Mihu Opublikowano 18 Listopada 2015 Opublikowano 18 Listopada 2015 Cześć. Mam nadzieję że wstrzelę się w temat. Jako osoba poszukująca skutera śmiem zapytać o Wasze doświadczenia i co byście poradzili. Jest tak że.. obecnie poszukuję skutera. Myśl chodziła za mną już dłuższy czas, wyczytałem (chyba) wiele artykułów i ogólnie skupiłem się na burgmanie 400. Zainteresowałem się ofertą jednego z nich. niestety pierwsze spotkanie trochę mnie zastanowiło. Spory jest ten skuter, Sam nie jestem olbrzymem, 175 / 68 kg Jak dotąd widywałem go jak przemykał na mieście ale zawsze wydawał się mniejszy. Co więcej, nie jeździłem wcześniej motocyklami. Jedynie kurs na prawko i egzamin. Niemniej, ani kurs ani egzamin nie zrobił na mnie większego wrażenia, wszystko przeszło bez najmniejszych problemów. Czułem się całkiem pewnie. Jednak teraz chodzi za mną myśl. Czy oby to 400 to nie za dużo. Czy może lepiej zacząć od mniejszego i po sezonie upolować coś większego? W planie są dojazdy do pracy, często przeciskanie się w korkach. Ale i trasa. Codziennie 23 km w jedną stronę w tym około 8 km na dwupasmówce poza miastem. Interesuje mnie tylko coś co nie ma problemu się rozpędzić do ponad 100km (jak to na dwupasmówce) a jednocześnie mieścić się pomiędzy puszkami w korku. Z Waszego doświadczenia, co byście proponowali? mniejsze na początek? Czy iść za głosem serca ? Powinienem dodać że w zasadzie dysponuję budżetem max 8000zł.
ik26 Opublikowano 18 Listopada 2015 Opublikowano 18 Listopada 2015 Jak na początkującego i do miasta to mniejsze . Przystosujesz się nabierzesz wprawy pewności siebie to zmienisz na większe. Normalna wg mnie kolej nauki na 2oo od małego do dużego (gabaryty waga a przede wszystkim moc) .
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 18 Listopada 2015 Klubowicze Opublikowano 18 Listopada 2015 Myślę, że 400 to w sam raz pojemność na początek... Apetyt na moc szybko rośnie, a Burek nie jest przesadnie wielki. Pierwsze wrażenie może powodować spora kanapa i wielkość owiewki, ale to szczupła maszyna do przemykania w korkach. Ewentualnie rozejrzyj się jeszcze w ofercie Yamachy Majesty 400, bo w 400-setce Suzuki mnie osobiście denerwują odgłosy i wibracje przy dynamiczniejszym starcie. U Yamajki jakoś to jest mniej drażniące...
Mihu Opublikowano 18 Listopada 2015 Autor Opublikowano 18 Listopada 2015 Taka mi myśl przeszła żeby mniejsze. Ale szukając czegoś mniejszego takie oto znalazłem. majesty 400. Myślicie ze może być poręczniejsza od burgmana 400? http://olx.pl/oferta/yamaha-majesty-2004-uzytkowana-sporadycznie-CID5-ID737nz.html#ef10b74890 Taka mi myśl przeszła żeby mniejsze. Ale szukając czegoś mniejszego takie oto znalazłem. majesty 400. Myślicie ze może być poręczniejsza od burgmana 400? http://olx.pl/oferta/yamaha-majesty-2004-uzytkowana-sporadycznie-CID5-ID737nz.html#ef10b74890
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 18 Listopada 2015 Klubowicze Opublikowano 18 Listopada 2015 W takie przebiegi w 11-letnim skuterze nie wierz, chyba że gość ma go od nowości (w co wątpię)... Plus że już zarejestrowany w PL, więc nie bezpośrednio od handlarza, ale warto byłoby prześledzić jego historię... Zadzwonić, zapytać zawsze warto, a obejrzeć z kimś bardzie doświadczonym w jeździe 2oo... Na zdjęciach ładnie się prezentuje, a jak mówiłem, kultura pracy jednostki, mi osobiście bardziej podchodzi...
