Skocz do zawartości
Forum Burgmania

ABS obowiązkowy w motocyklach od 2016 roku. Wątek o przymusach Unijnych.


Przymusy Unijne a maxi skuter  

78 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sam system w większości sytuacji ekstremalnych bardzo przydatny.

Ale głosuję — nie, bo nie. Unia mnie już lekko znudziła. Ślimak rybą, żarówki energooszczędne. Niedługo każą nam wydalać kał pomiędzy 08:00-09:00, tylko.

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • MariuszBurgi

    13

  • lazyfox

    7

  • Lucjan73

    5

  • papcioch

    4

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mariusz jak gdzieś czytałem to koszt samego urządzenia ABS do samochodu to cirka 400 zł, tyle płaci producent za zakup u dostawcy. Nie wiem ile może kosztować system do motocykla ale podwyżka ceny finalnego produktu o 20-25 % to dla firmy harakiri. Myślę że coś wykombinują aby nie utracić klienta.

  • Sympatycy
Opublikowano

Chciałbym, żeby każdy pojazd był wyposażony we wszystkie możliwe systemy poprawiające bezpieczeństwo. Nie wierzę w szczere intencje komisarzy unijnych i innych pierdzistołków, czychających tylko na nagrodę od lobbystów.

Temat ankiety traktuję nie jako "czy chciałbyś ABS w motocyklu ?", jak to część z nas potraktowała, tylko "czy chcesz żeby unia decydowała arbitralnie o wszystkich aspektach życia gospodarczego ?".

Dlatego głosuję na NIE.

pzdr

BTW: Flyman, especially for You:

http://www.fronda.pl/a/unia-europejska-ustalila-jak-wolno-spuszczac-wode-w-klozecie,41510.html

Opublikowano

Nie.

Temat rzeka, ale jakkolwiek kwestie bezpieczeństwa służą w tym momencie za niezłą, bo niepozbawioną podstaw przykrywkę, to i tak za każdym razem chodzi o to, aby wielkie koncerny zarobiły jeszcze więcej. Europejczyk zapłaci, stać go.

O ile ABS w większości sytuacji pomaga, to coraz większej ilości aut stosowane są coraz bardziej rozbudowane systemy wspomagające, np wprowadzające

korekty toru jazdy. W tym tygodniu, w radiu, jeden z dziennikarzy motoryzacyjnych, opowiadając o teście nowej puszki, opisywał sytuację, w której chciał zrobić wyprzedzającemu go motocykliście trochę więcej miejsca i zjechał w stronę krawędzi jezdni. Gdy samochód zbliżył się do namalowanego pasa, postanowił "poprawić" "błąd" kierowcy i automatycznie odbił w przeciwnym kierunku, prawie spychając motocyklistę z drogi.

Obawiam się, że za parę lat podobne systemy też staną się obowiązkowe... i tak już bez końca.

Trochę OT. Koniec już widać. Za 10 czy 20 lat samochody będą zupełnie automatyczne. Już dziś Google ma przejechane setki tysięcy kilometrów swoimi inteligentnymi samochodami. Technologia już jest, potrzeba tylko woli politycznej, żeby zatrzymać lawinę trupów i kalek spowodowaną wypadkami na drogach.

  • Administrator
Opublikowano

Nie wiem ile może kosztować system do motocykla ale podwyżka ceny finalnego produktu o 20-25 % to dla firmy harakiri. .

W klasie 125 koszt doposażenia w ABS to coś między 1400-2000 pln... w zależności od marki.

To ile płaci za to producent u podwykonawcy jest (dla klienta końcowego) jakby... bez znaczenia ;)

Temat ankiety traktuję nie jako "czy chciałbyś ABS w motocyklu ?", jak to część z nas potraktowała, tylko "czy chcesz żeby unia decydowała arbitralnie o wszystkich aspektach życia gospodarczego ?".

Dokładnie o to chodziło.

Opublikowano

W klasie 125 koszt doposażenia w ABS to coś między 1400-2000 pln... w zależności od producenta.

To ile płaci za to producent u podwykonawcy jest jakby bez znaczenia ;)

Mariusz zgoda taka cena podawana jest w cennikach w przypadku jeżeli chcesz zamówić wersję z extra ABS- em. W chwili kiedy ABS będzie standartem sytuacja ulegnie zmianie.

  • Administrator
Opublikowano

Mariusz zgoda taka cena podawana jest w cennikach w przypadku jeżeli chcesz zamówić wersję z extra ABS- em. W chwili kiedy ABS będzie standartem sytuacja ulegnie zmianie.

