bialy9 Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Witam Kolegów i Koleżanki serdecznie....mało pisze...ale staram się czytać co tu słychać.....Logując się na forum miałem przekonanie do kupna burgmana 400:) Super sprzęcik i na pewno byłbym szczęśliwym posiadaczem:) Ostatnio jednak usłyszałem i wyczytałem opinie że burgman 400 to jednak "krowa" jak na miasto:) Nie chce się z tym do końca zgodzić choć szczerze mówiąc nigdy na nim nie jeżdziłem i nie siadałem.lecz tylko oglądałem optycznie na "oko" i nie wiem jakbym się nim przeciskał przez zakorkowany w porannych godzinach Kraków;( W związku z tym postanowiłem założyć ten temat i poprosić o Wasze opinie:) Napiszę po krótce co mnie z grubsza interesuje: Kategoria A zrobiona rok temu,wiec nie tylko 125 biore pod uwagę (a raczej nie biore... -z racji tego że mam 50tke i boję się że może mi się szybko znudzić i zacznie brakować mocy:(.....) Obecnie dosiadam Kymco Super 9 50cm,w dwa lata od momentu zakupu zrobiłem nim ok.12.0000km.Na maszyne nie ma co narzekać,ale powoli przychodzi ochota na zmianę na coś innego:)-większego mocniejszego:) Chciałbym,żeby był to maxi w miarę BEZAWARYJNY (jak mój Kymco:)) z dość łatwym,tanim i ogólno dostępnym serwisem (żeby mechanicy w Krakowie sobie z nim poradzili:)) -żeby był ekonomiczny-ok.4l/100km byłoby ok:)-sporo robie kilometrów codziennie dom-praca-dom... -żeby miał- spory lub -duży bagażnik pod siedzeniem-taki na plecak np.20litrów-lub kask i żeby było jeszcze miejsce-raczej nie chciałbym używać kufra-ale tego nie wykluczam -żeby nie chodził jak kosiarka:) :)heheeh-czytaj 50cm:)-tylko bardziej DUMNIE:) -...no i żeby się "ładnie" prezentował-czyli jakieś roczniki 199....chyba sobie również odpuszcze...raczej nowsze stylistycznie modele -cenowo tak do ok.5.000zł-bez szaleństw jak da rade... Jeśli chodzi o pojemności to jednak chyba od 200cm(burgman) poprzez 250cm-300cm do max chyba 400cm. 90% MIASTO i być może te 10% jakiś wyjazd 2-3 dniowy weekendowy lub jakiś wakacyjny..... Napiszcie proszę nad jakimi sprzetami warto się zastanowić i więcej o nich poczytać.Jakie macie i czy polecacie...napiszcie jak z przyśpieszeniami....vmax(ale to nie najważniejsze-bez szaleństw)...no i ze spalaniem i serwisem... Za wszystkie odpowiedzi z góry wielkie dzięki p.s. troche z innej bajki ale słysze ostatnmio głosy że BMW CS jest fajnym motocyklem na miasto-może znacie? dzięki,pozdrawiam /marcin
Pieniek Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Większość Twoich zachcianek spełniłaby Yamajka YP 250 tylko znaleźć zadabany egzemplarz to prawie niewykonalne ale możesz próbować.
tomekmajesty Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Jak na miasto to jednak 250 bym polecał Trochę mała kasa... za 7 tysiaków to już są fajne Vespy GTS 250 Yamaha Majesty 250 rzeczywiście fajna Na BMW CS kilka razy się przejechałem i rzeczywiście zwinny motocykl Ale ... motocykl Więc w nogi wieje, w trampkach nie pojeździsz Sent from my iPhone using Tapatalk
grze Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Yamaha Xmax jest super na miasto jak i w mniejsze trasy. Mi też podobała się Honda PCX ale jak dla mnie troszkę za mala. Mniejsza kanapa i mniej miejsca na nogi.
