Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Jak kupować skuter


Gość KrzaK

Rekomendowane odpowiedzi

Hehe, osobiscie marki wszystkie... A czy gniot czy nie gniot to chyba masz oczy :) ? Pisze to pod wplywem innego tematu forumowego gdzie po raz "enty" wyplywa ten sam skuter z zapytaniem czy sie oplaca :) .

Ogolnie wiadomo skuter to jak motocykl czy nawet samochod, wiec dlaczego nie zwracac uwagi na szczegoly godne pojazdu mechanicznego. I przede wszystkim nie szukac "okazji", bo okazja zawzwyczaj bywa kupa -> zwlaszcza na alledrogo :) .

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Może zacznę od tego, że prawdziwe okazje cenowe praktycznie w ogóle się nie zdarzaj?.

Je?li kupujemy pojazd w mniej więcej normatywnym przedziale cenowym, bezpo?rednio od wła?ciciela a stan nie wzbudza naszych podejrzeń to powinni?my się uważać za szczę?ciarzy i że to wła?nie ten skuter był okazj?.

To co od jakiego? czasu zalewa nasz rynek skuterowy powoli zaczyna mnie przerażać. Ok. 90% ofert na allegro to skutery- ?miecie z Włoch, Francji czy Anglii. Praktycznie każdy skuter z importu sprowadzano dlatego, że miał jakie? braki, popękane plastiki lub był zajeżdżony, zaniedbany a dzięki temu można go było nabyć za "okazyjn?" cenę.

Typowy handlarz kieruje się tylko i wył?cznie cen? zakupu. Im jest atrakcyjniejsza tam tym ma większy zysk tutaj jak znajdzie jelenia. To w jakim stanie jest pojazd nie ma żadnego znaczenia lub ma znaczenie bardzo małe. Ważne, żeby jako? wygl?dał.

Rozmawiali?my już o tym wiele razy. Niestety problemem jest typowy polski, potencjalny klient, który patrzy wła?nie na cenę.

Zwróćcie uwagę, że praktycznie każde zapytanie na naszym forum w działach "allegro, ebay" i "allegro kupa" dotyczy skuterów, które maj? niskie ceny. Je?li tylko pojawia się An 650 za 13 tpln. czy An 400 K3 za 11- 12 tpln to odrazu jest to wychwycone. Skutery w normalnych dla ich roczników cenach nie s? żadn? atrakcj? dla potencjalnych nabywców :)

Tutaj jest wła?nie odpowiedĽ dlaczego "importerzy" ci?gn? do PL tani złom a nie idealne egzemplarze kupowane od ich wła?cicieli za ceny odpowiadaj?ce ich faktycznym stanom.

Teraz jak kupować skuter... W zeszłym roku kreciłem z TVN turbo program w którym opisywałem podstawowe kryteria którymi należy się kierować oraz na co zwracać uwagę podczas kupna skutera/ jedno?ladu.

Genaralnie jest to temat rzeka. Zacznijmy od tego, żeby kupować w pewnym Ľrodle. Zakup od po?rednika, komisu, handlarza maj?cego na placu 10 innych skuterów wi?że się z podwyższonym ryzykiem zakupu gniota ale też nie musi oznaczać definitywnie, że pojazd tam stoj?cy będzie zakupem złym.

Najbezpieczniej wypadałoby rozebrać wszystkie plastiki i sprawdzić stan ramy, mocowania główki ramy, oraz półki przedniego widelca.

Podczas jazdy próbnej należy nasłuchiwać wszelkich dziwnych odgłosów.

Należy też sprawdzić czy pojazd rozpędza się do swoich katalogowych prędko?ci maksymalnych.

Powinno się też zwracać uwagę na elementy zewnętrzne takie jak manetki, kontrolery kanapa, czarne plastiki. Ich zmatownienie i odbarwienie sugeruje, że pojazd był parkowany pod chmurk?. Poza tym w każdym modelu zużywaj? się one w różnym stopniu i ich stan może nam powiedzieć o przebiegu dużo więcej niż stan licznika.

Warto zwrócić uwagę na opony i ich rok produkcji. Czasem można z tego wyczytać prawdziwy przebieg.

Należy też pamiętać, że popękane plastiki wi?ż? się ze sporym wydatkiem je?li będziemy chcieli przywrócić skuterowi jego pierwotny wygl?d. Nie ma się co oszukiwać--- je?li byłoby to takie proste i tanie to handlarz naprawiłby to sam poprawiaj?c wygl?d wizualny a tym samym ukrywaj?c powypadkow? przeszło?ć skutera.