Lucek, podaj źródło tej wiedzy? :notworthy:

Opublikowano

Lucek, podaj źródło tej wiedzy? :notworthy:

Konkurencja i rynek.

  • Sympatycy
Opublikowano

Bo teraz ABS to jeszcze widzimisię. Dopóki będzie to widzimisię, dopóty będzie to tyle kosztować, jak każda dodatkowa fanaberia. Gdy się zrobi z tego obowiązek, to i cena się zmieni. No kurczę, Panie Prezesie ... :)

Opublikowano

Ciekawe czy wobec nowych restrykcji chińskie nowe jednoślady będą miały szansą zaistnieć i pozostać na rynku europejskim ,czy znikną bezpowrotnie.Chciałbym mieć w swoim skuterze Abs, ASr ,ewentualnie kombinowany układ hamulcowy lub podobny uruchamiany jedną klamką w standardzie.Kontrola trakcji też by się przydała ,może czujniki kontroli ciśnienia w ogumieniu .Może wraz z układem Abs producenci jednośladów zaczną co nie jest regułą montować stalowy oplot przewodów hamulcowych a nie gumowych dla poprawy efektywności działania układu.W przypadku maxi skuterów o dużej masie ma to duże znaczenie.Normy emisji spalin zawsze powodują znikanie niektórych modeli jednośladów.Człowiek czy zwierzęta też wydziela substancje szkodliwe ,emituje gazy.

  • Administrator
Opublikowano

Bo teraz ABS to jeszcze widzimisię.

Nie, ABS to cały układ/system. Pompa, czujniki, przewody, elektronika... i dodatkowa czynność na taśmie produkcyjnej. Nie ma szans aby ktoś dawał to nam "w prezencie" ;) bo to jest znaczący koszt w produkcji.

Opublikowano

Zdecydowanie nie. Niech każdy ma możliwośc wyboru (chociaż głupia dyskusja, bo nikt nam takiego wyboru nie da). Ja osobiście szukałem Maxi z ABS i odkąd go mam to przyznam że nigdy więcej bez absu nie kupię. Nawet nie chodzi o to że często "jest używany" ale nieprawdopodobnie podnośi mi on komfort jazdy poprzez świadomość, że w razie nagłego problemu na drodze mogę hamować do oporu bez obawy o przewrotkę.

Opublikowano

Dla tych co cenią sobie wolność wyboru pozostaje jeszcze usunięcie bezpiecznika/przekaźnika ABS :msn-wink:

Opublikowano

Ja to osobiście bym wolał, aby pojazdy hamujące przed przejściem miały ABS-y jak ja przechodzę :) I jadące za mną też. Jest tak mało sytuacji, gdy ABS przeszkadza, że nie warto o nich wspominać. A jakby był guzik wyłączający ABS, to i tak nikt go nie użyje w momencie gdy trzeba by go wcisnąć.

Wyłączenie ABS-u w skuterze jest bardzo proste. Wystarczy postawić moto na centralkę, rozkręcić tylne koło i chwilkę poczekać. Ale nie warto, sam chciałem sprawdzić jak się jeździ bez ABS i bym się wywalił na suchym asfalcie, przed garbem, przez który przejeżdżam codziennie bo koło się zablokowało. A jechałem jak zwykle. Czyli zimne opony i wolno bo spowalniacze i osiedle z błąkającymi się rano nieprzytomnymi ludzikami sunącymi do pracy. Oczywiście Piaggio bez ABS-u też tam mi się ślizgało, ale ono od zawsze było bez ABS-u i byłem przygotowany na takie coś.

Opublikowano

Jestem na NIE bo nie lubię żadnych przymusów. Jak ktoś potrzebuje z ABS to kupuje z ABS a jak nie to nie. Nie jestem wariatem drogowym i potrafię równie bezpiecznie jeździć bez ABS.

Nic na siłe.

Pozdrawiam

  • Sympatycy
Opublikowano

Konkurencja i rynek.

Lucek, Jeśli wszystkim producentom, administracyjnie nakaże się dodać jakąś dodatkową wartość do produktu, to cena finalna wzrośnie. Tak działa rynek a nie zaklęcia...