kello Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Próbowałem jeździć po mieście SW600 i było kijowo, także do miasta jeśli skuter, to raczej coś lekkiego do 250-300 i raczej coś w mniejszej budzie niż Burgman czy X9, które z kolei mają duże możliwości przewozu bagażu. Ale jeśli jeździłeś 50tką, to będziesz się wkurzać na to, że nie wszędzie się nimi wciśniesz. Motocykl, nawet 600 w mieście to co innego, będzie o niebo zwinniejszy. Jeśli chodzi o tą BMW to ma fajne miejsce na plecak + standardowo płytę pod kufer, którą można wykorzystać jako bagażnik. Do tego napęd paskiem, który swoje kosztuje, ale jak podliczyłem kiedyś, to w dłuższej perspektywie koszty są takie same jak w przypadku napędu łańcuchem. Tyle, że podobno czasem piszczy jak jest wilgotno i nie można jeździć po szutrach, kamyczkach, itp. Pomyśl nad motocyklem, jeśli to ma być twój pierwszy sprzęt, bo może jednak motocykle ci się bardziej spodobają. Możesz kupić coś typowego typu Suzuki GS500, Kawasaki ER5 to później nie będziesz mieć problemu z odsprzedażą jeśli to będzie nie to.
Sympatycy robert1973 Opublikowano 3 Listopada 2014 Sympatycy Opublikowano 3 Listopada 2014 @bialy9 jeśli chodzi Ci o sprzęt stricte do miasta to pojemności 250-300 zupełnie wystarczą jeśli jeździsz Kymkaczem i jesteś zadowolony to nie zmieniaj firmy tylko zmień model na np People. Jeśli chodzi o pomysł z moto to..... odpuść, skuter jest o wiele poręczniejszy wiem co mówię bo mam 2-a sprzęty i jak mam wyjechać motocyklem na miasto to jestem "chory" @kello różnica między łańcuchem a paskiem jest taka że pasek jest bezobsługowy i o wiele cichszy
Gość maxell Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Aż się ciśnie na usta - kup mój W dziale "sprzedam" masz wszystko opisane. Jeśli masz zamiar jeździć sam i głównie po mieście to faktycznie 250 wydaje się optymalnym rozwiązaniem, ale kiedyś przyjdzie taki moment - jak u mnie - że chciałoby się jednak coś większego (ale nie koniecznie)
Sysgone Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Ostatnio jednak usłyszałem i wyczytałem opinie że burgman 400 to jednak "krowa" jak na miasto:) Nie chce się z tym do końca zgodzić choć szczerze mówiąc nigdy na nim nie jeżdziłem i nie siadałem.lecz tylko oglądałem optycznie na "oko" Kiedyś zmierzyliśmy sprzęty pod C66 i Burgman Jerrego o ile mnie pamięć nie zawodzi, był 8 cm szerszy od SW-T 400. A 8 cm w mieście to już baaardzo dużo.
Kekuti Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Rozważ Kymco Downtown 300i. Po czterech latach jazdy po Krakowie na 50-tce, na początku tego roku, przesiadłem się na Downtowna 300i. Spełnia wszystkie oczekiwania wyrażone w Twoim poscie. Świetnie spisuje się w mieście, też jeżdżę w korkach (akurat nie mam po drodze buspasów). Dotychczas nie instalowałem kufra bo teczkę do pracy (jak również ewentualne zakupy) chowam w bagażniku pod siedzeniem. Start ze świateł i przyspieszenie bardzo dobre. Jeżdżę też w dłuższe trasy (jednorazowo 300-400 km) - takie dystanse nie są dla niego ani kierowcy problemem. Łatwo można wyprzedzać samochody jadące ok. 100km/h. Maksymalna prędkość ok. 140. Do prędkości 120km/h bardzo duża przyjemność z jazdy. Przy równej jeździe do 120km/h spalanie nieco ponad 3l/100. Nie śledzę rynku wtórnego, ale może uda Ci się zmieścić w wyznaczonym budżecie. Zgadzam się, że w Twojej sytuacji brak argumentów by kupować skuter o pojemności 125. Pozdrawiam!
