Jerry_R Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Dzis mialem ulubiona sytuacje: - dwa pasy w jednym kierunku - jade miedzypasem i ustawiam sie z przodu na prawym pasie - kierownik z lewej chce sie scigac, rusza ostro - ja wyluzowany ruszam spokojnie - on za chwile staje w korku, ja spokojnie jade dalej i... po kilku sekundach gosc juz nawet nie widzi mojego kasku.
Wombat Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Wombat ja tylko chciałem zauważyć, że ruszenie z 3/4 obrotów nie przekłada się na 3/4 tempa przyśpieszania. Wynika to właśnie z zestrojenia napędu. Jak wsadzisz rolki zamiast 15 gram 5 gram (abstrakcja ale chodzi o teorię) to mimo maksymalnych obrotów (a więc i maksymalnej mocy) skuter będzie przyśpieszał w tempie spacerowym. Dla odmiany jak byś wsadził 25 gram to pewnie do momentu osiągnięcia max przełożenia miałbyś jakieś 3k rpm, a potem przyśpieszałby poprzez dalsze zwiększanie obrotów jak w zwykłej przekładn no na pewno 3/4 obrotów nie przekłada się na 3/4 osiągów. Tak samo jak posiadanie "zapasu" w manetce gazu nie oznacza że jeszcze przyśpieszy. Reszta to kwestia zestrojenia. Rolki za lekkie nie ścisną sprężyny na korektorze więc i wariator sie nie otworzy i przełożenia nie bedzie a za ciężki spowodują że silnik sie może niemieć siły wkręcić ponad 4000 obr. Ale takie drastyczne odejście od parametrów seryjnych dotyczy tylko dużych modyfikacji. Większość normalnie lawiruje w okolicy +/- 1,5g w stosunku do serii (jeżeli nie zmieniali reszty rzeczy) głównie jednak zmniejszając wagę rolek - dzięki czemu podnoszą używany zakres obrotów generując trochę większą moc. To jest najprostsza i najtańsza droga (ale też najmniej efektywna). Druga opcja to minimalizowanie strat w przekładni CVT - bo tam jest lekko licząc 20% momentu obrotowego. Tylko to juz wymaga kevlarowych/aramidowych pasków a te z kolei wymagają wariatorów i korektorów pokrywanych ceramiką. A potem się okazuje że o ile sprzęgło w serii było niezniszczalne i wytrzymywało 30.000km to po takim zabiegu poddaje się po 4 tys... itd zabawa zaczyna nie mieć końca.
pawelecm Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2015 A ja znalazłem coś ciekawego, w miarę wiarygodny film z osiągami downtowna 300i rocznik 2010, podany jest przebieg, masa kierowcy, miejsce pomiaru: Czas 0-100m w zasadzie pokrywa się z tabelką przywołaną wcześniej, prędkość maksymalna też. Przyspieszenie 0-100 w czasie 14,3s trochę szokuje, ale do 60 km/h jest bardzo dobre: 4,4sekundy. Przyznacie, że rozrzut między tym testem a filmikami, na których downtown przyspiesza do setki w 7,5 sekundy jest kolosalny. Jak oni te filmiki nakręcili?
kitenation Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 A co dają te kewlarowe paski, oprócz tego że jak już było nieraz na forum po paru tys. KM pękają?
Wombat Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 w seryjnym napędzie nic nie dają. Prędzej zaszkodzą. Teoretycznie są w stanie przenosić większe siły i są mniej podatne na zmianę właściwości nawet w wysokich temperatura - część raczej nastawiona na wyczyn. Oprócz tego są twardsze więc szybszemu zużyciu będą ulegały powierzchnie wariatora, przeciwtalerza i talerzy korektora - o ile nie są na ten materiał przygotowane. To pękanie to może być wina właśnie wcale nie paska tylko nieprzygotowanych do współpracy z nim powierzchni. Ja mam teraz pasek niby nie kevlarowy tylko wzmacniany/mocniejszy ale jak sie okazało po przeczytaniu treści na opakowaniu jest on mocniejszy bo wzmacniany włóknami aramidowymi (co w sumie jest to samo co kevlar). Innych niestety nie było a mój miał 5 lat więc zmieniłem. Warsztat się zarzeka że to jednak nie kevlar tylko "wzmacniany". Sam jestem ciekaw co się stanie za 1000-2000km.
kitenation Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Moim zdaniem akurat pasek najlepszy jaki można kupić to oryginał. Cena ta sama, a wiesz że ktoś to sprawdzał że gra z resztą napędu.
