytnio profitów eksploatacyjnych :)

Opublikowano

W mojej książce Tmaxa 530 napisano, co 10 tkm kontrola pasa, do osiągnięcia 40 Tkm. Później kontrola co 5 Tkm bez podania czasu wymiany. Wyszedłem z założenia, że przeciętny użytkownik nie będzie ryzykował i dokona wymiany przy 40 Tkm :) . Wymiana jeśli uszkodzony lub zużyty. Tyle mówi książeczka dołączona do skutera :) .

PS. Jeśli chodzi o to "urządzenie", to potrzebne jest ono przy każdej kontroli :) . Nawet tej po 1 Tkm.

PS2: Czyli przy serwisie 40 Tkm należy się spodziewać "kolosalnych" ;) kosztów- do znalezienia na zagranicznych forach. Kontrola (ew. ustawienie) zaworów. pasek przekładni, pas przeniesienia napędu i parę innych drobiazgów :D ...

  • Administrator
Opublikowano

parę innych drobiazgów :D ...

40- 50 tkm to zwykle także moment, kiedy w Tmaxie należy wymienić 3 X tarcze/klocki oraz ogumienie.

  • Klubowicze
Opublikowano

To sumarycznie z 1500€ pewnie wyjdzie.

Łoooo matko ni ma litości.

Opublikowano

To kto kupi używkę np. jakiegoś BlackMaxa 530 po 40 Tkm... Taniutko, bo bez zrobionego serwisu ;) ?

Opublikowano

Test Lux Max 2016:

  • Sympatycy
Opublikowano

To sumarycznie z 1500€ pewnie wyjdzie.

Łoooo matko ni ma litości.

Arturze, to co w takim razie będzie miało litość? ithink.gif Bo wygląda na to, że Era SIlver Winga powoli gaśnie. BMW po 40 000 to będzie być może T-Max'owe 1500 € x 2. Na co się przesiąść? Myślałeś może sobie kiedyś, co byś kupił po SW-T? Jeszcze się może okazać, że T-Max wychodzi jednak stosunkowo TANIO :)

Chyba, że wsiądziesz na Króla? A może jeszcze inaczej - GrayWingSmiley.gif .

Opublikowano

Chociaż wymiana pasków rozrządu w Goldzie też coś kosztuje, ale to raczej po 120tys. km.

Opublikowano

Z Tmaxów jak ktoś chce zrobić ponad 100 Tkm w miarę tanio, to SJ03 i SJ06 są najlepszymi rozwiązaniami. Gaźnikowy "staruch" SJ01 żre paliwa w pip, a SJ09 to już rozwiązania techniczne pozwalające na wyciągnięcie kasy z kieszeni użytkownika- dochodzi ten nieszczęsny pas napędu :) .

Taka prawda.

No ale Tmax nie służy raczej za woła roboczego, tylko jako hobby i przyjemność, a wtedy jednak patrzy się trochę inaczej na koszty- ma się nie psuć i to wszystko.

Opublikowano

Dokładnie tak. Podobnie nikt nie kupuje Duka ze względu na niskie koszty eksploatacji przy wymaganiach serwisowych dot. wymiany pasków rozrządu co 10tys. km lub co 2 lata bez względu na przebieg. Takie są uroki pojazdów z wyższej półki i do takich na pewno należy T-max.

  • Klubowicze
Opublikowano

Arturze,...... Era SIlver Winga powoli gaśnie. Na co się przesiąść? Myślałeś może sobie kiedyś, co byś kupił po SW-T?

Na razie plan jest na przekroczenie 150 tyś.

Ale jak tak dalej pójdzie to się wq...ę i pociągnę test dłużej ( u Italiańców udokumentowane są przebiegi ponad 220 tyś.- na dziś - więc mam czas na przemyślenia. )

Opublikowano

..witam ponownie Burgmaniaków i nie tylko, poczytałem kilka ostatnich stron - dodam swoje dwa zdania co do kosztów utrzymania mofaska. Nabiłem 24 tyś km - wymieniłem opony olej filtry (nie raz!!) oraz wadliwą pompę paliwa, opony wiadomo olej też - pompa to 130 zł. z paczką. Jazda yamahą to zupełnie coś innego - wiem bo kilka innych maxi dosiadałem i nawet gdybym miał ponosić koszty pięć razy większe to bym nie zmienił marki! Teraz mam na liczniku ponad 30 tyś, po przeglądzie i kilku drobnych wymianach (pasek świeca inne pierdoły podobno jest jak nówka) polecam T-maxa

