Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Co sądzicie na temat opon leżakowanych.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejka!

Powiem tak: Jeśli serwis wymiany opon faktycznie zna się na swej robocie to nie założy do motocykla zbyt starej opony. Dobry fachowiec wie jak się to skończy dla kierowcy. Artykuły i filmiki o sposobie leżakowania to mym zdaniem lekka bujda stworzona na zamówienie tak jak było w temacie. Miałem styczność z ośmioletnimi "dobrze" leżakowanymi oponami gdy śmigałem jeszcze na Hexagonie i uratował mnie przed nimi znający się na swej pracy serwisant. Po prostu odmówił ich założenia:) Więc sądzę, że jeśli komuś szkoda pieniędzy na nieleżakowaną oponę to niech zainwestuję w dobre miejsce na cmentarzu...

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Bosy

    10

  • zygmek68

    10

  • didi

    7

  • mayday

    7

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

uratował mnie przed nimi znający się na swej pracy serwisant.

dziwne żeś nie poradził się Goździkowej ...

czyli posta sobie nabiłeś a na tych oponach ani kilometra nie zrobiłeś ?

a co by było jakby to ten serwisant handlował oponami leżakowanymi ???

Opublikowano

Człeku, zaczynałem dopiero z z 2oo i nie miałem pojęcia jaki wpływ duży ma na nie ich wiek. A odnośnie tego czy na leżakowanych km zrobiłem to tak. Na 6 letnich. A nabijanie postów mam w .... co widać.

Z Tapatalk-iP6

Opublikowano

W swoim XC ostatnio miałem kilka uślizgów tyłu w chłodniejsze dni . Oponę mam METZELARA z 2008 roku , bieżnik około 4 mm .Dużo się nie zastanawiałem i zamówiłem Continentala w promocyjnej cenie 179 PLN(150/70/14) z początku roku 2014 . Taki sam model z zeszłego roku mam na przodzie i teraz jeżdzę bezpieczniej . Nowych nieużywanych opon się nie boję ,ale maksymalnie 3-4 letnich i w dużo niższej cenie . Była też z 2010 roku za 100 PLN , ale nie chcę ryzykować i za 2 lata szukać następnych . Kilka lat temu w motocyklu też miałem podobne przygody z oponami z wzorowym bieżnikiem ,ale 7-8 letnie .Po wymianie na młodsze problemy zniknęły . Oczywiście przy wyższych temperaturach letnich było lepiej .

Opublikowano

W swoim poprzednim skuterze X9 EVO miałem zamontowane opony 7 albo 8 letnie. Mimo tego, że miały naprawdę głęboki bieżnik, kiepsko trzymały się drogi, guma była już bardzo twarda. Jakby nie patrzeć to przejeździłem na nich ponad 5 tys. km, więc po zmianie na nowe dało się odczuć wyraźną różnicę.

PS. Odnośnie dyskusji nt. zakupu nowych opon i informacji DOT, w świetle polskiego prawa za pełnowartościowe opony uznaje się takie, które są nie starsze niż 36 miesięcy. Dlatego trzeba zwracać uwagę na datę produkcji przy zakupie nowych, żeby się nie naciąć na taką "pełnowartościową".

Opublikowano

A mnie dziś przyszły z oponeo Metzelery Feel Free, przód 4614, a tył niestety 0613. Jest sens odsyłać, jeśli robię około 5000km w sezonie? Tylna opona się zetrze po około 15000km, więc pod koniec eksploatacji opona będzie miała 5 lat. Dodam, że moje Kendy po niecałych 3 latach od wyprodukowania i przejechaniu w dwa sezony 9000km sparciały i zaczynają pękać. Metzelery chyba jednak nie powinny do 5 lat stracić swoich właściwości? Odsyłać, czy zostawić?

Opublikowano

Według prawa nie jest stara,więc pewnie to będzie walka z wiatrakami.W starciu z dużym podmiotem jesteś bezsilny,nasz system wciągnie Cię i wyciśnie jak cytrynkę.Szkoda czasu i zdrowia.Współczuję.A z drugiej strony ciekaw jestem co mogłoby się udać załatwić w tej sprawie.Opona z 2014r jest do przyjecia,lecz z 2013r trąci myszką,chyba że cena była promocyjna .