Jerry_R Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Przyznacie, że rozrzut między tym testem a filmikami, na których downtown przyspiesza do setki w 7,5 sekundy jest kolosalny. Jak oni te filmiki nakręcili? Wiekszosc ludzi zatrzymuje czas - kiedy licznik pokaze predk. 100kmh. Czyli w praktyce ich wynik jest pewnie blizszy 0-90kmh. A filmiki z duzo krotszymi czasami, to juz pewnie po modyfikacjach typu rolki, paski, i in.
Bart1 Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 Miałem okazje porównać mojego Downtowna (puleye14 ) z People na którym swego czasu jeździł Mariusz (Burgi). Lałem Pipulka od staru do V-Max. Mariusz też ujerzdzał K-xct 300i i z tym to nawet Pulleye mi nie pomogły lał mnie ze startu jak chciał Moim zdaniem K-xct będzie najszybsze ze wszystkich.
Paczka Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Witam, poniewaz temat jest dla mnie interesujacy wydaje sie, ze taka lista bedzie prawdziwa jesli wezmiemy pod uwage przyspieszenie 1. k-xct 400 2. k-xct 300 4. people 300 + rolki 5 dt 300 + rolki 6. people 300 stock 7. dt 300 stock czy mierzyl ktos moze roznice w people 300 przed i po zalozeniu rolek jak wyglada pierwsze 100m, 0-100km/h i vmax? dobrze reaguje ten skuter na rolki? pozdrawiam
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 14 Października 2015 Administrator Opublikowano 14 Października 2015 1. k-xct 400 Raczej XC 400... a to już inny motor niż 299 ccm.
Nurider Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Witam, poniewaz temat jest dla mnie interesujacy wydaje sie, ze taka lista bedzie prawdziwa jesli wezmiemy pod uwage przyspieszenie 1. k-xct 400 2. k-xct 300 4. people 300 + rolki 5 dt 300 + rolki 6. people 300 stock 7. dt 300 stock czy mierzyl ktos moze roznice w people 300 przed i po zalozeniu rolek jak wyglada pierwsze 100m, 0-100km/h i vmax? dobrze reaguje ten skuter na rolki? pozdrawiam To nieprawidłowa kolejność. Mam XC 400i na seryjnych rolkach i na pewno ma slabszy start od GT 300i z Pulleyami . Miałem GT 300i i założyłem mu Pulleye w wadze oryginału tzn takie kupiłem ale po zważeniu okazało sie, że są lżejsze od serii o ok pół grama . Wrażenia? Do setki szybszy o ok. sekundę do półtorej, v-max zbliżony ( licznikowe 155 kmh). Minusy - obroty przy najlżejszym odkręceniu lecą pod czerwone pole no i wyje przy tym okrutnie ? a spalanie wyższe o 0.5-0.7l. Jak ktoś lata tylko po mieście, lubi dynamiczne starty i ma gdzieś spalanie to polecam, w trasie taka konfiguracja była męcząca. Za kilka dni XC dostanie Pulleye to napiszę co się zmieniło w charakterystyce Xcitinga. Na razie na pewno słabiej przyspiesza od GT na jakichkolwiek Pulleyach.
pawelecm Opublikowano 14 Października 2015 Autor Opublikowano 14 Października 2015 Po założeniu rolek pisałeś, że miałeś "przytykania" przy 60 i 80 km/h. Jak to się skończyło, ułożyło się wszystko, czy zostało? U mnie na pełnej serii jest małą dziura w przyspieszeniu przy 50 km/h, ale nie ze startu zatrzymanego(wtedy równo przyspiesza), tylko przy odkręcaniu z różnych prędkości: jadę 20-30 km/h i odkręcam jest petarda, jadę 40-50km/h i odkręcam - przyspiesza, ale właściwy cug łapie przy 60 km/h, jadę 60+ i odkręcam - przyspiesza pełną parą. Wyższe obroty mi nie będą przeszkadzać, ale chciałbym polepszyć dynamikę i pozbyć się tej małej dziury. Napisz jak to było po ułożeniu rolek. P.S. Ostatnio na skrzyżowaniu jechałem jakieś 20-30 km/h skręcałem w lewo, z przeciwka szybko zbliżał się samochód, chciałem szybko uciec i odwinąłem do końca będąc w lekkim pochyleniu(rozpoczynałem skręt). Efekt był taki, że poczułem uślizg tylnego koła , a po ułamku sekundy wróciła przyczepność co zaskutkowało lekkim uniesieniem przedniego koła. Działo się to tak szybko, że nie miałem czasu na korektę gazem. Musiało to fajnie z boku wyglądać, nie dość, że poszedłem ślizgiem, to jeszcze na 1 kole Niby tylko 29 kuni, ale uważać trzeba...
