Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Maxi-na miasto:)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hehe wszystko się zgadza co piszecie......jeśli chodzi o te 5tysi to taka umowna granica,powiedzmy okrągła,któej nie chciałbym jednak przekroczyć...właśnie liczę się z tym,że po kupnie chciałbym zrobić pełny lub duży serwis-jeśli maszyna będzie nie do końca pewnego pochodzenia....-no chyba że forumowa będzie od uczciwego gościa:)

-a co robert1973 wchodzi jak napisałeś w pakiet startowy???na co w szczególnie powinienem zwrócić uwagę z rzeczy eksploatacyjnych?

-kello:)-PIAGGIO to chyba klasa sama w sobie?choć mało o nich na forum...:(-hehehz tą rakietą to masz racje:):):)hehetaki bagażniczek by się przydał w drodze na kort:)-miałeś z nimi bliżej do czynienia???-napisz proszę coś ciekawego o nich bo też na nie zwróciłem uwagę;)

-Michalski-dzięki za linka-jak to kurcze możliwe ze znalazłeś DT300 w tej cenie???

CO o tym sprzęcie SĄDZICIE?-może jakaś negocjacja cenowa by się udała? + jakiś servis:(

-Pawelecm-święta racja:)-jakby się dało i bym w ten sposób nie zakatował swojej super9teczki to był wrzucił w nią 200cm i na tym by się skończyło:):):)-fakt jest tylko taki,że powoli nudzi się to co się ma i chciałby się czegoś innego:)...masz może jakieś konkretne typy dla mnie???z tych np.125-150-200cm?podrzuć coś w wolnej chwili:)

Czekam z niecierpliwością na dalsze sugestie i podpowiedzi....:)

pozdrawiam wszystkich

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • bialy9

    9

  • kello

    5

  • robert1973

    4

  • Bad Method

    4

Top użytkownicy w tym temacie

  • Sympatycy
Opublikowano

"pakiet startowy": oleje, filtry, płyny to "na dzień dobry" dodatkowo klocki+tarcze ( w zależności od stanu ) to są podstawy a resztę doczytasz na forum

Co do propozycji DT z otomoto kol Michalskiego Twój próg to 5k "okazja" kosztuje ok 6 do przerejestrowania położona na prawą stronę z uszkodzonym mocowaniem amorka a i być może sam amorek do wymiany......

Moja sugestia to taka byś sam wybrał model a następnie doczytał/dopytał o dany maxi na co zwracać uwagę przy zakupie, nikt nie poda Ci modelu maxi którym będzie Ci się dobrze jeździło i będziesz zadowolony można Ci jedynie podać kierunek czego szukać, ja jestem pragmatykiem kwestia wyglądu jest dla mnie kwestią 3-cio a nawet 4-to rzędną 1. niezawodny 2. Mało palić 3. wszędzie wjechać(korki) 4. ma się do niego zmieścić kask bez kufra(choć maxi na dużych kołach mają z tym problem).

Opublikowano

O X8 tylko czytałem, nie miałem z nim styczności. Sam miałem Piaggio Zipa, bardzo wdzięczny skuterek, obecne moto robię u 3miejskiego guru od skuterów i potwierdza, że Piaggio na tle innych są bardzo trwałe i mało problematyczne. Dużo dobrego słyszałem również od właściciela X9, ale to za duże do miasta. Stąd wnioskuję, że i X8 by było dobre :)

Opublikowano

Do pakietu startowego z dużym prawdopodobieństwem należy doliczyć opony, bo mała szansa, że kupisz pojazd na nówkach. Wiadomo, że łyse trzeba zmienić błyskawicznie, ale to nie jedyny problem. Jak kupiłem swoją Hondę, opona przednia miała jeszcze 85% bieżnika, a tylna około 75%. Jak się okazało, guma była stwardniała ze starości, a spadek po poprzednim właścicielu, pokaźne chicken strip'sy, uniemożliwiał składanie się w zakrętach - uślizgi pojawiały się nawet na suchym, ciepłym asfalcie. Jazda w deszczu to był dramat - przyczepność jak na lodzie.

Sprawdź, jakie rozmiary opon będzie miała twoja upatrzona maszyna i ... odłóż kasę na nowe gumy. Pomijam kwestię bezpieczeństwa, bo to oczywiste, ale złe opony zabijają przyjemność z jazdy po prostu.

