biela Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Witam Który z obecnych na rynku maxi skuterów tak od 250ccm wzwyż najlepiej się nadaje na drogi o kiepskiej nawierzchni, stary popękany asfalt itp, trochę szutru? Chodzi o to żeby zawieszenie ładnie wybierało wszystko a tyłek nie latał po siodle.
marek_m Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Duże koła Kymco People GT 300i Honda SH300i Honda Integra 750
biela Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Duże koła nie do końca na moim agility city mam 16 i nic to nie daje, zawiecha sztywna i tylko tyłek skacze i trzeba mocno kierownicy się trzymać
antek771 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Kolega Bobas ma Spidermax GT 500 i mówił ,że daję radę . Ja mam XCITINGA i daje nieżle popalić po dziurach i nierównym asfalcie.
marek_m Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 A tak naprawdę, to żaden. Masz rację, ale pytanie było o maxi nie do końca na moim agility city mam 16 i nic to nie daje, zawiecha sztywna i tylko tyłek skacze i trzeba mocno kierownicy się trzymać Zawieszenie można poprawić (choć pewnie w niektórych modelach szkoda forsy), ale 16'tek czy 17'tek w miejsce 13'tek nie włożysz
czupakabra Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Najlepszy będzie T-max lekko zmodyfikowany
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Administrator Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Patrząc na to co potrzebujesz z pewnością nie doradzałbym People GT 300i... i duże koła w tym przypadku nie mają żadnego znaczenia. Model ten ma dość "twardą: charakterystykę, podobnie jak i Agility 125, który potrafi trzepnąć po kręplu na studziece. Majesty 250, Piaggio X9, Burgman 400 itp.. te modele pomimo mniejszej średnicy kół są miękko zestrojone zawieszeniowo. O takich modelach jak T-max, SW-T czy AN650 nie wspominam, bo jak się domyślam chodzi o coś mniejszego.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Klubowicze Opublikowano 27 Kwietnia 2015 O takich modelach jak T-max, SW-T czy AN650 nie wspominam, bo jak się domyślam chodzi o coś mniejszego. Już miałem pisać o SW-T ale nie wiem czy warto jak przeczytałem wpis Mariusza. Nota bene ja swoją Hondą i po szutrach i po leśnych kamienistych drogach i kiepskich asfaltach ( Autostrada Sudecka , Trasa Transalpina i inne w Rumunii ) dawałem radę tylko trzeba zdecydowanie ograniczyć prędkość. Ale zawias daje rady. ( chociaż koła nie za duże )
Geni Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Je też jeździłem na maxi poza utwardzonymi drogami, ale nie oznacza to niestety, że nadają się one do regularnego śmigania po dołkach. Honda Elite 250: Honda Phanteon 150:
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Klubowicze Opublikowano 27 Kwietnia 2015 najlepiej się nadaje na drogi o kiepskiej nawierzchni, stary popękany asfalt itp, trochę szutru? No ale pytanie jest raczej nie o typowy Off Road a o kiepskie drogi i ewentualnie trochę szutru. A tu zawias SW-T czy SW daje radę ( przy rozsądnych predkościach )
Geni Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Jasne. W/w dałem, żeby uzmysłowić, że przeturlać się da wszędzie, ale niestety są to pojazdy stworzone wybitnie na dobrej jakości nawierzchnie.
cwmarta Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 ...punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, jeżeli mogę podsumować ten temat
RONIN Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Ja z doświadczenia mogę powiedzieć, że największy wpływ na wybieranie dziur ma właśnie zawieszenie. Miałem poprzednio Scarabeo 500 na 16tce z przodu i było sztywne jak cholera, w GP 800 prawie nie czuć nierówności asfaltu, które w Aprilli powodowały wypadanie plomb z zębów ;-).
T0MEK Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 ... to może jeszcze 3 punkty podparcia? Ja daję radę po kiepskiej ale w miarę równej nawierzchni (dziury nie głębsze niż ~5cm) - mam taki kawałek ~1.5km niedaleko domu po drodze do W-Wy - zawsze po zimie asfalt pełen ubytków. Samochodem ~40km/h, skuterem szybciej, tylko opon trochę szkoda. Po szutrze też dziś latałem i bez problemów (ale szuter równiejszy był).
Jerry_R Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Kiedys tez myslalem, ze kola 16" zalatwiaja sprawe, ale np. Honda SH 125\150 to killer dla mojego kregoslupa (pisze o warszawskich drogach z dziurami). Z kolei Yamaha Xenter 125\150 duzo lepiej prowadzi sie na nierownosciach, nie boli tak kregoslup - on ma zawieszenie motocyklowe jak T-MAX. Zamiast zmieniac maxi - polecam: 1) na manetki nalozyc GRIP PUPPIES 2) pod tylek leciutko nadmuchac AIRHAWK PS: z wielu maxi, ktorymi jezdzilem - najlepiej nierownosci wyrownywal AN400 + AIRHAWK, ale kosztem prowadzenia (o ile mozna tak napisac). Integra robi to jeszcze lepiej, prowadzi sie rowniez lepiej.
Bad Method Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Kiedys tez myslalem, ze kola 16" zalatwiaja sprawe, ale np. Honda SH 125\150 to killer dla mojego kregoslupa (pisze o warszawskich drogach z dziurami). E tam, przesadzasz. Jestem dumnym posiadaczem rwy kulszowej i dyskopatii, a Honda daje radę, pod warunkiem, że napięcie wstępne sprężyny ustawione jest na minimum... Należy wtedy być przygotowanym na mocne bujanie niekiedy Tak poza wszystkim, "maxi na kiepskie drogi" to zagadnienie typu "jaki supersport będzie najlepszy dla pasażera"... albo maxi, albo kiepskie drogi, albo supersport, albo pasażer (tak naprawdę).
Bobas Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Spidermax dobrze daje radę na szutrowych drogach. Na dziury to moim zdaniem już tylko enduro. Jak w skuterze da radę zawieszenie to w końcu popękają zaczepy przy plastikach. To nie jest sprzęt do jazdy w takich warunkach.
chawison Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Opublikowano 28 Kwietnia 2015 bmw c650GT jechałem po wiejskiej drodze ok. 120km/h i byłem zaskoczony sprawnością pracy zawieszenia... tą samo drogą x-maxem w ogóle nie jezdze ... pozdrawiam chawison
zebi Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 a ja od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Scarabeo 500. na razie przejechałem ok 350 km w drodze do warszawy i odczuwam sporą różnicę w porównaniu do małych kół Burgmana 400. jedzie się bardziej stabilnie i mniej odczuwa się dziury w drodze. jest tak jakoś bardziej "motocyklowo" .....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się