Gość maxell Opublikowano 18 Listopada 2015 Opublikowano 18 Listopada 2015 A ja na początek poleciłbym coś w 250-tce. Zawsze mniejszy, zawsze lżejszy a i dynamicznie Cię na pewno zaskoczy. Kupisz duży (z Twojego punktu widzenia), wywalisz się, zaczepisz o coś i się tylko zniechęcisz Ja swojego kupiłem też na jeden sezon - po nowym roku będzie czwarty jak go mam i wcale się do większego nie palę, chociaż nie ukrywam, że w trasie brakuje mi...miejsca. Na nogi. W mieście super, krótki, lekki, wszędzie wjedzie. Ale wiadomo, co człowiek to opinia. Musisz przymierzyć się do jednego i drugiego.
JER2Y Opublikowano 18 Listopada 2015 Opublikowano 18 Listopada 2015 Kiedyś też stałem przed wyborem skutera. Jeśli chodzi o Burgmana 400 to skreśliłem go dosyć szybko ze względu na nieprzewidywalność zużycia oleju - istny totolotek, mnóstwo jest postów na ten temat w dziale technicznym.
Marcin 78 Opublikowano 18 Listopada 2015 Opublikowano 18 Listopada 2015 Moim zdaniem 400-setka jest najlepszym kompromisem pomiędzy miastem a trasą, kupując coś mniejszego po sezonie na pewno zaczniesz szukać innego mocniejszego sprzętu Jeśli chodzi o Majesty ,skuter mało awaryjny, łatwy w prowadzeniu i nie trzeba co chwilę sprawdzać oleju jak we wcześniejszych modelach burgmana.Przejechałem 26tys w dwa sezony, czasami łatwo nie miała, brak awari tylko olej ,filtry dwa komplety opon ,pasek napędowy i łożysko główki ramy .
RONIN Opublikowano 18 Listopada 2015 Opublikowano 18 Listopada 2015 Na pierwszy skuter wybrałbym raczej 250 cm. 400 cm. to już ciężka maszyna jak na pierwsze kroki, ale jeżeli już się upierasz to poszukaj yamahy.
kmodzele Opublikowano 18 Listopada 2015 Opublikowano 18 Listopada 2015 Wkurza mnie gadka w rodzaju "na pierwszy skuter ...". Kurcze, jak człowiek się zastanowi czego potrzebuje, to kupuje od razu w dziesiątkę. A nie wymienia sprzęty co roku. Ja się długo zastanawiałem, kupiłem do podobnych celów X-Maxa "250" i gdyby nie to, że się rozwalił, jeździłbym dalej (2008-2015 - to już 7 lat). Potem kupiłem DT bo był tani i miał ABS. Silnik i osiągi i gabaryty mniej więcej takie same. Nie odczuwam rosnącego z roku na rok parcia na moc :-) Każdy człowiek inny. Jeden wciąż szuka co by tu zmienić, inny podnieca się innymi sprawami, a jeździ wciąż takim samym sprzętem. Mihu, wybierz się na spot, posadż dupsko na różne sprzęty i się przymierz. Zawsze będziesz miał "coś za coś". Cena, wielkość, moc, trwałość, pakowność, szybkość, zwrotność, stan, dostępne akcesoria. Sam najlepiej wiesz czego potrzebujesz. Burek 400 nie na darmo jest ikoną maxiskuterów ... Nie sądzę, by Cię rozczarował.
Julo Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Ja jestem zdania, że kupno skutera poniżej 400cm jest stratą czasu i niekiedy pieniędzy. Sam na pierwszy maxi zakupiłem 250 i po miesiącu wiedziałem, że to nie to. Zrobiła na mnie wrażenie wtedy pojemność, gdzie w głowie miałem MZ 250 i TS 350, które w młodości uważałem za demony prędkości i tkwiłem w przekonaniu, iż ze skuterem będzie podobnie. Jednak różnica w dwu i czterotakcie jest diametralna,a i waga i aerodynamika też robi swoje. Ja ze swojej strony doradzam Ci zakup 400 -500cm, a spełni wszystkie twoje oczekiwania. Co do modelu to nie będę doradzał, uważam, że wszystkie one są na podobnym poziomie więc kupił bym ten, który byłby w najlepszym stanie.
ik26 Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Panowie -to jest kolegi pierwszy motocykl po ukończeniu kursu.