Opublikowano

Trochę Piaggio jest, a że się nie psują to i cicho o nich ?

Przy okazji polecam MP3 - na miasto świetna maszyna.

Opublikowano

Ok,dzięki,oponki prędzej czy później to i tak lecą do wymiany.....na pierwsze kilometry mam nadzieję że oblecą te co będą (no chyba że będzie dramat to się będę targował):):)...a jak już poczuję się pewniej na nowej maszynie to rzeczywiście-oponki ważna rzecz:)

-Tego Piaggio MP3 jakoś się obawiam szczerze powiedziawszy:)....pół maxi-pół SMART:)...patrząc na niego z zewnątrz:)-boję się że mogą być z nim problemy:) hehe

Czytam i szukam o yamaha majesty 250cm:) :helpsmilie:

....napiszcie prosze czy wg WAS :

MBK SKYLINER = YAMAHA MAJESTY??? niby wygląd podobny ale może być tak jak z czekoladą i produktem czekoladowopodobnym:)

Co o tym sądzicie?

Opublikowano

Moje typy na skutery do Krakowa:

Honda SH125/150

Honda PCX 125/150

Kymco Agility City 125/150/164(wersja na wtrysku)

Kymco New Dink 200

Kymco GT 125

SYM HD2 165(oznaczenie 200)

Piaggio Beverly 125/200

Tyle przychodzi mi do głowy na szybko. Chodzi o skutery raczej na większych kołach, które są dość wąskie i zwinne, ale dostatecznie duże i wygodne, jednocześnie lekkie i dynamiczne. Takie najlepiej sprawdzą się w miejskiej dżungli. Pomijam najmniejsze 125 i wersje 300 niektórych podanych skuterów, ze względu na cenę. Jeśli nie brać ceny pod uwagę, najlepsza na miasto będzie Honda SH 300 i Kymco People GT 300. Duże koła dają trakcję porównywalną z motocyklami, odporność na duże nierówności drogi (studzienki itp...) We Włoszech królują Hondy SH oraz Piaggio i Kymco na dużych kołach - nie przez przypadek.

Jak chcesz się przysiąść do kymkacza to zapraszam do Buska, zobaczysz jak się sprawuje 150 w 4T w stosunku do twojej 50 w 2T.

Pozdrawiam

Opublikowano
  W dniu 5.11.2014 o 07:44, pawelecm napisał(a):
najlepsza na miasto będzie Honda SH 300 i Kymco People GT 300. Duże koła dają trakcję porównywalną z motocyklami, odporność na duże nierówności drogi (studzienki itp...)

Honda SH (przynajmniej 125 i 150) - maja strasznie twarde zawieszenie, typowo skuterowe, mnie osobiscie boli kregoslup po kilku min. jazdy nimi.

Za to YAMAHA XENTER 125\150 - ma zawieszenie typowo motocyklowe (monocross), jak T-MAX.

Prowadzenie, wybieranie nierownosci, mozliwosci pochylenia w zakretach - to jest dopiero jak w motocyklu.

Do tego jest sporo wezsza, co stanowi roznice w korkach - jesli ktos chce sie przeciskac, nie trzeba sie az tak czesto zatrzymywac i wachlowac kierownica (zajmuje tylko 69cm).

Lekki Xenter 150 przy predk. miejskich (0-70) - przyspiesza jak ciezsze maxiskutery o poj. 400 oraz lepiej niz Honda SH o analogicznych pojemnosciach.

Powyzej 70kmh - mocniejsze maxiskutery maja lepsze przyspieszenie, za to Honda SH 125\150 zostaje w tyle jeszcze wyrazniej.

Za to SH300 - to rakieta, bez dwoch zdan. Nie wiem, czy zawieszenie ma rownie twarde jak SH125\150, czy jest lepiej.

Opublikowano
  W dniu 5.11.2014 o 09:40, Jerry_R napisał(a):

(...)

Do tego jest sporo wezsza, co stanowi roznice w korkach - jesli ktos chce sie przeciskac, nie trzeba sie az tak czesto zatrzymywac i wachlowac kierownica (zajmuje tylko 69cm).

(...)