Gość maxell Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Downtown 300 w cenie do 5000? Chyba po dzwonie z Pendolino
kitenation Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Polecić też mogę 300 DT, ale to cena minimum 9-10 tysięcy żeby był to jako tako pewien sprzet z początku produkcji (2010). CHociaż fakt, spełnia on wszystkie wymagania kolegi co do jednego (poza ceną). Można się ewentualnie zastanowić nad DT 125 - 200 napewno będzie trochę taniej.
Gość maxell Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 A moim zdaniem nie ma się co pchać w 125-tkę mając "dorosłe" prawko - 250 to minimum.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 3 Listopada 2014 Administrator Opublikowano 3 Listopada 2014 Ostatnio jednak usłyszałem i wyczytałem opinie że burgman 400 to jednak "krowa" jak na miasto:) Może nie tyle "krowa" co są maxi skutery, które sprawdzają się lepiej w mieście niż AN400. Sprzęt relatywnie szeroki a jego sprzęgło sprawdza się bardziej w wypadach za miasto niż podczas sprintów od świateł do świateł... 5 tpln... Faktycznie, jeśli znalazłbyś dobry egzemplarz YP250 z końcówki lat produkcji to zdecydowanie polecam. W tym przedziale cenowym jest to realne ale wymaga cierpliwości. Polecam też skutery na dużych kołach. Do miasta są rewelacyjne, zwrotność, szerokość i zestopniowanie napędu zdaje się to potwierdzać. Np. Kymco People 250s czy Beverly 250. Ps. Zobacz czym jeżdżą spece w dziedzinie o którą pytasz> http://www.burgmania.net/index.php?option=com_content&view=article&id=840:rzym-widziany-okiem-milosnika-maxi-skuterow-2012&catid=11&Itemid=123〈=pl
Gość maxell Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Jakbyś chciał Majkę 250 pogadaj z kolegą Barteq - kiedyś chciał swoją sprzedać, może jeszcze aktualne.
filipmr Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Może ktoś z osób na forum wie jakie są różnice w starszym modelu a nowszym modelu skutera Yamaha Majesty Yp 250?.Oprócz zmian wizualnych:plastiki obudowy ,klosze świateł.Czy coś jest pozmieniane w mechanice.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 3 Listopada 2014 Administrator Opublikowano 3 Listopada 2014 Technicznie jakiś wielkich zmian nie ma. Motor konstrukcyjnie ten sam.. jedynie minimalnie wzrosła moc o cały 1 KM. Przy okazji, artykuł mooocno archiwalny , ceny używanych egzemplarzy oczywiście nieaktualne... ale niektóre info mogą się przydać> Używany Burgman 400 pierwszej generacji vs Majesty 250 z pierwszego wypustu.
kello Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 @bialy9 jeśli chodzi Ci o sprzęt stricte do miasta to pojemności 250-300 zupełnie wystarczą jeśli jeździsz Kymkaczem i jesteś zadowolony to nie zmieniaj firmy tylko zmień model na np People. Jeśli chodzi o pomysł z moto to..... odpuść, skuter jest o wiele poręczniejszy wiem co mówię bo mam 2-a sprzęty i jak mam wyjechać motocyklem na miasto to jestem "chory" @kello różnica między łańcuchem a paskiem jest taka że pasek jest bezobsługowy i o wiele cichszy To na plus, ale minusami paska jest cena (w przypadku BMW CS), mała odporność na warunki atmosferyczne i brud (w przypadku znów BMW, gdzie pasek idzie na zewnątrz). W 125 nie ma co się pakować również dlatego, że po ostatnich zmianach w prawie ich ceny poszybowały niebotycznie. Łatwo za to wyrwać 250tkę w dobrej cenie.
