Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Skuteczność systemu ABS w zakrętach


Jedziesz motocyklem z ABS-em i pokonujesz łuk. Z jakiegoś powodu hamujesz i teraz:  

24 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Jerry_R

    13

  • lazyfox

    10

  • melmacie

    6

  • kitenation

    6

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Poslizg koła z przodu jest bardziej niebezpieczny niż tylnego.

Niezwykle nowatorska teoria. Słyszałeś coś o "highside" i jego skutkach ? Lepiej jest nie pisać na temat, o którym najwyraźniej nie ma się pojęcia.

Użyj wujka google w razie wątpliwości ZANIM coś napiszesz np: http://en.wikipedia.org/wiki/Highsider

The name ("highside") derives from the side of the motorcycle that the rider will separate from. If forcibly thrown over the bike, the rider is said to have dismounted on the high side.

  • The violent motion of the motorbike usually throws the rider several feet into the air which can result in broken bones on impact with the road surface

  • As the highside catches the rider unexpectedly, the riders' limbs can be thrown into protrusions on the bike (usually the handlebars) and suffer contusions

  • The rider is thrown ahead of the bike and is at risk of being hit and seriously injured by the bike, particularly if the rider stops quickly

Because highsider accidents are so much more deadly than lowside accidents, the Motorcycle Safety Foundation recommends that if a rider locks the rear brake at higher speeds and the traction is good the brake should not be released.

Dodając pozostałe dwa tłoczki z przodu czyli czyli pozostałe 50% siły mamy całkowity rozkład 75% przód i 25% tył.

Czy sugerujesz, że dwa duże tłoczki hamulcowe w przednim zacisku działają z równą siła jak ten trzeci mały?

Opublikowano

Uwaga praktyczna.

Hamowania w pochyleniu unikam, natomiast po testach hamowania awaryjnego na suchej i lekko wilgotnej nawierzchni: SH z CBS:

- tylko lewa klamka: łatwo zablokować tylne koło, nawet na suchym;

- tylko prawa klamka; pod koniec delikatnego, ale bardzo stanowczego hamowania przednie koło tuż przed zatrzymaniem lekko może się uślizgnąć, szczególnie na wilgotnym asfalcie; kwestia "wyczucia" i doświadczenia w dozowaniu;

- obie klamki: najłatwiejsze dozowanie, największy margines bezpieczeństwa, najtrudniej o uślizg, największe opóźnienia, najkrótsza droga hamowania.

W związku z tym, mam odruch zawsze hamować obiema klamkami.

Opublikowano

Wydaje mi sie, ze mowimy o mocnym, gwaltownym uzyciu przedniego hamulca, w pochyleniu, podczas zakretu, na motocyklu ze standardowym ABS.

Konczy sie to tak, jak na ponizszym filmie od 3 sekundy.

Motocykl z nowym systemem ABS zachowuje sie jak na filmie od 12 sekundy.

Bezposrednie porownanie od 16 sekundy.

Opublikowano

Nowy system na pewno poprawia bezpieczeństwo i wybacza wiele błędów kierującemu. Podobnie było kiedyś ze zwykłym ABS vs. jego brakiem. Mnie zastanawia jedno, ile czasu zajmie wprowadzenie tego systemu do skuterów i kiedy, powiedzmy 3- 4 modele będą go oferowały, aby kupujący miał jakąś tam alternatywę przy wyborze pod tym kątem.

Opublikowano

Niezwykle nowatorska teoria. Słyszałeś coś o "highside" i jego skutkach ? Lepiej jest nie pisać na temat, o którym najwyraźniej nie ma się pojęcia.

Użyj wujka google w razie wątpliwości ZANIM coś napiszesz np: http://en.wikipedia.org/wiki/Highsider

Dzieki. Zup[elnie nie wiedziałem co pisze. To pod wpływem tych durniów z BMW co produkują te buble bo to oni tak pisza na swoich stronach i jeszcze jakies badania podają. Napisz do nich i uświadom ich jak to jest.

The name ("highside") derives from the side of the motorcycle that the rider will separate from. If forcibly thrown over the bike, the rider is said to have dismounted on the high side.

  • The violent motion of the motorbike usually throws the rider several feet into the air which can result in broken bones on impact with the road surface

  • As the highside catches the rider unexpectedly, the riders' limbs can be thrown into protrusions on the bike (usually the handlebars) and suffer contusions

  • The rider is thrown ahead of the bike and is at risk of being hit and seriously injured by the bike, particularly if the rider stops quickly

Because highsider accidents are so much more deadly than lowside accidents, the Motorcycle Safety Foundation recommends that if a rider locks the rear brake at higher speeds and the traction is good the brake should not be released.

Czy sugerujesz, że dwa duże tłoczki hamulcowe w przednim zacisku działają z równą siła jak ten trzeci mały?

Opublikowano

deleted

Opublikowano

Celem systemow ABS wspomagajacych hamowanie w zakretach - jest niedopuszczenie do takich sytuacji.

Opublikowano

deleted

Opublikowano

Miałeś napisać do BMW nie do mnie. Nie potrzebuje twoich rad na temat low czy high. Dołóż jeszcze filmiki z deszczem i dobrze analizuj. Mimo wszystko cieszę się ze znasz siłownik Nissin w Hondach. Istotnie jeden toczek ma 22 a dwa 27 mm. Może jeszcze dodaj ze tarcze maja rożne średnicę.

To będzie jeszcze trudniej wyliczyć... I niczego to nie zmienia w praktyce. Podważając to co piszą inni w książkach narazasz mniej doświadczonych ludzi na niebezpieczne wypadki.