Bardzo ważn? rzecz? podczas jazdy próbnej jest test, za przeproszeniem- "walenia się" :) . Chodzi o to, że podczas jazdy puszczamy kierownicę i sprawdzamy czy pojazd nie wali się na lewo lub prawo i czy zachowuje swój tor jazdy. Kierowca w czasie testu powinien balansować ciałem i próbować zachować neutraln? równowagę. Testy takie nie zalecam robić osobom, które maj? małe do?wiadczenie z jedno?ladami!

Do?ć ważn? rzecza jest ilo?ć wła?cicieli. Im więcej tym większe prawdopodobieństwo, że pojazd może mieć różne defekty choć oczywi?cie nie ma w tym przypadku żelaznej reguły. Niestety tutaj jest problem z pojazdami z Francji czy Włoch gdzie w dokumentach nie wpisuje się ilo?ci poprzednich wła?cicieli.

Wypada wspomnieć też o tym, że zdecydowana większo?ć skuterów jeżdż?cych we Włoszech czy Francji to pojazdy czysto użytkowe, które maj? za zadanie przewieĽć kieruj?cego z pkt. A do pkt. B. Dokładnie odwrotnie jest w Niemczech czy Szwajcarii. Tam maxi skutery s? nadal w większo?ci pojazdami hobbystycznymi. Chyba logiczne jest to, że te drugie będ? dużo lepsz? ofert? na rynku wtórnym dla potencjalnego nabywcy ale też należy się liczyć w tym wypadku z wyżsża cen? zakupu.

Jeszcze co?... jest to w naszym kraju bardzo trudne ale najlepiej szukać na rynku wtórnym skuterów bezwypadkowych. Nie mam tu na my?li pękniętego plastiku czy rys, które zostały polakierowane celem poprawy estetyki. Takie pojazdy można nazwać nadal bezwypadkowymi. Osobi?cie nigdy nie kupiłbym skutera, który by miał krzywe lagi, odbudowywany np. tył lub prostowan? ramę. W moim odczuciu takie pojazdy nie powinny się nigdy znaleĽć na drogach!

My?lę, że napisałem może o 30% rzeczy na które powinno się zwracać uwagę podczas zakupu.

Polecam jeszcze dwie rzeczy. Dokładnie przejrzeć nasze forum i w?tki archwialne a podczas zakupu nie sugerować się tylko nisk? cen? maj?c na uwadze fakt, że nikt nie sprzedaje za darmo nic dobrego. Warto też zabrać ze sob? osobę postronn? i najlepiej znaj?c? się na tematyce jedno?ladowej.

No i na koniec życzę dużo cierpliwo?ci i udanych zakupów :)

Odnośnik do komentarza

Najlepiej nowy z salonu :) , 100% pewno?ć , większa rado?ć , mniej gotówki w portfelu a co za tym idzie mniej stresów na co wydać oszczędno?ci :) .

Każdy sprzęt z ogłoszenia(no prawie każdy) ma jaki? ukryty feler !wchair a okazji w ogłoszeniu nie znajdziesz chyba że tu na forum .... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Powyzej dostałe? info jak unikn?ć używanego gniota, a może się mylę ale wydaje mi się, że chodzi Ci o to na co zwracać uwagę pod względem użytkowym jak się kupuje również z salonu.

Gdy wybierałem marke i model kierowałem sie:

- wielko?ci? , bo za wielki nie jestem, więc muszę siedz?c mieć dobre podparcie pod nogami

- tym jak osłonięty jest kierowca, bo nie lubie jak na mnie leci błoto spod kół (nie tylko własnych).

- tym czy kanapa jest wygodna, w końcu spędzisz na niej trochę czasu.

- wielko?ci? kół, im większe tym wygodniej

- dostępno?ci?, czę?ci zamiennych i akcesoriów - tu mi sie nie do końca udało :rolleyes:

- bagażnikiem, żeby było gdzie graty upchn?ć

- wielko?ci? silnika, bo lubię jak dynamicznie przyspiesza

- no i wygl?dem, jak pozostałe punkty pasuj? i jeszcze jest bajer to już mamy chyba komplet :D

Z całej tej mieszanki, w różnych proporcjach wybrałem to co mi najbardziej odpowiadało i Tobie pozostaje to samo - stworzyć własn? mieszankę zad i walet i dokonać zakupu :D

Powodzenia w wyborze,

Z pozdrowieniami,

APTO !wchair

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...