Sympatycy robert1973 Opublikowano 3 Listopada 2014 Sympatycy Opublikowano 3 Listopada 2014 @kello skrótowo małe OT coby nas admin nie pogonił cena paska+koła ok 1200 PLN wymiana co 40 tyś, łańcuch+koła ok 800 PLN jak będziesz szanować na 20-25 tyś starczy, szanowanie: to smarowanie, czyszczenie i naciąganie (kolejność przypadkowa) dodatkowo przychodzi czyszczenie felgi łańcuch bardziej dostaje w tyłek na deszczu i bród też daje popalić ale.... to forum o skuterach kolega pytał się o skuter więc nie drążmy tematu "pasek VS łańcuch" W sprawie skutera skłaniał bym się w stronę Kymco jako że produkt jest mało popularny ceny są niższe (z tego samego rocznika i pojemności) od znanych firm a jakością i trwałością naprawdę niewiele odbiegają.... możesz jeszcze zapolować na SYM-a może w tych pieniądzach uda Ci się coś "ustrzelić"
pietror Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Jeździłem 250 po mieście(Piaggio Hexagon) i fakt na miasto nic lepszego nie potrzeba. Ale szybko wzrosło zapotrzebowanie na wypady poza miasto i doszła jazda po obwodnicy i się okazało że jednak Burgman 400 musiał zostać zakupiony:)
bialy9 Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 WOW:) : dzięki wielkie za zainteresowanie i podpowiedzi..... To tak...: Pieniek:)-Yamaha Majesty fajna:)-podoba mi się-poproszę Was o podstawowe info na co zwrócić uwagę...może jakieś linki do poczytania-i wczytania się w temat?-jakaś fotka z maxi jaki mi radzicie z Majesty?-nie chodzi mi o konkretną aukcję -kupuj tą hehe -TomekMajesty-nick mowi co innego a tu widzę Vespa:)-kurcze dzieki za propozycje,ale ja sportowiec jestem,więc źle bym się czuł na takim alaRetro:) haha (żarcik) -Grze:) hehe jakbyś czytał w moich myślach:) Xmax tez mi się bardzo podoba -szyk,elegancja ale też sportowe zacięcie...dzisiaj jak zjeżdzałem z głównej w boczną pod garaż to właśnie na taki sprzęcik wyjeżdzający się zapatrzyłęm i prawie wiechałem w krawężnik:)-masakra! Martwi mnie tylko jedno,ze moze miec mały bagażniczek:(...jest tez wersja X-City...-że niby bardziej do miasta?Proszę o podpowiedz...PCX super wygląd ale ten Start/stop podobno wadliwa sprawa i ogólnie drogi w eksploatacji -poprawcie jak się mylę... -kello:) ogólnie to przyszłościowo celuję w GS...a narazie CS wpadł mi w oko..o tym pasku czytałem że dość drogi ale bezobsługowy tak jak koledzy niżej pisali....plus taki że po mieście duszony do 4/100km...po trasie przy delikatnej jezdzie poniżej 3,5-dane zasłuchane od kumpla który takim śmiga...Gs500 i Er5 i cb500 juz chorowałem:) W garażu obok mojego Kymco super9 stoi właśnie cb500:)-na prostej nie mam szans...nie ma sie co oszukiwać,ale im więcej autek przed nami to dystans się zmniejsza:) -naraziestawiam na miasto-więc na 95% maxi-ale dzięki za propozycje -robert1973-kymco dobrze mi się kojarzy..nie z jakąś tam chińszczyzną więc spoko:)-gorzej że w ostatnim okresie zawiodłem się na serwisie AUTORYZOWANYM!!!!!!!....i czar powoli pryska:( -przez jakiegoś gamonia!!! Kymco super9 najbardziej wpadł mi w oko-jak nie miałem prawka....jak teraz mam to zdecydowanie DOWNTOWN 300i:)-ale nie ta bajka cenowa:) -maxell:) :)hehe widziałęm...czytałem....odpiszę CI na priv:) -Sysgone---co tu dużo pisać-rozmiar ma znaczenie:) -Kekuti:)-hehe co tu Ci napisać Kolego....z kymczaków na kat.A to byłby mój pierwszy wybór:)Biała