"Dzieki. Zup[elnie nie wiedziałem co pisze. To pod wpływem tych durniów z BMW co produkują te buble bo to oni tak pisza na swoich stronach i jeszcze jakies badania podają. Napisz do nich i uświadom ich jak to jest."

Faktycznie nie wiesz. Porównaj sobie te dwa wypadki na chyba tej samej drodze i spróbuj wyciągnąć samodzielne wnioski.

[media=]

Opublikowano
Jak się przyjrzeć dokładniej to na filmie z highside motocykliście potrzebna by była kontrola trakcji, a nie ABS.

Nowa wersja ABS wykorzystuje kontrole trakcji, jako jeden z elementow.

Opublikowano

deleted

Opublikowano
Nie na darmo nie zaleca się zwalniania tylnego hamulca (jeśli w ten sposób zablokowało się tylne koło)

Co masz na mysli mowiac o zablokowaniu tylnego kola, w przypadku jednosladu ze zwyklym ABS?

Przypomne, tematem rozmowy jest: "skutecznosc systemu ABS w zakreatch".

Opublikowano

deleted

Opublikowano

Powiem wam, jeżeli kierujący zechce dopuścić do PPP, czyli punktu przegięcia pały, to żaden system go nie uratuje. Obecność systemów nie zwalnia ze stosowania pewnych podstawowych zasad. Np. stare przysłowie pszczół mówi - unikaj hamowania motocyklem w złożeniu, podobnie jak unikasz jedzenia żółtego śniegu zimą i sikania pod wiatr. I jak to powiedział mi pewien nauczyciel - cała tajemnica wychodzenia z uślizgów polega na tym, żeby właściwie ocenić swoją prędkość i warunki i zakręty motocyklem pokonywać tak, aby do takich uślizgów nie doprowadzać.

Opublikowano

Odniosłem się tylko do Twojego wprowadzającego w błąd stwierdzenia, że cyt. "Poslizg koła z przodu jest bardziej niebezpieczny niż tylnego".

Czy dalej uważasz,że masz rację? Czy może już jednak odrobiłeś zadanie domowe i doszedłeś do wniosku, że jednak poślizg koła tylnego prowadzący często do highside jest naprawdę dużo bardziej niebezpieczny? Byłoby to z korzyścią dla Ciebie.

Nie na darmo nie zaleca się zwalniania tylnego hamulca (jeśli w ten sposób zablokowało się tylne koło) w nadziei, że lowside spowoduje mniej groźne skutki.

Przecież nikt nie neguje, że lowside może prowadzić do utraty zdrowia lub życia. Tyle tylko, że highside prawie zawsze dodaje do zagrożeń typu uderzenie w krawężnik czy barierkę, wpadnięcie pod nadjeżdżający pojazd, obrażenia wynikające z upadku z wysokości skutkiem gwałtownego wyrzucenia kierującego w górę.

Czy to tak trudno zrozumieć?

LazyFox,

Weź pod uwagę że podajesz ekstremalne przypadki... W większości przypadków, kiedy blokują się koła jest to śliska nawierzchnia i wtedy ryzyko twojego HS nie jest aż takie (co innego PPP:)). W takim przypadku ja też twierdzę, że bardziej niebespieczny jest uślizg przedniego niż tylnego koła, gdyż ten pierwszy prawie zawsze skończy się glebą, a z tego drugiego, w wielu przypadkach bez większego bulu da się wyjśc.

Piotrek

Opublikowano

deleted

Opublikowano

Highside na maxiskuterze, ma ktos jakies video?

PS:

znalazlem cos zblizonego, na mniejszym skuterze

Opublikowano

35 sekunda widać, 47 dokładniej slomo :) .

(...)PS:

znalazlem cos zblizonego, na mniejszym skuterze

Początek filmiku, to nic zbliżonego, tylko highsider jak się patrzy :D ... Przynajmniej przy tej prędkości i skuter jako pojazd.

I jeszcze 3:11 -> "wstęp" do skuterowego highsidera z "zakończeniem" pod samochodem...

Opublikowano

To jeszcze dla odmiany uzycie przedniego w zakrecie i lowside:

Opublikowano

Ja bym powiedział, że raczej się zwalił w zakręcie ze względu na zbyt małą prędkość niż, że to był lowside. Jestem na 99,99% pewien, iż nie nastąpił uślizg żadnego koła i gdyby kierownikowi starczyło odwagi na odkręcenie manetki i wykonanie przeciwskrętu, to by się uratował. No a gdyby przegiął z odkręceniem manetki to byłby dopiero piękny lowside.

Opublikowano

Gosc pisze, ze zblizal sie do zakretu z predk. 72 kmh, wcisnal przedni hamulec w 30%.

Ma wersje bez ABS...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Człowiek widzi i myśli , kocham swoją maszynę , ale czy jej ufam ? Wszystko zależy od tego jakiego kierownika ma . Po tych filmikach to widze ,że jednak warto się podszkolić . Przyszły sezon dla mnie taki bedzie : szkolenia , szkolenia , szkolenia .

  • 1 rok później...
Opublikowano
Mnie zastanawia jedno, ile czasu zajmie wprowadzenie tego systemu do skuterów i kiedy, powiedzmy 3- 4 modele będą go oferowały, aby kupujący miał jakąś tam alternatywę przy wyborze pod tym kątem.

Rok minal, lipa z obecnoscia tych systemow w maxiskuterach :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...