Mikołaj Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Na razie tylko motocykle (i skutery?) BMW, ale mysle, ze inni producenci tez powinni przejac bo pomysl dobry
barto Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Widziałem wczoraj w Kielcach jakiegoś cruisera, któremu lampa stopu migała, żeby lepiej zwrócić uwagę.
Sympatycy Worlan Opublikowano 22 Lipca 2015 Sympatycy Opublikowano 22 Lipca 2015 Taki dynamiczny stop mam od dawna w moim kufrze. A na poważnie to bardzo mi się podoba ten pomysł. Uruchomienie świateł awaryjnych po zakończeniu hamowania jeżeli nadal trzymamy klamkę też zasługuje na pochwałę.
dr.big Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Tylko czy przy zatrzymaniu się np. na światłach będą się czasami włączały awaryjne? Słabo widzę homologację i dopuszczenie w takiej konfiguracji...
Sympatycy Worlan Opublikowano 22 Lipca 2015 Sympatycy Opublikowano 22 Lipca 2015 Wydaje mi się, że na światłach to hamujemy, zatrzymujemy się i puszczamy klamki. Jeżeli przytrzymamy dłużej na hamulcu np jesteśmy na wzniesieniu to wtedy kiszka. Awaryjne mogą wprowadzać w błąd znajdujących się za nami. Ale jeżeli hamujemy awaryjnie to jadący za nami zostaną szybko ostrzeżeni. Inna sprawa to homologacja, wiadomym jest jak stoi w naszych przepisach odnośnie światła stopu, długo będziemy czekać na ewentualne zmiany, tak chyba było z trzecim światłem stopu kilka lat wstecz. Faktem jest, że na załączonym filmiku pulsujące światło stopu jest lepiej widoczne.
stator Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 A czy przypadkiem system nie aktywuje się przy "awaryjnym" hamowaniu? Po wyżej iluś g?
szczolkin Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 m.o.t. w uk, czyli Przeglad techniczny o ile nie mial nic przeciwko ledowym swiatlom stop ( pulsator swiatla stop, model ktory mam jest przeznaczony tylko do swiatel led) to mrugajace swiatla stop nie byly do zaakceptowania przez przeglad ( niecaly rok temu) pulsator w burku siedzi nadal tylko dolaczyl do niego przelacznik na "standardowy" stop. Czy to moze stwarzac zagrozenie na drodze? Nie sadze i czekam jak sprawy prawne beda wygladaly w przyszlosci.
marek_m Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Ulubiony gadżet w USA - tzw. BackOFF light. Stosowany tam od lat. Sądzę, że BMW zrobiło "rozeznanie prawne" przed uruchomieniem produkcji, więc z homologacją problemów raczej nie będzie.
Sympatycy Cormoran Opublikowano 22 Lipca 2015 Sympatycy Opublikowano 22 Lipca 2015 Jeśli chodzi o stop migający to Krzytro ma takie rozwiązanie u siebie w moto. Rozmawialiśmy o tym ostatnio że bardzo poprawia bezpieczeństwo i że podobno można kupić żarówki z takim układem który tak właśnie działa. Ale gdzie kupić i to dostać ....... nie mam pojęcia
Mikołaj Opublikowano 22 Lipca 2015 Autor Opublikowano 22 Lipca 2015 A czy przypadkiem system nie aktywuje się przy "awaryjnym" hamowaniu? Po wyżej iluś g? Tez mysle ze ten system nie aktywuje sie przy kazdym zwalnianiu hamulcem. Tak mysle ze to zalezne jest od stopnia "zaangazowania" ABSu przy hamowaniu. Chyba.
piotrek15 Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Takie coś nie występuje tylko w bmw fabrycznie , mam vectre 2008 i podczas nagłego hamowania gdy zaczynają uślizgiwać się koła czyli zaczyna działać abc esp i itp światła stop zaczynają pulsować i pulsują jeszcze przez jakieś 3-4 sek po zatrzymaniu. W innych markach mercedes, vw oprócz pulsowania mrygają awaryne.