Ok, Xenter jest wąski, ale nie w porównaniu do SH 125i rocznik 2010, gdzie kierownica ma 68cm. Co do zawieszenia, kwestia gustu, moim zdaniem jest zbyt "rozbujane", ale fakt, niezbyt komfortowe jednocześnie. Przy ustawieniu wstępnego napięcia sprężyn z tyłu na minimum nie odczuwam jakichś ciosów w kręgosłup.

Problem z Xenterem jest inny: upolować w PL używkę to jak wygrać w totka. Hondy są znacznie bardziej popularne.

Opublikowano

Pamietaj, ze liczy sie najszersze miejsce, moj sasiad ma poprzedni model SH125 i jest szerszy od Xentera - w najszerszym miejscu, sprawdzone, zmierzone.

Porownywalismy oba modele nieraz, zamienialismy sie, mierzylismy. Na 100% Xenter jest wezszy i to odczuwalnie w skrajnie waskich miejscach.

Oczywiscie SH to nadal ta sama liga - w porownaniu do szerszcych maxiskuterow na mniejszych kolach.

Szerokość podłogi* \ Szer. manetek \ Szer. klamek \ Szer. lusterka

* wpływ na komfort kierownika przy przeciskaniu

(wczoraj na RWBN dwoch kolegow zmiescilo sie maszynami miedzy autami (kierownica, lusterka), ale nogami poszorowali na wysokosci drzwi auta, wlasnie przez szerokie podlogi)

(dla porownania - szer. podlogi w zwezeniu Burgman 400 to ok. 42 - bardzo dobry wynik!)

POMIARY

Honda SH125\150 (2012+): 44 \ 69 \ 74 \ 80.5

Yamaha Xenter 125\150 (2012+): 41 \ 67 \ 69 \ 79

Pogrubilem max. szer. najbardziej wplywajace na przeciskanie (lusterka jakos mi przeszkadzaly najrzadziej).

PS:

dla mnie np. pod wzgledem szerokosci - zdyskwalifikowany jest Kymco DT300i, to kobyla do jazdy miedzypasem, w ciasnych uliczkach, itp.

Co innego miedzypas na autostradzie, obwodnicy, itp.

Opublikowano

Wszystko to prawda Jerry, jak przeprowadziłem gruby risercz przed kupnem Hondy, ostatecznie miałem dwa typy: SH i Xenter. Ale powtórzę, Xentera w PL na żywo nawet z daleka nie widziałem,

a nowego nie chciałem kupować. Chętnie bym się natomiast przejechał dla porównania.

Opublikowano
  W dniu 4.11.2014 o 18:13, bialy9 napisał(a):

-Michalski-dzięki za linka-jak to kurcze możliwe ze znalazłeś DT300 w tej cenie???

CO o tym sprzęcie SĄDZICIE?-może jakaś negocjacja cenowa by się udała? + jakiś servis:(

Jak napisał Robert1973 nie jest to nówka, trzeba pewnie ją najpierw sprawdzić czy nic po za amorem tam nie jest uszkodzone. myślę, że cena jest do negocjacji.

ale to pozostawmy zainteresowanym. ten kymczak jest już na otomoto ze 2 miesiące.

Opublikowano

....a co powiecie na taką zagwostkę :

MBK SKYLINER = YAMAHA MAJESTY??? niby wygląd podobny ale może być tak jak z czekoladą i produktem czekoladowopodobnym:)

Co o tym sądzicie?

...no i z ostatniej chwili.....Yamaha Majesty YP 250 ...a DX 250...? Podrzućcie jakie są różnice...i którą brać jak coś...:)

p.s

- PawelecM-dzisiejszy wieczór poświęcę na przestudiowanie podanych przez Ciebie propozycji...:)

-Jerry:)--Yamaha Xenter fajny.choc nie wiem czy dobrze bym sięna nim czuł....podobna do tej SH-przynajmniej dla mnie:) hehe...ale te skutery oprócz podawanych przez Was plusów mają jeden znaczący minus-one chyba nie mają praktycznie bagażnika pod siedziskiem:(!!!-poprawcie jak się mylę....troche przypominają mi kimkacza jakąś 125cm modelu już nie pamiętam-chyba AGILITY,do którego seryjnie dodają kufer bo nawet 1 kask się nie zmieści...ma on również dość duże koła,a jak czytam ,to im większe koła tym mniejszy bagażnik:( Drugi znaczący minus to CENA-najtańsza na aukcji Xenter jaką widziałęm to ponad 8 tysi:(

