Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Pomoc w wyborze skutera do 300 ccm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nietstety Piaggio x 7 evo sie sprzedal! ubolewalem nad tym faktem pare dni ;( ale dzieki temu stalem sie wlascicielem pieknej maszyny, ktorej wczesniej nie bralem pod uwage (okazja czyni kupca) a mowa o Peugeot Satelis 300i. Mam nadzieje ze bedzie mi dobrze sluzyl.

Pozdrawiam wszystkich

  • 1 rok później...
Opublikowano

yamah xmax 250 to mój wybór. Jeszcze nie kupiona , głównie miasto i troche niewiele na trasę, ale sam sie jeszcze zastanawiam nad SYM Joyride 300 to za pol ceny Yamahy jest już dostępne, sprzedawca próbował mi wcisnąć burgmana 200ccm ale jakoś stylistyka mi nie odpowiada. Ogladalem kilka Piaggio i sam nie wiem biale szyby od słońca i wyglądają jakby byly wyblakłe od słońca. Wszystko co oglądałem to używki ze względu na cenę. Ktoś ma jakieś typy. Yamaha wydaje sie być mała i krótka chociaż siedzi mi sie na niej wygodnie zaś takie Kymco DownTown czy Kawasaki jak je widzę to strasznie niskie mi się wydają pozycja sedesowa troche sie tego obawiam. Generalnie stawiam na Japońce albo pochodne , ktoś napisal ze widzial Kymco Down Town i Kawasaki J300 i ze Kymco ma gorsze plastiki ,przecież to z jednej fabryki wyjeżdża ja je widziałem w tym samym kolorze nie różnią się niczym poza cena. Sam juz mam bałagan w głowie szukam czegoś taniego w wieku do 10 lat i niezawodnego. Stawiam na Yamaha xmax 250 , jak wyżej Kymco lub Kawasaki ale obawiam się sedesowej pozycji wydają się być zbyt niskie, oraz SYM ze wzgledu na cene bo szału wygladem nie robi. Ktos cos doradzi?

Opublikowano

Ciężko się doradza gdy jest branych pod uwagę bardzo dużo różnych czynników. Najlepiej zawężać zakres poszukiwań poprzez eliminowanie modeli, które nie pasują do kluczowych kryteriów. Czyli jeśli coś ma jeździć głównie po mieście a trasy bardzo sporadycznie to wiadomo, że lepsze będą 250-ki lub 300-ki ale jeśli ktoś ma prawie 2 m wzrostu to już na nie każdej 250-ce będzie się czuł komfortowo i wtedy może się okazać że zupełnie inne czynniki trzeba brać pod uwagę itd. Więc teoretyczne doradzenie, że dany skuter świetnie sprawuje się w mieście nic nie da jeśli komuś zwyczajnie źle się będzie siedziało za kierownicą. Bez osobistego przymierzenia się do skuta i jakiejś choćby małej przejażdżki po parkingu nie ma co podejmować decyzji. Co zaś tyczy się niezawodności to w tej kwestii przy używkach trudno będzie o dobrą radę bo nawet świetnie zadbany sprzęt z wyglądu może sprawiać wiele różnych problemów, które będą wychodziły na jaw po krótkim lub dłuższym czasie. A z drugiej strony często wyglądający nieciekawie sprzęt może jeździć dziesiątki tys. kilometrów i odwiedzać serwisy tylko na wymiany oleju i części, które się w naturalny sposób zużywają. Na X-Maxie siedzi się wg mnie bardzo podobnie jak na DownTownie i wcale nie nisko. Wręcz wiele osób poniżej 175 cm wzrostu narzeka, że nogami nie dostają wygodnie do ziemi. 

Opublikowano

no tak wlasnie staram sie robić eliminować niepotrzebne i tak 650 czy 400 podobają mi się ale ja na trasy sie tym nie wybieram nie nadają sie do jazdy w korkach i duzo pala w miescie. Pierwszy Cygnus 125 kupiony z przypadku jak sie trochę grubiej zima ubiorę robi mi sie malo miejsca i pod siedzeniem tez mi brakuje odrobine do bagażu. Myslalem zeby wziąć nowego PCX albo NMAX  ale one tez nie sa zbyt duze i nie maja duzych schowkow. Cena do jakosci i wszechstronnego użycia bo tak traktuję skuter. Ma łączyć przyjemność jazdy motocyklem , chronic od wiatru troche bardziej i zastępować auto czyli zdolność przewożenia bagażu. Moze po prostu za dużo oczekuję. Z tego wszystkiego wyszlo mi kilka modeli , widuje jednak często "nie wysoką" osobę na Kawasaki 300 i nie wyglada mi ten model na cos dla kogoś wyższego mam 180. Dam znac jak już kupię. Sym mi sie niezbyt podoba ale nie przejmuje sie tym zbytnio bo jego niska cena zasłania mi niedogodności wyglądu. Na razie szukam dalej. Dam znac wkrótce co kupię albo do wiosny jakoś przemęczę sie na Cygnus-ie