Robi3m Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Patent znany w autach od ponad 10 lat, stosowany w flagowych pojazdach wielu marek, więc nie myślę żeby był problem z homologacją na moto.
dr.big Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 (...)Ale gdzie kupić i to dostać ....... nie mam pojęcia Np. takie coś... 6 różnych sekwencji do ustawienia -> http://motogadget.co...tsteuerung.html
marek_m Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Pulsacyjny stop to super sprawa .... Do czasu, aż będą pulsować każdemu
Sysgone Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Jeśli będą pulsować przy awaryjnym hamowaniu, to niech pulsują każdemu, na zdrowie. Gorzej, jak będą pulsować przy byle przyhamowaniu, wtedy porażka na całej linii.
Sympatycy Baltona Opublikowano 22 Lipca 2015 Sympatycy Opublikowano 22 Lipca 2015 Fajny patent ze stopem, jeśli chodzi o awaryjne to ja mam taki odruch, że sam ręcznie uruchamiam awaryjne przy ostrym hamowaniu w aucie i w skucie.
Marcin 78 Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Pulsacyjne światło stopu w kufrze mam od zeszłego sezonu po naciśnięciu klamki pulsuje cztery razy za piątym oświeca się na stałe i tak za każdym naciśnięciem .Pomysł z światłem podsunął kiedyś Patryk na spotkaniu ,elektronik bez problemu zrobił moduł wystarczyło tylko podłączyć w instalację kufra.Teraz na pewno światło stopu jest szybciej i bardziej zauważalne podczas hamowania, choć niektórzy zwracają mi uwagę że coś się psuje bo miga
Jerry_R Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Znany i uzywany przez wielu patent, chociazby: HealTech Brake Light Pro Demo (ja bym wybral program 11) Sklep Pamietajcie, ze w przypadku motocykli, czesto zwykle zwalnianie odbywa sie silnikiem, a siegniecie po klamke to czesto mocniejsze hamowanie (choc oczywiscie nie zawsze awaryjne).
Klubowicze Patryk Opublikowano 25 Lipca 2015 Klubowicze Opublikowano 25 Lipca 2015 Pulsacyjne światło stopu w kufrze mam od zeszłego sezonu po naciśnięciu klamki pulsuje cztery razy za piątym oświeca się na stałe i tak za każdym naciśnięciem .Pomysł z światłem podsunął kiedyś Patryk na spotkaniu ,elektronik bez problemu zrobił moduł wystarczyło tylko podłączyć w instalację kufra.Teraz na pewno światło stopu jest szybciej i bardziej zauważalne podczas hamowania, choć niektórzy zwracają mi uwagę że coś się psuje bo miga Choć pomysł powstał, Marcin go zrealizował, ale ja u siebie (w kufrze) jeszcze nie zainstalowałem. Obiecuję Marcin, że jeszcze w tym sezonie będą mrugały moje stopy. Pomysł z zastosowaniem "tego" jako automatycznego wyłącznika kierunkowskazów bardzo mi się podoba - Marcin do dzieła !!! Zbyt często zdarza mi się jechać 2oo z włączonym kierunkowskazem - przyzwyczajenie do czterech mrugnięć kierunków w samochodzie i automatyczne wyłączenie włączonych na stałe :-)
Marcin 78 Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 Choć pomysł powstał, Marcin go zrealizował, ale ja u siebie (w kufrze) jeszcze nie zainstalowałem. Obiecuję Marcin, że jeszcze w tym sezonie będą mrugały moje stopy....Marcin do dzieła !!! Patryk nie obiecuj .Jak zobaczę jak Ci stopy mrugają to pomyślę nad tymi kierunkowskazami - Obiecuję
dr.big Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 Tak, dostępne z ABS Pro działającym też w czasie jazdy w pochyłach w modelach od 2016... Edit: Dostępne będzie jedynie w 6 modelach: R1200GS, R1200GS Adventure, S1000XR i trzech odmianach K1600: GT, GTL i GTL Exclusive...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się