-Michalski-no właśnie tego się obawiam co może być oprócz tego....chyba za droga opcja dla mnie jak narazie:(---a jak moto jest w ogłoszeniach tyle czasu to też może być z nim różnie:(

Opublikowano

Większość skuterów na dużych kołach ma małe bagażniki, dlatego mają często dorzucane kufry w gratisie. Maja za to inna cechę - płaska podłogę i wieszak na zakupy nad tą podłogą. Ja na możliwości transportowe Agility City nie narzekam, nawet bardzo duże zakupy( trzy bardzo duże siaty) jestem w stanie przewieźć bez problemu. Kilka razy wiozłem też duże gabaryty na przykład pudełko z kablem komputerowym 305 metrów idealnie mieści się na podłodze, podobnie zgrzewka mineralnej. Woziłem też worki 25 kg z klejem - ze 3 sztuki wejdą.

Opublikowano

Zalozenie jest proste - raczej niezadlugie trasy, wsiasc, jechac, zsiasc. Szybko, sprawnie i na temat.

Jedzie sie z torba na plecach\ramieniu lub na podlodze. I sprawdza sie to rewelacyjnie.

A kufer najwyzej na kask, rekawice.

PS:

nowa SH 125\150 pozwala wlozyc kask szczekowy pod kanape.

Opublikowano

Kosztem bagażnika pod siedzeniem wolę stabilność, jaką daje moment żyroskopowy dużych kół.

Kufer, schowek pod siedzeniem, haczyk nad podłogą + plecak i duże zakupy się mieszczą, ale po co? Na duże zakupy jeżdżę puszką, a zwykle korzystam jedynie z kufra, schowka pod siedzeniem nawet nie otwieram.

Opublikowano

Cześć biały9,

wywołany do tablicy wypowiadam się o X8. Ponieważ nie mam porównania do innych skuterów :), to będę twierdził, że jest to idealny jednoślad do dużego miasta.Jeździłem wcześniej endurakiem i denerwowało mnie kilka rzeczy w mieście m. in. brak bagażnika. Z X8 jest zupełnie inaczej, bo na raz wchodzą dwie zgrzewki wody. Inne warianty: wchodzi laptop, wchodzą 2 kaski czy spore zakupy. Ułatwieniem jest bagażnik otwierany z dwóch stron, można nawet jechać z otwartą tylną klapą.

Teraz minusy, niby robiłem trasy z centrum Warszawy ścigając się przez 10 km np. z CBR-ą :), ale brak mu mocy. Powiedzmy, że do sprawnego przemieszczania się z punktu A do B wystarczy.

Wymaga bardzo dobrego akumulatora. Pierwsze dwa akumulatory nie dały rady, ale zakładam, że były marnej jakości. Trzeci miałem okazję testować przez tydzień i było super ... wtedy padł silnik. Teraz skuter stoi w garażu i się kurzy. Jakoś nie mam czasu, ani chęci, żeby go naprawić.

Olbrzymią wadą w moim przypadku jest brak kopki. Kiedy pada akumulator, nie ma jak go odpalić.

Gdy akumulator i silnik są sprawne to polecam. :)

Opublikowano

Powtórzę pytanie bo gdzieś się może zagubiło w tekście.....:

....a co powiecie na taką zagwostkę :

---MBK SKYLINER = YAMAHA MAJESTY??? niby wygląd podobny ale może być tak jak z czekoladą i produktem czekoladowopodobnym:)

Co o tym sądzicie?

---Yamaha Majesty YP 250 ...a DX 250...? Podrzućcie jakie są różnice...i którą brać jak coś... :)

---czy warto dołorzyć trochę do yamaha majesty 400-jest tu jedna nawet na forum do sprzedania(lub już może nie aktualna...)

Opublikowano

Biały strasznie duży masz rozrzut po pojemnościach, niestety twój budżet nie pozwala na pojemność 400 cc w dobrym stanie. Skup się na stanie skutera a nie na konkretnym modelu.

Opublikowano

Dokładnie Lucjan, mieści się w budżecie, pozostaje sporo PLN na serwis, wymianę opon, itp. itd . Dzwonić, jechać i oglądać, a na miejscu decydować , bo o YP 250 z ostatniego wypustu naprawdę ciężko. Nie mówiąc już o sztuce rzetelnej.

