Skocz do zawartości
Forum Burgmania

... dzwonek na koniec sezonu - jak gadać z PZU?


Gość avecezar

Rekomendowane odpowiedzi

Gość avecezar

hayah,

witam załogę - nieststy złe wie?ci : kolejny katamaraniarz nie gapi się co jest obok tylko skręca ( baba jakas ... rzęchem jakim? ... <_< )

i jeszcze nie wzięła mandatu mówi?c: "przecież wł?czyłam kierunkowskaz!"

Generalnie przestroga: szczególnie w kolumnie samochodów kierowcy lubia "nagle dostawac olsnienia i ... na lewo !!!!"

Czy ktos ma do?wiadczenie w gadaniuy z PZU o odszkodowaniu?

p.s.

Qwaki latem mi powiedział "nie kupuj teraz osłony tłumika!, kupisz po sezonie ! - może co? się jeszcze zdarzy...." <_<:) !vampire - napraw mi teraz go ! proszę ..... uuuuuuu

Odnośnik do komentarza

Je?li odmówiła przyjęcia mandatu to najpierw sprawa w s?dzie grodzkim.

Nie wiem jak we Wrocławiu, ale w Suwałkach czekam juz 2 mc(mam wyznaczony termian na 13 grudnia) bez tego nic nie dostaniesz z OC sprawcy.

Odnośnik do komentarza
Gość avecezar

... kurcze ... zacz?łem załatwiac z mojego AC, PZU oceniło to jako szkodę "ekonomicznie nieopłacaln?".

Co robic? czy mozna się odwołac? jak sie to robi?

Je?li się nie zgodza to co zrobić z uszkodzonym skuterem? czy mozna go "wcisn?ć" PZU?

macie jakie? do?wiadczenia?

pozdrawiam

cezar

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No mam i to spore doswiadczenia w walce z tymi zdziercami. W przypadku naprawy szkody z AC naprawa nie moze byc wieksza niz 70 % wartosci pojazdu. A wartosci pojazdu sa tak zanizane ze generalnie nie wiele trzeba obetrzec plastikow zeby ja przekroczyc. Ja naprawiam z OC i rowniez wobec mnie zastosowali 70 % ale tu akurat nie slusznie, tylko co z tego jak sprawe bede musial i tak skierowac do sadu. Walcz zebys mogl to naprawiac z OC, tylko musisz wygrac sprawe w sadzie grodzkim a to trwa, no ale w sumie jest zima.

Odnośnik do komentarza

Walcz do końca.Kiedy? PZU(dane sprzed 2 lat) uznawał tzw.minimaln? sume szkody,cos chyba ok.400,00pln.Ponizej tej kwoty szkody nie uznawało.Moja rada:

1.Dowiedz sie co oznacza "ekonomicznie nie uzasadnione",może chodzi o to że szkoda w/g Pzu za mała,wtedy dowiedz sie jakie jest minimum.

2.Jesli uznasz że Twoje szkody sa wyższe niz minimum,wtedy polecam Rzeczoznawce PZM-u,koszt 50,00,a Ci ludzie maja aktualne cenniki,PZU jest zobligowane uznac ich wycene.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Ze szkodami bywa tak, że albo towarzystwa uznaj? je za częsciowe albo za całkowite.Lepiej mieć szkodę czę?ciow? niż całkowit?, choc przy pewnym uporze i zaawansowanej merytorycznie dyskusji i w drugim przypadku można co? więcej uzyskać. Ale powoli, najpierw trochę teorii...