Producenci nie muszą znacząco podwyższyć ceny samego produktu, bo mogą zrekompensować sobie to np. cenami przeglądów gwarancyjnych. Generalnie nic w "przyrodzie" nie ginie, a w biznesie nie ma sentymentów.

pzdr

  • Administrator
Opublikowano

Dla tych co cenią sobie wolność wyboru pozostaje jeszcze usunięcie bezpiecznika/przekaźnika ABS :msn-wink:

Wyłączenie ABS-u w skuterze jest bardzo proste. Wystarczy postawić moto na centralkę, rozkręcić tylne koło i chwilkę poczekać.

Temat zbacza na "niebezpiecznie" bezsensowne tory :)

ABS ma działać i pomagać. Żeby była jasność, sam jestem zwolennikiem tego systemu... choć nieraz słyszę, że w motocyklu jest on zbyteczny... szczególnie jeśli jeździ nim doświadczony motocyklista.

Opublikowano

Biurokraci nie mający pojęcia o jednośladach,często o motocyklach słyszący w mediach mają decydować za mnie co jest dla mnie dobre.Garstka nielicznych decyduje za miliony.Trochę to pachnie ustrojem poprzedniej epoki i gospodarką centralnie sterowaną, weszliśmy do unii socjalistycznej.Teraz ma wybór czy kupić jednoślad z opcjami czy nie .W 2016 niestety nie może nie będzie wyboru ,ze względu na ceny ewentualnie wybór modeli.W europie chyba jest z słabe lobby jednośladowe aby walczyć o swoje prawa chyba że nowe zmiany są im na rękę ,ewentualnie nowe zmiany przyjęli z pokorą.Powoli nowe jednoślady stają się dobrem luksusowym i,ewentualne to hobby dla ekscentrycznych fascynatów.Normy emisji spalin to kolejna fanaberia powoli zabija kolejne modele jednośladów.

  • Klubowicze
Opublikowano

ABS bym kazał załozyć wielu rządzącym zeby nie zbaczali w bok nie dotzrzymując wielu obietnic, o których zapominają po wyborach ale sam zauwazyłem posame pozytywy podczas jazdy nastepną Zacną, poprzednia nie miała ABS-u wystarczjacym w niej był układ hamulcowy HISS

  • Administrator
Opublikowano

Zacną, poprzednia nie miała ABS-u wystarczjacym w niej był układ hamulcowy HISS

Chodzi Ci o CBS.

HISS = immo.

Opublikowano

Biurokraci nie mający pojęcia o jednośladach,często o motocyklach słyszący w mediach mają decydować za mnie co jest dla mnie dobre.Garstka nielicznych decyduje za miliony.Trochę to pachnie ustrojem poprzedniej epoki i gospodarką centralnie sterowaną, weszliśmy do unii socjalistycznej.Teraz ma wybór czy kupić jednoślad z opcjami czy nie .W 2016 niestety nie może nie będzie wyboru ,ze względu na ceny ewentualnie wybór modeli.W europie chyba jest z słabe lobby jednośladowe aby walczyć o swoje prawa chyba że nowe zmiany są im na rękę ,ewentualnie nowe zmiany przyjęli z pokorą.Powoli nowe jednoślady stają się dobrem luksusowym i,ewentualne to hobby dla ekscentrycznych fascynatów.Normy emisji spalin to kolejna fanaberia powoli zabija kolejne modele jednośladów.

Zabiły np. moją byłą Yamahę Diversion 600. I słusznie. Należało się jej.

W zamian mamy dobrze zestrojone systemy wtrysku paliwa, katalizatory, niższe zużycie paliwa, lepszą dynamikę etc. Katastrofa po prostu.

Opublikowano

Ja jestem za . Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to zawsze stawiam na pierwszym miejscu . Co do przymusu , to myślę z punktu widzenia nowych skuterów przymus teoretycznie oznacza wyższą cenę . Z tego co widać ostatnio na naszym rynku jest także duża konkurencja i każdy chce sprzedać jak najwięcej . Tak myślę będzie i w tym przypadku - o cenie zdecyduje klient :-)) Czyli my .

  • Administrator
Opublikowano

Z tego co widać ostatnio na naszym rynku jest także duża konkurencja i każdy chce sprzedać jak najwięcej . Tak myślę będzie i w tym przypadku - o cenie zdecyduje klient :-)) Czyli my .

Może taką "decyzyjność" i jakiś wpływ na rynek maxi skuterów mają Włosi czy Francuzi ale nie >MY<. :)

  • Klubowicze
Opublikowano

Jestem zwolennikiem ABS w motocyklach ale głosuje za "NIE". Powodem jest wolność decyzji jak i ocena potrzeby własnej. Za każdy dodatek trzeba zapłacić a nie każdy potrzebuje tego systemu.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...