  • Sympatycy
Opublikowano

Paweł, ale polecasz T-Maxa którego? ;) No bo przecież o to rozbija się nasza dyskusja. SJ09 + 40 kkm to drogie zestawienie, aczkolwiek może się okazać (poczekajmy, aż klubowe Beemki osiągną pułap 40 kkm), że w ogólnym rozrachunku nowych modelowo skuterów, nie wychodzi wcale najdrożej. Słynne, najtańsze w utrzymaniu Silver Wingi kończą powoli żywot i pozostaje kwestia na co się przesiąść. Zasadniczo ten wątek nie jest o tym, na co się przesiąść, więc chyba pozostaniemy w nim przy T-Maxie - najwspanialszym skucie, tuż po Malaguie heh ..... (przepraszam, żartowałem) 050103gig_prv.gif

Opublikowano

..witam ponownie Burgmaniaków i nie tylko, poczytałem kilka ostatnich stron - dodam swoje dwa zdania co do kosztów utrzymania mofaska. Nabiłem 24 tyś km - wymieniłem opony olej filtry (nie raz!!) oraz wadliwą pompę paliwa, opony wiadomo olej też - pompa to 130 zł. z paczką. Jazda yamahą to zupełnie coś innego - wiem bo kilka innych maxi dosiadałem i nawet gdybym miał ponosić koszty pięć razy większe to bym nie zmienił marki! Teraz mam na liczniku ponad 30 tyś, po przeglądzie i kilku drobnych wymianach (pasek świeca inne pierdoły podobno jest jak nówka) polecam T-maxa

Jestem tego samego zdania. Nic dodać nic ująć :)

Opublikowano

Jeździłam SJ09 a obecnie SJ06 i jak dla mnie nie ma żadnej alternatywy na dzień dzisiejszy. Jeżeli chodzi o przeglądy to ostatnio przerabiałam duży po 53 tkm i nie żałuję wydanej kasy bo radość z jazdy bezcenna za resztę zapłaciłam gotówką :)

Opublikowano

Musi coś znaczyć :) , że jeżdżę już którymś Tmaxem z kolei po "przerobieniu" kilku AN650, SW600 czy GP800.... Z dwóch cylindrów pozostało jeszcze SRV którym nawet nie jeździłem na próbę- brak zainteresowania z mojej strony, SW-T- "skuterowa" geometria i słabe zawieszenie oraz BMW 650GT i C600- "ogólne problemy wdrożeniowe producenta". I na tym zakończmy dyskusję. SW-T i oboma BMW jeździłem kilkakrotnie na próbę. Mimo to kupiłem Tmaxa - uważam, że jako pojazd do jazd solo nadaje się idealnie. Gdybym jeździł z plecaczkiem, to Tmaxa bym raczej nie wybrał- niewygodny, nie "kanapowiec" i na 2 osoby za słaby. Na całe szczęście, tak nie jest :) .

  • Administrator
Opublikowano

No bo przecież o to rozbija się nasza dyskusja. SJ09 + 40 kkm to drogie zestawienie, aczkolwiek może się okazać (poczekajmy, aż klubowe Beemki osiągną pułap 40 kkm), że w ogólnym rozrachunku nowych modelowo skuterów, nie wychodzi wcale najdrożej.

KriSSo, przestań stękać :) Jeździć, cieszyć się i nie przekładać wszystkiego na $. Każda przyjemność kosztuje :)

Tmax to dobra inwestycja i antydepresant w czystej postaci, wiem co mówię.

Słynne, najtańsze w utrzymaniu Silver Wingi kończą powoli żywot i pozostaje kwestia na co się przesiąść.

Kończą to się Helixy, które produkowane są od 1985 roku :) SW można jeszcze kupić z 0 km przebiegu. Te modele długo jeszcze nie zginą z dróg ale SW to nie konkurencja dla Tmaxa. Konkurencją (konstrukcyjnie) jest C600/650 Sport czy GP/SRV. Ewentualnie za jakiś czas dojdzie dwucylindrowe K50.

Gdybym jeździł z plecaczkiem [...] Na całe szczęście, tak nie jest :) .

No no... :laughing:

jak dla mnie nie ma żadnej alternatywy na dzień dzisiejszy.

... ale gdybym w odpowiednim momencie nie zareagował teraz jeździłabyś jakąś cherlawą 1 cylindrówką :laughing:

Opublikowano

... ale gdybym w odpowiednim momencie nie zareagował teraz jeździłabyś jakąś cherlawą 1 cylindrówką :laughing:

Dobrze, że mam takiego Anioła Stróża jak Ty :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...