 

Opublikowano

DT jest dość duży większości moich przejazdów to w korkach po mieście można by sądzić że w zakorkowane miasto się nie nadaje ja sądzę,że wręcz przeciwnie bardzo łatwo nim się jeździ. Bardzo dobrze wyważony. Lecz na autostradę 300i może trochę brakować prędkości,ale czy trzeba jechać cały czas 140km 120 też można. DT300i kosztem Vmaxa ma mega przyspieszenie co może często przydać się w mieście. Ale przy zastosowaniu innych wagowo rolek łatwo można to zmienić. Jak dla mnie jest mega dobrze napęd zestrojony.

Opublikowano

Ograniczenia prędkości wynikają też z budowy napędu w sumie jak ktos chce podróżować bardzo szybko to do tego są szlifirki lub inne motocykle plus kufry. Skuter mi sie kojarzy z komfortem bez wzgledu na wielkość porównywalny do podobnej wielkości motocykli. Już wyrastam z " need for speed" a chcę czuć przyjemność z jazdy. Jeździłem z A-B z prędkością 190km/h to byl max ktory wyciskałem z ostatniej Hondy. Trzeba wiedzieć kiedy przestać bo inaczej mozna podzielić no. los "Maliny" . Z miłości do motocykli skończyło się tragedią gdy go wyniosło na zakręcie.

Opublikowano

Zgadzam się..

Opublikowano

Już tu na forum pisalem, że jednak Kawa J300 ma zmienione wszystkie (może poza przednim blotnikiem) elementy nadwozia. Zawieszenie jest duuuzo lepiej zestrojone niż w DT300 i pogrzebali przy napędzie, bo nie ma zawahania przy ruszaniu. Chociaż ja miałem DT 300 z pierwszej partii. Być może, że później też przy nim coś poprawili. No i dla niektórych ważne. Do J300 nie wsadzisz dwóch kasków (chyba, że drugi jest XXS). Niemniej jednak jak masz 180cm, to chyba ani jeden ani drugi nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Optymalny wzrost na DT300 i J300, to 170-175. Jeżeli zastanawiasz się nad X-maxem 250, to osiągi są zdecydowanie słabsze od w/w,  chociaż v-max jest podobny

Opublikowano

Dziękuję za porady znalazłem już  X-maxa bylem na pierwszych oględzinach niby podaba mi sie i wszysto na tak ale ta cena!!! Znalazlem CityCom 300i za niewiele wiecej niz pól ceny X-max . Roznice w cenie sa tez spowodowane tym ze x-max 250 od handlarza 1695 £, a Sym CityCom 930 £ mlodszy rocznik ale od prywatnej osoby. Moze w tym tygodniu albo w przyszlym się uda coś zakupić

http://m.ebay.co.uk/itm/sym-citycom-300i-water-cooled-fuel-injection-12-months-mot-history-/252664350766?nav=SEARCH

http://m.ebay.co.uk/itm/2007-Yamaha-YP250-X-MAX-250cc-Scooter-SILVER-/331945651613?nav=WATCHING_ACTIVE

czy jakieś sugestie? Na temat yamahy juz cos wiem a sym???

Opublikowano

Kolego a poszukaj jeszcze TGB Xmotion 300 lub 250. I zobacz czy ci przypasuje :)bardzo podobne do siebie modele.

Napisane na Commodore C64..;)

Opublikowano

Szukam głównie na e-bay poniżej Londynu, Można wyrwać coś w dobrej cenie ale trzeba trafić to co sie chce i w dobrej cenie. Problem w tym, że rynek jest opanowany przez handlarzy. Ten SYM jest juz drugi raz wystawiony na ebay moze ze 100£ bym z niego utargował jeszcze. Jak wlasciciel go nie sprzeda pojdzie do handlarza a ten zapłaci za skuta 600£ i wystawi go za 1495£ do tego dorzuci duuuuzo plaka i 3 miesiace gwarancji. Kolega miał Yamahe YBR custom , kupił nową odbajerował ja owiewka dodatkowe lampy , sakwy, wygladala jak rasowy mini chopper. Zapłacił za nia około 3tys a handlarz zaoferował mu 1500. Tak to sie kręci. Latwo nie jest znaleźć coś dobrego i do tego w dobrej cenie. Znalazłem Malagutti problem z tym ze namieszane w przebiegu cos mial a później przez cztery lata z rzędu po 5km zrobione ktoś tam kombinowal i odpuściłem sobie

 

TGB występuje w Anglii w sladowych ilościach musze sie dowiedzieć o dostępność części, wyglada jak kopia Yamahy a jest sporo tańszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...