Opublikowano

Według prawa nie jest stara,więc pewnie to będzie walka z wiatrakami.W starciu z dużym podmiotem jesteś bezsilny,nasz system wciągnie Cię i wyciśnie jak cytrynkę.Szkoda czasu i zdrowia.Współczuję....

O czym Ty piszesz ?

@ pawelecm, masz 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny (zakup na odległość). Odrębna kwestia, czy Ci się chce to robić. Mi by się nie chciało.

Opublikowano

O czym Ty piszesz ?

@ pawelecm, masz 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny (zakup na odległość). Odrębna kwestia, czy Ci się chce to robić. Mi by się nie chciało.

Dokładnie masz 14 dni na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, a następnie sprzedawca ma 14 dni od otrzymania oświadczenia, na dokonanie zwrotu płatności (BTW. wraz z kosztami przesyłki, ale - UWAGA - kosztami najtańszej oferowanej przez siebie opcji przesyłki), przy czym termin ten może zostać przedłużony do momentu otrzymania od kupującego zwracanego towaru.

Różnica niewielka, bo przeważnie wysyła się towar wraz z oświadczeniem, ale np. jeżeli nie mamy w danym momencie czasu na przygotowanie paczki, a sprzedawca dopuszcza przesłanie oświadczenia mailem, to wysyłamy oświadczenie i tym samym dochowujemy terminu.

Opublikowano

Miałem kiedyś 5 letnie Metzellery w gsxr i były w bardzo dobrym stanie. Według mnie przyczepność miały lepszą niż sporo nowsze opony pirelli, na których też jeździłem.

Opublikowano

Dziękuję za opinie. Oponki zostawiam, nie ma co popadać w skrajności.

  • Użytkownicy
Opublikowano

Może trochę nie w temacie: Każda nowa (świeża) opona będzie tańsza niż lagi i/lub "kawałek" plastiku w moto! A o zdrowiu to już nie wspomnę!

Moto to nie jest "coś" na czym można oszczędzać!

Opublikowano

O czym Ty piszesz ?

@ pawelecm, masz 14 dni na zwrot towaru bez podania przyczyny (zakup na odległość). Odrębna kwestia, czy Ci się chce to robić. Mi by się nie chciało.

Ja piszę o tym,że można sobie reklamować tyle razy ile się chce.Lecz nie ma się pewności ,że nowa sztuka bedzie z DOT które może satysfakcjonować.Kupując nowe każdy chce otrzymać co najwyżej kilku miesięczne,a prawo mówi że do 36 miesięcy jest opona traktowana jako nowa.W związku z tym nie ma prawa reklamować opony ze względu na to że jest stara.Ale może ją oczywiście zwrócić i kupic ponownie oponę i trafić na sztukę z podobnego okresu.Niestety wiekszość sprzedowców nie poda DOT opony ponieważ nie ma jej na stanie.Ot taka zabawa w ciuciubabke.

Opublikowano

Nie masz racji. Na siłę starasz się przedstawić katastroficzną wizję. Rzeczywistość nie jest tak czarna. Na rynku opon też jest konkurencja. Wybierz dostawcę, który spełnia Twoje oczekiwania. To jest możliwe :)

Opublikowano

Od zawsze kupuję opony w tym samym sklepie internetowym z oponami (nie będę podawał nazwy żeby nie reklamować) i zawsze dostawałem taki DOT jak podawali na stronie.

  • Administrator
Opublikowano

Poza tym mówisz, że kopiłeś z Oponeo, a tam w ofercie jest podawana przybliżona data produkcji. Gdyby więc DOT był rażąco inny niż podany w ofercie, to mogło by cię zdopingować do zwrotu. Miałeś to podane w ofercie z której skorzystałeś w Oponeo?

Proszę bardzo, ja kupowałem taką oponę i DOT zgadzał się.

http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyklowej/metzeler-tourance-110-80-r19-59-v-przod-tl-m-c

Opublikowano

[...] w świetle polskiego prawa za pełnowartościowe opony uznaje się takie, które są nie starsze niż 36 miesięcy. [..]

[...] prawo mówi że do 36 miesięcy jest opona traktowana jako nowa.[...]

Byłbym "dźwięczny" za wskazanie konkretnych przepisów, z których wynikają powyższe stwierdzenia.