PS. Przeczytałem posty i się uśmiechnąłem: Doradzanie "gruszek na wierzbie" w tym temacie i innych nierealnych propozycji cenowych, tudzież jakiś porozbijańców i ogryzków nadających się do dobrego klecenia mija się chyba z celem. Nie tego tu kolega szuka.

Opublikowano

Ja ci mogę polecić firmę Ital Moto z Piły . Sam u nich kupowałem moto, zajmują się raczej skuterami, mają ich na stanie koło 90 sztuk. Sprowadzone z Włoch, przebiegi raczej ze sfer marzeń :) ale raczej nie są posklecane z 5ciu egzemplarzy. Skutery firma kupuje w pakietach we Włoszech.

Możesz się przymierzyć do wielu sprzętów, bo naprawdę ich mają tam sporo no i ewentualnie jakis kupić. W 5tyś. coś ciekawego tam znajdziesz.

Opublikowano

WItaj Lucjan 73,skuter z ogłoszenia wygląda na fotkach SUPER!!!Cos takiego chodzi mi włąśnie po głowie i czegoś takiego właśnie "chyba" szukam:)......na pierwszy rzut oka mam obawy że to od handlarza (ale to chyba zrozumiałe).....Wiadomo....wolałbym z forum,ale nie zawsze jest tak kolorowo że się da...no ale z drugiej strony tak się zastanawiam czy wszystkie skutery na forum są z polskiego salonu?-i od pierwszego właściciela:)?-obawiam się że nie:)...Ktoś musi być pierwszy...zaryzykować...zainwestować na początek i DBAĆ później....chyba o to też chodzi:)

Martwi mnie jeszcze inna sprawa,a mianowicie inne ceny skuterów które posiadają np:

- http://moto-italia.o...9-M4164416.html -ten jest z 1998 roku co prawda wersja DX-co dalej za bardzo nie czaje różnicy i jest w sumie w tej samej cenie.....na chłopski rozum coś mi tu nie gra... :(

- http://moto-italia.o...M4177019.html tu tym razem jest burgman...poj.mniejsza 125cm...rocznik ten sam i prawie 2 tysie droższy

Czy burgmany ogólnie są dużo lepszymi skuterami-tzn.duzo droższymi w zakupie wtórnym?

http://moto-italia.otomoto.pl/yamaha-majesty-125-zadbana-w-oryginale-kat-b-burgman-M4170652.html

...a tu już wogóle zgłupiałem:2007 rok-czyli 2 lata młodszy...poj.125cm czyli mniejsza...no ale napisał że autentyczny przebieg:) :) :)-a w tej 250cm nie napisał :) no i dokładniejsze fotki może do tej 125tki dosłać a do 250 również tego nie napisał :(

...to tylko moje przykłady które dały mi na pierwszy rzut okaz do myślenia....co o tym sądzicie???

...boje się tak w ciemno od handlarza.....nie znam się na tym:(

pozdr

Opublikowano

Jedyne co można poradzić to dokładne oględziny sprzętu. Zdjęcia i opisy to tylko wstęp. Nie ma co porównywać ofert skuterów klasy 125 bo ich ceny z uwagi na zmianę przepisów uległy zmianie, prawo podaży i popytu. A co do tego sprzedawcy ja kupiłem u niego Atlantica 500 z 2002 roku z przebiegiem 5000 km. Trudno w to uwierzyć tym bardziej że pochodzi z Włoch. Nie mniej jednak po dokładnych oględzinach nic nie przemawia za korektą licznika. Oczywiśce zapłaciłem więcej jak za podobne roczniki na Allegro. No cóż we Włoszech też można coś sensownego kupić ale kosztuje to więcej jak za "pakiet" kilkunastu skuterów kupowany hurtem jak leci. Szkodz że nie poszukałeś w ogłoszeniach na forum była ładna sztuka do sprzedania od Campto ale już po ptokach... Moja rada dokładne oględziny na miejscu a najpierw telefon do sprzedawcy i szczera rozmowa.

Opublikowano

Wszystkie sprowadzane skutery mają przebiegi 17-19 tys. km, bo klienci właśnie takich przebiegów oczekują ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...