Administrator xmarcinx Opublikowano 3 Marca 2015 Administrator Opublikowano 3 Marca 2015 W dniu 3.03.2015 o 11:34, Basman81 napisał(a): Co do opon uważajcie na biznesmenów z allegro i wielkie promocje , ostatnio zakupilem "nową" gume na przód Dunlop po woelce promocyjnej cenie 115zl. nowa ok.185zl. Jak dzwoniłem i pytałem jaki rok usłyszałem końcówka 2014 po otrzymaniu przesyłki okazała sie opona z końca 2012 . Już trudno bede na niej jeździł ale przestrzegam Jeżeli sprzedający był Przedsiębiorcą a ty Konsumentem (nie brałeś FV), to przysługuje ci prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Masz na to 14 dni.
Klubowicze pazdzioch Opublikowano 3 Marca 2015 Klubowicze Opublikowano 3 Marca 2015 Jeszcze ja dorzucę swoje 3 grosze chociaż wszystko już zostało napisane.Opona magazynowana zgodnie z zaleceniami przez 3-5 lat nadaje się do eksploatacji na równi z tymi magazynowanymi krócej 1-2lata.Leżakowana natomiast w blaszaku przy temperaturach otoczenia -30-+50 nawet po dwóch latach nie nadaje się do niczego.
Maly Książe Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Pytanie do Kolegów przebywającymi za granicami Pl, czy takie stare opony (3 i więcej lat) są dostępne za granicą , czy tylko u nas?
dr.big Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Oczywiście, że są "dostępne", nikt za to do więzienia nie wsadza , jednak nie zdarzyło mi się jeszcze, przy zamówieniu internetowym w większych sklepach dostać opony mającej powyżej 2 lat. W zakupie "przy ladzie" było to zazwyczaj pół roku, czyli zdecydowanie mniej, jednak cena zawsze była nieco wyższa...
Klubowicze kenobi Opublikowano 4 Marca 2015 Klubowicze Opublikowano 4 Marca 2015 Osobiście zamawiam opony w firmie DELTICOM AG w Hanowerze i zazwyczaj przysyłają "świeże bułeczki" ok.2-5 m-cy od daty produkcji. (www.oponytanio.pl).
Nurider Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Do do mnie dziś dotarła oponka Michelin Power Pure kupiona w oponeo. Data produkcji 45 tydzień 2014 więc o leżakowaniu chyba w tym wypadku nie mogę mówić ?Przy okazji dowiedziałem sie że Michelin ma fabrykę w Serbii.
mayday Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Dzisiaj miałem przyjemnośc przejechac się skuterem na oponkach leżakowanych które w końcu założyłem . Wszystko w jak najlepszym porządku jazda bez żadnych problemów.
grze Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Miałem okazję testować opony które mają 6 lat w moto które ma 110KM. Moto miało je na sobie od nowości a przebieg był bardzo mały przez co bieżnik prawie wcale nie zużyty. Cały czas łapał uślizg tylnego koła nawet w ciepłe dni. Raz prawie mnie wystrzeliło z siodła Opony zostały zmienione na takie same tylko nowe i różnica była kolosalna.
Maly Książe Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 To samo kiedyś powiedział mi kolega co latał fzr. Mówił, że dwie najważniejsze rzeczy w moto to owiewki i opony;)
gazer77 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 dawno temu jak człowiek był młody to kupował opony tylko zwracając na głębokość bieżnika. DOT był czymś abstrakcyjnym. Od dłuższego czasu najważniejszą kwestią jest stan opon. Leżakowane opony owszem ale do 3/4 lat max. Później wolę kasę pożyczyć niż kupić stare opony. I wymieniam od razu przód i tył. Co do kwestii jak była opona przechowywana... a co ma sprzedający powiedzieć? Myślicie że kazdy ma te opony od nowości? Duży procent handlujących kupuje na wyprzedażach na zachodzie, więc jaka jest pewnośc że taka opona nie leżała dwa lata na ":wystawie". Ja na co dzień jeżdżę 175 konnym motocyklem więc może mam skrzywienie...ale nawiązując do wcześniejszego pytania wolałbym nowe SHINKO niż 6letniego DUNLOPA. ps. sorry że post pod postem ale trafienie leżakowanej opony na wystawie jest bardzo niewielkie. W większości handlujący nie mają tak wielkich powieżchni by opony eksponować na wystawach. Większośc spoczywa gdzieś na magazynach
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 8 Marca 2015 Administrator Opublikowano 8 Marca 2015 W dniu 8.03.2015 o 08:50, grze napisał(a): Miałem okazję testować opony które mają 6 lat [...] Moto miało je na sobie od nowości a przebieg był bardzo mały przez co bieżnik prawie wcale nie zużyty. Mylisz pojęcia. Wątek jest o oponach "leżakowanych", nie montowanych.
