Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Który z maxi najlepszy na kiepskie drogi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Który z obecnych na rynku maxi skuterów tak od 250ccm wzwyż najlepiej się nadaje na drogi o kiepskiej nawierzchni, stary popękany asfalt itp, trochę szutru? Chodzi o to żeby zawieszenie ładnie wybierało wszystko a tyłek nie latał po siodle.

Opublikowano

A tak naprawdę, to żaden.

Opublikowano

Duże koła :)

nie do końca na moim agility city mam 16 i nic to nie daje, zawiecha sztywna i tylko tyłek skacze i trzeba mocno kierownicy się trzymać

Opublikowano

Kolega Bobas ma Spidermax GT 500 i mówił ,że daję radę . Ja mam XCITINGA i daje nieżle popalić po dziurach i nierównym asfalcie.

Opublikowano

A tak naprawdę, to żaden.

Masz rację, ale pytanie było o maxi :)

nie do końca na moim agility city mam 16 i nic to nie daje, zawiecha sztywna i tylko tyłek skacze i trzeba mocno kierownicy się trzymać

Zawieszenie można poprawić (choć pewnie w niektórych modelach szkoda forsy), ale 16'tek czy 17'tek w miejsce 13'tek nie włożysz :(

Opublikowano

Najlepszy będzie T-max lekko zmodyfikowany ;)

  • Administrator
Opublikowano

Patrząc na to co potrzebujesz z pewnością nie doradzałbym People GT 300i... i duże koła w tym przypadku nie mają żadnego znaczenia. Model ten ma dość "twardą: charakterystykę, podobnie jak i Agility 125, który potrafi trzepnąć po kręplu na studziece.

Majesty 250, Piaggio X9, Burgman 400 itp.. te modele pomimo mniejszej średnicy kół są miękko zestrojone zawieszeniowo.

O takich modelach jak T-max, SW-T czy AN650 nie wspominam, bo jak się domyślam chodzi o coś mniejszego.

  • Klubowicze
Opublikowano

O takich modelach jak T-max, SW-T czy AN650 nie wspominam, bo jak się domyślam chodzi o coś mniejszego.

Już miałem pisać o SW-T ale nie wiem czy warto jak przeczytałem wpis Mariusza.

Nota bene ja swoją Hondą i po szutrach i po leśnych kamienistych drogach i kiepskich asfaltach ( Autostrada Sudecka , Trasa Transalpina i inne w Rumunii ) dawałem radę tylko trzeba zdecydowanie ograniczyć prędkość. Ale zawias daje rady. ( chociaż koła nie za duże )

Opublikowano

Je też jeździłem na maxi poza utwardzonymi drogami, ale nie oznacza to niestety, że nadają się one do regularnego śmigania po dołkach.

Honda Elite 250:

bikepics-2074302-full.jpg

Honda Phanteon 150:

bikepics-2543823-full.jpg

  • Klubowicze
Opublikowano

najlepiej się nadaje na drogi o kiepskiej nawierzchni, stary popękany asfalt itp, trochę szutru?

No ale pytanie jest raczej nie o typowy Off Road a o kiepskie drogi i ewentualnie trochę szutru.

A tu zawias SW-T czy SW daje radę ( przy rozsądnych predkościach )

Opublikowano

Jasne. W/w dałem, żeby uzmysłowić, że przeturlać się da wszędzie, ale niestety są to pojazdy stworzone wybitnie na dobrej jakości nawierzchnie.

Opublikowano

...punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, jeżeli mogę podsumować ten temat ;)

Opublikowano

Ja z doświadczenia mogę powiedzieć, że największy wpływ na wybieranie dziur ma właśnie zawieszenie. Miałem poprzednio Scarabeo 500 na 16tce z przodu i było sztywne jak cholera, w GP 800 prawie nie czuć nierówności asfaltu, które w Aprilli powodowały wypadanie plomb z zębów ;-).

Opublikowano

... to może jeszcze 3 punkty podparcia?

Ja daję radę po kiepskiej ale w miarę równej nawierzchni (dziury nie głębsze niż ~5cm) - mam taki kawałek ~1.5km niedaleko domu po drodze do W-Wy - zawsze po zimie asfalt pełen ubytków. Samochodem ~40km/h, skuterem szybciej, tylko opon trochę szkoda. Po szutrze też dziś latałem i bez problemów (ale szuter równiejszy był).

Opublikowano

Kiedys tez myslalem, ze kola 16" zalatwiaja sprawe, ale np. Honda SH 125\150 to killer dla mojego kregoslupa (pisze o warszawskich drogach z dziurami).

Z kolei Yamaha Xenter 125\150 duzo lepiej prowadzi sie na nierownosciach, nie boli tak kregoslup - on ma zawieszenie motocyklowe jak T-MAX.

Zamiast zmieniac maxi - polecam:

1) na manetki nalozyc GRIP PUPPIES

2) pod tylek leciutko nadmuchac AIRHAWK

PS:

z wielu maxi, ktorymi jezdzilem - najlepiej nierownosci wyrownywal AN400 + AIRHAWK, ale kosztem prowadzenia (o ile mozna tak napisac).

Integra robi to jeszcze lepiej, prowadzi sie rowniez lepiej.

Opublikowano

Kiedys tez myslalem, ze kola 16" zalatwiaja sprawe, ale np. Honda SH 125\150 to killer dla mojego kregoslupa (pisze o warszawskich drogach z dziurami).

E tam, przesadzasz. Jestem dumnym posiadaczem rwy kulszowej i dyskopatii, a Honda daje radę, pod warunkiem, że napięcie wstępne sprężyny ustawione jest na minimum... Należy wtedy być przygotowanym na mocne bujanie niekiedy :)

Tak poza wszystkim, "maxi na kiepskie drogi" to zagadnienie typu "jaki supersport będzie najlepszy dla pasażera"... albo maxi, albo kiepskie drogi, albo supersport, albo pasażer (tak naprawdę).

Opublikowano

Spidermax dobrze daje radę na szutrowych drogach.

Na dziury to moim zdaniem już tylko enduro.

Jak w skuterze da radę zawieszenie to w końcu popękają zaczepy przy plastikach.

To nie jest sprzęt do jazdy w takich warunkach.

Opublikowano

bmw c650GT jechałem po wiejskiej drodze ok. 120km/h i byłem zaskoczony sprawnością pracy zawieszenia...

tą samo drogą x-maxem w ogóle nie jezdze ...

pozdrawiam

chawison

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

a ja od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Scarabeo 500. na razie przejechałem ok 350 km w drodze do warszawy i odczuwam sporą różnicę w porównaniu do małych kół Burgmana 400. jedzie się bardziej stabilnie i mniej odczuwa się dziury w drodze. jest tak jakoś bardziej "motocyklowo" .....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...