Paczka Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Dziekuje za sprosotwanie, teraz jest juz jasne ciekaw jeszcze jestem GT300 w polaczeniu np z variatorem j.costa czy rowniez bedzie zachowywal sie tak 0-1 jak na rolkach Pulleya pozdrawiam
VRx Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Tylko co znaczy ..... + rolki? Rolki można założyć 1,2 czy 5g lżejsze DT300i ABS 2012r + Pulley 15g + kierowca ~110kg vs. auto robiące 9s 0-100km/h, start ustawiony (nie że komuś się wydawało że ten drugi chciał się ścigać) Podjęte 3 próby z uwagi na spóźniony start samochodu, potem spóźniony start DT, ostatni na max obydwa pojazdy i start powiedzmy w punkt. 0-90 km/h DT wisiał równo, przy 120 na zegarze w aucie DT w tylnym lusterku, ale nie był daleko, długość może półtorej (skutera). Wskazywałoby to na okolice 10s w DT z Pulleyami 15g, z 14 czy 13g może być i te 7,5. Do tego waga kierownika ma znaczenie, wzrost itp. Wsadzająć kierowcę 70kg tj. mniej o 40 (tj. o jakieś 12% wagi całości), Pulley 14g i 7,5s osiągalne, jeśli nie będzie dużego wiatru od czoła. Do tego trzeba uwzględnić, że sprint spod świateł w skuterze z reguły zaczyna się na pomarańczowym świetle, kierowca puszki czeka praktycznie zawsze na zielone, kiedy to skuter pokonuje już pierwsze metry, zanim kierowca podejmie sygnał z mózgu aby puścić sprzęgło, często skuter jest już za skrzyżowaniem. Ja szacuję, że z taką trzysetką (czy to będzie People, DT czy k-xct), auto >=200KM może podejmować walkę spod świateł. Wszystko poniżej to będzie wymęczenie z auta siódmych potów żeby dotrzymać kroku. Wiadomo, to są skutery miejskie/okołomiejskie i powyżej 100 auto już sobie z nimi radzi, tylko tak jak Jerry napisał, korek przed następnymi światłami deklasuje puszkę.
Paczka Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Tylko co znaczy ..... + rolki? Chodziło o rolki wagowo zblizone do oryginalnych ale Pulleye swietne wyniki tego DT biorac pod uwage dosc ciezkiego kierownika dzieki za odpowiedz pozdrawiam
kitenation Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Rolki wagowo zbliżone do normalnych (załóżmy o takiej samej masie) NIE poprawią przyśpieszenia, albo będzie to w granicach błędu pomiarowego.
Raven Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Rolki wagowo zbliżone do normalnych (załóżmy o takiej samej masie) NIE poprawią przyśpieszenia, albo będzie to w granicach błędu pomiarowego. Oj, akurat w DT jest widoczna różnica. Swojego czasu testowaliśmy to z kolegą z forum na dwóch DT z oryginalnymi 15,3g i 15g dr. Pulley'a. W przypadku Dr.Pulleya start był widocznie lepszy bo wyeliminowana została początkowa "dziura" i DT z tymi rolkami zdecydowanie dynamiczniej startował
Corleone Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 W przypadku Dr.Pulleya start był widocznie lepszy bo wyeliminowana została początkowa "dziura" i DT z tymi rolkami zdecydowanie dynamiczniej startował Potwierdzam, że z Pulleyami o wadze oryginałów start jest lepszy, bo skuter startuje liniowo do odkręcenia manetki bez zawahania na początku.
Wombat Opublikowano 21 Grudnia 2015 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Rolki wagowo zbliżone do normalnych (załóżmy o takiej samej masie) NIE poprawią przyśpieszenia, albo będzie to w granicach błędu pomiarowego. Nie. Bo mają inny kształt. Normalne że zamieniając rolki na rolki nie zmienisz nic (ta sama waga i średnica wiec co ma się zmieniać?) ale odważniki dr.pulley nie mają kształtu rolek i zupełnie inaczej otwierają wariator - wiec to działa tak jak wymiana rolek i wariatora jednocześnie. Można znacząco zmienić charakterystykę napędu. Ale to JAK się zmieni to już zależy od wagi tych rolek i charakterystyki oryginalnego wario. Działają te same zasady co przy regulacji normalnego napędu z klasycznymi rolkowatymi odważnikami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się