zygmek68 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Dyskusja trwa od dłuższego czasu.Problem w tym,że to leżakowanie i jego sposób nie jest nam znane.Jeżeli kupujemy opony to oczekujemy aby były wyprodukowane ew. kilka miesięcy wcześniej.Osobiście dwu lub trzy letnie dla mnie nie są nowe,i nie zapłaciłbym pełnej kwoty.To jest tak jak z zakupem jogurtu dla dziecka,wybieram zawsze ten z najdłuższą datą wazności,choć zostanie zjedzony w ciągu kilku dni.
didi Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 http://moto.wp.pl/kat,1035799,title,Sposob-przechowywania-wazniejszy-od-rocznika-opon,wid,17482113,wiadomosc.html
zygmek68 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Odnosze wrazenie ze w magazynach jest wiele sztuk z poprzednich lat i chca uspokoic nasze obawy. Taki artykul na zamowienie.
didi Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 no dyć że na zamówienie a gdzie doczytałeś że masz obowiązek kupić te leżakowane ?
zygmek68 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 W dniu 27.04.2015 o 12:37, didi napisał(a): no dyć że na zamówienie a gdzie doczytałeś że masz obowiązek kupić te leżakowane ? Nie ogarniam tego tekstu w części pierwszej,natomiast co do drugiej ,to nie widzę żadnego określenia mówiącego o obowiązku kupna tych opon.Napisałem że-cytujędnoszę wrażenie że w magazynach jest wiele sztuk z poprzednich lat i chcą uspokoić nasze obawy- a w tej wypowiedzi brak określenia mówiącego o obowiązku kupna takich opon.Mając na uwadze,że wiekszość z nas kupuje opony przez strony www, a to oznacza że jesteśmy pozbawieni możliwości sprawdzenia ich DOT.
Bosy Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 W dniu 29.04.2015 o 05:02, zygmek68 napisał(a): Mając na uwadze,że wiekszość z nas kupuje opony przez strony www, a to oznacza że jesteśmy pozbawieni możliwości sprawdzenia ich DOT. Zawsze można zwrócić oponę, jak będzie za stara. A żeby czuć się w porządku, składając zamówienie określić dodatkowe wymaganie wiekowe.
zygmek68 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 W dniu 29.04.2015 o 12:38, Bosy napisał(a): Zawsze można zwrócić oponę, jak będzie za stara. A co znaczy stara opona? Ja wolę opony z roku 2016 niż np.2012. Jeżeli kupujący ma zapłacić pełną wartość za zakupiony towar to powinien otrzymać pełnowartościowy.Nikt nie zagwarantuje, że kilku letnia opona posiada te same właściwości co kilku tygodniowa,chociażby z tego powodu,że produkty są ciągle ulepszane i technologia idzie do przodu.Więc skład mieszanki może być lepszy w nowym produkcie,choć z wyglądu będą to te same opony.A składając zamówienie na nowe opony to powinienem otrzymać nowe ,a nie kilku letnie.Jedynie można zgodzić się na taką transakcje jeśli sprzedawca uczciwie określa DOT i przekona nas ceną.
Bosy Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 W dniu 29.04.2015 o 14:29, zygmek68 napisał(a): A co znaczy stara opona? Ja wolę opony z roku 2016 niż np.2012. Jeżeli kupujący ma zapłacić pełną wartość za zakupiony towar to powinien otrzymać pełnowartościowy.Nikt nie zagwarantuje, że kilku letnia opona posiada te same właściwości co kilku tygodniowa,chociażby z tego powodu,że produkty są ciągle ulepszane i technologia idzie do przodu.Więc skład mieszanki może być lepszy w nowym produkcie,choć z wyglądu będą to te same opony.A składając zamówienie na nowe opony to powinienem otrzymać nowe ,a nie kilku letnie.Jedynie można zgodzić się na taką transakcje jeśli sprzedawca uczciwie określa DOT i przekona nas ceną. Na tą z 2016 będziesz musiał chwilkę poczekać Dlatego napisałem. Można zamówić oponę z klauzulą "nie starsza niż...". A jak przyjdzie starsza, to zwrot.