Perła:)-tylko szkoda mi wywalać tyyyyle kasy na sprzęta..bo co bym wtedy chciał kupić przykładowo za 3-4 lata???aż boję się pomyśleć -Jak możesz to kliknij gdzie go kupiłeś...bo wnioskuję ze w Kr.ale konkretniej:)-aha...gdybyś chciał go niedługo zmieniać i dasz mi moją cenę to rozważe to:) hehehhe...aha no i może dasz mi namiar gdzie serwisowałes swoją 50tke i co to było>tez kymco?mozesz na priva jak chcesz....jestem załamany po ostatnim serwisie:( :(nie mam gdzie teraz serwisowac 9-teczki:(-jakiś namiar plisssss -kitenation ...a ten 300 DT to co to?masz na mysli DownTown?..bo juz nie czaje....a mam jeszcze duuuze luki w nazewnictwie:) -maxel-potwierdzam....125 odpuszczam sobie!!!e..bo zaraz patrzeć na wiosne gowniarzeria po 15-16 lat się rzuci na 125tki---minimum 250:)--chyba ze burgman 200uht chyba...cos takiego:)-może o nim ktoś podrzuci kilka słów:)???? -Mariusz Burgi-nie ma to jak słowa experta:)-..".relatywnie szeroki a jego sprzęgło sprawdza się raczej poza miastem niż od świateł do świateł''-krótko i na temat:) Napisz Mariusz proszę o tym YP250-czyli yamaha majesty 250 (YP-to oznaczenie modelu lub jakiejś wersji?..z końcówki lat produkcji...czyli:)?podpowiedz-tzn.mogę w sumie poszperać i tego poszukać:)hehe-to jakąś przykładową foteczkę "budy" podeślij?z góry dzięki... Jeśli chodzi o te duze koła to słyszałem tez opinię że nie zawsze duż koła dobrze wybierają nierówności naszych dróg-że lepiej jak ma się regulowane zawieszeni i nie zawsze duże koła dają komfort w poruszaniu się?---ale fakt-moja super9 co wytrzepie na nierównościach to jej:)-plastiki trzeba kleićprzy zegarach:) ...masz może jeszcze jakieś ciekawe propozycje? -filipmr-jak masz wszystko zebrane o yamaha majestic 250 w jednym miejscu to podeślij proszę cos do poczytania... -robert1973-jeśłi chodzi o Symy to też mi wpadły w oko-stylistycznie bardzo nowoczesne zadziorne i wogóle...ale nie mam pojęcia jak to jeździ.....co z serwisem....z częściami....itd....w sumie to ogólnie nie mam pojęcia jak te wszystkie sprzęty dają rade:( -Pietor:)-i tego się boję....że zaraz wpadne na pomysł wyjechać za miasto..na wycieczkę tu i ówdzie....i zacznie brakować pod manetką eeehhhhhhh......ogólnie masakra.....drugi rok szczerze mówiąc już się zbieram do zakupu...ale zawsze jest "coś" -z drugiej strony fajnie mi się jezdzi na swoim pierdku:) -narazie nawet prawka kat.A nie odebrałemod roku żeby nie mieć ciśnienia na sprzęta.. ...ale przyjdzie ten czas:) -jak na każdego:) Poprawcie mnie jak się mylę-ale jest coś takiego jak MBK??podobno to to samo co yamaha majesty...obawiam się tylko że może to być jak Cola i Polocokta:) Jak będziecie mieli chwilę to klikajcie i dzielcie się swoimi przemyśleniami:) ...aha i serce mnie boli jak na mojej super9 dość często chcąc/nie chcąc wskazówka obrotomierza jest na polu czerwonym:( :( --czy na 250/300/400 też tak macie????-że wyje..że się męczy???a Wy ciśniecie...i ciśniecie...? Tu w tym momencie brakuje mi biegów i wrzuceniu o jeden wyżej żeby sobie jechał...i jechał.... 