wd40 Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 jesli będziesz jezdzil sam to moze i 250 wystarczy ale jak z plecaczkiem to będzie mało. sam jezdze burkiem 400 z Meridą i czasem brakuje mocy . fakt olej lubi. jak go kupowalem to kolega jechal do do mu bo ja sie balem a domu powolutku sie przyzwyczaiłem i teraz sobie smigam.jak masz zamiar po roku wymieniac na mocniejszy to kup go od razu bo skuterki to nie swierze bulki i od reki nie ida
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 19 Listopada 2015 Użytkownicy+ Opublikowano 19 Listopada 2015 jesli będziesz jezdzil sam to moze i 250 wystarczy ale jak z plecaczkiem to będzie mało. sam jezdze burkiem 400 z Meridą i czasem brakuje mocy . fakt olej lubi. jak go kupowalem to kolega jechal do do mu bo ja sie balem a domu powolutku sie przyzwyczaiłem i teraz sobie smigam.jak masz zamiar po roku wymieniac na mocniejszy to kup go od razu bo skuterki to nie swierze bulki i od reki nie ida Dokładnie jest tak jak pisze wd40 - jazda w 2 osoby - 400 min. Dodam jeszcze że z tym olejem w Burgmanie aż takiej tragedii nie ma pod warunkiem że będziesz miał fabryczny napęd i rolki. Wiele Burgmanów dostępnych na rynku wtórnym ma zmienione rolki na lżejsze, a to przekłada się na większe obroty przy danej prędkości. U mnie tak było. Przy używaniu skutera tylko w mieście jest OK, ale wyjeżdżając za miasto gdzie utrzymujesz stałą prędkość około 100 km/h połykał olej straszliwie. Po wymianie rolek jest OK. Pilnować oleju trzeba, ale tragedii nie ma.
wd40 Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 EndriuBis, powiedz prosze jakie te rolki maja byc bo jestem na etapie wymiany rolek, paska, i wario
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 19 Listopada 2015 Użytkownicy+ Opublikowano 19 Listopada 2015 EndriuBis, powiedz prosze jakie te rolki maja byc bo jestem na etapie wymiany rolek, paska, i wario Ja mam model K3 - a twój to chyba K2. Chodzi o wagę rolek - u mnie ori powinne być 21 g ( a miałem 16 g). Poszukaj w dziale technicznym, bo zaraz dostaniemy warna od administracji za nie trzymanie sie tematu.
pietror Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Bierz 400 Ja zaczynałem od 250(Piaggio Hexagon), ale szybko przesiadłem się na 400(Suzuki Burgman). Teraz już 500(Aprilia Atlantic 500). W moim przypadku przy wypadach gdzieś dalej, po za miasto brakowało mocy i komfortu(oczywiści w Hexie). Natomiast do miasta był idealny. Ale jeśli np. chodzi o pozycje do jazdy, zdecydowanie mi pasuje AA.
Sympatycy KriSSo Opublikowano 19 Listopada 2015 Sympatycy Opublikowano 19 Listopada 2015 Sam nie jestem olbrzymem, 175 / 68 kg W tym układzie nie ma przeciwskazań, by jeździeć Burgmanem 400. Mamy takiego Kolegę w Świnoujściu o podobnym wzroście i jeszcze mniejszej masie , który doskonale sobie radził z ważącym 220 kg Burgmanem, co więcej, obecnie radzi sobie z ważącą 250+ kg Integrą. W Brugmanie 400 (K7) siedzisko znajduje się na wysokości 710 mm, co umożliwi Tobie postawienie w pełni stóp na podłożu, więc będziesz mógł zachować stabilną pozycję podczas np manewrów na parkingu. Jedynie kurs na prawko i egzamin. Niemniej, ani kurs ani egzamin nie zrobił na mnie większego wrażenia, wszystko przeszło bez najmniejszych problemów. Czułem się całkiem pewnie. Nasuwa się pytanie, kiedy robiłeś ten kurs i egzamin? Wg nowych zasad? Jeśli wg nowych, to miałeś do czynienia z motocyklem o pojemności 650 i masie 200 kg. Jeśli nie miałeś żadnych problemów z obsługą takiego motocykla, nie ma przesłanek, abyś miał jakikolwiek z Burgmanem 400. W planie są dojazdy do pracy, często przeciskanie się w korkach. Ale i trasa. Codziennie 23 km w jedną stronę w tym około 8 km na dwupasmówce poza miastem. W tym układzie Burgman 400 bardzo dobrze się sprawdzi. Osobiście jeździłem Burgmanem wielokrotnie w korkach i nie miałem żadnych problemów z filtrowaniem. Bardzo wdzięczna i zwinna maszynka. Do jazdy po stricte centrum można byłoby wziać coś innego. Ale masz przejazdy również poza miastem. Ponadto, gdyby kiedyś przyszła Ci na myśl podróż na wycieczkę, masz mnóstwo miejsca, by się spakować, a nawet zabrać przyjaciółkę/żonę itd. Znakomity w mieście PCX do tego się średnio nadaje. Z Waszego doświadczenia, co byście proponowali? mniejsze na początek? Czy iść za głosem serca ?Powinienem dodać że w zasadzie dysponuję budżetem max 8000zł. Wg mnie, idź za głosem serca. Jeśli kupisz sprzęt, który nie do końca Ci się podoba, bo było rozsądnie, to ..... będziesz szukał za chwilę następny. Jeśli ten skuter Ci się podoba, kup. W dodatku mieści się w ustalonym budżecie, jest wygodny, pakowny, tani w eksploatacji i naprawie.
