robi78 Opublikowano 20 Października 2014 Opublikowano 20 Października 2014 Witam wszystkich ,czy montował juz ktoś z was filter powietrza K&N do burgmana 400 k4? pytam tak z ciekawosci czy to cos daje na mocy czy to tylko sciema.
pawelecm Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 Ja mam założony do puszki (skoda fabia)silnik 1.4 wolnossący. Żeby nie ulec efektowi placebo zrobiłem filmiki przyspieszeń 60-100 na biegach 3 i 4. Oczywiście przed i po. Odcinek testowy taki sam, ta sama ilość paliwa w baku, identycznie rozgrzany silnik, pogoda bezwietrzna. Wyszło mi różnica zarówno na 3 jak i 4 biegu, dynamika poprawiła się i "na dole" i w średnim zakresie obrotów. Różnica w przyspieszeniach to 8-9%. Subiektywnie natomiast poprawiła się dynamika na niskich obrotach, mniej muszę dawać gazu, żeby silnik się zbierał. Wcześniej musiałem samochód dość mocno bujnąć na jedynce, żeby na drugim biegu od razu chciał przyspieszać. Teraz wystarczy leciutko przyspieszyć na jedynce i po wrzuceniu dwójki czuć ciąg a nie muła. Ale to w samochodzie, jak będzie w skuterze ciężko przewidzieć. Producent przewiduje wzrost mocy i momenty między 3 a 10%, w praktyce na hamowniach przeciętnie ludziom wychodzi więcej o 3-4 %. Są silniki, gdzie różnica jest większa, są i takie, że różnica jest w zakresie błędu pomiarowego. Z przeczytanych artykułów wyczytałem, że 80% samochodów ma przyrosty w granicach 3-5% mocy i momentu, 10% około 1-2%, i 10% w okolicach 5-10%. W skodziance to fajnie zadziałało, silnik pracuje "lżej". Filtr jest wielorazowego użytku więc po jakimś czasie się zwróci. Ja bym zaryzykował.
Gość maxell Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 W samochodzie jak najbardziej polecam - miałem SIMOTA (siatkowy niebieski, to samo co K&N) w poprzednim aucie - poprawa dynamiki jazdy, lepszy dźwięk samego silnika i niezniszczalność filtra, wkładasz raz i masz do końca życia auta. W skuterach może być różnie, jak masz na wtrysku nie powinno być problemu, jeśli gaźnik, pewnie potrzebna będzie regulacja, to tak jakbyś stożek założył.
pawelecm Opublikowano 21 Października 2014 Opublikowano 21 Października 2014 Polecam przeczytać poniższy artykuł, zwłaszcza dla amatorów stożków: www.corrado.com.pl/warsztat/filtr/filtr.htm
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 22 Października 2014 Klubowicze Opublikowano 22 Października 2014 Stożek w skuterze nie ma zastosowania ale wkładka jak najbardziej. Mam K&N w SW-T600 od 3 lat. Jest ok.
Geni Opublikowano 22 Października 2014 Opublikowano 22 Października 2014 Jest ok pod warunkiem prawidłowego serwisowania takiego filtra. W warunkach wysokiego zapylenia należy to robić częściej. Owszem filtra nie trzeba zmieniać, ale należy pamiętać, że ma on dużo wyższą przepustowość powietrza w stosunku do jednorazowych wkładów papierowych i w przypadku nieprawiłowego/nierównomiernego umycia, nasączenia i uszczelnienia przy ponownym montażu może wpuszczać do silnika odrobiny krzemionki i inneg typu dobrodziejstwa. Jaki będzie skutek chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć?
Klubowicze kenobi Opublikowano 22 Października 2014 Klubowicze Opublikowano 22 Października 2014 U mnie było tak- założyłem pożyczony KN (nówka,nasączona tak jak ma być) i stwierdziłem że; burek chodzi głośniej,spalanie wzrosło średnio o prawie 1 litr i pod obciążeniem silnik nie wykręcał się już od odcięcia (9500) tylko ledwo do 8500-v max ok.150. Trochę lepiej reagował na nagłe ruchy manetką. Zraziłem się do KN i powróciłem do orginału i wszystko wróciło do normy tj.silnik idzie do odcięcia i v-max ok.170 (nowy pas),spalanie też wróciło do normy i silnik ciszej pracuje. Może mój burak nie lubi za dużo powietrza (KN ma o wiele większą przepustowość,a burak ma taką zwężkę we filtrze-skoro fabryka go zainstalowała to po coś musi to być) i ECM nie radzi sobie z tym (może potrzebna by była kalibracja,ale postawiłem na orginalny filtr i tyle mojego na temat przygody z KN). Może w sportowych samochodach i niektórych moto KN zdaje egzamin-u mnie niestety porażka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się