Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Czyżby nowe BMW C1+?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano

3 koła, schowek 50 litrów, jazda bez kasku, 2 miejsca i motor dwucylindrowy 400 ccm...

Przyznam, że niezależnie czy to fake czy może realna wizja BMW.. koncepcja jest bardzo ciekawa.

[media=]

[/media]

Swoją drogą szkoda, że BMW zaprzestało produkcji C1 :confused: ... i tak jak kiedyś napisałem w tym teście, z pojazdu do codziennego użytkowania dla "Kowalskiego" stał się dziś skuterem z prognozą kolekcjonerską.

Opublikowano

No powiem całkiem całkiem,pod warunkiem, że cena nie będzie zaporowa.

Opublikowano

hm, ten model jakoś nigdy mi się wizualnie nie podobał, nie tyle chodzi o "zadaszenie" co o ten wysoko umieszczony nieruchomy błotnik nad przednim kołem, w prezentowanym trójkołowcu też nie za specjalnie to rozwiązali, bo błotnika wcale jakby nie ma..

Opublikowano

Future bike.

Super na miasto ale jak na przyszłość przystało powinien być GREEN.

Opublikowano

Na mój gust, fajny sprzęt. Bardzo lubię takie pojazdy. Połączenie budy i trzech kółek jest dla mnie. Już nawet nie interesuje mnie cena :kwasny: pewnie będzie kolosalna? Trudno. Ważne, że takie pojazdy będą powstawać. Na mojej liście przyszłych zakupów jest Can Am Spyder. I kto wie? Może kiedyś?

  • Sympatycy
Opublikowano

Jakoś na tym filmiku nie widzę, żeby sprzęcik pochylał się w zakrętach. Jeśli miałby skręcać wyprostowany to byłaby to porażka. Widziałem w Alpach w akcji Can Am Spydera, którego załoga musiała mocno wychylać się w zakrętach, aby ich nie zrzuciło z pojazdu. Wyglądało to tak ch...wo, że aż śmiesznie. Pewnie na amerykańskich highwayach daje radę, ale w Europie niekoniecznie.

Opublikowano

Bardzo przyjemnie wygląda. Oby nie był podatny na częste awarie.

Opublikowano

Stąd blisko już do Carver'a

Opublikowano

Coś podobnego i to na prąd mają w Renault model Twizy

renault-twizy-home_04.JPG

Opublikowano

Twizy nie pochyla się w zakrętach.

Opublikowano

Bo to pojazd miejski na zakupy, dojazd do pracy itp. Zasięg max 100 km i prędkość do 80 km/h więc i skomplikowany układ zawieszenie nie jest potrzebny. Za to cena przez brak takich "wodotrysków" jak na taki wynalazek nie jest zaporowa - 38 tyś. demówki ze znikomym przebiegiem można kupić za 29 tyś.

  • Klubowicze
Opublikowano

Nie powiem, to ciekawa koncepcja. Niestety nie nadaje się do przeciskania w korkach, więc na mnie BMW jako potencjalnego klienta liczyć nie może. Projekt ładny, ale jak wspomniałem miejsko-nieużyteczny (jak każdy trike). GREEN, jak napisał Jarek to może być dobre rozwiązanie.

Opublikowano

Bardzo podoba mi sie ten projekt. Pozostale zalinkowane duzo mniej, jako, ze maja mniej wspolnego z 2oo (zakryte boki, okragla kierownica itp).

Wg mnie wlasnie BMW ma szanse przeciskac sie w korkach, pozostale mniej, ale moze to zludzenie optyczne...

W kazdym badz razie:

"This project is a student project, realized at ISD (Institut Supérieur de Design). There is any attachement with BMW Motorrad, so it's a fictionnal project. "

https://www.behance....12391739/BMW-C1

Wg mnie bardzo przyszlosciowe, choc rowniez bardziej bym to widzial jako "Green".

Opublikowano

Znowu zrobią jakąś "kooperację z TGB z Tajwanu ;) " i wyjdzie niższa cena, przykleją swoje śmigło i będzie BMW pełną gębą typu "produkowana w świecie- składana w Niemczech" ;) ... BMW- Bayerische ? Motoren Werke :D ...

Lucku, takiego Twizzy widziałem do tej pory raz na ulicy zaparkowanego, popularne to one też nie są....

Myślę, że taki projekt zabiłaby głównie cena, tak jak już na początku XXI wieku "zwyczajne" C1...