Opublikowano

Byłbym "dźwięczny" za wskazanie konkretnych przepisów, z których wynikają powyższe stwierdzenia.

Pewnie chodzi o PN-C94300-7

Opublikowano

Pewnie chodzi o PN-C94300-7

Być może, ale chciałbym wiedzieć czy o to kolegom chodziło.
Opublikowano

Tak , mowa polskiej normie PN-C94300-7 .

Opublikowano

ja jezdziłem na 5 letniej nowej w fz6 i było ok ,wszystko zalezy jak była przechowywana i tyle.

Opublikowano

Tak , mowa polskiej normie PN-C94300-7 .

Ok. To warto jednak uściślić pojęcia.

Stwierdzenie "zgodnie z polskim prawem", w przypadku normy PN-C94300-7 jest jednak sporym nadużyciem. Wprawdzie zapisy norm można traktować jako element szeroko pojętego systemu prawnego, jednakże nie mają one charakteru obligatoryjnego tak długo, jak długo prawodawca na szczeblu stawy nie postanowi inaczej. Tak dokładnie jest w przypadku normy, o której mowa. Ma ona charakter całkowicie dobrowolny, co oznacza, że:

1) nikt nie jest zobligowany do stosowania jej postanowień,

2) niedotrzymywanie jej postanowień pomimo powoływania się na posiadanie certyfikatu za zgodność z normą nie generuje żadnych konsekwencji prawnych, za wyjątkiem ustalonych w umowach certyfikacyjnych (np. odebranie odebranie lub zawieszenie certyfikatu),

3) nie ma żadnych przepisów karnych, powiązanych ze stosowaniem powyższej normy.

Warto ponadto dodać, że owszem - w świetle normy za oponę pełnowartościową uważa się oponę nie starszą, niż 36 miesięcy od daty produkcji, ale pod warunkiem, iż spełnione zostaną pozostałe postanowienia normy, dotyczące pakowania, przechowywania i transportu opon. Tak więc te 3 lata to duże uproszczenie. Oczywiście można tę datę, jako przybliżone kryterium wyboru

Opublikowano

Stwierdzenie "zgodnie z polskim prawem", w przypadku normy PN-C94300-7 jest jednak sporym nadużyciem.

Nadużyciem czego? Sprzedawca powołując się na te normy informuje, że kupujący może się spodziewać opony nie starszej niż 3 lata,gdyby powołał sie na przepisy niemieckie można by kupic nową 5 letnia oponę Cytat ze strony " http://www.motocykli...pona-jest-nowa" Wspólne stanowisko producentów opon (dotyczy rynku niemieckiego) znajdziemy w oświadczeniu Niemieckiego Stowarzyszenia Zakładów Wulkanizacynych BRV we współpracy z producentami opon. Wynika z niego, że nie wyklucza się sprzedaży opon jako nowych, jeśli od daty ich produkcji upłynęło mniej niż 5 lat, zakładając, że będą odpowiednio przechowywane: "

Opublikowano

[...] Sprzedawca powołując się na te normy informuje, że kupujący może się spodziewać opony nie starszej niż 3 lata,[...]

Czym według Ciebie różni się deklaracja sprzedawcy: "moje opony są zgodne z normą" od deklaracji: "sprzedaję opony nie starsze niż 3 lata"?

Niczym.

Wiek opony uznawanej za nową określa norma, a nie polskie prawo. Gdyby prawodawca stwierdził na poziomie ustawy, że np. zakazana jest sprzedaż opon innych, niż spełniających wymagania normy, wówczas możnaby uznać, iż wiek opony nowej określa prawo.

Opublikowano

Deklaracji: "sprzedaję opony nie starsze niż 3 lata" oznacza tylko to i nic więcej.Natomiast deklaracja zgodnie z polską normą PN-C94300-7 ”Ogumienie-pakowanie, przechowywanie i transport ,która to informuje ,że droga którą przebyła opona od producenta do klienta podlega pewnym ustaleniom jest kontrolowana i przemyślana.Mam wrażenie ,że odbiegliśmy od tematu tego wątku i zawładneliśmy go na własność.By wszyscy mogli wyrażać swoje opinie w/w temacie przypomnę,że moje zdanie na temat leżakowanych opon wyraziłem w wątku #65.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...