Arcadio Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Czy oby to 400 to nie za dużo. Czy może lepiej zacząć od mniejszego i po sezonie upolować coś większego? ... nawet sie nie zastanawiaj, minimum 400 poj. a zdecydowanie polecam 650
Monty Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Bierz 400. Mniejsza pojemność szybko zacznie cię denerwować Ja sam niedługo planuję przesiadkę z Burgmana 400 K7 na coś większego, bo wkręciłem się w turystykę.
Krzychu13 Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Jeżeli jesteś rozsądny to kup 400, jeżeli nie to coś wolniejszego w celu "dojścia do wprawy". Ja przez sezon miałem poj. 150 (na 2 pasmowej 100km/h strasznie wnerwia) , a po kupnie 400-setki i tak był lekki ślizg czego oczywiście nikomu nie życzę. Ale teraz dynamika i prędkośc jest OK. Powodzenia w wyborze.
Jastrząb10 Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Też wtrącę swoje trzy grosze. Z racji tego że jestem posiadaczem burka 250 powiem tylko tyle że przyspieszenie jak i osiągi są podobne jak w 400 ale za to spalanie jest conajmniej o litr mniejsze a to jest tylko skuter więc sądzę że to dużo i jezdżąc w koło komina a nie na wycieczki krajoznawcze to 250 w zupełnosci wystarczy a jak ktoś sądzi że predkość powyżej setki na liczniku ma znaczenie to niech ścigacza sobie kupi bo burek jest do jazdy rekraacyjnej a nie na wyscigi.
Użytkownicy+ EndriuBis Opublikowano 19 Listopada 2015 Użytkownicy+ Opublikowano 19 Listopada 2015 Też wtrącę swoje trzy grosze. Z racji tego że jestem posiadaczem burka 250 powiem tylko tyle że przyspieszenie jak i osiągi są podobne jak w 400 ale za to spalanie jest conajmniej o litr mniejsze a to jest tylko skuter więc sądzę że to dużo i jezdżąc w koło komina a nie na wycieczki krajoznawcze to 250 w zupełnosci wystarczy a jak ktoś sądzi że predkość powyżej setki na liczniku ma znaczenie to niech ścigacza sobie kupi bo burek jest do jazdy rekraacyjnej a nie na wyscigi. Akurat Burgman 250 to raczej zły przykład miedzy innymi z powodu awaryjności silnika. Burgman 400 po 2003 r produkcji na wtrysku paliwa pali w trasie przy spokojnej jeździe 3,8 l - nie wierzę że 250 spali po niżej 3 l.
Gość maxell Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Na spalanie to nawet nie ma co patrzeć, różnica między 250 a 400 jest tak minimalna, że nawet powiedział bym, że jej nie ma. A jak ktoś robi 5000 w sezonie to nawet nie ma no co patrzeć. A ktoś kto rozważa kupowanie sprzętu i wybór na zasadzie - biorę tego bo ten pali 0,5l/100km mniej to może niech pomyśli o rowerze Jazda na 200 ma sprawiać przyjemność, a jak już zaczynamy liczyć każdą złotówkę przy tankowaniu to przyjemność zanika
szakal Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Kolega maxell ma racje różnica w spalaniu żadna jeżdziłem 250 i to nie to teraz 400 dzień do nocy wybierz raz na długi czas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się