Opublikowano

Panowie jako że pojazd powstaje w Niemczech to nikt tam raczej przy projektowaniu nie myśli o przeciskaniu się w korkach bo tam jest to zabronione i w dodatku nikt tego nie robi.

Opublikowano

Niektórzy robią, ale bardzo delikatnie. Czasami nawet widać np. motocyklistów stojących grzecznie na autostradzie w kilkukilometrowej lawinie samochodów...

A na autostradach bez pasa awaryjnego (autostrady miejskie) stoi ich ok. 80%, bo nie przeciskają się pomiędzy samochodami (głównie względy ubezpieczeniowe w razie wypadku).

Mają ten przepis zmienić i właśnie ostatnio są zbierane podpisy pod petycją.

C1+ jako ciekawostka i rozszerzający ofertę na pewno intrygujący, ale dla mnie osobiście nie interesujący.

Opublikowano

Przy takim pojedzie odpadaja, ok - zmniejszaja sie mocno - wydatki na ubranie motocyklowe, wlaczajac kask.

Jeszcze lepsza ochrona przed niepogoda.

Juz widze duze szerokokatne lusterko na przedniej szybie, albo ekranik LCD i obraz z kamerki z tylu.

Wieksze mozliwosci zaladunkowe. W ogole duzo dodatkow juz mam przed oczyma do takiego pojazdu, wiecej niz do typowych 2oo.

Patrze na projekt C1+ z punktu widzenia osoby:

- regularnie jezdzacej 2oo w korkach: dom-praca-dom i w inne miejsca

- czesto wozacej z tylu syna (8 lat)

- lubiacej odziez motocyklowa cywilna, nie rzucajaca sie w oczy

Takim pojazdem spokojnie moglbym odebrac, czy podwiezc - zone, ktora na normalne 2oo z kaskiem - nie wsiadzie, a nawet... tesciowa ;)

I siebie nawet widze mniej lub bardziej w garniturze*, w ktorym na zwykle 2oo nie wsiade.

* ewentualnie nalokietniki i nakolanniki bym zalozyl, ciezko tak na sucho powiedziec

Jak sami widzicie i sie pewnie zgodzicie - to nie pojazd dla tych co jezdza dla przyjemnosci 2oo w dobra pogode, w weekendy - ale maksymalnie praktyczna, uzytkowa maszyna.

Opublikowano

I ja go też tak odbieram jak napisał Jerry "użytkowa maszyna"

Na pewno nie jest to skuter który można używać tak jak większość z nas,

tzn. środek transportu do pracy, pojazd rekreacyjny, i jeszcze maszyna turystyczna w jednym.

Ten model z dodatkowymi aspektami jak dach który osłania kierownika przed słońcem i deszczem, czy dwa koła z przodu które wydaje mi się powinny poprawiać kwestie utrzymywania pozycji pionowej przy minimalnej prędkości,

sprawdzić się powinien jako idealny mieszczuch.

I takie wydaje mi jest przeznaczenie BMW C1+

  • Klubowicze
Opublikowano

Z ujęć na projekcie wynika, że dwucylindrowa 4-setka będzie pracowała w układzie boxer... Ciekawe czy BMW zdecydowałoby się na swój tradycyjny system chłodzenia powietrzem plus głowica chłodzona olejem. Jednak takie rozwiązanie wymuszałoby chyba systemu tuneli doprowadzających powietrze przez dość grubą płytę podłogową, więc może jednak "woda"??

Opublikowano

Dzisiejsze boxery BMW są chłodzone wodą.

  • Sympatycy
Opublikowano

Koncepcja.... ?

Swego czasu dostałem 2 fotki (nie do publikacji) ale na kompie mogę pokazać bardzo miejski wygodny z daszkiem ;)

Opublikowano

Ma jedna wade - mozna mandat za parkowanie wstawic za szybe :(

  • Administrator
Opublikowano

Pocieszające jest, że skoro od blisko roku pojawiają się jakieś materiały oznaczone >BMW C1+< to jest szansa, że projekt może wejść do produkcji.

Opublikowano

A jak ktoś nie może już doczekać na pojazd od BMW to jest propozycja od Toyoty model i-road, chyba są większe szanse na produkcje tego modelu.

xToyota-i-Road-9.jpg.pagespeed.ic.LkO-uCZOLxZJgaGlRUAJ.jpg

http://www.caradvice...k-drive/photos/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...