zygmek68 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Liczyłem na to że sprowokuje Cię do dyskusji na temat "starych opon".Dla każdego może to być zupełnie inne pojęcie.Nie jesteśmy śmietnikiem Europy ,aby upychać u nas opony które na zachodzie byłyby niepełnowartościowe.Sam z premedytacją zamówiłem Michelin Power Pure SC w cenie 170pln mając świadomość że taka opona kosztuje ok 370 pln.Temat rzeka jak widzę,pisząc nie starsza niż... co Twoim zdanie należy wpisać aby otrzymać oponę nową?Aby nie było że czepiam się personalnie Ciebie,nie o to chodzi powinniśmy realnie podchodzić do zakupu leżakowanych opon.Nigdy nie dowiemy się jak były przechowywane,ale jeśli to trwa kilka tygodni to nie ma to najmniejszego znaczenia,lecz jeśli kilka lat to można zapłacić pół ceny.Aby nie przeciągać jałowej dyskusji życzę wszystkim dużej przyczepności bez względu na wiek opony .
mayday Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Kupiłem ostatni komplet opon leżakowany na przód michelin c.grip a tył maxxis M6135 z roczników 2009 i 2010 jeżdze już nimi 2 miesiace i nie widze różnicy w użytkowaniu i zużyciu opony a zapłaciłem połowe ceny sklepowej . Jestem bardzo zadowolony i gorąco wszystkim polecam.
didi Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 mayday nie było problemu z informacją o dacie produkcji ? osobiście nigdy nie spotkałem się by przy oponach nieużywanych ale też nie z aktualnego rocznika nie było wzmianki o dacie produkcji co innego jak opona jest świeżutka - wtedy dużymi literami piszą że wyprodukowana 2-3 tygodnie temu jedynie przy oponach za 10-15 złotych nie zawsze podany jest DOT ale wtedy on i tak jest niepotrzebny bo takie opony nie służą do jazdy a jak są jakieś wątpliwości przed zakupem to można zadzwonić i zapytać
Bosy Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 W dniu 29.04.2015 o 19:11, zygmek68 napisał(a): Liczyłem na to że sprowokuje Cię do dyskusji na temat "starych opon".Dla każdego może to być zupełnie inne pojęcie. I właśnie dlatego, że każdy co innego rozumie pod pojęciem "stara opona" myślę, że nie warto ciągnąć dyskusji. Najstarsza kupiona przeze mnie opona do jakiegokolwiek pojazdu miała 16 miesięcy. Dla mnie aż 16 miesięcy. Niestety byłem trochę "sforsowany". Opony b. nietypowe, drogie, a ja potrzebowałem w zasadzie jednej, bo w 2 miesiącu użytkowania auta, przy niewielkim jeszcze przebiegu jakiś małpiszon (zapewne TAXI), w niewyszukany sposób, przy użyciu ostrego narzędzia wyraził swoje niezadowolenie, że zająłem 1,5 metra bieżącego cennej przestrzeni postoju ... Pozostałe opony nie starsze, niż 6-7 m-cy (skoro można bez problemu, to dlaczego nie )
dr.big Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Czytam te "rozprawy" i się uśmiecham ... Opony to nie bułki z porannego wypieku ... Wiadomo, że czym nowsze, tym lepsze, ale nie popadajmy w paranoję "opon dwutygodniowych" :D ... Jedno jest pewne, każdy ma prawo żądać takich opon, na jakie się zdecydował przy kupnie i DOTu jaki znalazł w opisie produktu.
Bosy Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 W dniu 30.04.2015 o 11:43, dr.big napisał(a): Czytam te "rozprawy" i się uśmiecham ... Opony to nie bułki z porannego wypieku ... Wiadomo, że czym nowsze, tym lepsze, ale nie popadajmy w paranoję "opon dwutygodniowych" :D ... Jedno jest pewne, każdy ma prawo żądać takich opon, na jakie się zdecydował przy kupnie i DOTu jaki znalazł w opisie produktu. Nie się "cośmiać" Oczywiście, że szkoda dzielenia włosa na czworo, ale ogólna zasada "im młodsze, tym lepsze" ma sens choćby dlatego, że skoro istnieje związek między szybszym "starzeniem" się opony składowanej, a złymi warunkami tegoż składowania, a dodatkowo de facto nie wiemy w jakich warunkach są składowane, więc - im krócej, tym lepiej (pewniej).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się