Inaczej definiowana jest szkoda całkowita z oc, inaczej z ac. Ogólnie mówi się, że koszt naprawy uszkodzonego pojazdu jest ekonomicznie nieopłacalny b?dĽ technicznie niemożliwy w stopniu zapewniaj?cym dalsz? bezpieczn? eksploatację. Ten drugi przypadek na razie zostawmy, bo Polak, jak wiadomo, potrafi wiele i nawet kupę złomu odtworzy do stanu sprzed kraksy, a przegl?d techniczny załatwi sobie. Pojęcie "ekonomicznej nieopłacalno?ci" ma dwa różne kryteria. W umowach ac większo?ć towarzystw ustala, że szkoda całkowita jest wtedy, gdy koszt naprawy przekracza 70% warto?ci pojazdu w stanie nieuszkodzonym. Większo?ć ubezpieczycieli jeszcze do całkiem niedawna, ale niektórzy niestety także i dzi? używaj? kryterium 70% do szkód oc, co jest wielkim nieporozumieniem. Po raz kolejny w tym roku S?d Najwyższy podj?ł ten temat rozstrzygaj?c, że szkoda całkowita z oc ma miejsce wtedy, gdy koszt naprawy przekracza 100% warto?ci. Skutek szkody całkowitej jest taki, że jako odszkodowanie wypłacana jest różnica pomiędzy warto?ci? pojazdu przed szkod? a warto?ci? pojazdu w stanie rozbitym, natomiast rozbity pojazd pozostaje po stronie poszkodwanego. Jednym się to opłaca, innym nie. Można odebrać odszkodowanie i nie trzeba wcale pojazdu naprawiać, można go po prostu sprzedać jako rozbity. Niektórzy dobrze na tym wychodz?. Czę?ć klientów naprawia swój pojazd w oparciu o otrzymane odszkodowanie. Co więcej, przy szkodzie oc masz prawo do naprawy swojego pojazdu choćby w ASO danej marki, byleby tylko koszt tej naprawy nie przekroczył 100% warto?ci pojazdu, przedstawiasz fakturę za naprawę, pojazd do oględzin i towarzystwo każde musi pokryć te koszty zgodnie z wymogami Kodeksu Cywilnego.

Przy szkodach z oc nie ma już (w obecnej ustawie o ubezpieczeniach obowi?zkowych) żadnej minimalnej kwoty odszkodowania - choćby to miało być np. 50 zł. Inaczej było w poprzedniej ustawie, gdzie szkoda musiała przekroczyć 50% najniższego krajowego wynagrodzenia, aby być wypłacona.

Co lepiej zrobić? My?lę, że nie spieszyć się z likwidacj? z własnego ac, lepiej na razie j? zawiesić i poczekać na rozstrzygnięcie s?du. To co w ac jest szkod? całkowit?, z punktu widzenia szkody oc może być szkod? czę?ciow? i tym lepiej dla ciebie. Poza tym, dyskutować należy o faktach w oparciu o konmkretne argumenty. A zatem, popro? o szczegółow? wycenę szkody ac z PZU S.A., masz takie prawo. Zobaczysz jak ustalona jest warto?ć Twojego skuta oraz co zakwalifikowano do wymiany i jakie prace według jakich stawek. Jednocze?nie zgło? już teraz to zdarzenie jako szkodę z oc... W szkodach z oc ustawa zapenia Ci prawo pełnego wgl?du do całych akt, a nawet otrzymanie ich kserokopii na Twój koszt. Istotne mog? być ustalenia policji. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza

I jeszcze jedna uwaga. Towarzystwa ubezpieczeniowe bardzo szybko dochodz? do szkody całkowitej, gdyż zaniżaj? warto?ć pojazdu w stanie nieuszkodzonym, licz? koszt naprawy w oparciu o ceny nowych oryginalnych czę?ci bez amortyzacji i robociznę według stawek aso. Warto?c pojazdu w stanie uszkodzonym jest zwykle zawyżana. Dzięki temu wysoko?ć odszkodowania maleje z korzy?ci? dla firm ubezpieczeniowych.

Odnośnik do komentarza

Moje do?wiadczenie to prawie pół roku walki o swoje po szkodzie całkowitej - z OC sprawcy. Zasada jest jedna - jeżeli wiesz czego chcesz, czyli jak? kwotę i jeste? przekonany, że masz rację, to idziesz w zaparte i musisz być bardzo cierpliwy, oraz musisz pisać mnóstwo odwołań i wskaĽnik upierdliwo?ci na 10. Przy takich założeniach powinienes prędzej czy póĽniej osi?gn?ć swój cel :unsure: Innej rady nie mam.

Powodzenia i pozdrawiam,

APTO <_<

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...