3majcie się,dzięki.pozdrawiam ...aha...i takie jeszcze mam pytanie...czy jak np.Burgman 250 i 400 ma takie same/podobne wymiary...to czy podobnie jest z Yamaha Majesty 250/400? Zastanawiam się ponieważ cenowo myślę że wyjdą podobnie +/-,a zawsze będzie może moc pod manetką i nię bedzie obrotomierz na czerwonym polu żyłowany???jak myślicie...?domyślam się że serwisowanie 400 jest chyba droższe od 250tki?400>250:):) czy to tylko moje głupie domysły? Czy można ...i czy powinno się wogóle porównywać wyżej wymienione sprzęty do siebie???tzn burgi 250 do -400.....i majke 250 czy 400???jak to jest.pomóżcie...?250tka bedzie pewnie mniej paliwożerna-choć z drugiej strony jak będzie przeciążana to może nagle się okaże że jednak 400setka na niższych obrotach jest ekonomiczniejsza? p.s. juz troche info znalazłem,a żeby może nie zaśmiecać forum to podsyłajcie co znajdziecie na priv????...lub jak kto woli-najwyżej ktoś jeszcze może skorzysta! pozdr
kitenation Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Tak chodziło mi o Downtowna. Sorki
pawelecm Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 W cenie do 5000zł nie poszalejesz z większymi skuterami. Znam trochę Kraków i to jest prawdziwa miejska dżungla. Potrzebujesz skutera o gabarytach tylko nieco większych i o mocniejszym silniku. Z tych powodów nie wykluczał bym 125/150/200. Ja używam "poprawionego" na 150 Agility City 125 i powiem, że póki nie opuszczam miasta to banan nie schodzi mi z twarzy. Prawdziwy wyjadacz korków na dużych kołach, świetne hamulce, fabryczny kufer, po zmianie pojemności wystarczą obroty 5500-6000 do dynamicznego poruszania się, a zawsze można pogonić go do ponad 7000obr/min i zasuwać koło 100km/h po mieście. Więcej do miasta nie trzeba. Na trasę będzie trochę za mało (prędkość przelotowa 90km/h), ale powiedzmy sobie szczerze 250 na trasę do komfortowego poruszania się też trochę mało.
Michalski Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Witam, kolego jestem początkującym maxiskuterowcem, ale skłaniałbym się do Kymco DT 300i z racji tego, że są to całkiem niezawodne sprzęty i o przyzwoitych parametrach jezdnych. Jeżdżę takim i bardzo sobie chwalę. Może Wawka nie tak zatłoczona jak gród Kraka, ale tu też nie jest łatwo, a ja po przesiadce z 50-tki nie widzę dużej różnicy w podróżowania a wręcz czas potrzebny na dojazd z domu do pracy jeszcze o ok5 do 10 min. się skrócił. dystans to ok 20 km, więc uważa,że jest git. poniżej załączam link do KYMCO DT 300 za rozsądne pieniądze:) : http://otomoto.pl/ky...0-M4167452.html może się przyda.
kello Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Przyjrzyj się Piaggio X8 z silnikiem 200 lub 250. Ma duży kufer pod siedzeniem, za siedzeniem i możesz go otworzyć "na przestrzał" i wozić maszty , a podobno rakieta tenisowa wchodzi bez problemu i schowek się zamyka. Do tego skuter jest dość mały więc do miasta jak znalazł a jednocześnie dość duży, że spokojnie siebie z bagażem pomieścisz. Były też 400setki
Sympatycy robert1973 Opublikowano 4 Listopada 2014 Sympatycy Opublikowano 4 Listopada 2014 Jeszcze jedno gwoli wyjaśnienia biały9 masz 5k na sam skuter ? więc cenowo raczej celuj w 4k bo jeszcze Cię czeka "pakiet startowy" czyli przerejestrowanie(lub/i zarejestrowanie jeśli moto z zagranicy) dla spokoju wymiana wszystkich spraw eksploatacyjnych a przy okazji może się zdarzyć jakiś dodatkowy wydatek(naprawa). O "pakiecie startowym" należy pamiętać no chyba że masz jeszcze jakieś dodatkowe PLN prócz zakładanych 5k PLN co do zakupu i propozycji.... radziłbym "po dosiadać" kilku sprzętów....i przemyśleć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się